Vauva ei liiku mahassa :(
Nyt viikot 39+2. Tiedän, että vauva on elossa koska kun kunnolla tönin sitä niin vähän muljahtaa siellä. Liikkeet loppuu kuitenkin siihen. Minulla on myös dopleri jolla kuulen vauvan sydänäänet. Mietityttää kuitenkin se liikkumattomuus. On kyllä ollut jo nyt monta päivää todella hiljainen :( Tänään on neuvola klo:15. Ajattelin, että odottelen sinne asti, mutta silti mietin pitäisikö käydä näytillä heti synnärillä... Hmp.
Kommentit (48)
oli tuota ettei liikkunut päiviin, synnärill soittelin ja on ihan normaalia, ei tarvi tulla, ja kaikki tosiaan oli hyvin. Ei ne vaan enää liiku lopussa, näin sanoivat ja näin se myös on omien kokemusten mukaan.
Meillä ei saanu kyllä käyrillä pitää puhelinta edes päällä..?? ettäettä.
Kyl mulla vaan sai olla ku kävin 37 viikon ultrassa ja olin 30 minuuttia käyrillä......ettäettä....
En tiedä saiko pitää puhelinta päällä vai ei, mutta minä pidin ja soittelinkin sillä! Että että...
Vauva ultrattiin ja 3800g saatiin painoarvioksi. 2:lle sormelle auki ja tulemassa johtoviivaan (mitä tämä tarkoittaa). Pyöräytteli kohdunsuuta reippaasti ja toivoi minua pian synnyttämään. Käyrälle oli piirtynyt 4-5 min välein supistuksia. Nyt vauva myllää niin että sattuu tosi kovaa ja lisäksi supistelee. Saahan nähdä. Käskivät tulla takaisin jos taas hiljene samalla tavalla.
Eikä siitä ole koskaan sanottu.
En tiedä mitä tarkoittaa tuo, että tulemassa johtoviivaan o.O
Jospa nyt lähtisi vauva syntymään! Tsemppiä ap:lle! :)
oli tuota ettei liikkunut päiviin, synnärill soittelin ja on ihan normaalia, ei tarvi tulla, ja kaikki tosiaan oli hyvin. Ei ne vaan enää liiku lopussa, näin sanoivat ja näin se myös on omien kokemusten mukaan.
Ei mullakaan vauva liikkunut enää lopussa, soittelin synnärille ja vauva oli kuollut, kaipa sekin on ihan normaalia että niin voi käydä. Siis haloo. Jos vauva ei liiku päiviin se ei todellakaan ole normaalia, vaan pitää mennä tarkistuttamaan jo aiemmin eikä odotella päiviä. Onneksi ap:n vauva oli ok.
Oma vauvani oli loppuviikoilla vaisu ja yhtenä iltana tavallista vaisumpi, mutta jotain pikku liikkeitä tuntui kyllä. Hieman huolissani menin nukkumaan, mutta en viitsinyt lähteä yön selkään. Ei ollut isommille lastenhoitajaakaan ja olin kuullut juuri tuota, että on muka normaalia, että loppuviikoilla liikkeet vähenee. No aamulla kun heräsin, ei enää tuntunut yhtään liikettä ja ultrassa oli kuollut vauva. Jos en olisi kuullut tuollaisia vääriä tietoja loppuraskauden liikkeistä, olisin varmaan mennyt jo illalla sairaalaan ja ehkä mulla olisi elävä lapsi.
VAISU tarkoittaa.
Juu, liikkeet vähenee kun tila alkaa loppua. Mutta erikseen muotoilivat lapsesi vaisuksi. Eli liikkeitä siis heistäkin vähän? Normaalia vähemmän?
Minä en uskaltaisi lähteä minnekään pois jos tilaa ei minulle selvitettäisi niin että sen ymmärtää.
ja neuvolalääkärillä kesän alussa kysyin että onko totta että loppuraskaudesta liikkeet vähenee. Ei ole. Liikkeet säilyvät vilkkaina koko raskauden - vaikka tila vähenee niin liikkeen määrään se ei vaikuta.
Koko raskauden ajan painotettiin ihan loppua kohden että liikkeitä tulee aina tulla se 10 tuntiin. Jos lapsi on tavallista hiljaisempi eikä saa herkuilla liikkeelle niin HETI yhteys synnärille. Aina.
Olkaa niin kilttejä älkääkä enää levittäkö tuota vanhaa tietoa että liikkeet saisivat vähetä loppuraskaudessa. Se ei ole totta, ja monet kätilöt ja tuo lääkäri joilta asiaa kysyin, sanoivat ettei se pidä enää paikkaansa. Levittämällä tuota tietoa saatatte aiheuttaa jonkun vauvan kuoleman.
Minun vauvani muuten liikkui ja pyöri ja potki villisti vielä koko synnytyksenkin ajan, enkä usko tuonkaan olevan mitenkään poikkeuksellista.
No parempi kuitenkin, että kävit varmistamassa, että vauvalla on kaikki hyvin. Mukavaa loppuodotusta =)!