Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pastorin viesti uutisista ahdistuneille

Vierailija
04.09.2012 |

Laitan tämän vielä omaksi viestikseen, jos joku saisi tästä apua vähän. Eli tämä on aamupäivän viestiketjusta, jossa eräs ihminen kysyi, miten päästä irti Eerikan murhauutisen aiheuttamasta ahdistuksesta. Koska sain viestistäni muutamilta lukijoilta kiitoksen, laitan sen uudestaan, toivoakseni rohkaisuksi niille, jotka sellaista kaipaavat. Yst terv, Pastori

"Minuakin ahdisti ja suren häntä edelleen.

Myös rukoilen paljon pikku-Eerikan puolesta. Joku sanoisi, mitä se enää auttaa, mutta uskon, että Jumala, joka on luonut ajan ja on Raamatun mukaan ajankin "yläpuolella", ikäänkuin siirtää nuo rukoukset ajassa taaksepäin. Eli että rukouksen energia ja avunpyynnöt Eerikan puolesta eivät mene hukkaan.

Moni syyttää Jumalaa. Mutta Jumala antoi käskyn "Älä tapa." (5.käsky ) jota he rikkoivat tappamalla ensin lapsen sielun ja rohkeuden ja sitten lopulta myös hänen kallisarvoisen kehonsa. (Ja 8.käsky, "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi ", eli älä valehtele, jota tuo paha äitipuoli räikeästi rikkoi väittäen lapsen tehneen kaikkea pahaa jotai ei tietenkään ollut tehnyt.)

Kun rukoilin, tartuin myös Raamattuun. Sieltä eteeni avautui teksti, jossa itse Jumalakin kertoi itkevänsä "kyynelistäni ei tule loppua, itkuni ei lakkaa sen tähden mitä he tekivät tyttärelleni..." jne.

Vaikka Jumala on Kaikkivaltias, hän itse suostui rajoittamaan tuon Kaikkivaltiuden sillä, että antoi meille ihmisille vapaat kädet ja vapaan TAHDON. Jotta emme olisi vain hänen sätkynukkejaan. jotta hän ei pakottaisi meitäuskomaan häneen. Vaan jotta rakkautemme häneen olisi täysin VAPAAEHTOISTA. Näin ollen Jumala otti mitä suurimman riskin meidän kanssamme; voimme ikävä kyllä valita myös pahan. ( ja maailmasta näkyy kuinka moni niin tekeekin ).

Kysyin myös Jumalalta kaikenlaista ja suorastaan vaadin häneltä vastauksia. Miksi Hän salli tämän? Tunsin kaiken särkyneen niin suuresti, en olisi jaksanut eteenpäin ilman mitään lohdutusta - kaikki rohkeus ja elämänilo oli minulta poissa. Myös ilo omista lapsista (oon 4n äiti ).näin onkäynyt minulle ennkin kun maailman uutiset järkyttävät, se pahuus.

Olen rukoillut nyt 3päivää ja nukkunut todella huonosti, säpsähdellen hereille ja ajatellen tytön kärsimyksiä. Rukoilen myös tuon surevan äidin ja surevan veljen puolesta paljon (15v velipuoli tietääkseni, ja hänethän jouduttiin hakemaan ambulanssilla kuultuaan siskonsa kuolleen, järkyttyi tiedosta niin - tarvitsee myös apuasuuresti!)

Suru vie aikaa. Ja Eerikaa on moni meistä pysähtynyt miettimään.

Itse koin Jumalan vastanneen minulle rukouksessa, kysyin miten Eerika nyt voi, mitä tuntee jne.. Niin avasin uudelleen Raamatun ja silmäni osuivat jakeeseen jossa lueteltiin ensin monia kansoja jotka tulevat juhlapaikalle ja sitten "... Ja siellä vallitsee ilo ".

Nyt kun kirjoitan tästä, tämä kaikki kuulostaa niin helpolta ja kevyeltä - vaikka se ei sitä ollut. Enkä sure omaa järkytystäni, vaan tuota tyttöä! Tämä ei ole mitää rukousautomaatti -juttua.vaan sitä että täysillä antauduin rukoukseen ja pyysin että tuo tytön kärsimys menisi häneltä pois, sillä hän ei saata sitä yksin kestää, pienen hennon lapsen voimin. Rukoilin itkien jahädissäni, että Jeesus Kristus, kuoleman voittaja, ottaisi myös tämän kärsimyksen painon ja taakan ristille kannettavakseen. Että hän ottaisi tuon painon ja tukehtumisen tunteen ja kauhun pois. ja että tyttö ei KOKENUT ollleensa yksin kuoleman hetkellä, peloissaan yksin. (vaikkatiedänkin, ettäoli ). Vaan että Eerika-pieni sai nähdä oman suojelunenkelinsä vierellään, että hän, enkeli ilmestyi siihen pimeyteen konkreettisesti silmille nähtävänä (tytön hengen ja sielun silmille; tiedän toki, että hänen silmänsä oikeasti olivat sidotut). Rukoilin, että itse Jeesus Kristus oli tuon tytön vieressä hänen kärsimyksensä ajan, hengessä ja ajassa liikkuen, niin kuin Hän Raamatun lupauksen mukaan ei jätä meitä yksin, vaan salatusti on läsnä.

Eli sellaiselle, joka ei itse usko Jumalaan ja Hänen Kaikkivaltiuteensa yli ajan ja paikan fyysisten rajoitusten, tämä kaikki voi olla hyvin vaikeaa ymmärtää. Ja ymmärrän jos tämä kuulostaa sadulta tai typerältä päiväunelta. Mutta - käyttäen mielukuvitustanne (ja vaikka leffojen naiiveja mutta suuntaa-antavia kuvauksia aikamatkailusta) energian keskittämisestä hengen ja ajatuksen (=rukouksen) voimalla, ehkä ymmärrätte aavistuksenverransiitä, miksi uskovaiset joskus käyttävät sanaa "rukoustaistelu ". Sillä Paha on todellista tässä maailmassa ja jo pahat ajatukset vahvistavat pahaa. Ajatus vahvistaa sen sanoiksi vähitellen, sanat vähitellen edelleen teoiksi, aivan hirmutöihin asti, kuten näemme. Jos ei sitä pahaa pysäytetä ajoissa. Me Suomessa olemme tottuneet niin ristin ja kristittyjen arvojen noudattamiseen mukanaantuomaan turvaan, ettemme edes ymmärrä, mikä sekasorto ja pahuus asuu kaikkialla maailmassa ilman ristin ja koulutuksen, naisten ja lasten ihmisarvon ja muiden kristinuskon arvojen turvaa. Tarkoitan juuri näitä, älä tapa, älä valehtele, älä varasta jne perusasioita. Ja järkytymme, kun pahuus näin muistuttaa itsestään.

Hyvät ajatukset vahvistavat Jumalan luomaa hyvää energiaa. Siksi tuo Eerika tarvitsee sen, että me yhdessä suremme häntä. Jarukoilemme hänenpuolestaan. Me itsekin tarvitsemme surun; luvan surra rauhassa, ajan kanssa pysähtyen, toipuaksemme tästä kammottavasta uutisesta, joka on järkyttänyt turvallisuudentunteemme ja uskoamme ihmisyyteen, vanhemmuuteen. Ja palautttaksemme vähitellen luottamuksemme elämään. Ja mm.instituutioihin, joiden pitäisi olla hyvän ja oikeuden palveluksessa, kuten lapsensuojelu ja poliisi, oikeuslaitos jne. Siksi tarvitaan perinpohjainenselvitys. Missä me teimme virheitä?

Eerika tarvitsee sen, että me ajattelemme häntä lämpimin ja säälivin ajatuksin. Siunaavin ajatuksin (suomentaisi taas uskovainen).

Tulen muistamaan Eerikan aina. Jos huomaan tilanteen, jossa lasta pahoinpidellään, teen ilmoituksen ls ja poliisille. (olen paitsi virkani puolesta ja ihan ihmisenä aiemminkin niitä tehnyt mutta tilanteet eivät ole olleet näin vakavia.)

En edellenkään ymmärrä miksi Jumala salli tämän tapahtua. Mutta nyt jo luotan, että Hän salatulla tavalla oli tuossa lapsosen kärsimyksen hetkelläkin mukana, lohduttaen ja ilmestyen. Ja että Eerika ei ehtinyt tajuta kaikkea mitä hänelle tehdään, vaan että Jumala salli hänen mennä tajuttomaksi niinä pahimpina hetkinä ja että Jumala turvallisena Isänä puhui hänelle silloin, lohduttaen ja rohkaisten. Kun tuosta maallisesta isästä ei ollut turvaa, Taivallinen Isä ei silti jättänyt lastaan hetkeksikään yksin pelkoon ja kauhuun. Ja että Hän vei Eerikan turvaan Taivaan kotiin. (myös lukiessani Raamattua, nousi silmiini jakeet, Jeesuksen sanat "minä menen valmistamaan teille sijaa taivaaseen ..." ja "rauhan minä jätän teille, en sellaista rauhaa jota maailma antaa, vaan oman rauhani minä jätän teille .."

Nämä kaikki asiat (että Jumala ei hylännyt vaikka siltä inhimillisesti katsoen näytti, kun kaikki ihmiset hylkäsivät eikä heistä ollut auttajaksi) vaatii minun oikeustajuni kristittynä ihmisenä. Ja koska Jumala rakastaa meitä aina paremmin kuin mitä me itse osaamme, parhaimpinakaan äiteinä ja isinä

Ikinä tehdä, luotan siihen, että Hän myös tuossa Eerikan loppuhetkessä on ollut läsnä, lohduttavana Isä.

Jos joku haluaa ymmärtää tästä vaikeaselkoisesta rukousvastauksesta ja energian siirtymisestä rukouksessa enemmän, luepa vaikka esim. irlantilaisen kristityn Lorna Byrnen enkeli -kirjoja. Niistä ensimmäinen on Enkeleitä hiuksissani.

Jumala ei mietä petä eikä hylkää. Vaikka ihmiset niin tekevätkin.

Myös rohkeuden murtumisen hetkillä, Jumala kehottaa meitä Raamatussa, "katso minuun!". Eli katso kohti hyvää. Älä jää tuijottamaan pahaan, koska se haluaa lamauttaa sinut(kin), se yrittää viedä sinulta voiman ja elämänuskon jotta masentuisit kokonaan huonojen uutisten, elämänkoettelemusten edessä ja luopuisit toivosta.

Siis rohkaisen sinua hyvä ystävä, KATSO HYVÄÄN, kohti kaikkea arvokasta ja oikeaa ja hyvää! näe mitä hyvää ja ihanaa sinunkin elämässäsi on, lapsissa, ystävissä, maailmassa. Rakasta heitä! Jos et ole uskova etkä pysty katsomaan kohti Jumalaa, katso edes hänen kaunista luomistyötään maailmassa. Älä luovu toivosta. Sillä hyvää ON aina maailmassa enemmän kuin meitä lamauttamaan pyrkivää pahaa.

Siunaavin terveisin,

Pastori

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi,miten voin antaa sellaista tietoa, että suojelusenkeli olisi ollut paikalla mutta silti niin heikko ettei voinut Eerikaa auttaa...ja tässä ao. yritän vastata. Löytyy alkuperäisenä ketjusta, jonka aloittaja kysyi otsikolla, "Miten sai(si)n apuan ahdistukseeni Eerikan kuolemasta..?

Vierailija - 4.9.2012 17:02 (43/49)

Niin, suojelusenkeli ei voi auttaa yksin. Hän olisi tarvinut

...Siihen ihmisen yhteistyön. Ja koska kukaan tuossa auttajaketjussa ei tehnyt TARPEEKSI, jäivät Jumalan ja suojelusenkelin kädet sidotuiksi. (Jumala kyllä yritti autttaa, ihmisten kautta! Ls-ilmoituksia theneiden ihmisten kautta mutta heitä EI KUUNNELTU).

Jumala ei aina astu alas taivaastaan tekemään ihmetekoja. Miksi? Koska Hän itse rajoitti valtaansa meidän hyväksemme. Maailmassa taistelee koko ajan hyvä ja paha. Ja niiden enkelit ja henkivoimat. Niin että Jumala itse astuu alas taivaastaan, ohjaten maailmanhistoriaa täysin uusiksi, on käynyt maailmanhistoriaassa vain TIETYILLÄ ratkaisevilla hetkillä. Esimerksiksi juuri silloin kun Jeesus syntyi ihmiseksi tähän maailmaan, näihin lainalaisuuksiin.

Ja aina silloin kun Hän antaa enkelinsä ilmestyä yliluonnollisesti jne.

Saatanalla on nyt aikaa vielä riehua. Mutta EI kauaa.

Etkö tiennyt että tavalliset suojelusenkelit on Jumala asettanut meitä ihmistä "alemmaksi"? Se lukee Raamatussa. Että ihminen asetettiin enkeleitä 'ylemmäs'. Poikkeukset ovat erikseen ja ne tapahtuvat Jumalan nimenomaisesta käskystä. Jumala yrittää vaikuttaa meihin joka päivä tapahtumien kululla, toisten ihmistenkautta, sillä että enkelit ohjaavat meitä johonkintiettyyn suuntaan, puhuvat omalletunnollemme ja hengellemme, mutta fyysiseen käsiksi kajoamiseen (esim. juuri murhien estämiseen jne. Jumala on vapaahetoisesti asettanut itselleenja omille henkivalloilleen eli juurikin enkeleilleen, rajat! Eli ihan jatkuvasti joka hetki Jumala ei voi näitä rajojaan ylittää.

Muuten me olisimmesätkynukkeja. Ja vain peloteltujatottelemaan jne. Emme rakastaisi häntä vapaaehoitsesti,jos aina kun olemme tekemäisillämme pahaa, jostain ilmestyisi enkeli ja keskeyttäisi elämämme, viheltäisi pelin poikki. Mitä me oppisimme silloin? Olisiko elämämme "vapaata" enää. Emme oppisi, että teoillammeon TODELLAKINseurauksensa ja ettäjos teemmetoiselle pahaa, se todellakin sattuu. Häneen ja meihin itseemme lopulta. rikkoessammetoisen ihmisen, rikomme myös itsemme.

Ei Jumala suojannut meitä pumpuliin.

Meillä on suuri vastuu, suurempi kuin moni meistä edes ymmärtää. Ikinä eläessään.

Enkeleitä ja henkivaltoja on erilaisin voimin varustettuja. Toiset taistelevat eri lailla kuin toiset. Ja suojelusenkeli tekee mitä Jumala hänen sallii tekvän. Yleensä suojelusenenkelit eivät näkyvinä hahmoina edes ilmesty ihmisille. Vai oletko siinä uskossa, että moni meistä heitä näkee? Arjessaan? Ja heidän tekemiään ihmeitäkään me ihmiset emme yleensä edes tunnista. Luulemme niitä yleensä vain "hyväksi tuuriksi." kun ei tullutkaan kolaria jne . Vähältä piti -tilanteita.

Suojelusenkeli on vierellä ja lohduttaa. Mutta aina hän ei saa eikä voi tehdä enempää. Nämä ovat Jumalan salaisuuksia.

Miten OMA vastuumme kasvaisi jos Jumala estäisi jokaisen pahanteon, jokaisen tapon, jokaisen pahan sanan jne...

EMME KOSKAAN kasvaisi aikuisiksi, hengellisessäkään mielessä. Ja Jumala haluaa meidän kasvavan täyteen mittaamme, vaikka Hänen lapsinaan hengellisessä mielessä aina olemmekin.

Suojelusenkelit ja Jumala tekevät yhteistyötä keskenään, ja meidän kanssamme. Mutta he eivät ole ihmeautomaatteja.

Suojelusenkeli myös auttaa kuljettamaan meidät jokaisen kerran perille Taivaan kotiin.

Yst terv, Pastori

Vierailija
2/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija - 4.9.2012 17:19 (46/49)

Kiitos pastorille lohduttavista sanoista,

mutta haluan vain sanoa että tuo Byrnen kirja ei ole kristillinen.. sitä lukiessa tulisi ottaa huomioon ettei meidän kuolleet rakkaat leijaile henkinä missään tässä maailmassa, niin että heihin voisi yrittää ottaa kontaktia..

Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille

>>>>>>

Vierailija - 4.9.2012 17:23 (47/49)

Ja missä Raamatussa lukee, että

suojelusenkelit Jumala on asettanut ihmisiä alemmaksi???

ja kun ottaa huomioon enkelien suuren voiman ks. 2 kuningasten kirja 19:35 niin ihmetellä täytyy kertomaasi!!

Vastaa viestiin >>>>>

Katso viestit läpi, vastaan sinulle niissä kyllä! t. Pastori

>>>>>Vierailija - 4.9.2012 18:40 (48/49)

Minä toimin ahdistuksen kanssa näin.

Aina kun ajatus astuu mieleen ja alkaa kuvitella yksityiskohtia (en tästä Eerikan jutusta vaan minun piinaajani on yksi toinen tapaus josta on jo vuosia), päättäväisesti sanon itselleni:

- ne ketkä silloin kärsivät eivät kärsi enää, tällä hetkellä tuota kärsimystä ei enää ole olemassa

- nyt laitan tämän järkyttävän ja kauhean tapahtuman muistojeni surulaatikkoon jossa se on tallella mutta minun ei tarvitse katsella sitä.

Sitten huokaisen syvään ja puhallan ahdistuksen ulos. Melkein kokonaan se aina lähtee, ei kokonaan.>>>>>>

Tuo ylläoleva on mielestäni todella hyvä konkrettinen neuvo, siksi lainaan sen toisesta ketjusta jälleen tähän viestini sisään. T Pastori

>>>Vierailija - 4.9.2012 22:58 (49/49)

Pastori vastaa..

Lainaus:

>>>mutta haluan vain sanoa että tuo Byrnen kirja ei ole kristillinen.. sitä lukiessa tulisi ottaa huomioon ettei meidän kuolleet rakkaat leijaile henkinä missään tässä maailmassa, niin että heihin voisi yrittää ottaa kontaktia.. >>>>

Pastori tähän edelliseen:

Aivan totta, en tarkoittanutkaan sanoa, että kuolleisiin voisi ottaa yhteyttä. Kerroin vain, että sain rukousvastauksen Jumalan Hengeltä. Tämä rukousvastaus sisälsi viittauksen siihen, että Eerikalla on nyt hyvä olla - "vallitsee ilo". Uskon kuten uskontunnustuskin opettaa, "ruumiiden ylösnousemukseen" - siihen, että me aivan tunnistettavina ihmisinä saamme ylösnousemuksen Kristuksen ristinkuoleman vuoksi.

En tarkoittanut enkä kirjoittanutkaan niin, että kuolleet jossain henkinä leijailisivat, enkä liioin, että ihmisistä tulisi enkeleitä. ( kuten puhekielessä jotkut kristitytkin sanovat erheellisesti, että 'hänestä tuli enkeli taivaalle'.) jos luet tarkemmin edellisen viestini, huomaat eron kyllä. Ei, vaan enkelit ovat Raamatun mukaan Jumalan sanansaattajia ja siten myös työtovereita (tottakai Jumala ja Kristus on heitä ylempänä). Ihminen ei kuoltuaan muutu enkeliksi.

Eri asia sitten onkin se, että monet surevat ihmiset ovat saaneet kokea lohdutuksen, kokeneet, että kuollut läheinen on ilmestynyt heille esim. unessa tai lohtua tuovan pikkulinnun tervehdyksenä, tavallisuudesta niin suuresti poikkeavana käytöksenä jne (esim että sinulle täysin tuntematon lintulaji yhtäkkiä keskellä talvipakkaspäivää istuukin olallesi laulamaan kauniisti ym) , että he ovat ITSE TULLEET VAKUUTETUIKSI noissa kokemuksissaan, että oli kuin väliverhoa tämän maailman ja toisen todellisuuden välillä olisi hetkeksi raotettu. Tämä kokemus on aivan aito, todellinen ja kristillinen monelle. Sillä Jumala itse voi myös 'poiketa omista säännöistään' hetkeksi, LOHDUTTTAAKSEEN ja salliakseen lohdutuksen tai viimeiset hyvästit vainajalle. Tällaisiin kokemuksiin littyy aina suuri rauhan ja turvallisuuden tunne, ne eivät pelota surevaa omaista.

Kuolemasta on vaikea puhua se on suuri salaisuus. Mutta koska Jumala pystyy liikkumaan yli ajan ja paikan rajoitusten ja ikäänkuin pysäyttämään ajan, on minulla se kristillinen usko, että me kaikki ikäänkuin lopulta koemme pääsevämme perilleyhtäaikaa. Tarkoitan, tääällä maanpäällä elävien osana on surra ja kaivata kuolleitaan vaikka vuosikymmniä, ennen kuin itse lopulta kuolemme, mutta jo perille päässeillä aikaikäänkuin pysäytetään niin, ettähe kokevat että mehän saavuimmekin heti perässä taivaan iloon. Toivottavasti tämä ei ollut liian vaikeasti ilmaistu.

2.Tess jossain kohtaa puhuu, "tahdomme teidän tietävän, veljet,kuinka kuolemaan nukkuneiden on, jotta ette surisi niikuin he, joilla ei ole toivoa... " jne.

Toinen kirjoittaja viittasi enkeleihin enemmänkin, nyt en pysty lainata samaan viestiin, mutta kuitenkin, tyunnistat itsesi kyllä.

Ja hänelle vastaan mm. Hepr.1:14 kertoo enkelien olevan palvelevia henkiä. Ja muutenkin Hepr luvut 1.ja2. puhuvat paljon enekelistä.

Myös 1. Kor 6:3.

Hengen viisaudesta ja salatuista asioista, jotka vain Henki (Jumalan Pyhä Henki ) voi meille avata tietoomme, kirjoittaa 1. Kor. 2. luku.

Ja palatakseni lyhyesti Lorna Byrneen, hän kyllä itse kirjoittaa Kristukseen uskovansa ja käy mm. Jumalanpalveluksissa. Jos Jumala on hänelle kertonut salaisuuksia enkeleistä, enemmän kuin meille muille - vielä- miksi se ei olisi kristillistä? Lue 1. Kor. 12:3 eli koska Lorna tunnustaa Jeesuksen Herraksi, kuten Raamattu tuossa kehottaa, miksi emme suhtautuisi avoimesti ja kuulisi, jos Jumala haluaa sanoa jotain uutta tässä maailmanhistorian uudessa hetkessä, enkeleistään meille kristityille, Lornan kautta?

Toki hänen opetuksiaan pitää peilata Raamatun kautta. Mutta profeetat ja julistajat saavat aina vastustajia, turhaankin joskus.

Hienoa, että joku on kokenut kirjoituksestani apua. Yhdessä vahvistamme HYVÄÄ!

yst terv,

Pastori,

joka toivottaa nyt kaikille hyvää yötä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hurjalta tuntuu, että puhut tuon Byrnen kirjan puolesta. En pidä sitä Raamatun mukaisena.

-ohis kristitty

Vierailija
4/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hurjalta tuntuu, että puhut tuon Byrnen kirjan puolesta. En pidä sitä Raamatun mukaisena.

-ohis kristitty

Tästä enkeliasiasta on aiemminkin keskusteltu AV-lla. Ja ihmiset ovat puhuneet puurosta kun toiset vellista ja toisinpäin.

Eli uskon vain ihan simppelista, että enkelit ovat Jumalan apulaisia. Jos Hän lähettää enkelinsä ilmestymään jollekin meistä, ei siinä ole mitään pahaa. Ilmestyihän heitä paljon jo Raamatun henkilöillekin, mm. varoittaakseen vaarasta. jo Joosefille ja Marialle ilmestyivät -.

(Senpä ajan jälkeen tuo onkin harvinaistunut. Enkeleiden tiheämpi ilmestyminen liittyykin aina jonkinlaiseen maailmanhistorian murrokseen. Jumalan suunnitelmissa johonkin suureen muutokseen. (Miksi ei nyt voisi olla sellainen aika lähestymässä...?)

Ja Jeesus itse jutteli enkeleiden kanssa -HUOM- ei rukoillut heiltä apua vaan apu tulee yksin Jumalalta, joka sen lähettää, siinä muodossa kun haluaa. Vaan enkelit palvelivat Jeesusta, ts. auttoivat.

(Eri asia on, että toki Saatana, joka haluaa kaiken Jumalalta kopioida ja väärentää, voi yrittää esiintyä hyvänä enkelinä, vaikka onkin läpeensä paha-- Tällaisestä tietenkin kehotan kaikkia kristittyjä pysymään kaukana. Esim selvänäkijät ja kuolleille puhujat EIVÄT ole Raamatun mukaisia. Jumala ei halua että menemme selvänäkijöiden luokse! Siitä on aivan selvä ja JYRKKÄ kielto Raamatussa. Tuolloin juurikin saatanalla olisi oiva tilaisuus yrittää harhauttaaihmistä väärään suuntaan elämässään, jonkin ahdistuksen tms ja vaikean valinnan hetkellä. EI NÄIN! siihen ei saa antautua, että antaa järkensä ja harkintakykynsä jonkun `hengen`ohjailtavaksi.)

Mutta; miksi pelkäisimme Jumalan hyviä enkeleitä, hänen lohduksi ja avuksi meille lähettämiään sanansaattajia? Erota tämä, hyvä kristytty ystävä, mikä on sinulle oikeasti lohduksi ja mikä vain Saatanan juonia ja pelottelua.

Uskossa rukoillen ja Raamattua lukien kristitty ihminen on hyvässä turvassa, Kristuksen seurassa!

Haulla löysin tuota aiempaa keksustelua palstalta:

,

Vierailija - 4.4.2012 10:10 (18/22)

usko ja enkelit

Raamatussa on kyllä kirjoitettu enkeleiden palvomisesta; PALVOMINEN kuuluu yksin Jumalalle tietenkin. kuitenkin en usko että heidän kanssa ei saa keskustella ,lähettihän Jumala Korneliuksen luokse enkelin ja monelle muulle raamatun henkiläölle ja nämä keskustelivat heidän kanssaan. joten olkaa turvallisella mielellä jos enkelit tulee meidän luokse ja keskustellaan heidän kanssa mutta ei palvella vaan palvellaan elävää Jumalaa Jeesuksen veren turvin,kiitos ja siunausta, N.N "

-lainaus päättyI-

No niin, eiköhän siinä ollut tälle päivälle tarpeeksi. olkoon kullekin päivälle oma vaivansa.

Nyt ystävät, Nukkumaan! tarvitsemme lepoa, eikös!

yst terv,

Pastori ev.lut.

PS, en ole toki lukenut Lorna Byrnen uusinta kirjaa, mutta aiemmat olen. Jos uusin on ihan outoa puppua, suhtautukaa Raamatun valossa toki kriittisesti. Mutta edelleen sanon, joskus profeetta voi puhua ihan asiaakin. Ja se, että suojelusenkeli ON meillä ihan jokaisella Jumalan antamana lahjana, on aivan RAAmatun mukainen asia! Eerikan suojelusenkeli oli hänen kanssaan koko ajan.

Vierailija
5/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi, että ilmaisen asiani näin lyhytsanaisesti.

Siunausta sinulle ja kaikille muillekin viestiä lukeneille!

Vierailija
6/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että 2000-luvulla mennään, ja jotkut vielä jaksavat jauhaa tuota taikauskoista soopaa. Mielenterveysongelmaisia kaikki uskovaiset, jos multa kysytään. Ihan sekaista sakkia, ja moista aivotonta lössiä manipuloivat pastorit ovat epäeettisiä kusipäitä. Ajatella että niiden palkat maksetaan vetorahoista! Sama kun lapsentaiskaajille kustannettaisiin toyboyt virosta kansan veroeuroilla!

Vierailija
7/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella että 2000-luvulla mennään, ja jotkut vielä jaksavat jauhaa tuota taikauskoista soopaa. Mielenterveysongelmaisia kaikki uskovaiset, jos multa kysytään. Ihan sekaista sakkia, ja moista aivotonta lössiä manipuloivat pastorit ovat epäeettisiä kusipäitä. Ajatella että niiden palkat maksetaan vetorahoista! Sama kun lapsentaiskaajille kustannettaisiin toyboyt virosta kansan veroeuroilla!

Totta.

Täydellistä todellisuuden pakoa, pastorilta ja lammaslaumaltaan. Tieto ja tiede ovat nykyään kaikkien vapaasti saatavilla - taikauskoista kiinnipitävät ovat joko laiskoja tai itselleen epärehellisiä.

Ilman rakentamaamme yhteiskuntaa ja sen (muuttuvia) moraalikäsityksiä olisimme edelleen tilanteessa, jossa vahvempi syö heikomman. Nyt kävi näin, ilman enkeleitä...

Vierailija
8/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä runkkari kirjoittaa noin pitkän viestin?

Vierailija
9/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko ateistilla mukavampaa rajan toisella puolella? Mestari voi etsiä rauhaansa vaikkapa P-Koreasta, vai eikö kantti riitä?

Vierailija
10/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolestuttavaa tekstiä pastorilta.

Byrnen kirjat ovat enkeliuskoa, new agea, eivät kristillisiä. Myös nuo energia-asiat ovat huuhaajuttuja.

Sanoit myös kyselleesi Jumalalta kuinka Eerika nyt voi. Uskovan ei tarvitse kysellä kuinka joku kuoleman jälkeen voi. Puhuit myös aluksi kuinka Jumala voi kaiken, ja sitten muutamassa kohtaa, ettei voikaan.

Tekstiasusta ja -sisällöstä voisi päätellä, ettet ainakaan ev.lut pastori ole.

Tiesithän, että myös myös piru lukee Raamattua. Eihän se muuten voisi eksyttää.

Vierailija
11/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huolestuttavaa tekstiä pastorilta.

Byrnen kirjat ovat enkeliuskoa, new agea, eivät kristillisiä. Myös nuo energia-asiat ovat huuhaajuttuja.

Sanoit myös kyselleesi Jumalalta kuinka Eerika nyt voi. Uskovan ei tarvitse kysellä kuinka joku kuoleman jälkeen voi. Puhuit myös aluksi kuinka Jumala voi kaiken, ja sitten muutamassa kohtaa, ettei voikaan.

Tekstiasusta ja -sisällöstä voisi päätellä, ettet ainakaan ev.lut pastori ole.

Tiesithän, että myös myös piru lukee Raamattua. Eihän se muuten voisi eksyttää.

Vierailija
12/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku musiikkia itselleen imuttava nuori joutuu suuriin vaikeuksiin touhuistaan ja pahimmassa tapauksessa vankilaan, mutta joku heikkolahjaisia ihmisiä aivopesevä hullu "pastori" saa jonkun uskonnon varjolla tehdä pahaa vahinkoa vaikka tuhansien ihmisten elämään kaikilla aivopesuillaan. Kuvottavaa että moista toimea jopa arvostetaan, saati sitten tuetaan ihan rahallisesti.

Vierailija
13/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muutenkin on todella paljon lestadiolaisia, tai siltä tuntuu. Heillekö täällä tuota lässytystä suolletaan. Onnea vaan jatkossakin näille naisille siinäkin kultissa ja varsinkin heidän lapsilleen, joita toivottavasti eivät "viisaat" hyväksikäytä.

Vierailija
14/14 |
05.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko ei ole taikauskoa, vaan ihan toimiva asia. Jumala on, usko tai älä.

Senpä takia joukkoon etsiytyy myös eksyttäjiä, ja jotkut vaan eksyvät uskossaan enkeleitä palvomaan. Byrne puhuu omaa ekumeniaansa, kuinka muka arkkienkeli Mikael olisi sanonut hänelle, että kaikki uskonnot ovat tie Jumalan luo jne., että myös buddhisti rukoilee samaa Jumalaa kuin me. Nythän vaan on niin, että se ei ole niin :) Tämä on täysin kristinuskoa vastaan! Byrne ei edes puhu Jeesuksesta enää, enkelit vaan rulaa. Ainoa opettajamme on Pyhä Henki itse, eivät enkelit. Tämä pitäisi olla erityisen selvää.

Se piru tosiaan lukee Raamattua.

Ja Pastori nyt nopeasti tarkistamaan teologiaa, tutki uskontunnustukset uudemman kerran, etsi työnohjausta. Tai opiskele papiksi, älä ole pelkästään itseoppinut.