Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Infarktin esioireet? Vasen käsivarsi ollutkipeä noin tunnin

Vierailija
05.09.2012 |

mistä voi johtua? En ole venähdyttänyt. Olen luknut, että tällaisia oireita voi olla infarktissa. Montako tuntia kipu kestää ennen infarkia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipu yhtään liikkuessa?

Vierailija
2/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mitään sydänoireita koskaan ollut. Odottelen vielä ään. Miehelle puhuin jo, niin tietää mikä voi oll jos jotain tapahtuu :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene lekuriin heti

Vierailija
4/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infarkti on epätodennäköinen nuorella naisella. Mutta jos alat olla keski-ikäinen ja on sukurasitetta eli suvussa sydän- ja verisuonisairauksia ja mahdollisesti diabetestä tai muita sairauksia, infarktikin on mahdollinen.

Sydänperäistä kipu ei todennäköisesti ole jos

-kipu on paineluarkuutta rinnalla/kädessä

-kipu on pistävää ja helposti paikallistettavissa, ei puristavaa

- kipu tuntuu hengityksen tahdissa

Infarktin toteamiseksi pitää mennä päivystykseen, missä otetaan sydänfilmi ja verikoe.

Mutta käsivarren kipu voi johtua myös muista syistä. Aika harvoin olen kuullut että kipu tuntuisi ainoastaan toisessa kädessä, vaan yleensä tuntuu rinnalla ja säteilee leukaperiin ja käsiin.

Vierailija
5/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infarkti on epätodennäköinen nuorella naisella. Mutta jos alat olla keski-ikäinen ja on sukurasitetta eli suvussa sydän- ja verisuonisairauksia ja mahdollisesti diabetestä tai muita sairauksia, infarktikin on mahdollinen.

Sydänperäistä kipu ei todennäköisesti ole jos

-kipu on paineluarkuutta rinnalla/kädessä

-kipu on pistävää ja helposti paikallistettavissa, ei puristavaa

- kipu tuntuu hengityksen tahdissa

Infarktin toteamiseksi pitää mennä päivystykseen, issä otetaan sydänfilmi ja verikoe.

Mutta käsivarren kipu voi johtua myös muista syistä. Aika harvoin olen kuullut että kipu tuntuisi ainoastaan toisessa kädessä, vaan yleensä tuntuu rinnalla ja säteilee leukaperiin ja käsiin.

Oireita, eikä oikein passaa. Jotain muuta ilmeisesti. Ap

Vierailija
6/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sepelvaltimotaudin riskitekijöitä? Onko suvussa äkkikuolemia, nuorena infarkteja?

Vierailija
7/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tollanen selkään. Mietin jo ties mitä munuaiskipua, mutta se lähti särkylääkkeellä parissa päivässä. Oli tosi kipeä.

Vierailija
8/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sepelvaltimotaudin riskitekijöitä? Onko suvussa äkkikuolemia, nuorena infarkteja?

Isän puolelta miehillä on ollut sydänkuolleisuutta, ei naisilla. Ap

Vierailija
9/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa joskus aiheuttaa, että infarkti on kivuton. Varsinkin naisilla. Jos epäilet että kipu on sydänperäistä, on viisainta mennä päivystykseen. Asiaa ei mitenkään pysty itse diagnosoimaan, vaan siihen tarvitaan sydänfilmi ja verikoe.

Vierailija
10/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli 17-vuotiaana muutaman kerran, että sain aivan infarktin oireet. Kerran minut kiidätettiin päivystykseenkin, kun en pystynyt hegittämään kun sisäänhengitys sattui niin. Kipu säteili myös vasempaan korvaan asti, ja vasemmassa rinnassa tietysti.

Syynä oli ilmeisesti kylkiluunvälirusto! Sinänsä vaaraton, mutta vaivasi muutaman kuukauden, noiden kohtausten aikana en pystynyt edes kävelemään.

Kuukausia kohtausten jälkeen kuului tietyissä asennoissa kyljellään syvään hengittäessä myös napsumista kylkiluista jostakin...

Olen nyt 32v, eikä ole sittemmin vaivannut, mutta silloin olin ihan varma että on infarkti!

Vierailija
11/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa joskus aiheuttaa, että infarkti on kivuton. Varsinkin naisilla. Jos epäilet että kipu on sydänperäistä, on viisainta mennä päivystykseen. Asiaa ei mitenkään pysty itse diagnosoimaan, vaan siihen tarvitaan sydänfilmi ja verikoe.

kuitenkin! Täälä saa aina vastauksen . Ap

Vierailija
12/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kans tosi usein vasen käsi kipeä myös rinnan alta. Sydänfilmi otettu 2 kertaa. Lihaskipuja vaan,tosin sydänkohtaus tulee aina mieleen...varsinkin on verenpaine lääkitys ja vaihdevuodet alkaneet ja tupakkaa menee..

Vierailija
13/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaminen olis paras henkivakuutus tuossa tilanteessa. Täytyykö sen infarktin todella tulla, ennenkuin pystyt lopettamaan?

Vierailija
14/16 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipua oli kahtena päivänä yhtä kyytiä eikä äiti mennyt lääkäriin, vaikkei panacod auttanut kipuun yhtään. Sitten tuli oikein massiivinen infarkti, josta äiti ihme kyllä selvisi. Sen jälkeen tehtiin ohitusleikkaus. Äiti eli sen jälkeen enää viisi vuotta.

Vierailija
15/16 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasen käsi on olkapääst kipewe sit se kipu tuntuu selässäkin

Vierailija
16/16 |
10.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta etenki kaulan seutu vasemmalla vähän puutuneen oloinen, samoin leuasta korvaan.

mietin tästäkin että onks jotain sydänperäistä tms.

onko, arvoisat palstalääkärit?