Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omista ja yhteisistä rahoista

Vierailija
04.09.2012 |

Seurustelen ihanan miehen kanssa. Hän on vielä opiskelija, minä töissä. Miehellä on koko ajan ollut enemmän käyttörahaa kuin minulla, koska vanhempansa maksavat vuokran ja ruuat, hän saa käyttää opintotuen ja osa-aikaisten töiden palkat miten tahtoo. Nyt on harkinnassa muutto yhteen, mutta siitä seuraisi, että miehen "tulot" romahtaisivat, vanhempansa kun eivät kuulemma maksa "perheellisen kuluja". Miehen mielestä se ei ole ongelma, olenhan minä töissä. Itseä vain mietityttää yhteiset rahat, jotka käytännössä olisivat paljon vähemmän kuin mitä meillä nyt erikseen on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: mies (ei edes ole mies) joka ei osaa aikuisena ITSE kantaa vastuuta itsestään =elättää itseään, vaan käy äidin rahapussilla on pummi.

On aivan eri asia jos vanhemmat hieman tukevat opiskelevaa nuorta, vert. maksavat tämän asumisen, ruuat ym. kokonaan...!

Veikkaan, että miehelle tullut kotoa ukaasi: emme enää maksa, ja nyt löytänyt hyväuskoisen hölmön (sinut ap) elättämään itseään.

Mies saa asumistuen+opintotuen, niillä pärjätköön, ja/tai hankkikoon töitä. Älä missään nimessä ala maksamaan miehen elämää...! Tee testi: sano että ette voi muuttaa yhteen koska et pysty miestä elättämään. Tekee jomman umman:

-Etsii töitä ja osoittaa että haluaa elää kanssasi vaikka anhempien tuki siihen loppuisi.

-Heivaa sinut ja etsii uuden/jatkaa pummin elämäänsä vanhempin rahoilla.

Vierailija
2/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheet joskus lopettaa sen elämisen kustantamisen, kun aikuistutaan ja petustetaan omia perheitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta yhteen kun

Mies hankkii työn, edes osa-aikaisen.

Onko koskaan ollut töissä!

Vierailija
4/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta: mies (ei edes ole mies) joka ei osaa aikuisena ITSE kantaa vastuuta itsestään =elättää itseään, vaan käy äidin rahapussilla on pummi. On aivan eri asia jos vanhemmat hieman tukevat opiskelevaa nuorta, vert. maksavat tämän asumisen, ruuat ym. kokonaan...! Veikkaan, että miehelle tullut kotoa ukaasi: emme enää maksa, ja nyt löytänyt hyväuskoisen hölmön (sinut ap) elättämään itseään. Mies saa asumistuen+opintotuen, niillä pärjätköön, ja/tai hankkikoon töitä. Älä missään nimessä ala maksamaan miehen elämää...! Tee testi: sano että ette voi muuttaa yhteen koska et pysty miestä elättämään. Tekee jomman umman: -Etsii töitä ja osoittaa että haluaa elää kanssasi vaikka anhempien tuki siihen loppuisi. -Heivaa sinut ja etsii uuden/jatkaa pummin elämäänsä vanhempin rahoilla.

mutta naisen ei? Muissa ketjuissa on itsestäänselvää että rahat on yhteisiä, ku mien ne kotiin kantaa ja vaimo on kotona tai opiskelee. Miksi päinvastoin ei ole OK?

Vierailija
5/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta yhteen kun Mies hankkii työn, edes osa-aikaisen. Onko koskaan ollut töissä!

eli kai se on joskus töitä tehnyt?

Vierailija
6/6 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun maailmassani myös nainen elättää ITSE itsensä. Ja kyse ei ole siitä että kumpikin maksaa tarkkaan puolet kaikesta, vaan siitä että toinen ei loisi toisen kustannuksella...! Ja kyllä: poikkeuksena on se, jos toinen (voi olla se isäkin) ja lasta hoitamaan, opiskelee hetken, on työtön tmv. ja toinen maksaa enemmän VÄLIAIKAISESTI.

Mutta AP:n tarinassa mies joka ei ole mitään itse maksanut vaan elänyt ns. "äidin helmoissa" on muutamassa yhteen itsenäisen ihmisen kanssa =ap:lla ei todellakaan ole velvollisuutta elättää ko. miestä. Miehen pitää oppia se, että maksaa ITSE omat menonsa.

Ja tuo ei edes ole mahdottomuus, jos esim. saa pari sataa asumistukea/kk, lisäksi muutaman satasen opintotukea, niin suhteellisen pienellä palkalla saa osuutensa hoidettua kuluista. Voi myös nostaa opintolainaa jos ei halua töihin mennä.

Vilpittömästi uskon, että koittaa vaan loisia ap:lla opintojen loppuun ja sitten hei-hei.