Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko käyneet allekirjoittamassa netissä adressin pakkoruotsi pois?

Vierailija
08.09.2012 |

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä kansalaisaloite ja kerätä ihmisiltä ne 50 000 nimeä 6 kuukaudessa ja antaa eduskunnan päätettäväksi laikialoite.

Mutta eipä tässä asiassa ole näkynyt aktiivisuutta on kivempaa kotona koneella roikkua ja kirjoitella, eikä jalkautua ihmisten pariin.

Nimet saisi kasaan kunnallisvaalien promoamisen yhteydessä, wink wink.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kuollu siihen ruotsin opiskeluun. Mun mielestä se oli ihan kiva oppiaine.

Vierailija
4/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin kiitollinen ruotsin opinnoistani, koska minulla on paljon ruotsalaisia vientiasiakkaita

Kaikkien kielten opiskelu on hyväksi suomalaisille, koska harva ulkomaalainen puhuu suomea. Emme ole planeetalla yksin. On muunkin maalaisia.

Vierailija
5/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kyllä allekirjoittaa.

Juuri kirosin sitä, että (AMK) opinnoissani joudun lukemaan ruotsin pakollisena, mutta en saa saksaa, koska se menisi valinnaisiin, jotka täyttyvät oman alan kursseista. Valinnaisia siis käytettävissä yhteensä vain 15 op. Olisipa saanut tuon pakollisen ruotsin sijasta ottaa pakollisen saksan...

Vierailija
6/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruotsi on ollut ihan hyödyllinen kieli osata. Monesta muusta koulussa opitusta on ollut paljon vähemmän hyötyä.

Vierailija
7/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin kiitollinen ruotsin opinnoistani, koska minulla on paljon ruotsalaisia vientiasiakkaita

Kaikkien kielten opiskelu on hyväksi suomalaisille, koska harva ulkomaalainen puhuu suomea. Emme ole planeetalla yksin. On muunkin maalaisia.

tuon takia ruotsin kielen opiskelua pitää radikaalisti vähentää ja alkaa opiskella hyödyllisempi kieliä.

Mikä tässä on niin vitun vaikeaa?

Vierailija
8/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin rkp on hallituksessa. Älkää äänestäkö ruotsalaisia.

Vierailija
9/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimien kerääminen aloitetaan vasta, kun järjestelmä sähköisten allekirjoitusten hyväksymiseen on käytössä.

http://www.avoinministerio.fi/ideat/254-aloite-pakkoruotsin-poistamisek…

Vierailija
10/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmisillä on niin kova tarve puuttua toisten lasten kieliopintoihin. Sinä saat kyllä pakottaa lapsesi ruotsin opintoihin jatkossakin, mutta miksi et sallisi naapurin lapsen lukea vaikka saksaa tai venäjää ruotsin tilalla?

Vierailija
11/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy mun nimi mistään adressista.

Ja mulla ei ole mitään pakkoruotsia vastaan.

Vierailija
12/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata ruotsin opiskelua. Musta se oli kiva aine. Ainoa vieras kieli jota osaan oikeasti hyvin.

Johtunee tosin siit et mul ei ollu asenneongelmaa siihen kuten melkee jokasel luokkalaisellani. ja siitä et kieli on mulle yksinkertasempi ku englanti tms.

Vierailija
13/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannata ruotsin opiskelua. Musta se oli kiva aine. Ainoa vieras kieli jota osaan oikeasti hyvin.

Minäkin kannatan ruotsin opiskelua, mutta vapaaehtoista sellaista.

Vierailija
14/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ainakin kiva osata ruotsia, on siitä hyötyä myös skandinaavisena kielenä.

Vierailija
15/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan kuollu siihen ruotsin opiskeluun. Mun mielestä se oli ihan kiva oppiaine.

Tälle peesi

Vierailija
16/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ihmisillä on niin kova tarve puuttua toisten lasten kieliopintoihin. Sinä saat kyllä pakottaa lapsesi ruotsin opintoihin jatkossakin, mutta miksi et sallisi naapurin lapsen lukea vaikka saksaa tai venäjää ruotsin tilalla?

mutta todellisuudessa naapurien lapsen kielivalinta vaikuttaa omankin lapsen kieliopintoihin. Ryhmäkoot ovat nykyisin niin isoja että kaikkia kieliä ei todellakaan opeteta. Voihan olla että enemistö valitsee kuitenkin sen ruotsin ja kaikki opiskelevat ruotsia, tahtoi tai ei.

Vierailija
17/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ainakin kiva osata ruotsia, on siitä hyötyä myös skandinaavisena kielenä.

Entä jos jostain toisesta on kiva osata jotain toista kieltä? Et kai tosissasi väitä, että pakollisen kielen perusteeksi riittää se, että se on sinusta kivaa? Miksi haluat päättää toisten lasten puolesta? Eikö se riitä, että saat pakottaa omat lapsesi ruotsin opintoihin?

Vierailija
18/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todellisuudessa naapurien lapsen kielivalinta vaikuttaa omankin lapsen kieliopintoihin. Ryhmäkoot ovat nykyisin niin isoja että kaikkia kieliä ei todellakaan opeteta. Voihan olla että enemistö valitsee kuitenkin sen ruotsin ja kaikki opiskelevat ruotsia, tahtoi tai ei.

Mikä ihmeen peruste tämä on pakkoruotsille? Jos joka koulussa ei tulisi monen eri kielen ryhmää niin mitä sitten? Sama tilannehan on nyt muiden kielten kohdalla.

Vierailija
19/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos jostain toisesta on kiva osata jotain toista kieltä? Et kai tosissasi väitä, että pakollisen kielen perusteeksi riittää se, että se on sinusta kivaa? Miksi haluat päättää toisten lasten puolesta? Eikö se riitä, että saat pakottaa omat lapsesi ruotsin opintoihin?

No tuskinpa kukaan ruotsia opiskeleee, siksi että se on mun mielestä hyvä osata.

Mutta en aio osallistua sen alasajoonkaan.

Vierailija
20/73 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimien kerääminen aloitetaan vasta, kun järjestelmä sähköisten allekirjoitusten hyväksymiseen on käytössä.

<a href="http://www.avoinministerio.fi/ideat/254-aloite-pakkoruotsin-poistamisek…" alt="http://www.avoinministerio.fi/ideat/254-aloite-pakkoruotsin-poistamisek…">http://www.avoinministerio.fi/ideat/254-aloite-pakkoruotsin-poistamisek…;

on rakentamassa mm. sähköistä kansalaisaloite järjestelmää, jossa ääneen voi antaa tunnistautumalla järjestelmään. Kun järjestelmä tulee valmiiksi, niin uskoisin että sen jälkeen aloitteita syntyy muutamista aiheista kuten pakkoruotsin poistaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän