Ei kiinnosta kierrättää
En lajittele jätteitä, en kierrätä, ostan kaikki vaatteet uutena, heitän kaikki vaan samaan roskiin ja käytän vauvalla kertakäyttövaippoja. Ei voisi vähempää kiinnostaa mikään viherpiiperrys. Rikkoutuneen kodin elektroniikan vien yöllä jätesäkissä roskiin. Pidän ekojeesustelijoita naurettavina ja neuroottisina ihmisinä.
Haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (38)
...mutta voinette jo kirjallisesta ulosannistani päätellä, etten ole teini-ikäinen poika.
V-ttu että on rasittavaa vakuutella joillekin ylimielisille foliopäille olevansa se, joka on. En mä sentään NÄIN shokeeraavaksi asiaa luullut.
ja miksi elektroniikka piti sen jälkeen viedä roskiin?
(Näen mielessäni laihan, pitkätukkaisen murkkuikäisen huonoryhtisen lievästi masentuneen synkeän goottipojan lojuvan petaamattomalla sängyllä angsteissaan.)
Olen lievästi ylipainoinen, 33-vuotias, hyvinvoiva, lyhythiuksinen nainen. Aika lähelle siis. :D
Minä siis niin näin sieluni silmin tämän goottipojan hiukset silmillä roikkuen seisomassa banaaninkuoret kädessä toljottaen lukuisia kierrätysastioita.
:D Nyt mä voin siis sanoa, että mut on sekoitettu teini-ikäiseen goottipoikaan. -Ap
...mutta voinette jo kirjallisesta ulosannistani päätellä, etten ole teini-ikäinen poika.
V-ttu että on rasittavaa vakuutella joillekin ylimielisille foliopäille olevansa se, joka on. En mä sentään NÄIN shokeeraavaksi asiaa luullut.
Nyyh nyyh, trollaukseni eivät mene enää läpi niin helposti *kasa krokotiilin kyyneliä*. Jatka harjoittelua ;)!
En muista koskaan viedä biojätettä. Tarkemmin sanoen olen siis joskus yrittänyt kierrättää, että kai mua sittenkin millin verran kiinnostaa. Mutta jos ne biojätteet vie pari kertaa kuussa ulos, niin onhan se "aika" ällöä.
Mies sen joskus aikoinaan vei, en ole eron jälkeen jaksanut ajatella koko kierrätysasiaa. Paitsi sitä, ettei kiinnosta.
Nyyh nyyh, trollaukseni eivät mene enää läpi niin helposti *kasa krokotiilin kyyneliä*. Jatka harjoittelua ;)!
Nyt voitkin sitten lähteä lenkille tuulettamaan folion hiostamaa pikku pälliäsi. -Ap
miksi?
Unohdin vastata tähän. En siis koe kierrätystä mielekkääksi, vaikka ehkä haluaisinkin. Kuten sanoin aiemmin, en osaa ulottaa empatiakykyäni paria sukupolvea kauemmas. Lahjoitan Unicefille mm. siksi, että koen sen mielekkääksi ja saan siitä myös itse hyvän olon tunteen. Kierrätyksen suhteen en osaa ajatella asiaa näin.
-Ap
miksi?
Unohdin vastata tähän. En siis koe kierrätystä mielekkääksi, vaikka ehkä haluaisinkin. Kuten sanoin aiemmin, en osaa ulottaa empatiakykyäni paria sukupolvea kauemmas. Lahjoitan Unicefille mm. siksi, että koen sen mielekkääksi ja saan siitä myös itse hyvän olon tunteen. Kierrätyksen suhteen en osaa ajatella asiaa näin.
-Ap
Mutta sanottavaa on: olet säälittävä luuseri.
Mikäs sen mukavampaa, kuin kaksi peikkoa linjoilla :). Folio loppui, löytyisikö uutta rullaa?
Nyyh nyyh, trollaukseni eivät mene enää läpi niin helposti *kasa krokotiilin kyyneliä*. Jatka harjoittelua ;)!Nyt voitkin sitten lähteä lenkille tuulettamaan folion hiostamaa pikku pälliäsi. -Ap
miksi?
-Ap
Ymmärrän sen, että kierrätystä on vaikea kokea mielekkääksi. Riippuu tietysti paikkakunnasta se, että mitä jätettä kerätään ja miten ne hyödynnetään, mutta yleensä tietous näistä asioista "motivoi" kierrättämään, koska asiasta voi ajatella olevan hyötyä jo nyt, eikä sukupolvia myöhemmin.
Esimerkiksi minua motivoi metallin erottelu ja kierrätys siksi, että se voidaan lähes täydelleen hyötykäyttää uudelleen. Lasin kierrätys ei paljon kiinnosta, kun tietää, että valtavia lasikasoja vaan kasaantuu, eikä sitä vissiin osata käyttää paljon mihinkään. Toisaalta siitä voidaan kenties myöhemmin tehdä esim. rakennusmateriaalia.
Meilläpäin kerätään energiajätettä, josta saadaan valtavasti energiaa talteen. Koska energiajäte hyödynnetään hyvin, olen motivoitunut sen jätteistäni erottelemaan.
Jos kierrätys ei sinua kertakaikkisesti kiinnosta, niin sinua tuskin kiinnostaa alkaa itseäsi motivoimaankaan jätteiden lajitteluun. Tulipahan nyt kerrottua mikä itseäni motivoi lajitteluun. En koe olevani hippi tai viherpiipertäjä, enkä koe tarvitsevani mitään erityistä kiinnostusta kierrättämiseen tehdäkseni sitä. Se on rutiini siinä missä imurointi ja hampaiden pesu.
Mikäs sen mukavampaa, kuin kaksi peikkoa linjoilla :). Folio loppui, löytyisikö uutta rullaa?
Nyyh nyyh, trollaukseni eivät mene enää läpi niin helposti *kasa krokotiilin kyyneliä*. Jatka harjoittelua ;)!Nyt voitkin sitten lähteä lenkille tuulettamaan folion hiostamaa pikku pälliäsi. -Ap
Folio loppui...löytyisikö uutta rullaa?
ostettuani vasta tajusin, että siitähän ei tulekaan valmista multaa, vaan se täytyy koota jonnekin jatkomaatumaan ja se kestää kauan. Lisäksi se kompostorista tuleva ei olekaan mitään kasvuvoimaa antavaa, vaan hyvin köyhää, joka täytyy erikseen lannoittaa.
Sen sijaan haluaisin vastustaa kertakäyttötuotteita ja korjauttaa, mutta se vaan ei kannata. Minun mielestäni pitäisi siirtyä kauan kestävään tavaraan. Tehtaat olisi pakotettava valmistamaan kestävää. Tyyliin: jos jääkaappi rikkoutuu alle 15 vuodessa on tehtaan annettava rahat takaisin. Varaosia olisi saatavissa 25 vuotta jne.
Se ei todellakaan mene niin, että lykkäät banaaninkuoret yhdestä luukusta sisään, ja toisesta lapioit valmista multaa ulos.
sisään, kuiviketta perään ja alhaalta otetaan valmista multaa, joka on vieläpä hyvin lannoitettua.
Todella on harhaanjohtavaa tuo mainonta minun mielestäni. kalliskin oli
35
Mutta sanottavaa on: olet säälittävä luuseri.
Mä oon samaa mieltä. Just tänään mietin miten ylimielinen paska yks mun kaverikin on. Pakkaa jokaisen kertakäyttövaipan tiukasti yksitellen pusseihin, jotka laittaa muovipussiin vielä. Heittää surutta lasiset pilttipurkit roskiin ja sitä pilttiähän kuluu viitisen kpl päivässä. Itsekästä idiotismia!
sekajätteen ja biojätteen sekoittamista samaan pussiin. Yksi kaveri selitti miten ei voi kerätä biojätettä eikä ainakaan ostaa kompostia koska se on jotenkin yököttävää. Enemmän yököttäväähän se on säilöä niitä muovipussissa kotona (aika harva vie sen pussin roskiin joka päivä tai useita kertoja päivässä). Eli esimerkiksi ruuanjätteiden vieminen kompostiin oksettaa mutta niitten jemmaaminen keittiön kaapissa ei. En tajua miten nuo ihmiset pystyy tekemään ruokaa kun aina niin oksettaa.