Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamuisin sormien nivelet kankeat ja kipeät =(

Vierailija
09.09.2012 |

Eniten tekevän(oikean)käden keskisormi.

Voisko tää olla vain rasitusta, pahiten sitä on sellaisina aamuina kun olen

Vai voiko tää olla joku nivelrikon alkuoire? Mulla on selässä nivelrikko.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nivelrikko on todettu? Onko reumafaktori otettu verikokeesta? Mulla myös nivelrikko selässä, mutta varmistettiin verikokeella että reumatekijä on negatiivinen. On nimittäin vähän samantyyppiset oireet selkärankareumassa ja selän nivelrikossa. Mene lääkäriin.

Vierailija
2/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi noin.

Oletko ollut raskaana lähiaikoina?

Raskauden jälkeen reumariski on moninkertainen (samoin vaihdevuosien aikaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nivelrikko on todettu? Onko reumafaktori otettu verikokeesta? Mulla myös nivelrikko selässä, mutta varmistettiin verikokeella että reumatekijä on negatiivinen. On nimittäin vähän samantyyppiset oireet selkärankareumassa ja selän nivelrikossa. Mene lääkäriin.

fysiatrilla joka laittoi röntgeniin. Verikokeita ei ole otettu, ei ilmeisesti aihetta.

Juu, kävin lääkärillä =)selän takia aikoinani, nää sormet ei vielä ole antanut siihen aihetta.

Vierailija
4/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaihdevuodet alkaa olla käsillä pikkuhiljaa =(

Mun pahin pelkoni on etten pysty tekemään enää käsilläni mitään. Anopilla paha reuma, isän puolisolla paha nivelrikko sormissa. Kumpikaan ei enää tee käsillään juuri mitään =(

Vierailija
5/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sun tarvi mitään invalidisoitumista pelätä vaikka reumaa olisikin.

Iäkkäisiin reumaatikkoihin ei kannata verrata, he eivät välttämättä ole saaneet kunnon hoitoa sairauden alussa.

Vierailija
6/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä parasetamolia kipuun ja voimistele sormia. Diagnoosi pitäisi kuitenkin varmistaa koska reumaa ja nivelrikkoa hoidetaan eri tavalla.

Vierailija
7/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä parasetamolia kipuun ja voimistele sormia. Diagnoosi pitäisi kuitenkin varmistaa koska reumaa ja nivelrikkoa hoidetaan eri tavalla.

selän nivelrikon diagnoosista on aikaa jo 6 vuotta. Voitaisiin samalla tsekata sen eteneminen vaikka itsekin tiedän että on edennyt ja kipu vaihtanut paikkaa.

Kipulääkettä en olen joutunut ottamaan ja kankeus häviää aika äkkiä kun lähtee liikkeelle ja toimiin.

Olen kuullut että nivelrikkoon on lääkkeitä(glukosamiini esim) mutta minulle ei suositeltu/määrätty mitään. Kommentti oli vain että hitaasti etenevä eikä sille voi tehdä mitään muuta kuin pitää lihakset vahvoina ja liikkua.

Vierailija
8/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siitä haittaakaan ole, lääkärit kyllä määrää sitä vieläkin. Nivelrikkoon ei varsinaisesti ole mitään parantavaa hoitoa tai täsmälääkettä, tärkeintä on liikunta ja painonhallinta. Yleensä vain silloin jos nivelrikko tulee nuorena, se ehtii paheta invalidisoivaksi ja tarvitaan tekonivelleikkauksia. Mulla on todettu selän nivelrikko 37-vuotiaana. Ainoa mikä siihen auttaa on liikkeellä pysyminen.

Vierailija
9/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siitä haittaakaan ole, lääkärit kyllä määrää sitä vieläkin. Nivelrikkoon ei varsinaisesti ole mitään parantavaa hoitoa tai täsmälääkettä, tärkeintä on liikunta ja painonhallinta. Yleensä vain silloin jos nivelrikko tulee nuorena, se ehtii paheta invalidisoivaksi ja tarvitaan tekonivelleikkauksia. Mulla on todettu selän nivelrikko 37-vuotiaana. Ainoa mikä siihen auttaa on liikkeellä pysyminen.

glukosamiinista.

Minä sain diagnoosin noin 40v. Ylipainoa ei onneksi ole ja olen melko liikunnallinen. Jumppapallo on yliveto alaselän liikuttamiseen. Nyt olen harkinnut pilatesta.

Vierailija
10/10 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut sormien kankeutta ja särkyä jo vuosikaudet. Näin ilmojen kylmetessä yleensä aina pahenee. Mitään näkyvää ei ole, reumakoe negatiivinen. Mulla on psoriasis, joka voi olla syynä oireisiin. Nivelpsoria ei kuitenkaan ole, ainakaan vielä.

On todella inhottava vaiva, kun mitään ei näy päällepäin, mutta kipu on niin kova, että olen pahimmillaan ollut 3 viikkoa sairaslomalla töistä kun ei näppistä kärsi koskea, eikä näin ollen juuri töitä pysty tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme