Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin Suomessa ja ahdistuin kaupassa

Vierailija
10.09.2012 |

Onko tosiaan tarpeen olla 10 eri sorttia edam-juustoa, monta metriä leipää ja 20 metriä pitkät karkkiosastot, joissa aikuiset ihmiset kerää irtokarkkeja ennenkin leveää persettään leventämään?

Olen sanaton.

Terveisin ulkosuomalainen

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi mielellään myös suudella timanttisormustani.

Ah, kyllä minuakin ahdistaa, minun kosmopoliitin sieluni räytyy, kun joudun Suomessa raahatuksi jonnekin kuppaiseen Herkkuun, jossa on ihan liikaa juustoa ja ihan liikaa muovipussileipää. Oi kauhistus! Onneksi mieheni on (rikas) lääkäri, ja kirjoittaa minulle Diapamia näitä ikäviä Suomen reissuja varten.

Olen myös sitä mieltä, kuten usea viehättävä ja älykäs rouva täällä, että sitä karkkia! Sitä on liikaa! Saa hävetä silmät päästään täällä ulkomailla, kun Suomessa lihotaan! Mielestäni riittäisi, että myynnissä olisi kuivattuja hedelmiä ja Xylitol-purukumia. Jälkimmäinen on kyllä suomalainen keksintö, joten en toisaalta tiedä, on se tavallaan NIIN noloa. Että piti oma makeutusainekin keksiä, eikä intiaanisokeri kelvannut.

Onneksi olen täällä Nauru-saarilla rikkaan lääkärimieheni kanssa. Kuolisin, jos joutuisin Suomessa olemaan enemmän kuin pakollisen viikon syksyn venetsialaisissa. Onneksi nekin on Wessussa.

Vierailija
2/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vitsi kun tama ulkosuomalainen paasisi karkki ja leipahyllyn kimppuun, olisi kylla niin juhlaa! juustoja on tosin taalla latakon lansi puolellakin tarjolla, mutta mustapekka, kippari ym. olisi niiiin hyvaa ja kylla kelpaisi!

nuo on juurikin mita kaipaan suomesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kertoi että juuston myynti on yksi tuottavimmista osastoista kaupassa.Sitä tarjotaan mitä ihmiset ostaa.

Vierailija
4/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut Turkissa muutamia kuukausia, pienellä paikkakunnalla (siis turkkilaisittain, asukkaita puoli miljoonaa kyseisessä kylässä) ja kyllä oli ikävä useaankin otteeseen meidän ihanaa valikoimaa täällä Suomessa ruokakaupoissa.

Turkissa leivät sai leipomosta, oli paria eri sorttia, ja hypermarketeista löytyi myöskin ihan tuoretta leipää ja myös täysjyväleipää. Ainoastaan siiderit puuttuivat koko kaupungista, islam kun kieltää alkoholin niin ei oo kauheen yleistä ainakaa kaljan jälkeen alkoholin juonti toisin kun meillä suomessa ollaan dokuja täynnä.

Eli joo, osaan kyllä myös kaivata oman kyläni eriolaisia antimia Turkissa, mutta arvostan erittäin paljon myös valinnanvaraa kaupoissamme Suomessa, se ei tosiaankaan ole itsestäänselvyys, että esimerkiksi maitoa on montaa sorttia. (jos kyllästyy kevytmaitoon, voi siirtyä 1%-maitoon, TUrkissa jos kyllästyt siihen kermalitkuun jota maidoksi kutsutaan, maksa 50% enemmän jos haluat DIEETTI-maitoa, eli siis kevytmaitoa :D)

Vierailija
5/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi söisin pahaa leipää kun voin syödä hyvääkin?

Ja Lidlikin joutui taipumaan ja ottamaan suomalaiset karkit valikoimiinsa.

Vierailija
6/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeen.

Mene takaisin ulkomaille ahdistumaan, olet pätemisesi pätenyt.

Vierailija
7/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on myös hyvät valikoimat, onneksi et siellä ahdistu.

Vierailija
8/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en asu suomessa ja voi kun kaipaan suomalaisia karkkeja!

Vierailija
9/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä myydyin tuote on HK:n Sininen!

Vierailija
10/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

painu takas ulkomaille sitten. Jännä jos ulkomailla ei huomioida ihmisten eri tarpeita. Jokutarvii sitä rasvattomampaa juustoa, joku jotain muuta.

Ja leipiä etenki tarvii monta metriä eri laatuja, oletko ihan uuno jos sitä et tajua o.o ihmisten makuja on monia, moni pitää eri jutuista ku sä.

Vierailija
11/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi olkoon.

Meillä pärjätään parilla maitosortila, ja kaikki lähituotantoa. Suomessa kuulemma on kymmeniä ruokavajakeillem tai muuten tyhmille.

Vierailija
12/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi olkoon.

Meillä pärjätään parilla maitosortila, ja kaikki lähituotantoa. Suomessa kuulemma on kymmeniä ruokavajakeillem tai muuten tyhmille.

päin maailmaa tuo "meillä on"?

Vierailija
13/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä oli 43 erilaista paikallista homejuustoa ja 11 lajia edamia tai vastaavaa.

Kamalaa! Meillä on pikkukaupoissa tuskin rippunen tuosta.

Vierailija
14/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa se minulle.

Vierailija
15/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen vaan valtaista määrää eri marinadeja lihoissa ja kaikenlaisia maustettuja kermaseoksia.

Vierailija
16/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistu onneksi et asu täällä =)

Kyllä Suomessa aika kivat kaupat kuitenkin on. Hinnat tietysti on aivan julmetut melkein mihin tahansa muuhun "länsi"maahan verrattuna, muista maista nyt puhumattakaan.

Vierailija
17/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asut, mutta kyllä minun kokemukseni mukaan kaikkialla on näitä hypermarketteja. Ei ehkä ole kymmentä hyllymetriä leipää, mutta on sitten vaikka kymmenen metriä kalanpäitä ja muita nilviäisiä rivissä joista valita. Eri maissa syödään vähän erityyppisiä ruokia. Ja kyllä minä kaipaan eurooppalaisia juustoja vaikka en 10 % kumijuustoa kaipaakaan. Tylsää syödä aina samaa edamia ja goudaa ja juosta neljässä eri kaupassa ostamassa ruokaa. Ja karkkiosasto on ainakin meidän hypermarketissa vähintään yhtä iso kuin Suomen Prismassa.

Vierailija
18/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ruisleipää, kauraleipää, ohraleipää, vehnäleipää, jyväisiä, leseisiä jne. Sielä sun ulkomaillas on vaan vaaleaa vehnäpullaa.

Juustoja on paljon, koska on erilaisia tarpeita ihmisillä, samoin maitoja.

Vierailija
19/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sitä valikoimaa on runsaasti. Maitotuotteita on kamalasti, koska ne kuuluvat ruokaperinteeseemme, kuten leipäkin. Onkos ulkosuomalainen unohtanut nämä? :)

Vierailija
20/55 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.-Koreassako asustelet? Onneksi meillä saa itse valita suosikkileipänsä ja ostaa sitä, mistä itse tykkää. Sinun ei ole pakko ostaa jokaista leipäsorttia mitä tiskillä tarjotaan