Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi toimi hölmösti?

Vierailija
04.09.2012 |

Meillä on ollut tapana kierrättää lasten tavaroita ja vaatteita ystäväperheiden kesken, siis ilman maksua. Itse asiassa meidän perheemme on ollut tähän saakka aina vain antavana osapuolena, mutta se ei ole meitä oikeastaan nyppinyt.

Nyt meille on tulossa kahden jo olemassa olevan (isomman) lapsen lisäksi vauva. Olin lupaillut keskimmäisen nuoremman lapsemme vaatteita eräälle ystävälle/tuttavalle, hän kun niitä toivoi saavansa. Toinen ystävämme taas lupasi myydä meille vauvansa turvakaukalon ja vaunut, koska olimme omistamme jo aiemmin luopuneet. Tuolloin tuo ensin mainittu kaveri puuttui puheeseen ja vaati toista ystävääni lahjoittamaan/myymään halvalla kyseisen kaukalon ja vaunut eräälle neljännelle perheelle, jolla kuulemma oli todella tiukkaa taloudellisesti ja joka niin ikään odotti kolmatta lasta.

Kun kävin nyt sitten nuoremman lapsemme kaappia lävitse, vein muutaman kassillisen pieneksi jääneitä vaatteita tälle neljännelle perheelle, jolla on rahahuolia. Nyt tuttavamme kuitenkin ns. veti herneen nenään, kun hänelle aikaisemmin lupailemani vaatteet menivätkin toiseen osoitteeseen. Se, että me joutuisimme hankkimaan tarvitsemamme tavarat muualta ei tuntunut heilauttavan häntä lainkaan.

Minulla ei ollut teossani takana mitään "kostomentaliteettia", mutta tuttavani närkästyi teostani selvästi. Teinkö minä siis hölmösti antaessani kuopuksen vaatteet taloudellisissa vaikeuksissa olevalle perheelle vai tuttavani suuttuessaan tästä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla