Erikan 8v isovanhemmat oikeasti alan ammattilaisia?
Onko huhupuhetta että murhaajan isä olisi terapeutti ja äiti sos.puolen ammattilainen vai onko oikeasti totta?
Kommentit (62)
se ihan silleen suvussa kaikki paha ja hyvä kulje? En tiedä mut epäilen et ihan geeneissä se ei mee..
etteivät isovanhemmat tai muut sukulaiset huomanneet kuinka huonosti tyttö voi???? Eivätkä mitenkään kyseenalaistaneet isän vanhemmuutta kun niin paljon häikkää?
kuului että lapsi oireili rikkinäistä lapsuuttaan sekäkäyttäjä-äitinsä kanssa! Ja Laamanen tätä vielä vahvisti leikkelemällä lapsen vaatteita ja väittämällä että lapsi teki sen itse. Tarkki hankki itse psykologin apuakin tähän lapsen varhaiselämän traumojen hoitoon. Kaikki luuli että syyt oli ajassa ennen äitipuolta! Sillälailla tää on päässyt näin pitkälle.
etteivät isovanhemmat tai muut sukulaiset huomanneet kuinka huonosti tyttö voi???? Eivätkä mitenkään kyseenalaistaneet isän vanhemmuutta kun niin paljon häikkää?
kuului että lapsi oireili rikkinäistä lapsuuttaan sekäkäyttäjä-äitinsä kanssa! Ja Laamanen tätä vielä vahvisti leikkelemällä lapsen vaatteita ja väittämällä että lapsi teki sen itse. Tarkki hankki itse psykologin apuakin tähän lapsen varhaiselämän traumojen hoitoon. Kaikki luuli että syyt oli ajassa ennen äitipuolta! Sillälailla tää on päässyt näin pitkälle.
No jaa kai nopeampiälyinen sossu olis alkanut jotain epäillä siinä kohtaa kun tyttö voi hyvin sijoituksessa ja alkoi itkeä kun kuuli että joutuu takaisin isän luo.
JOS sosiaalijohtaja-äiti EI HUOMAA että lapsi voi huonosti ja asuu 30 neliön SOTKUISESSA yksiössä niin silloin ei ole työnsä tasolla eli kenkää vaan
Mutta luultavasti on huomannut ja silti vaikuttanut esim desingnhuonekalutyyppiin, jotta poikansa saisi pitää lapsen . Tässä tapauksessa kenkää JA vankilaan
miksi hän ei ole ollut mediassa kuten isä ja isän vaimo?
Äitienpäivänä Eerikan oli pitänyt mennä nimenomaan näille isänisälle ja hänen vaimolleen, miksei isän äiti tahtonut tavata Eerikaa? Tai voinut? Olisiko välit menneet, kun piti aina käyttää lisää ja lisää suhteita, että sekopääpariskunta saisi pitää lapsen? Isänäidin on täytynyt puhua TT:lle lapsen terapiatarpeesta, mutta varmastikin sen jälkeen SL on kieltänyt TT:tä puhumasta äidilleen.
Jotenkin noin sen on täytynyt mennä. Ja se taho, johon isänäiti on todennäköisesti vedonnut poikansa puolesta, on takuulla tämä Paavo "huonekaluskandaali" V.
"Isovanhempien mukaan heidät suljettiin perheen ulkopuolelle, kun he yrittivät puhua pojalleen epäilyksistään."
Silloin kun siellä on sotkuista? Ylipäänsä ollenkaan? Miten kauan toi sotku on ollut?
en vaan voi käsittää miten tämä kaikki on voinut tapahtua. Nämä hullut pahoinpitelevät lasta, häiriintynyt äitipuoli vihaa lasta, mutta lapsen vammat, hätä ja kärsimys eivät näy sukulaisille ja vanhempien lähipiirille, vaikka naapurit ja opettajatkin huomaavat että lapsella ei ole kaikki kunnossa.
Jos lapsella olisi ollut noin vakavaa oirehdintaa kun tämä Sirpa-Nadja uskotteli, niin miksi ihmeessä kouluterkka/kuraattori/psykologi ei puuttunut??? Kyllä terveydenhuollon ammattilaisella heräisi kysymys mistä laihuus, vammat ja pelokkuus johtuvat. Kävivätkö sossut edes koskaan Eerikan kotona?
Mikä ikinä onkaan ollut syynä siihen että kaltoinkohtelu sai jatkua, toivon totisesti että selvitysten tulokset julkistetaan että saamme tietää missä kaikki meni näin pahasti pieleen.
Koska tilastollinen yhteys aikuisen ongelmiin ja hänen kaltoinkohteluun lapsena on erittäin selvä, niin olisi syytä selvittää myös Touko Tarkin lapsuus. Suomen vangeista muuten lähes 100 % on lapsuudessaan kokenut kaltoinkohtelua. Touko Tarkin äiti on kuntansa ylin sosiaaliviranomainen ja vastuussa suuresta määrästä lapsia. Eikö asia oikeasti mielestänne ole selvittämisen arvoinen?
"Isovanhempien mukaan heidät suljettiin perheen ulkopuolelle, kun he yrittivät puhua pojalleen epäilyksistään." Silloin kun siellä on sotkuista? Ylipäänsä ollenkaan? Miten kauan toi sotku on ollut?
MUTTA isoäiti on ALAN AMMATTILAINEN ja se on ihan eri asia kuin olisi tavallinen mummo
tehdään mielentilatutkimus ja siinähän usein tällaisetkin asiat tulevat esille. Itse kyllä uskon että hän on älyllisesti vajavainen eikä välttämättä ole oikeastikaan tajunnut tekojensa seurauksia. Voi siis olla että on alentuneesti syyntakeinen eikä elikautista tule....
että pitäisi lopettaa lukeminen, mutta en vaan voi.
Tässä tapauksessa on kaikki vaan niin mätää, jos kyse olisi jostain pariskunnasta jolla kulissit on kunnossa niin ymmrtäisin että pahoinpitelyt ovat tulleet yllätyksenä, eihän me tiedetä mitä toisten seinien sisällä tapahtuu.
Mutta kun isä on pedofiliasta tuomittu ja ilmeisen vajaaälyinen, äitipuoli on mielenterveysongelmien takia ollut hoidossa ja saanut potkut töistä, koti on lapselle sopimaton, lapsella silminnähtävät vammat jne. Ei siinä tarvitse edes olla ammattilainen että huomaa ettei kaikki ole kohdillaan, kun satunnainen naapurikin asian huomaa.
tehdään mielentilatutkimus ja siinähän usein tällaisetkin asiat tulevat esille. Itse kyllä uskon että hän on älyllisesti vajavainen eikä välttämättä ole oikeastikaan tajunnut tekojensa seurauksia. Voi siis olla että on alentuneesti syyntakeinen eikä elikautista tule....
erittäin tärkeä kysymys: jos näin, kuinka voi olla mahdollista että SOSIAALIJOHTAJA äiti ei ole asiaa huomannut ja hyväksynyt sen että lapsenlapsi on Toukon huollettavana !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sosiaalijohtajalle selviää, että seksuaalirikoksesta tuomitun poikansa naisystävä on patologinen valehtelija ja pitää itse naisen käytöstä epäilyttävänä. Ja hän tietää, että lapsi on ollut huostaanotettuna.
Mitähän merkkejä hän vielä tarvitsee tajutakseen, että lapsi ei ole turvallisissa käsissä?
Vai antaako hän itse työssään lapsen tuollaiseen kotiin?
erittäin tärkeä kysymys: jos näin, kuinka voi olla mahdollista että SOSIAALIJOHTAJA äiti ei ole asiaa huomannut ja hyväksynyt sen että lapsenlapsi on Toukon huollettavana !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lapsi on aiemmin otettu lukuisia kertoja huostaan toukolta ja eukoltaan eikä nämä sosiaalialan ammattilaiset (äiti, isä ja veli) ole siltikään pitäneet perhettä silmällä. Jos tosiaan lapsi oli täysin eristetty suvusta niin luulisi että hälytyskellot soisivat kahta kauheammin.
Miten kukaan etenkin jos isoäiti on ammattilainen näissä asioissa, niin ei pitänyt tarkemmin silmällä tytön oloja. Miten hän ei saanut tyttöä avautumaan tai suositellut huostaanoton jakumista. Sillä tavalla siis syyllistän isoäitiä ja isovanhempia yleensä.
Asia on aivan eri, jos isoäiti on mitenkään puuttunut lastensuojelupäätöksiin, kuten suositellut huostaanoton purkua tai haitannut äidin oikeuksia tms. Silloin isoäitia pitäisi ehdottomasti syyttää virkavirheestä.
JOS on vähäänkään edesauttanut lapsen siirtoa kotiin ja asumista isän kanssa, niin olisi pitänyt kantaa vastuu loppuun asti niin, että oikeasti olisi pitänyt tytön puolta ja ollut tasan tarkkaan selvillä tytön kotioloista. Ja jos vähänkään olisi jotain epäillyt, olisi toiminut ammattimaisesti ja tehnyt ls-ilmoituksen. Luulisi, että äidin ja sosiaalijohtajan tehdyllä lastensuojeluilmoituksella olisi ollut oikeasti liikkeellepaneva voima.
Toisaalta jos on haluttu vaieta ja yrittää pitää suvun mainetta yllä ja on tarkoituksellisesti vaiettu.
Kaikella tekemättömällä tässä tapauksessa oli kuitenkin todella kova hinta ja maksajana pieni viaton tyttö.
Miettikääpä itse jos olisitte tämä isoäiti. Hyväpalkkaisessa virassa, eläkeikää lähestyvä ja oma lapsenlapsi olisi otettu huostaan ongelmaiselta äidiltä ja epävakaalta ja/tai vähäjärkiseltä isältä niin ettekö ottaisi virkavapaata/osa-aika eläketta tms. ja taistelisi kaikin keinoin että lapsenlapsi saisi asua kanssanne ja hoitaisi terapiaan ja hankkisi kasoittain leluja, kirjoja, vaatteita ja muuta mikä voisi edes vähän lohduttaa lasta? Ja jos ei lapsi saisi kyläillä niin paljon kuin tahtoo niin tehdä itsekin kaikkensa huostaanoton puolesta.
niistä omistakaan lapsista, kun olivat pieniä? Vai onko oma ura ja miehen yrittäminen ajanut jo silloin kaiken edelle?
Miettikääpä itse jos olisitte tämä isoäiti. Hyväpalkkaisessa virassa, eläkeikää lähestyvä ja oma lapsenlapsi olisi otettu huostaan ongelmaiselta äidiltä ja epävakaalta ja/tai vähäjärkiseltä isältä niin ettekö ottaisi virkavapaata/osa-aika eläketta tms. ja taistelisi kaikin keinoin
jotka ovat noin toimineet.
on kolme poikaa, joista Touko on keskimmäinen. Kaksi muuta ovat ihan tavallisia, kunnollisia miehiä. Touko oli jo lapsena / nuorena reppana, omituinen ja vietävissä.
Paikkakunta on pieni ja kaikki tuntee kaikki. Murhaajan äiti asuu siellä edelleenkin. Minäkin olen sieltä kotoisin.
oli jo pienenä erilainen, mutta hyvin kiltti poika. Vetäytyvä, mutta aktiivisesti mukana mm. kunnan leireillä, partiossa, urheilukilpailuissa. Musikaalisesti ja urheilullisesti lahjakas. Eipä olisi uskonut silloin, että elämä tulee hänen kohdallaan näin menenmään :(.