Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei perkele mistä tuli sanktiota töissä!

Vierailija
21.08.2012 |

Työskentelen firmassa jossa on toimihenkilöitä (kuten minä, olen kirjanpitäjänä ja vastaan laskutuksesta yms), ylempiä toimihenkilöitä (kuten suunnittelijoita ja päälliköitä) ja sitten on duunareita (asentajia, sähkömiehiä, putkimiehiä tms tavallisia duunareita).

Olen tässä vajaan vuoden aikana huomannut viihtyväni parhaiten duunareiden seurassa. Käynkin lounaalla heidän kanssaan. Eilen pomo tuli juttelemaan, sanoi ettei olisi oikein hyvä että ystävystyn TAVALLISTEN TYÖNTEKIJÖIDEN KANSSA. Että jos voisin tehdä pesäeroa heihin, he kun ovat kuitenkin vähän niinkuin meidän alaisiamme.

Jäin suu auki tuijottamaan, onko tämä ihan oikeasti yleistäkin toimintaa??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa on duunareilla ja toimihenkilöillä ihan omat ruokalatkin :) Kun taannoin tulin taloon niin ilmoitettiin, muista et ole työntekijöiden puolella vaan pitää ajatella aina yhtiön parasta jne.

Vierailija
2/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aikaisemmin ihan idioottimainen systeemi. Keittiön henkilökunta ei ole saanut suurinpiirtein tulla keittiöstä pois. Siistijöillä ei ollut kuin pukuhuone, opettajilla ja kurssivetäjillä oma kahvihuone, toimiston työntekijät kävivät omassa nurkkauksessaan jne.

Mutta nyt! Taloon tuli uusi reksi ja me opettajat sanoimme, että mitäs jos me kaikki n. 20 työntekijää jakaisimme kaikki opettajien ihan liian suuren kahvihuoneen. Sinne mahtui ja se oli keskellä kaikkien toimintoja. Nyt kahdenvuoden kokemuksella voin sanoa, että se oli yksi parhaista uudistuksista työpaikalla. Byrokratia ja hierarkia tippui, tiedonkulku parantui 200% ja yhteishenki on ihan toisenlainen. Esim. on ihan kiva saada talkkarille aamukahvilla sanottua vaikka rikkinäisestä vesihanasta kuin viikonpäästä virkateitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et duunarit on kaikista kivoimpia ihmisiä niin työpaikoilla kuin siviilissä. Tykkäsin jutella talkkareiden, siivoojien yms. kanssa. No, itsekkin olin vain sihteerinä, mutta silti.

Vierailija
4/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mikä oli sanktio?

Vai onko niin, ettet ymmärrä ,mitä toi hieno sana tarkoittaa? Ehkä tosiaan sun paikkasi on siellä enämpi suorittavan portaan joukossa. Mutta älä sitten elvistele noilla termeillä, joita et kuitenkaan osaa käyttää.

Vierailija
5/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin vuosia sitten töissä eräässä yliopistokeskuksen pienessä yksikössä ja parasta mielestäni oli se, että siivoojat ja professorit istuivat samassa kahvipöydässä.

Vierailija
6/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsikö aloittaja pomon puhuttelun rangaistukseksi? Eikö siellä ole tavallista keskustella keskenään muuten?

Kai nykyään on hyvin vanhanaikaista lajitella henkilökuntaa kahden tai useamman kerroksen väkeen niin kuin aatelisten Englannissa.

Maailman parhaiten menestyvissä työpaikoissa on olennaista se, että koko henkilökunta kokee olevansa tekemässä hyvää tulosta, esimerkkinä Ferrari.

Vierailija
7/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin nykyisessä työpaikassani 8 vuotta sitten. Kuulun itse asiantuntijahenkilöstöön, mutta tauot olen pääsääntöisesti viettänyt firman alempien toimihenkilöiden seurassa. Ihan siksi, että heidän kanssaan jutut kolahtavat paremmin yhteen. Alussa pomoni yritti vihjailla, että taukoilen "väärässä pöydässä" ja kehotti hakeutumaan "kaltaisteni" seuraan, jotta urani saisi parhaan mahdollisen alun. Olin aika hölmistynyt. Mutta kaiken uhallakin päätin, että pomo ei ainakaan sanele, kenen seurassa lounaani nautin. Nyt, kaikkien näiden vuosien jälkeen, voin todeta toimineeni ihan oikein. Töitä tehdessä olen tutustunut niihin "kaltaisiini" ja taukojen aikana sitten työpaikan muuhun henkilökuntaan. Lopputulos on se, että tunnen joka ikisen ihmisen tästä firmasta varmasti keskivertoa paremmin ja tulen myös kaikkien kanssa toimeen.

Vierailija
8/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika pieni yksikkö todella isossa firmassa ja lähes joka päivä käyn pomoni kanssa syömässä. Meidän yksiköstä mennään yleensä kaikki, myös pomo, yhtäaikaa syömään samaan pöytään jne.

Vierailija
9/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein vastasit? Mä olisin varmaan suutuspäissäni ottanut puolestani kantaa siihen, kenen kanssa pomon on soveliasta seurustella.... Uskomatonta toimintaa.

Vierailija
10/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
11/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanktiosta l. pakkotoimesta ei ole kyse, jos kerran pomo ehdottaa, että pidäpä hajurakoa. Mutta eihän sinulla toimihenkilönä mitään duunarialaisia ole. Kukaan pomo ei ole noin dille sentään.

Vierailija
12/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanktiosta l. pakkotoimesta ei ole kyse, jos kerran pomo ehdottaa, että pidäpä hajurakoa.

Vierailija
13/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä viitattu, se ei ole pelkästään rangaistus.

Vierailija
14/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi sosiologinen merkityskään nyt IHAN tarkalleen istu tohon ap:n käyttötapaan. Vähän rehellisyyttä kehiin, tosin onhan saivartelu niin syvästi tyydyttävää, että siinä ei tosiasiat paljon paina.

Vierailija
15/15 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yleiskielen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan