Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

saako työttömyyspäivärahaa saava tehdä ollenkaan töitä menettämättä korvauksia

Vierailija
04.09.2012 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menettämättä korvauksia,

Vierailija
2/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat työttömyyskorvausta niiltä päiviltä jolloin oot ollu työtön, ja työpäiviltä et. eli voit tehdä työpäiviä, mutta ne työpäivät on ilmoitettava työkkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti menee korvauksista osa

Vierailija
4/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat työttömyyskorvausta niiltä päiviltä jolloin oot ollu työtön, ja työpäiviltä et. eli voit tehdä työpäiviä, mutta ne työpäivät on ilmoitettava työkkäriin.

jos saa työttömyyskorvausta 5 päivältä ma-pe, voiko tehdä töitä la tai su, jos niille päiville ei kuitenkaan korvausta makseta?

Onko jotain linkkiä missä voi laskea, paljonko yksi työpäivä vähentäisi korvausta, eli kannattaako siis mennä edes töihin

Vierailija
5/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee keikan, esim. kääntää artikkelin, miten lasketaan, kuinka monta työpäivää siihen meni?

Vierailija
6/15 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tekee keikan, esim. kääntää artikkelin, miten lasketaan, kuinka monta työpäivää siihen meni?


Työtön kirjoittaa jokaisen päivän - myös lauantain ja sunnuntain! - kohdalle työtön työtön työtön... jne.

Paitsi jos on töissä, merkitsee työtunnit.

Kuukauden lopussa, tai siis käytännössä joskus seuraavan kuukauden aikana lähettää kassalle tai kelalle työnantajalta todistuksen työtunneista ja maksetuista palkoista.

Muistaakseni yksi mallilomake löytyy OAJ:n sivulta, ainakin opettaja-lehdessä se on ollut.

Se on sitten soviteltu päiväraha, jota maksetaan.

Ei tietenkään kukaan voi saada sekä palkkaa että työttömyyskorvausta siten, ettei palkka vähentäisi korvausta lainkaan.

Se kun on nimenomaan korvausta siitä, että ei ole ollut työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä et ole koskaan ymmärtänyt, koska et kyseistä tilannetta ole koskaan kokenut.

Joillain ihmisillä on niin pienet tulot, etteivät pysty säästämään saatikka "törsäämään".
JOS on pystynyt sen verran varautumaan, että kuukausi ei ongelmia tuota, se usein kuluu jo alkumetreillä (puhumattakaan pitkäaikaistyöttömistä).
Tulot menevät pakollisiin normaaleihin elämisen kuluihin ja jopa toisille itsestään selvistä asioista on karsittava.

Ainakin ansiosidonnaisen saamiseksi on esitettävä todistus tuloista ja jos jostain syystä työnantaja ei anna tai ei pysty antamaan sitä todistusta hakujaksolle, niin tuen saanti siirtyy kunnes todistus on toimitettu - laskut tulevat ajallaan ja syömättä on vaikea olla.

Olet todennäköisesti onnellisessa asemassa.

Vierailija
8/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa tehdä päivääkään töitä. vaikuttaa heti tukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ilmoitti tietysti sen rehellisesti ( vaikea sitä olis piilottaakaan) ja se palkkio vähennettiin työttömyysrahasta jollain laskukaavalla siten, että kaverini menetti sen artikkelin johdosta noin 50 e summan. Siis siitä tuli tappiota.

Vierailija
10/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos osa-aikaisia työtunteja tulee riittävän paljon ja riittävän pitkään, niin sen pohjalta lasketaan uusi pienempi päiväraha - vaikka sitä alkuperäistä parempaa päivärahaa olisi vaikka millä mitalla jäljellä.



Näin kävi minulle ja kyllä nyppi. Käytännössä uuden päivärahalaskennan jälkeen sain vain noin satasen enemmän käteen kuussa yhdistelmällä osa-aikatyö + sovitettu pienemåo päiväraha kuin mitä olisin saanut alkuperäistä suurempaa ansiosidonnaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä toki että työnteko vaikuttaa päivärahaan, mutta työtä ei edes voi ottaa vastaan muutamaksi päiväksi jos ei ole säästöjä ja harvalla työttömällä kaiketi on. Ensin odotat ehkä kuukauden parin päivän tiliä työnantajalta, jonka jälkeen vasta pystyt täyttämään työtön, työtön jne ja saat sitten kuukaude päästä työttömyysrahan.

Vierailija
12/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä toki että työnteko vaikuttaa päivärahaan, mutta työtä ei edes voi ottaa vastaan muutamaksi päiväksi jos ei ole säästöjä ja harvalla työttömällä kaiketi on. Ensin odotat ehkä kuukauden parin päivän tiliä työnantajalta, jonka jälkeen vasta pystyt täyttämään työtön, työtön jne ja saat sitten kuukaude päästä työttömyysrahan.


työttömyysrahaa, vaikka ovat töissä. Ei voida ajatella, että osa saisi sekä palkan että tuen ja osa vain palkan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä toki että työnteko vaikuttaa päivärahaan, mutta työtä ei edes voi ottaa vastaan muutamaksi päiväksi jos ei ole säästöjä ja harvalla työttömällä kaiketi on. Ensin odotat ehkä kuukauden parin päivän tiliä työnantajalta, jonka jälkeen vasta pystyt täyttämään työtön, työtön jne ja saat sitten kuukaude päästä työttömyysrahan.


työttömyysrahaa, vaikka ovat töissä. Ei voida ajatella, että osa saisi sekä palkan että tuen ja osa vain palkan.


kirjoitin kiireessä.

Se, että pitää odottaa ensin muutaman päivän palkkaa kenties kuukausi ennen kuin voi täyttää työttömyyslappua, on se paska asia. Eli työttömyyskorvauksen tulo viivästyy ja parhaassa tapauksessa parin päivä työssäolon vuoksi saat mennä sossuun hakemaan rahaa kun työttömyyskorvaus ei tule silloin kuin tulisi jos olisit koko ajan työttömänä. Eli tuo systeemi estää lyhyiden työpätkien vastaanoton, jotenkin sitä olisi muutettava.

Vierailija
14/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä toki että työnteko vaikuttaa päivärahaan, mutta työtä ei edes voi ottaa vastaan muutamaksi päiväksi jos ei ole säästöjä ja harvalla työttömällä kaiketi on. Ensin odotat ehkä kuukauden parin päivän tiliä työnantajalta, jonka jälkeen vasta pystyt täyttämään työtön, työtön jne ja saat sitten kuukaude päästä työttömyysrahan.

työttömyysrahaa, vaikka ovat töissä. Ei voida ajatella, että osa saisi sekä palkan että tuen ja osa vain palkan.

kirjoitin kiireessä. Se, että pitää odottaa ensin muutaman päivän palkkaa kenties kuukausi ennen kuin voi täyttää työttömyyslappua, on se paska asia. Eli työttömyyskorvauksen tulo viivästyy ja parhaassa tapauksessa parin päivä työssäolon vuoksi saat mennä sossuun hakemaan rahaa kun työttömyyskorvaus ei tule silloin kuin tulisi jos olisit koko ajan työttömänä. Eli tuo systeemi estää lyhyiden työpätkien vastaanoton, jotenkin sitä olisi muutettava.


Ihminen saa palkan siitä työstä, ei sitä ilmaiseksi tehdä. Ennen työttömyyttä aika moni on töissä eli voisi järjestää asioitaan sen verran, ettei kuukausi aiheuta ongelmia. Moni saa lomat rahana jne., mutta näköjään törsää ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
21.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä toki että työnteko vaikuttaa päivärahaan, mutta työtä ei edes voi ottaa vastaan muutamaksi päiväksi jos ei ole säästöjä ja harvalla työttömällä kaiketi on. Ensin odotat ehkä kuukauden parin päivän tiliä työnantajalta, jonka jälkeen vasta pystyt täyttämään työtön, työtön jne ja saat sitten kuukaude päästä työttömyysrahan.

Ihan mahdotonta ottaa vastaan mitään parin päivän keikkaa.

Kaveri joutui odottamaan päätöksiä ja rahoja yli 2 kuukautta, kun erehtyi tekemään 3 päivää töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän