Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö koskaan rokulipäivää töistä?

Vierailija
28.11.2005 |

Mulla on ollut ihan hullu syksy töissä. Rankkaa, paljon hommia- ja työkavereita usein sairaana niin että heidänkin työnsä ovat kasaantuneet meidän työssäolijoiden niskaan.

Tänään soitin työpaikalle, että olen kuumeessa. Olen oikeasti ihan terve.

Kun tuntuu, etten ehdi tehdä kotona koskaan mitään, enkä jaksa. Ja ylityötunteja, joita en koskaan pysty pitämään, on kerääntynyt vaikka miten paljon.

Teettekö muut koskaan näin? Nyt mietin, olisinko sairaana vielä huomennakin.

Itse teen näin harvoin, ehkä kerran vuodessa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuilija...

Meilläkin töissä oli porukkaa välillä sairaana ja niiden työy kasaantuu muille mutta muista että jos sinä olet " sairaana" kotona (tosiasiassa vaan lusmuilet) niin ne muut joutuvat turhaan tekemään sun työtäs!

Mä en voi sietää tommosia tyyppejä.

Tiedän yhden tapauksen joka on aina joka kolmas viikko " sairaana" myös...

Vierailija
2/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aina ihan hajalla työssä käydessäni. Työ itse stressasi, työkaverit vain pahensivat asiaa, olin koko ajan vähän sairaana, pahalla päällä, väsynyt. Lakkasin pikkuhiljaa täysin välittämästä työstä, kaikki velvollisuudentunto ja halu tehdä hyvää työtä hiipuivat. Oli varmaankin pomolleni helpotus, kun lähdin, vaikka kohteliaasti sanoikin, että jäävät kipeästi kaipaamaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on pomona ja paha huijata =)

Vierailija
4/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans pari kertaa tehny niin. Kun ei vaan kertakaikkiaan ole työkuntoinen. Esim. kerran väitin olevani kipeä kun olin eroamassa miehestäni, mutta oikeesti olin tosi stressaantunut ja nukkunut monta yötä huonosti.

Toisen kerran väitin olevani kovin kipeä,vaikka oli vaan pieni flunssa. Siis olin kipeä, mutten niin kipeä ettenkö olisi voinut olla töissä. Olin vaan niin julmetun väsynyt...

Kyllä mä luulen että aika moni tekee tota, jos ei muuten niin ainakin suurentelee sairauttaan. Riippuu tietysti työstä, mutta jos on raskas työ ja koko ajan pitää ohdata muita ihmisiä ja olla freesi ja aina valmis niin ei sellasta oikein aina tahdo jaksaa. Eri asia jos sais olla jossain konttorissa yksikseen koko päivänjollain koneella.

Vierailija
5/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toista kuukautta sitten pari päivää sairaslomalla flunssan takia, mutta palasin töihin kesken sairasloman, vaikka en ollut vielä terve ja olen kaiken lisäksi vielä raskaana. Ja silti olin aistivinani työkavereissa epäilyksen, että olen vain lusmuillut, enkä ole riittävän sitoutunut, ahkera, tunnollinen jne... :( Meidän työpaikalla ei ole lupa sairastaa.

Töitä kaadetaan niskaan koko ajan lisää ja tuntuu, että vaikka kuinka ne yrittäisi hoitaa, saa kiitokseksi pelkkää kritiikkiä. Alan olla kurkkuani myöten täynnä. Tapojeni vastaisesti olen alkanut toivoa, että saisin jotain " raskausvaivoja" . Vaikka supistuksia tai jotain, joiden perusteella saisin oikein pitkän sairasloman.

Pitäisköhän tehdä niin muin moni kuulemma tekee ja mennä neuvolaan valehtelemaan supistuksia :( .

Vierailija
6/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikeen väsyttää, eikä jaksa hymyillä töissä asiakkaille, niin parempi jäädä kotiin lorvimaan. Mies vie lapset hoitoon, että saan levätä.

Vierailija
7/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi sietää tuollaisia tyyppejä! HÄPEÄ!!!

Toivottavasti jäät kiinni!

Vierailija
8/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt eivät tekemättä häviä vaan ne odottavat seuraavana päivänä. Sama siis mennä töihin joka päivä :-)

Vakavasti puhuen: jos sinulla on niin paha stressi, ettet selviä työstäsi > oikea osoite on silloin työterveyshuolto ja asianmukainen sairausloma. Muussa tapauksessa tuo on selkeää lintsaamista.

Vierailija
9/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan sama kuin että varastaisin työnantajaltani päiväpalkkani verran. Elikkä omassa tilanteessani 96 euroa/päivä+sivukulut. Tulisiko jollekin mieli ottaa nuo rokulipäivät rahana? Eli kavaltaa työnantajalta nuo eurot ihan rahana? Tuskin.

Jos on terve ja haluaa pitää vapaata, niin sitten voi kai pyytää päivän palkatonta vapaata. Keksii sitten vaikka jonkun tekosyyn (vaikka kummin kaiman hautajaiset, joihin on pakko päästä) vapaan pitämiselle. Ja jokaiselle kai kertyy ihan niitä palkallisiakin lomapäiviä? Ei niitä kaikkia ole pakko kesällä pitää, niitä voi säästää ja käyttää kun alkaa tympimään.

Vierailija
10/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisessa tilanteessa teet itsellesi enemmän hallaa kuin työantajalle. Jos tilanne on se, että koko ajan väsyttää, on hirveä stressi ja paha olla, niin mikäli menet lääkäriin, voit saada 2-4 viikon sairausloman. Nyt kun otat vain yhden-kaksi rokulipäivää ei ongelmasi poistu kuitenkaan. Työnantajalle mielestäni edullisempaa maksaa parin päivän sairausajan palkka kuin parin viikon sairausajan palkka.

Vierailija
11/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin tulee huono omatunto jos lintsaan töistä,mutta teen sitä tosi harvoin.

Mun työn tekee aina joku muu, ja ainahan me toisiamme muutenkin paikkaillaan kun joku on kipeenä. Minä muiden mukana.

Musta olis ihan eri asia olla töissä esim. konttorissa missä vois lusmuilla omassa huoneessaan jos vähän väsyttää, eikä tarttis aina olla niin tehokkaana.

Ja puolustuksen sana:olen mä ollut töissä kipeenäkin (vastapainoksi siis lusmuilulle)

T: aiemmin jo vastannut

Vierailija
12/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan tarkottanut pahalla, mutta pakko oikaista... olen töissä " konttorimiljöössä" ja siellähän homma menee niin, että kukaan ei minun töitäni tee. Eli lusmuilu napsahtaa korkeintaan omaan nilkkaan, ei kannata siis paljoa lorvailla. Työt odottavat maailman tappiin tekemistä, eivätkä todellakaan häviä, mikäli vain jätän ne tekemättä.

Vierailija:

Musta olis ihan eri asia olla töissä esim. konttorissa missä vois lusmuilla omassa huoneessaan jos vähän väsyttää, eikä tarttis aina olla niin tehokkaana.

T: aiemmin jo vastannut

Vierailija
13/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän,että se on hankalaa noinkun työt on tekemättä jos itse lusmuilee. Tarkoitin vain, että jotenkin se olis mun mielestä helpompaajos tänäänon huonopäiväja haluaa ollakotonaja on huomenna sitten valmis hiukan panostamaan enemmän vaikka tän päivän vapaan eteen. Eikä kukaan välttämättä huomaa jos on huoneessaan ja lusmuilee.

Mun työ on sellasta etten voi piilotua muilta mihinkään ja koko ajan pitäis jaksaa hymyillä ja palvella.

Mutta joo, pahalla en tarkottanut kuitenkaan. Mulle itelleni olis lusmupäivinä helpompaa olla vaikka siellä konttorissa tekemässä töitä vähän hiljaisemmalla tahdilla kun pomo ja asiakkaat eivät sinne näe. Kaikilla ei tosin ole samoin..

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
14/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että ymmärrämme toisiamme molemmin puolin :-)

Kunhan tarkensin. Hyvää päivänjatko sinulle ja kaikille muillekin!

Vierailija:

Ymmärrän,että se on hankalaa noinkun työt on tekemättä jos itse lusmuilee. Tarkoitin vain, että jotenkin se olis mun mielestä helpompaajos tänäänon huonopäiväja haluaa ollakotonaja on huomenna sitten valmis hiukan panostamaan enemmän vaikka tän päivän vapaan eteen. Eikä kukaan välttämättä huomaa jos on huoneessaan ja lusmuilee.

Mun työ on sellasta etten voi piilotua muilta mihinkään ja koko ajan pitäis jaksaa hymyillä ja palvella.

Mutta joo, pahalla en tarkottanut kuitenkaan. Mulle itelleni olis lusmupäivinä helpompaa olla vaikka siellä konttorissa tekemässä töitä vähän hiljaisemmalla tahdilla kun pomo ja asiakkaat eivät sinne näe. Kaikilla ei tosin ole samoin..

Hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
15/15 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun saa olla 3pv. poissa vaikka päänsärkyyn vedoten ilman lääkärin todistusta, niin sitten ollaan!! =0)) JA USEIN OLLAANKIN. Olen itseasiassa seurakunnan virastossa, ja täältä löytyy ehdottomasti pahimmat lusmut ja valehtelijat. Olin itse pois viime viikolla kolme päivää, jotta sain olla ihan kotona kolmen lapseni kanssa.