Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät kasvata lapsiaan??? Tein ruokaa ja kommenttina: "En tykkää".

Vierailija
08.09.2012 |

Lapset jo 10 ja 7 v. Ite olen opettanut lapsilleni, että kylässä ei noin sanota. Syödään kohteliaasti ja kiitetään. Kuuluu minun mielestäni peruskäytöstapoihin.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi ettei hän pidä siitä ruuasta mikä on tarjolla. Että olepa päivä syömättä kun ei hapan silakka nyt maistu. Mikä järki siinä on?

Vierailija
22/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloo!? Ei missään.

Tääl on kyllä niin huonoa läpäää, että...hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä lapsia ei haittaa ollenkaan vaikka ateria tai pari jäisi välistä. Varsinkin toiseksi vanhin on mainio tapaus: joskus hän ei syö aamupuuron jälkeen juuri mitään koko päivässä: lounaaksi pari palaa lähes kuivaa perunaa, välipalaksi pari omanalohkoa, päivälliseksi taas pari palaa lähes kuivaa perunaa ja iltapalaksi voileivän. Voi olla, että joku aterioista jää kokonaan väliin.

Toisaalta hän ei kovin paljon nälkäänsä huuda, kun on aina ollut hyvin pieniruokainen ja -kokoinen (pituuskasvu jossain -2 käyrällä). Esikoinen sen sijana saattaa kiukutella, kun ei ole ruoka maistunut, mutta toisaalta hän sitten usein syö seuraavalla aterialla, kun yksi ateria on jäänyt välistä.

Neuvon siis vain pitämään kovaa ateriakuria. Meillä ei napostella tms., vaan ruokaa saa 5 kertaa päivässä: aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Jos ei maistu, niin sitten vain pitää odottaa seuraavaa ruokaa.

Ja se on HIRVEETÄ!

Olemme joutuneet häpeämään ja suuttumaan monta kertaa huonon ruokapööytäkäytöksen vuoksi ja olemme keskustelleet, kiristäneet, lahjoneet, suuttuneet, ollaan heitetty lapset pois pöydästä...ollaan kokeiltu oikeesti kaikkea - mutta mikään ei ole auttanut!

Jos olenkin joskus jättänyt lapsen ilman ruokaa - nostanut heidät siis pois ruokapöydästä valittamasta - niin hetken kuluttua lapsi ulvoo, että on nälkä - tai menee huomaamattani itse hakemaan itselleen jotain syötävää, leipää, hedelmää jne. Jollei muuta, niin pihasta omenoita.

Mä en ehdi vahtimaan keittiön ovella, etteivät lapset mene sinne - ja tollasen suht pienen nälkä kuitenkin lähtee niin vähästä, jostain pikku leivänpalasta -ja sitten he ikään kuin ovat "voittajia", eivätkä välitä, vaikkeivat saisikaan kunnon ruokaa ( koska olihan se niin pahaakin, mitä väliä... ).

On myöskin aivan helvettiä kuunnella nälkäisen lapsen kiukuttelua ja raivoamista kaikesta. Että tässä se syy varmaan onkin, että annan periksi kai liian helposti, ettei tulis lisäkiukkua ja huutoa...Siitä menee sitten koko päivä pilalle. Muuten meillä menee tosi kivasti, vaan nämä ruokailut sekoittavat pakkaa.

Kertokaa, mulle, mitä teen, että tämä kierre saadaan loppumaan!?

ja nyt en kaipaa mitään " ota lasta kädestä kiinni ja puhu hänelle - lässytystä. Vastassani on kaksi todella härkäpäistä ja kovaäänistä mukulaa, jotka lupaavat kyllä, mutta eivät pidä lupauksiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi