Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko puolison sukunimen ottaa naimisiin menon jälkeenkin?

Vierailija
09.09.2012 |

siinä se olennainen jo tulikin

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nimenvaihtajanaiset ovatkin siis liikkeellä siksi, että postilaatikko on niin pieni, ettei siihen mahdu monta nimeä. Vihdoinkin tämä arvoitus ratkesi minulle.

Nuo "perinteet" ja "onhan se niin kivaa" -perustelut ovatkin aina tuntuneet niin epämääräisiltä ja osin virheellisiltä. Kun "perinne" on hyvin nuori ja lapsetkaan ei oikeasti kiinnitä mitään huomiota vanhempiensa etunimiin saati sukunimiin tai vielä kavereidensa vanhempien nimiin...

Vierailija
22/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta silloin siitä pitää erikseen maksaa se "käsittelymaksu", olisikohan 90 euroa tai niillä main. Jos ottaa avioliiton solmimisen yhteydessä, saa ilmaiseksi.

Ajattelin vain, että vaihdettiin pojalleni miehen sukunimi (mies ei siis ole biologinen isä) naimisiin menon jälkeen ja se ei maksanut mitään. Ihan netissä tehtiin ilmoitus siitä.

Minä laitoin lapsen minun sukunimelleni (olen äitinsä) kun lapsen isä ei enää pitänyt yhteyttä lapseen (oli hänen nimellään sitä ennen) ja jouduin maksamaan sen käsittelymaksun silloinkin! Olin kyllä aika pöyristynyt, luulisi että vanhempien nimiin saa laittaa ilmaiseksi, mutta eipä vaan saakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta silloin siitä pitää erikseen maksaa se "käsittelymaksu", olisikohan 90 euroa tai niillä main. Jos ottaa avioliiton solmimisen yhteydessä, saa ilmaiseksi.

Ajattelin vain, että vaihdettiin pojalleni miehen sukunimi (mies ei siis ole biologinen isä) naimisiin menon jälkeen ja se ei maksanut mitään. Ihan netissä tehtiin ilmoitus siitä.

Minä laitoin lapsen minun sukunimelleni (olen äitinsä) kun lapsen isä ei enää pitänyt yhteyttä lapseen (oli hänen nimellään sitä ennen) ja jouduin maksamaan sen käsittelymaksun silloinkin! Olin kyllä aika pöyristynyt, luulisi että vanhempien nimiin saa laittaa ilmaiseksi, mutta eipä vaan saakaan.

Meillä tuo nimenvaihto tosiaan tapahtui pari vuotta sitten eli ilmeisesti maksu on tullut sen jälkeen. Tai ainakaan meille ei laskua tullut perässä =D

Vierailija
24/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo nimenvaihto tosiaan tapahtui pari vuotta sitten eli ilmeisesti maksu on tullut sen jälkeen. Tai ainakaan meille ei laskua tullut perässä =D

ja sulla oli täsmällinen ajoitus! :)

Vierailija
25/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nimenvaihtajanaiset ovatkin siis liikkeellä siksi, että postilaatikko on niin pieni, ettei siihen mahdu monta nimeä. Vihdoinkin tämä arvoitus ratkesi minulle.

Nuo "perinteet" ja "onhan se niin kivaa" -perustelut ovatkin aina tuntuneet niin epämääräisiltä ja osin virheellisiltä. Kun "perinne" on hyvin nuori ja lapsetkaan ei oikeasti kiinnitä mitään huomiota vanhempiensa etunimiin saati sukunimiin tai vielä kavereidensa vanhempien nimiin...

Älä rasita itseäsi liikaa :D

Vierailija
26/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi vaan, että kaksi nimeä ei maksa siinä laatikossa yhtään enempää.

Just teetin mökille nimikyltin.

Eli aika hölmöläisen hommaa tuo Virtasiksi pyrkiminen...

Vierailija
27/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä erilaisia ihmisiä ja luulet sinun totuuden olevan ainoa oikea :) Eli hyvin rajoittunut. :)

Vierailija
28/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minäkin luulisin, että siitä nimenvaihdosta seuraava rumba (passi, ajokortti, tieto kavereille ym.) on vähän hankalampi kuin se, että vaikka ostaa vähän isomman postilaatikon. Johon mahtuu kaksi nimeä.

Vierailija
29/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä että lapsellinen äiti sitten riepottaa sitä lastaankin.

Vierailija
30/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hänelle vain annetaan isäpuolen sukunimi?

Tämä Av on kyllä hulvaton paikka =D

Vierailija
31/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin _järkevä_ syy. Ei näitä lapsellisia prinsesslöllee selityksiä.

Minun puolestani olkaa itse Vienonen-Karpela-Saarela-Erjosia, mutta ei hänkään joka käänteessä niitä lapsiaan uusiksi ristinyt!

Vierailija
33/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano yksikin _järkevä_ syy. Ei näitä lapsellisia prinsesslöllee selityksiä.

Minun puolestani olkaa itse Vienonen-Karpela-Saarela-Erjosia, mutta ei hänkään joka käänteessä niitä lapsiaan uusiksi ristinyt!

vaan se, joka hui kauhistui, antoi lapselleen isäpuolensa sukunimen.

Ensinnäkään, mies ei todellakaan ole vieras lapselle vaan ollut tämän elämässä ihan siitä lähtien kun lapsi oli vauva. Mieheni on hänet kasvattanut kuin omaansa ja ihan omasta tahdostaan.

Minusta ja miehestä oli hyvin luonnollista vaihtaa lapsen sukunimi myös. Asia olisi ollut eri jos lapsella olisi isä edes paperilla mutta koska näin ei ole, ei ollut mitään estettä.

Nyt tosiaan mies haluaa adoptoida pojan, joten viimeistään siinä vaiheessa sukunimi olisi vaihtunut.

Jos käy niinkin ikävästi, että miehen kanssa eroaisimme, sukunimet pysyisivät ennallaan, ei niitä miksikään muuksi vaihdeta.

Minun osalta tämä on tässä. Minun ei tarvitse perustella täällä sen enempää meidän valintoja.

Vierailija
34/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei silti ole sen nykyisen miehesi, vaikka miten teeskentelet, eikä tuo ole hyväksi sille lapselle. Hänellä on oikeus siihen biologiseen isäänsä ja jos yrität tuolla tavoin "unohtaa" ko. miehen, saatat katkaista vaikka välit lapseesi, koska hän joka tapauksessa ne juurensa tarvitsee ja varmasti vielä etsii, vaikka mitä tekisit!

Vierailija
35/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei silti ole sen nykyisen miehesi, vaikka miten teeskentelet, eikä tuo ole hyväksi sille lapselle. Hänellä on oikeus siihen biologiseen isäänsä ja jos yrität tuolla tavoin "unohtaa" ko. miehen, saatat katkaista vaikka välit lapseesi, koska hän joka tapauksessa ne juurensa tarvitsee ja varmasti vielä etsii, vaikka mitä tekisit!

Enkä yritä "unohtaa" kuten sanoit.

Niin mielelläni kuin antaisinkin lapselle biologisen isän, se ei ole mahdollista.

Meillä nyt vain sattuu menemään niin, että mies haluaa antaa kasvattamalleen pojalle saman mitä biologille tyttärelleenkin ja se on mahdollista adoption kautta.

Vierailija
36/36 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa, ettet voi myöntää, että häpeät sitä, ettet elä ydinperheessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän