Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rikkaat ja menestyneet ihmiset kertovat aina ahkeruuden

Vierailija
07.09.2012 |

syyksi rikastumiseen? Ei mun palkka nouse vaikka kuinka olisin ahkerampi ja tekisin pidempää päivää, ihan saman verran firma mulle maksaa palkkaa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kouluttautunut johonkin toiseen, hyväpalkkaisempaan asemaan/työpaikkaan?

Entä kuinka ahkerasti olet vaihtanut esim. vaihtanut firmaa paremman palkkapussin perässä?

Vierailija
2/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyksi rikastumiseen? Ei mun palkka nouse vaikka kuinka olisin ahkerampi ja tekisin pidempää päivää, ihan saman verran firma mulle maksaa palkkaa.

Ja sen nyt luulisi olevan selvää, että on hyvin epätodennäköistä, että laiskuudella menestyisi ja rikastuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei välttämättä rikastuta. Mutta jos ilman ahkeruutta aikoo rikastua, pitää syntyä rikkaaseen perheeseen, mennä hyviin naimisiin tai voittaa uhkapelissä.

Vierailija
4/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toinen, mitä hoetaan: lopettakaa tupakointi ja ryyppääminen.

Ikään kuin se köyhyys tai pienituloisuus - pieni palkka !! - johtuisi siitä, että tupakoi ja on alkoholisti, ikään kuin KAIKKI pienituloiset olisi pientituloisia liiallisten päihdeteiden käytön takia.

Miksi rikkaat, hyvätuloiset, hyväosaiset eivät mene kouluun ja kerro nuorisolle: opiskelkaa, käykää koulunne kunnolla, menkää jatkamaan opintojanne lukioon ja siitä yliopistoon tai korkeakouluun. Hankkikaa itsellenne hyväpalkkainen ammatti - ja sitten annetaan lista niistä ammateista, joista voisi tienata ja saada kunnollisen palkan.

Sen lisäksi pitää ohjeistaa, että päätyäkseen ns. hyvätuloisten maailmaan, täytyy liikkua oikeassa seurassa. Jos on erehtynyt syntymään köyhään ja vaatimattomaan duunariperheeseen kouluttamattomille vanhemmille, ei sen tarvitse olla lopunelämän tuomio, siitä voi päästä irti hakuetumalla oikeanlaisiin diskoihin, kouluihin, työpaikkoihin. Myös oikeanlaiset vaatteet ja vaatemerkit ovat yksi avainsana.

Ja parasta kaikista olisi tietysti syntyä oikeaan perheeseen, mutta sitä nämä varakkaat eivät tajua, kun elävät sen keskellä itse,.

Vierailija
5/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tämä uusi-seelantilainen (vai austr.) ämmä; ei ollut ihrakasa kovin työteliääm näköinen ?.

Vierailija
6/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin yrittäjänäkään enää Suomessa. Ahkeruudella rikastuneet ovat rikastuneet kauan sitten silloin kun se vielä oli mahdollista.

Tänä päivänä Suomessa voi rikastua vain kuulumalla tiettyihin piireihin jossa jaellaan etuoikeuksia. nämä piirit ovat aika vahvasti julkisen hallinnon kerman ja heidän sidosryhmiensä hallussa.

Vierailija
7/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että menetys on omaa ansiota ja epäonni muiden vika.

Moni on perinyt rikkautensa, mutta toisaalta ei kaikki AINA väitä rikkauden syyksi ahkeruutta.

Muutenkin näkökulma on vähän naivi. Monella rikkauden taustalla on kuitenkin oma ahkeruus, mutta tietenkin se pitää kohdistaa oikein eli kehittää omaa osaamista, tehdä niitä töitä, joista joko maksetaan tai jotka tukevat myöhemmin uralla edistymistä. Menestyneet yleensä tekevät pidempää päivää ja pyrkivät myös kehittämään itseään kaiken aikaa.

Itsehankittu rikkaus vaatii siis ahkeruutta, pelisilmää sekä varmasti myös onnellisia sattumia. Toki oikea viiteryhmä edes auttaa onnellisia sattumia.

Oscar.

Vierailija
8/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikastuu (ainakaan siinä laajuudessa, että haastateltaisiin jonnekin rikkauksista).

Täytyy joko ryhtyä yrittäjäksi ja menestyä siinä (mikä vaatii kovaa työntekoa ja usein myös kouluttautumista pitkälle) tai sijoittaa rahojaan hyvin.

Vierailija
9/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta perusselitys on että menestys on omaa ansiota ja epäonni muiden syytä

Vierailija
10/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi olla sijoituksia yms. päälle, että kannattaa.

Vierailija
11/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jossain vaiheessa menestymistä. Mutta ei se ole se asia mikä tekee menestyneeksi ja rikkaaksi. Kyllä siinä tarvitaan yrittäjyyttä, pelisilmää, innovatiivisuutta tehdä erilaisia ratkaisuja kuin massa.

Vierailija
12/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten toinen, mitä hoetaan: lopettakaa tupakointi ja ryyppääminen. Ikään kuin se köyhyys tai pienituloisuus - pieni palkka !! - johtuisi siitä, että tupakoi ja on alkoholisti, ikään kuin KAIKKI pienituloiset olisi pientituloisia liiallisten päihdeteiden käytön takia. Miksi rikkaat, hyvätuloiset, hyväosaiset eivät mene kouluun ja kerro nuorisolle: opiskelkaa, käykää koulunne kunnolla, menkää jatkamaan opintojanne lukioon ja siitä yliopistoon tai korkeakouluun. Hankkikaa itsellenne hyväpalkkainen ammatti - ja sitten annetaan lista niistä ammateista, joista voisi tienata ja saada kunnollisen palkan. Sen lisäksi pitää ohjeistaa, että päätyäkseen ns. hyvätuloisten maailmaan, täytyy liikkua oikeassa seurassa. Jos on erehtynyt syntymään köyhään ja vaatimattomaan duunariperheeseen kouluttamattomille vanhemmille, ei sen tarvitse olla lopunelämän tuomio, siitä voi päästä irti hakuetumalla oikeanlaisiin diskoihin, kouluihin, työpaikkoihin. Myös oikeanlaiset vaatteet ja vaatemerkit ovat yksi avainsana. Ja parasta kaikista olisi tietysti syntyä oikeaan perheeseen, mutta sitä nämä varakkaat eivät tajua, kun elävät sen keskellä itse,.

Koulutus on aina hyvästä. Mutta koulutuksella ei tulla rikkaaksi. Monet rikkaat ovat matalasti koulutettuja. Eikä rikas ole koskaan töissä toisella. No tietenkin voi sanoa että jos olet suuryrityksen toimitusjohtaja niin kyllä siinä ihan mukavasti tienaa. Mutta todelliset rikkaat omistavat. Tuolla seuralla ei ole mitään merkitystä. Et sinä pääse piireihin kaveeraamalla heidän kanssa diskossa. Kauppaa tekemällä pääset heidän ystäviksi.

Ahkera täytyy olla. Täytyy olla myös valmis uhraamaan asioita. Vapaa-aika menee kokonaan, perhe jää kakkoseksi, kavereita nähdän jos nähdään jne. Yhtiön perustaminen ja sen nostaminen suuryritykseksi on kovaa touhua.

Suurin ero köyhällä ja rikkaalla perheellä on varmaan seuraavat: rikas pääsee opiskelemaan mihin vaan. Hänen ei tarvitse laske arahojaan eikä käydä töissä.

Rikas lapsi saa hoidattaa kaikki sairautensa. Kaikki mitä voi rahalla ostaa.

Rikkaassa perheessä on harvemmin masennusta tai psyykkisiä ongelmia. Saa kasvaa terveessä kodissa missä ei ole koko ajan paine.

Perhe yrityksestä sa aina kunnon töitä.

Tärkein ehkä on se että rikkaassa perheessä vanhemmat opettavat lapsen esimerkillään elämään hyvin. Toiseksi he voivat kouluttaa lasta. Köyhän ihmisen joka ei saa edes työpaikkaa hankittua on vaikea neuvoa taloudellisissa asioissa. Rikkaassa perheessä vaikka isä voi ihan näyttämällä näyttää miten asiat hoidetaan. Näin johdetaan yritystä. Näin teet tämän ja tämän.

Mutta jos kukaan kenet tunnet ei tajua taloudesta ja yritystoiminnasta mitään niin vaikeata on. Kun vielä yrität nousta aivan pohjalta niin huono mahdollisuus on.

Vierailija
13/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekin on ahkeruutta, että sijoittaa. Yrityksia ja osakkeiden kehitystä pitää seurata. Ja alaa opiskella.

Minä aion rikastua sijoittamalla, ja teen sen iltaisin palkkatyöni ohella. Eli sen vähän mitä palkkatyöllä tienaan, laitan iltaisin poikimaan sijoittamalla. Lamasta huolimatta sijoitusteni tuotto on yli 30%. Koska kaikki osakkeet ovat tällä hetkellä todella alhaisella tasolla, uskon, että tulen niilla vielä sievoisen summan tienaamaan, koska faktaa on että talous tulee vielä jonakin päivänä kasvamaan. Sitten kun olen rikastunut, aioin sanoa että rikastuin koska olin ahkera.

Vierailija
14/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahoinpidelty ihminen kykenee ystemaattisesti rakentamaan "menestystä". Hyvä jos kykenee elämään jotenkin itsensä kanssa. Kyllä ihan tutkitusti kotitaustalla on edelleenkin iso merkitys - jos kotona kannustetaan opiskelemaan ja uskotaan lapsiin, mahdollisuudet ns. menetykseen ovat paljon isommat.

Vierailija
15/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekin on ahkeruutta, että sijoittaa. Yrityksia ja osakkeiden kehitystä pitää seurata. Ja alaa opiskella.

Minä aion rikastua sijoittamalla, ja teen sen iltaisin palkkatyöni ohella. Eli sen vähän mitä palkkatyöllä tienaan, laitan iltaisin poikimaan sijoittamalla. Lamasta huolimatta sijoitusteni tuotto on yli 30%. Koska kaikki osakkeet ovat tällä hetkellä todella alhaisella tasolla, uskon, että tulen niilla vielä sievoisen summan tienaamaan, koska faktaa on että talous tulee vielä jonakin päivänä kasvamaan. Sitten kun olen rikastunut, aioin sanoa että rikastuin koska olin ahkera.

Sanotko sitten syyksi laiskuuden..

Vierailija
16/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää yrittää tai sijoittaa.

Vierailija
17/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ero köyhällä ja rikkaalla perheellä on varmaan seuraavat: rikas pääsee opiskelemaan mihin vaan. Hänen ei tarvitse laske arahojaan eikä käydä töissä.

Rikas lapsi saa hoidattaa kaikki sairautensa. Kaikki mitä voi rahalla ostaa.

Rikkaassa perheessä on harvemmin masennusta tai psyykkisiä ongelmia. Saa kasvaa terveessä kodissa missä ei ole koko ajan paine.

Perhe yrityksestä sa aina kunnon töitä.

Tärkein ehkä on se että rikkaassa perheessä vanhemmat opettavat lapsen esimerkillään elämään hyvin. Toiseksi he voivat kouluttaa lasta. Köyhän ihmisen joka ei saa edes työpaikkaa hankittua on vaikea neuvoa taloudellisissa asioissa. Rikkaassa perheessä vaikka isä voi ihan näyttämällä näyttää miten asiat hoidetaan. Näin johdetaan yritystä. Näin teet tämän ja tämän.

Mutta jos kukaan kenet tunnet ei tajua taloudesta ja yritystoiminnasta mitään niin vaikeata on. Kun vielä yrität nousta aivan pohjalta niin huono mahdollisuus on.

Rahalla ei osteta Suomessa koulutusta. Suosittujen koulutuspaikkojen saaminen edellyttää lahjoja, perheen varallisuus ei auta. Ja opiskeluaikana työtä on tehtävä rikkaidenkin nuorten, koska nykyisessä koulujärjestelmässä työkokemus on olennainen osa kouluttautumista, vaikkei se opinnoissa pakollisena osana ole.

Itse olen ihan omin avuin päässyt "eliittikouluun" ja valmistunut sieltä ja työskennellyt opiskeluajan. Nyt olen hyväpalkkaisessa työssä, jossa etenemisessä taivas kattona. Jopa se rikastuminenkin on ihan mahdollista.

Koulutus on Suomessa taloudellisesti tasa-arvoista. Perimä puolestaan asettaa ihmiset epäreiluun asemaan: tyhmän ja kouluttamattoman äidin lapset ovat samanlaisia. Älliä ja ahkeruutta ei ole, eikä siinä auta, vaikka opiskelusta maksettaisiin. Koulutusasioissa kaikki saavat kyllä ihan ansionsa mukaan.

Vierailija
18/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rikkaat, hyvätuloiset, hyväosaiset eivät mene kouluun ja kerro nuorisolle: opiskelkaa, käykää koulunne kunnolla, menkää jatkamaan opintojanne lukioon ja siitä yliopistoon tai korkeakouluun. Hankkikaa itsellenne hyväpalkkainen ammatti - ja sitten annetaan lista niistä ammateista, joista voisi tienata ja saada kunnollisen palkan.

Paikkakuntani rikkaimman henkilön paikkaa piti kymmenisen vuotta nuori mies, joka on koulutukseltaan tyyliin autonasentaja. Kun Suomessa katsastustoiminta vapautui kilpailulle 90-luvun alussa, hän perusti katsastusaseman, kohta toisen ja sitten taas yhden kun homma veti kuin häkä ja jannu rikastui. Näin syntyi ketju, jonka hän myi jossain vaiheessa ja rikastui vielä moninkertaisesti lisää.

Jos joku menisi kouluun sanomaan että opiskelkaa autonasentajaksi niin rikastutte, jengi nauraisi päälle. Itseasiassa monet duunariammateissa toimivat yrittäjät ovat rikastuneet hurjasti.

Ja olihan tämä yksi, joka laman syövereissä perusti harrastukseensa pohjautuen lemmikkitarvikeliike Musti&Mirrin ja siitä kasvoi ketju jolla hän rikastui ihan Suomen kärkisijoille.

Pitää olla vainua, onnea ja sikana ahkeruutta ja myös riskin sietämistä. Itselläni sitä ei ole ja olen varmasti ikuinen palkkatyöläinen.

Vierailija
19/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa itsellenne hyväpalkkainen ammatti - ja sitten annetaan lista niistä ammateista, joista voisi tienata ja saada kunnollisen palkan.

Kyllä itse rikastuneet ovat tehneet rahansa kovalla yrittämisellä ja riskinotolla. Suomessa on kourallinen sellaisia ammettaja, joissa voi oikeasti rikastua.

Vierailija
20/32 |
07.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti tehnyt paljon töitä ja ovat ahkeria. Vanhaa rahaa kun ei täällä niin paljoa liiku.

MUTTA: Se ei tarkoita sitä, että he olisivat puhtaasti _omin_avuin päätyneet asemaansa. Eikä se tarkoita sitä, että kaikki köyhät olisivat laiskoja.

Meistä kenestäkään ei tule omin avuin aikuisia, se on varma. Ahkeruus on helppoa jos siihen on saanut tukea. Toisaalta kaikki ahkeruus ei tuota rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi