Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettäviä kuumeilijoita... huhuu?

28.11.2005 |

Pinoja on niin hirmuisesti ettei jaksa nyt selata. Tuolla Palstaslangia

-viestissä ei ainakaan näkynyt mainintaa tästä. Kuuluisin periaatteessa sinne Tahdomme pikkukakkosen -pinoon mutta kun kierrosta ei ole hajuakaan niin olis jotenkin mielenkiintoisempaa keskustella niiden kanssa joilla on sama tilanne..

Siis: onko muita, joilla yritys päällä mutta ei kierrosta tietoakaan?

Itsellä esikoinen on muutamaa päivää vaille 11kk ja imettelen aika paljon edelleen.

Keskusteluseuraa odottelee

Gandalfiina

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosiaan vielä täysimetys käynnissä, mutta yösyötöt enää n 8-9 tunnin välein ja päivälläkin voi tulla jopa 6 tunnin syöttöväli, jos päikkärit maistuu. Ehkäisyteho ei siis enää pitäisi olla parhaimmillaan.

Alankin tässä heti utelemaan noista tuntemuksista, kun mulla ollut jo useamman viikon pahoinvointia imettäessä ja välillä muutenkin. Mua on myös kovasti palellut ja vähän huimannut aina ylös noustessa. Nyt on neljättä päivää vatsassa sellaisia menkkakipuja, mutta mitään ei ole vielä tullut. Eli miten teillä on ollut tuntemuksia ennen menkkoja? ( jos on alkanu jo) voinko laittaa tuntemukset alkavien menkkojen piikkiin vai mitä nää on, tai oisko jotain imetyksestä johtuvaa?

Vierailija
22/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipaa, jos osaisit vastata... Olis kiva kuulla silti vaikkei siitä mitään johtopäätöksiä taida voida vetää - jokaisen kroppa kun on niin erilainen.

Menkkoja ei siis mullakaan ole vielä mutta noita kaikenlaisia juilimisia ja painontunnetta yms. nyt vain enemmän ja aivan kuin ne tulis 3-4 vkon välein.. Pyörrytykset ja pahat olot imettäessä tms. pistän itse alhaisen verenpaineen piikkiin ja siksi ettei ehkä ole muistanut syödä riittävästi niin verensokeri on alhaalla.

Joo, ja pinoja on täällä nykyään niin hurjasti, että tällainen uusvanha tulokas ei meinannut tajuta mitään :o). Mäkin olen välillä lueskellut niitä kunkin kuukauden pinoja mutta on tosi vaikeaa kun ei mitään kiertopäiviä ole...

Imetyksestä vielä... Meillä imetys näytti jo vähän harventuneen tuossa jokin aika sitten mutta nyt kuukausi sitten kun kävelytaito tuli kuvioihin niin on alkanut maito maistua hieman tiheämpään tahtiin. Siis voiko olla että nyt lähempänä vuoden ikää olis taas joku tiheän imun kausi..?

Gandalfiina (puheripulissa, näemmä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tuntemuksista!

Nuo Ursulan oireet viittais kyllä minusta siihen mahdollisuuteen, että ois uus raskaus alkanu ilman menkkoja! Sekään ei liene kovin tavatonta! Mutta vaikeeta se on sanoa.

Mä itse oon jo heti ekasta yrityskerrasta lähtien ollu miltei varma, että oon negasta ja menkoista huolimatta raskaana. Syyskuusta asti ollu melko jatkuva lievä pahoinvointi ja yhdessä vaiheessa jo hajutkin alko etoa. Ehkä kyseessä on ollut ns kemiallinen raskaus joka ei sitten oo päässy kehittymään pitemmälle, johtuneeko imetyksestä vai eikö kroppa vaan ois ollu vielä valmis uuteen raskauteen. tai sitten hallusinaatioita...

Mulla esikoinen synty kylläkin 09/03 ja kakkonen sai alkunsa kun hän oli 7kk, silloin kyllä imetys loppui samantien kun tulin raskaaksi. Neidin omasta halusta.

Nää on kyllä niin vaikeita asioita, loppujen lopuks oon tullu siihen tulokseen, että en oo aiemmissa kierroissa ees ovuloinu, vasta viimeks bongasin selvän oviksen.

Tuon huonovointisuuden mä sitten jo aloin yhdistämään siihen, kun mulla on todettu ekassa raskaudessa kilpirauhasen sairaus ja mietinkin jo, että oisko se uusinu. Mä en oo huomannu mitään erikseen imettäessä vaan lähinnä sellasta jatkuvaa huonoa oloa. Nyt se on kyllä jo alkanu väistymään, kun tarkemmin asiaa tuumaan.

Ennen ekojen menkkojen alkua mulla ei ollu kertaakaan mitään varsinaisia menkkatuntemuksia, mutta sen ekan kierron puolenvälin tienoilla kylläkin. Se olikin 50 päivää joten saatto johtua siitä.

Mun neiti oli vasta 4kk kun ne mokomat alko, ekassa alkovat jo 3kk synnytyksestä ja samantien olivat ihan säännöllisetkin.

Hmm, huomaan tässä sepostavani kaikennäköstä ja taisin kadottaa punasen langankin.. Näinköhän vastasin ollenkaan ees kysymykseen.. Suokaa anteeks, tätä lahopäisyyttä on nykyään riittäny ihan riesaks asti! =)

Vierailija
24/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sinnepäinkään tuntemuksia meikäläisellä, että olis menkat tulossa. Meilläkin on imetysvälit jo melko pitkiä, yöt 8-10 h unia. Ekan kanssa tärppäsi niin helposti (ihan ensimmäisestä " yrityksestä" ), että jotenkin sitä kuviteltiin, että toinenkin saataisiin alulle samantien.. No, opettelen kärsivällisyyttä..

Miten nopeasti teillä muuten ensimmäisten kanssa tuli plussaa?

Vierailija
25/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän yhä 1,5-vuotiasta lasta n. 5-10 krt/vrk. Just nyt on tokat menkat päällä, mutta ovulaatioa ei ole vielä ollut.

Hirveä vauvakuume on päällä, on ollut jo vuoden. Imetyksestä haluaisin eroon niin pian kuin mahdollista, mutta se on lapselle tosi tärkeää. Imetykset liittyy yönukutukseen ja aamuyön uudelleen nukuttamisiin.

Vierailija
26/35 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synt. -78, mies -72 ja meillä on pojat 3/02 ja 4/05 + koiruus. Kuopus on siis 7 kk ja uusi vauvakuume vaivannu jo synntyksestä saakka, kummaa... Tarkoitus olis tehdä/saada " kolmonen" (joka olis viimeinen ) nyt samaan syssyyn. Samoilla yövalvomisilla ym selvittäisiin, kun luulen sit kun tottunu jo saamaan hieman omaakin aikaa niin viitsisikö kaikkea aloittaa alusta. Minä kyllä, mut mies voi sitten olla eri mieltä.

Mulla alkoi ekat menkat synnytyksen jälkeen pari viikkoa sitten. Ne alkoi aivan yllättäin ei siis mitään tuntemuksia, lorahti vain. Vuosi tosi niukasti vain 2-3 päivää. Nyt kuvittelin et mennään kierron puoliväliä niin kas kummaa! Mun menkat alkoi taas tänään! Eilen illalla oli normaalia menkkakipua niinkuin ennenkin ja luulin et tuntisinko nyt ovista jota en kyllä koskaan aikaisemmin ole muusta kuin limoista kuvitellut. Ja tänään aamulla tosiaan alkoi runsaalla vuodolla ja nyt näyttäs taas et vuoto loppuu, ihan pientä tuhrua vain! Sorry tarkka kuvaus. Mulla näyttäis nyt ainakin olevan kierrot ihan sekaisin. Esikon syntymän jälkeen alkoi menkat n. 6 kk synnytyksestä ja oli aika lailla säännölliset. Esikko ei kyllä enää siinä vaiheessa syönyt tisua yöllä. Kuopus kyllä syö vielä useasti niin päivällä kuin yölläkin, joten sekoittaakohan tämä kiertoa?

Itsekin ilmoittauduin Kolibreihin, mut tuntuu et kaikilla muilla on kierrot ja oviksen ajankohdat selvillä ja " täysi" yritys päällä ja siellä useammalla on jo vanhemmat lapset (no ei kaikilla). Itse kans ihmettelen näitä kaikkia eri pinoja. Olikohan sillon ennen vaan yks pino, ei muista.

Mulla oli kans nyt pari päivää ennen tätäviimestä vuotoa pahoinvointia ja se hajuherkkyys mikä mulla on ollu alkuraskauksissa. Ja maha tosi turvonnut. En muista kuka siitä kirjotti, mut onhan se myös mahdollista et sulla olis uusi raskaus alkanut ilman menkkoja.

Itsekin olisin toivonut et tää kolmonen oltais saatu pienellä ikäerolla, mut näillä kierroilla taitaa olla mahdotonta!

Netta

Vierailija
27/35 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään kasaantunut porukkaa lisää. Muillakin näköjään sama toive kun meillä, että saisi sen toisen vauvan tähän suht nopeasti tuloilleen. Aika ristiriitaista kyllä tämä imetys ja vauvakuume. Mä olen aika laiska kirjoittelemaan ja välillä menee useampi päivä kun ehdin koneelle, mutta olis kyl kiva jos olis jotain vertaisryhmän tynkää saatavilla. En ole kanssa oikein yhteenkään pinoon tuntunut kuuluvani, enkä näytä olevan ainut. Pitäiskö meidän vähän niinku omaa kasaa ruveta pitämään? Mitä olette mieltä?

Lahopäisyyttä näyttäs olevan liikenteessä, mä tässä kesken kirjottamissen vastasin puhelimeen ja unohdin yhden asian mitä mun piti tähän kirjoitella. No palailen siihen sitten myöhemmin.

Vierailija
28/35 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vastailla, vaikka ei enää kuume vaivaakkaan, vaan plussat on testissä jo nähty, eli kuulun tuonne odotuspuolelle. Tosin ihan alussa vasta ollaan, toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Mutta siis, ajattelin vaan kertoa miten meillä meni, jos se ketään auttaa tai kiinnostaa :)

Eli ekat menkat synnytyksen jälkeen alkoi kun esikoinen oli 8kk. Siitä sitten seuraavat n.30päivän päästä jolloin sitten jo päätettiin miehen kanssa, että toinen saa tulla jos on tullakseen. Ihme ja kumma, heti ekasta kierrosta tärppäsi ja testi näytti plussaa kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Imetin siis edelleen esikoista päivällä, illalla, yöllä ja aamulla. Olin jo jonkin aikaa kokenut imettämisen rankkana ja hankalana (lähinnä yöheräilyistä olisin halunnut eroon). Kun testi näytti plussaa, jatkoin imetystä ja ajattelin odotella joskos esikoinen itse lopettaisi imemisen, mutta ei. Jossain välissä alkoi tulla todella huono olo imettäessä (varsinkin öisin) ja päätin että nyt saa loppua. Meillä myös esikoinen ollut todella riippuvainen tissistä, pullo ei siis kelvannut koskaan ja yöunille kävi vain siten että nukahti tissille. Hiukan siis pelotti että miten käy vieroituksen.. Mut yllätys oli se, että vieroitus kävi helpommin kuin olisin ikinä kuvitellut! Jos ensimmäisenä tissittömänä päivänä maito meni päivällä pullosta, illalla jouduin pari päivää nukuttamnaan hänet vielä rinnalle, mutta muutaman päivän päästä nutus onnistui jo pullomaidon jälkeen syliin ilman tissiä!

Nyt olemme täysin irti tissistä (rv7) ja oi että on elämä " helpompaa" ilman imetystä! Nykyään kun mieskin voi nukuttaa esikoisen!

Pointti oli se, että joku ainakin mietti imettämisen lopetusta mutta lapsi on riippuvainen rinnasta, niin minäkin luulin ettei ikinä päästä siitä eroon, mutta toisin kävi! Eli voipi olla että se tissi unohtuukin ihan helposti, kunnon menkat alkaa ja uusi raskautuminen mahdollistuu paremmin :)

Onnea teille kaikille yritykseen ja plussaonnea :)

Niin ja meillä esikoinen tosiaan nyt reilu 10kk eli ikäeroksi tulee aika tasan 1,5v.

L

Vierailija
29/35 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ne mun mahatuntemukset sitten tiesi... Kierto käynnistyi, eli tänään on kp1! Olin jo varma ettei menkkoja tule ennenkuin imetys on lopetettu. No, nyt voi sitten alkaa yritys kunnolla kun tietää, että jotain voi tapahtuakin. *jee* Katsotaan sitten miten kierto alkaa muodostua. Toivottavasti ei tarttis kauaa katsella. Esikoista yritettiin liian kauan. Ensin kävi tärppi heti mutta se oli tuulimunaraskaus ja toista tärppiä piti odottaa kaksi vuotta. Siinä välissä tuli käytyä lapsettomuustutkimuksetkin läpi, syytä ei tosin löytynyt. Huonoa tuuria vain.

Lootuskalle kiitokset kirjoituksesta. Oli samanlaisia tuntemuksia kuin mulla. Yöimetykset on alkaneet olla tosi rankkoja ja niistä pitäis yrittää eroon. Mukavaa, että niistä voi päästä eroon kivuttomastikin. Meillä esikoinen on myös aika riippuvainen siitä imetyksestä öisin. Uni on päässyt assosioitumaan siihen.. No, toivoa siis on. Niin, ja onnittelut Lootuskalle uuden raskauden johdosta!

Itsekään en ole niin hirvittävän ahkera pinoutuja mutta ehkäpä nyt useammin jos meitä täällä kerran muitakin pyöriskelee...

Gandalfiina ja tyttö 11kk

Vierailija
30/35 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Gandalfiina menkoista! Nyt jatkossa niitä ei sitten toivotakaan!

Mulla on nää ihme menkat menossa. Eli tokat menkat synnytyksen jälkeen kp 15 --> kp 1. Nyt siis kp 3 ja ei oikeestaan enää vuotoa vaan pientä tuhrua. Voiskohan nyt jo olla kunnon kierto menossa, toivon ainakin.

Toisaalta ei kiire kolmosen suhteen kun kuopuskin vielä pieni, mutta kun ei koskaan tiedä kauanko joutuu tärppiä odottamaan. Meillä kakkosen tärppiä odotettiin melko pitkään ja myös yksi tuulimunaraskaus välissä. Mut näillä kierroilla voi mennä tärppiin jonkin aikaa.

Eipä mulla nyt erikoisia, mut kiva olis aina välillä pinoutua!

Netta

Vierailija
31/35 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on kanssa 4 kuukautta ja toinen saa tulla kun on tullakseen. Menkat ei vielä ole alkaneet ja tuskin ihan pian alkavatkaan, sen verran usein tulee imetettyä. Mutta kakkosta jo kovasti kuumeillaan!

Vierailija
32/35 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö heräsi välillä, kun tuuli niin kovaa! Yleensä on ulkona niin syvässä unessa, ettei mikään hetkauta.

Gandalfina, tällä kertaa menkoista varmaan voi tosiaan onnitella, pääsette " oikeasti" yrittämään!

Täällä ei vielä mitään. Odotellaan. Hinku on kova päästä mahaa kasvattamaan......

Vierailija
33/35 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gandalfiina, kirjoitit imetyksen assosioituneen yöuniin. Meillä on ihan sama juttu. Poika ei osaa nukahtaa uudestaan ilman tissiä, vaikka olisi onnistunut nukuttaan alunperin syliin ilman (onnistuu hyvin harvoin). Se tarkoittaa öisin jopa tunnin välein heräilyä. En ole 1,5 vuoteen nukkunut kokonaista yötä, enkä edes puolikasta yhteen putkeen.

Mieskin on kypsä imettämiseen, koska hän kokee jäävänsä meidän ulkopuolella pojan rauhoituttua vain minun sylissäni.

Noudatan mahdollisimman lempeitä keinoja kasvatuksessa, mutta kerran meni hermot ja päätin " lempeän" unikoulun astuvan kehiin. VOI #*!!&¤! sitä! Neljä iltaa lapsi huusi kurkku suorana, vaikka oli sylissä tai sängyssä vieressä. Tassuttelut ja muut hassutukset koitettiin, mutta ne oli ihan turhaa. Sen jälkeen lapsi vahti minua entistä enemmän ja halusi olla vain sylissä. Mentiin ojasta allikkoon ja vauhdilla.

Nyt alkaa luottamus olla palannut ja saan jopa käväistä viereisessä huoneessa ilman että poika alkaa paniikissa etsiä mua. Mitähän traumoja tuli aiheutettua..

Meidän nassikalle on imetys tosi tärkeää yöunille nukahtamisessa ja silloin, kun öisin heräilee. Olisi ihana päästä imetyksestä eroon, aikansa kutakin.

Vierailija
34/35 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällämöllö:

Poika ei osaa nukahtaa uudestaan ilman tissiä, vaikka olisi onnistunut nukuttaan alunperin syliin ilman (onnistuu hyvin harvoin). Se tarkoittaa öisin jopa tunnin välein heräilyä. En ole 1,5 vuoteen nukkunut kokonaista yötä, enkä edes puolikasta yhteen putkeen.

** Minä myös olen heräillyt koko ajan vähän väliä, muutaman kerran on tosin mennyt 3-5 tuntia yhtäsoittoa mutta ne on tosi harvinaista herkkua. Meillä kun tyttö on aktiivinen liikkuja ja kaikki uudet taidot on näkyneet rikkonaisina öinä muutama viikko taidon oppimisen jälkeen. Kun on taas melkein päästy parempaan nukkumiseen, on tullut hampaita oikein urakkatahdilla. Meillä tuli 8 hammasta 3kk sisällä - niistäkin 5 tuli reilun 3 vkon sisään. Niin, ja aina imetys oli lohtuna.

Noudatan mahdollisimman lempeitä keinoja kasvatuksessa, mutta kerran meni hermot ja päätin " lempeän" unikoulun astuvan kehiin. VOI #*!!&¤! sitä! Neljä iltaa lapsi huusi kurkku suorana, vaikka oli sylissä tai sängyssä vieressä. Tassuttelut ja muut hassutukset koitettiin, mutta ne oli ihan turhaa. Sen jälkeen lapsi vahti minua entistä enemmän ja halusi olla vain sylissä. Mentiin ojasta allikkoon ja vauhdilla.

*Taas, melkein kuin meillä. Minulla on hermot menneet monta kertaa kun on koetettu sitä ja tätä, myös sitä " ei niin lempeää" .. Siitä ei muuta tulosta tullut kuin entistä suurempi paniikki ja oksennusreaktio itkusta... " Kiva" :(. Meillä on muutto edessä tässä viikonloppuna ja mitään muutoksia ei viitsi nyt ainakaan reiluun viikkoon tehdä. Olis liikaa jos samaan syssyyn heti lopettais myös yöimetykset. Ollaan suunniteltu miehen kanssa niin, että mies hoitais sitten yhtenä viikonloppuna nukutuksen ja yöt niin, että mä nukun toisessa huoneessa. Saapa nähdä mitä siitä tulee. Jotain on kuitenkin pakko tehdä - ei tätä jaksa muuten.

Mukavaa kun löytyi samanlaisessa tilanteessa olevia!

Gandalfiina ja tyttö 11kk

Vierailija
35/35 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostipa tutulta.. Eli meillä, kuten jo kerroin, esikoinen myöskin nukahti tissille ja yöllä herätessään rauhoittui ainoastaan rinnalle ja nukahti uudestaan. Koitimme myös muutamaan kertaan jonkinsorttista unikoulua, tosin tassuttelut ei meidän tyttöön tepsineet kun tytölle iski vain paniikki kun ei päässyt liikkumaan niin kuin olisi halunnut. Nousi vain istumaan sängyssä eikä siinä muu auttanut ku antaa tissiä vaan ni pääsi itekkin takas nukkumaan. Tiesin koko ajna, että imetys olis lopetettava KOKONAAN, jotta siitä yösyömisestä päästäis eroon, mut olin kai itekkin aika riippuvainen siitä imetyksestä :) Onni siis oli, että tulin raskaaksi, imetys alkoi tuntua pahalta, niin vieroitus oli mun osalta helppoa. Ja niin oli sitten myös tytön osalta vaikka toisin luulin :)

Eli annoin kuitenkin n.kolme yötä vieroituksen jälkeen vielä yöllä maitoa kun mien oli yövuorossa enkä yksin jaksanut sitten muulla keinolla tyttöä nukuttaa (laiska..), mutta sen jälkeen siitäkin päästiin eroon ja oli varmaan hyväkin että vieroitus oli vähän pehmeämpi, kuin että olis tissi viety ihan kertaheitolla pois pieneltä.

Mut kannustuksena teille, jos se imetys tuntuu vähääkään kurjalta, olette väsyneitä heräilee niin useasti, niin lopettakaa ihmeessä imetys. Ei se lapsi siitä mitään traumoja saa :) Onhan se lapsellekin kivempi nukkua yöllä paremmin eikä heräillä tissille vähän väliä. Ja mikä tärkeintä, saatte ite nukkua paremmin ja voitte paremmin myös päivällä! tsemppiä imetykseen tai sen lopettamisee, ihan minkä koettekin parhaaksi ratkaisuksi! :)

Lootuska, tyttö 01/05 ha rv 7+2