Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

23-vuotiaana äidiksi tai isäksi. Olisitko sinä ollut henkisesti valmis saamaan pikku nyytin syliisi?

Vierailija
10.09.2012 |

Jos näin ajatellaan että ihmisen aivothan kehittyy 23v asti ja sitten ne ovat saavuttaneet sen huippunsa eivätkä siitä enää kehity. :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt myöhemmällä iällä opiskellut sen ikäisten kanssa. En kyllä ollut ihan niin lapsellinen siinä iässä. Mutta meitä on moneksi. :)

Vierailija
2/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta sain peräkkäin, viiden vuoden sisään. Kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ollut valmis äidiksi. Ehkäpä asialla oli jotain tekemistä sen kanssa, etten ollut edes kunnolla seurustellut 23-vuotiaana, jotain pikkuyritelmiä vain. En osannut edes kuvitella, että minulla olisi omaa perhettä.

Vierailija
4/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2-vuotias tolla sängyssä tuhisee, pikku kakkonen tulee maailmaan ensi vuoden alussa. :)

En väitä, että olin 20-vuotiaana valmis, mutta pakko siinä oli jaksaa ja olla parhain mahdollinen äiti. Kaikkeen tottuu ja minä olen kasvanut äidiksi sen äitiyden myötä. Jopa anoppini kehaisi viime viikonloppuna: "Jos ihan totta puhutaan, oot sä todella hienosti hoitanut ton lapsen." Että vähä kunnioitusta sieltäkin saatu. :)

Vierailija
5/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta, toinen 5v ja toinen 3v

Vierailija
6/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen sain 32-vuotiaana ja sanoisin kyllä, että äiti osasin olla vasta tuolle 32-vuotiaana synnyttämälleni kunnolla. Nyt olen 40+ ja osaisin varmasti kasvattaa lapseni paremmin kuin koskaan, jos vielä synnyttäisin, mitä en tee.

Mitä siis tarkoitat aivojen kehityksellä?

Vierailija
7/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen olemaan valmis, olen nyt 21. Eikä lapsiensaanti edes kiinnosta.

Vierailija
8/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olisi ehkä ollut aihetta keskustella, olimmeko seurausta vanhempiemme aivojen kehittymättömyydestä.

Vierailija
9/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onneksi ei tultu heti vanhemmiksi vaan saatiin viettää vuosia kahden

Ensi vuonna tulee 20v yhteistä taivalta

Uskon että olisimme pärjänneet, mutta pikkulapsiaika olisi ollut rankkaa toisin kuin se on nyt.

Vierailija
10/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kai mä olin valmis :D en oo katunut.

Vierailija
11/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on kokonaan toinen juttu kasvattaa lasta. Siihen en ollut valmis. Tulin äidiksi 26-vuotiaana ja nyt 7-vuotiaan äitinä huomaan että hieman myöhemmin ei olisi ollut hullumpi.

Vierailija
12/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ensimmäinen lapsi ole kuitenkin se mikä tekee naisesta äidin. Vaikka olisi kuinka paljon ikää ja vaikka olisi kuinka "valmis" äidiksi, niin ei sitä äitiyttä voi oppia ilman lasta.

Tunnen naisia, jotka ovat saaneet esikoisensa 18-37 vuotiaina ja ei voi sanoa, että siihen äitiyteen pelkkä ikä vaikuttaisi. Oppia ikä kaikki, itse en kolmen lapsen kanssa vielä ole kokenut olevani valmis äiti, aina voi ja pitää kehittyä.

Vierailija
13/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 24-vuotiaana, hyvin olisi mennyt 24-vuotiaanakin. Olin naimisissa ja ollut mieheni kanssa sitäkin ennen yhdessä jo vuosia. Suhteemme olisi myös ollut jo kypsä lapsen saamiseen.

Vierailija
14/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten uskon, että vuotta aikaisemmin olisi myös onnistunut. Lapsi oli ihan tekemällä tehty.

Vierailija
15/29 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä sitä kasvettiin yhdessä ja ihmeteltiin maailmaa rinnakkain. Ihan lahjakas taideopiskelija tuosta tuli.

Vierailija
16/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kuitenkin kerätä ensin muutaman vuoden työkokemusta.

Vierailija
17/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olisin ollut.

Vierailija
18/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin kyllä liian nuori äidiksi. Tilanne oli todella hämmentävä ja psyykkisesti rankka.

Vierailija
19/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi lasta ennen tuota ikää ja tulihan noista ihan mainioita miehiä. 19v ja 21v ovat jo.

Vierailija
20/29 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 22-vuotiaana toisen lapseni. Hyvin on mennyt, nyt molemmat lapseni ovat jo aikuisia, ihania sellaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi