Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei halua harrastaa. Onko muita? Mitä tehdä?

Vierailija
09.09.2012 |

Lastamme on viety puolipakolla nyt kolmatta vuotta erääseen harrastukseen. Nyt hän laittaa tosissaan hanttiin. Itse olen valmis luovuttamaan.

Haluaisin kuitenkin, että lapsella olisi joku harrastus.

Mitä tahansa ehdotan, niin ei käy. Oli kyseessä sitten liikunnallinen tai taiteellinen harrastus. Lapseni rakastaa kuvataidetta, mutta ei suostu edes harkitsemaan ohjattua toimintaa.

Hän haluaisi vain katsoa tv:tä, pelata pleikkaa/nintendoa, rakentaa legoilla ja piirtää.

En halua, että hänestä tulee mikään kotisohvalla nököttävä sohvaperuna.

Kyseessä poika 9v.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia lapsesi pitäisi piirtää "ohjatusti" myös vapaa-ajalla. Ohjattua piirtämistä on jo koulussa ja sehän on kiva, jos haluaa harrastaa sitä itsenäisesti myös vapaa-ajalla.

Minä en ole ikinä ollut koulun ulkopuolella missään ohjatussa toiminnassa, ja ihan normaali työssäkäyvä ihminen on minustakin tullut. Lapsesi kokee saavansa ihan riittämiin ohjausta jo monta tuntia päivässä koulussa.

Vierailija
2/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 12 poika.

Nyt aloitettu isäpoika taekwondoo.

Poika yllättävän kiinnostunut koska saa mennä isin kanssa vain kahdestaan.

Lisänä viikottainen pojan kirjastossa käyminen ja kerran kuukaudessa uimahalli koko perheen kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlainen poika, liikunta pitää hoitaa puolipakolla yhdessä (uimahalli ja fresbee-golf)

Vierailija
4/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta harrastuksen pitää olla mieleinen.

Oletko ehdottanuit uintia harrastus tai kilpapuolella?

Entä uimahyppyjä?

Nämä on mun 8v. pojan rakkaat harrastukset.

Kilpauinti on se rakkain.

Entä taistelulajit, paini, yleisurheilua, telinevoimistelu, joukkuelajit, luistelu, tanssi, hiihto.

Vierailija
5/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uintia, telinevoimistelua. Telinevoimistelussa hän voisi jopa pärjätä, tykkää kiipeillä yms. Molempiin ehdoton ei.

Myös nikkarikerhoa ehdotin, nikkaroinnistakin tykkää, mutta ei, ei mihinkään ohjattuun :(

ap - neuvottomana

Vierailija
6/10 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee ehkä hieman myöhässä mutta anna lapsesi piirtää kotona. Itse olen innostunut myös kuvataiteesta ja ikäni on 13 vuotta, kävin yhden vuoden kuvataide koulussa mutta lopetin heti kun se kausi oli mennyt koska sielä ei saanut käyttää luovuuttaan. Se tuntui pakkomaiselta ja jatkoin kolme vuotta yksin. Äitini näytti minulle netistä hyödyllisiä linkkejä ja erilaisia tyylejä. Opiskelin tunteja pelkkää tekniikkaa ja nykyään olen kuvataide yläasteella. Voit tehdä kuten minulle tehtiin ja näytä lapsellesi erityylejä ja osta hänelle mieleisiä ja suhkot hyvälaatuisia tarvikkeita. Jos on hyvät välineet niin on mukavampaa, mutta ei tarvitse myöskään parhaita kamppeita jos lapsi ei halua jatkaa.

Vierailija
7/10 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kumpikaan 11- ja 13-vuotiaista harrasta mitään ohjattua eikä se ole meidän mielestä minkään sortin ongelma.

Vierailija
8/10 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meilläkään. ei tarvitse tehdä mitään, ei kaikkien ole pakko harrastaa ohjatusti. kyllä ne lapset kotona keksivät vaikka mitä tekemistä. ne vaan on ilmaisia eikä niitä kutsuta harrastuksiksi.

Vierailija
9/10 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lapsesi haluaa harrastaa. Piirtäminen ja pelaaminen on harrastuksia. Enkö minä harrasta sitten lukemista kun en tee sitä ohjatusti ja ryhmässä?

Vierailija
10/10 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 9v. joka ei harrasta mitään ohjattua. Piirtää, maalaa, lukee, ulkoilee ihan kotosalla. Leikkii nukeilla, barbeilla, petseillä ja pehmoilla, harvakseltaan pelaa tietsikalla. Pelaa mielellään lautapelejä ja tietovisoja, lukee tietokirjoja ja askartelee kaikenlaisia juttuja. Käsityöt on myös mieluisia ja keksii todella paljon erilaisia pieniä ompelutöitä, käyttää sujuvasti ompelukonetta, virkkaa ja neuloo, näitä puuhaamme myös yhdessä.

En ole kokenut tarpeelliseksi pakottaa harrastuksiin, on käynyt pienempänä uimakoulua ja kuvataidekerhoa, mutta ei ole niissä halunnut jatkaa. On kuitenkin koulussa kuvataideluokalla joten siellä saa myös uudenlaista oppia jota en itse osaa.

Minusta lapsella on oikeus tehdä harrastusasioissa valintansa mukaan. Toki esim. jos on kova pelaamaan pleikkaa tai katsomaan telkkaria niin sopisin lapsen kanssa jonkin tietyn ajan minkä siinä saa käyttää ja that´s it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä