Pojan Wilmassa on ollut vasta kolme käytöshäiriömerkintää tänä vuonna :)
Huolimattomuusmerkintöjä on ollut enemmänkin, mutta kiva kun käytöspuoli näyttää paremmalta kuin viime vuonna :)
Ja älkää pliis täydellisten lasten vanhemmat kommentoiko mitään, on minunkin kuopuksellani vasta yksi merkintä Wilmassa. Hammaslääkärikäynnistä.
Kommentit (35)
eli klinikkaluokalle, jos häiriköi. Koulussa on tarkoitus opiskella ja oppia, ei häiritä muita. Sinun lapsesi on juuri niitä, jotka eivät saa synttärikutsua poikani keilahallisynttäreille, koska en todellakaan halua sinne ketään häiriköimään.
Tsemppiä vaan sullekin
en ole ap
kommentteja, joissa hehkutetaan, että siitä huolimatta olin lopuksi kympin oppilas ja menestyin.
So?
Niinä riekkumisvuosina nämä lapset pilaavat muiden mahdollisuuden opiskella rauhassa, kuunnella opettajaa ja keskittyä. Moni heidän vuokseen todistukseen 7 saavan oppilas saisi 8, jos heitä ei koko ajan "vilkas" lapsi häiriköisi.
Ei minua kiinnosta pätkääkään, että hillujista tulee kunnon ihmisiä vaan se, miten he estävät kunnon oppilaita oppimasta.
kyllä opettajan tehtävä on laittaa myös se vilkas lapsi järjestykseen luokassa ja jos ei opettaja siihen kykene, minkäs teet kun lapset nyt vaan on eri luontoisia?
Minä olin vilkasj a myös lapseni on vilkas ja mitä mulle/lapselleni olis pitänyt tehdä? Kunnan järjestää yksityisopettaja kotiiniko? Kerroppas sinä se kun niin viisaalta vaikutat . Ota sä se hiljainen kullannuppus sitten pois kunnan yleisestä opetuksesta jos ei siellä pärjää. On niin helppoa syyttää muita lasten huonosta koulumenestyksestä.
varsinki kuyleensä lasten koulumotivaatio on ehkä just parasta ekoil viikoil kunnon loman jälkee ku koulu vielä aatellaan ihan kivana paikkana kun on kavereita yms ja uutta asiaa. vertaa kevääseen, jlloin lomaa oottavat koululaiset alkaa käymää ihan kuumana.
ihan hyvä et apn pojan käytös on parantunu, mut tosi paljon on silti viel petrattavaa. musta toi möörö ois ok esim puolenvuoden ajalle... ei kuukaudelle.
en hyväksyisi ainuttakaan käytlshäiriömerkintää, hakisin apua lapselle.
Mun pojalla on ollut vasta yksi unohdus koko syksynä eikä ainuttakaan käytösmerkintää. Viime vuonna oli monta merkintää viikossa, ja uusi opettaja on sentään ahkerampi Wilman käyttäjä kuin edellinen.
T: Luokalleen jääneen keskittymiskyvyttömän pojan äiti
kommentteja, joissa hehkutetaan, että siitä huolimatta olin lopuksi kympin oppilas ja menestyin. So? Niinä riekkumisvuosina nämä lapset pilaavat muiden mahdollisuuden opiskella rauhassa, kuunnella opettajaa ja keskittyä. Moni heidän vuokseen todistukseen 7 saavan oppilas saisi 8, jos heitä ei koko ajan "vilkas" lapsi häiriköisi. Ei minua kiinnosta pätkääkään, että hillujista tulee kunnon ihmisiä vaan se, miten he estävät kunnon oppilaita oppimasta.
kyllä opettajan tehtävä on laittaa myös se vilkas lapsi järjestykseen luokassa ja jos ei opettaja siihen kykene, minkäs teet kun lapset nyt vaan on eri luontoisia? Minä olin vilkasj a myös lapseni on vilkas ja mitä mulle/lapselleni olis pitänyt tehdä? Kunnan järjestää yksityisopettaja kotiiniko? Kerroppas sinä se kun niin viisaalta vaikutat . Ota sä se hiljainen kullannuppus sitten pois kunnan yleisestä opetuksesta jos ei siellä pärjää. On niin helppoa syyttää muita lasten huonosta koulumenestyksestä.
eli oppilas saa yhden varoituksen ja seuraavasta kirjat kainalossa ulos luokasta klinikkaopetukseen. Näin varmistetaan se, että rauhalliset ja kivat oppilaat saavat opiskelurauhan ja vilkkaat pääsevät kaltaistensa kanssa eristykseen.
Kullannuppuni pärjää koulussa varsin hyvin, ja hänestä on hyvä, että klinikkaluokalle päätyneiden numerot automaattisesti laskevat. Näin siksi, että vaikka se vilkas saisi kokeesta 10, katsotaan tuntiosaaminen 4 arvoiseksi. Elämä on reilua, muita kiusaava saa ansionsa mukaan eli huonon todistuksen.
kommentteja, joissa hehkutetaan, että siitä huolimatta olin lopuksi kympin oppilas ja menestyin. So? Niinä riekkumisvuosina nämä lapset pilaavat muiden mahdollisuuden opiskella rauhassa, kuunnella opettajaa ja keskittyä. Moni heidän vuokseen todistukseen 7 saavan oppilas saisi 8, jos heitä ei koko ajan "vilkas" lapsi häiriköisi. Ei minua kiinnosta pätkääkään, että hillujista tulee kunnon ihmisiä vaan se, miten he estävät kunnon oppilaita oppimasta.
kyllä opettajan tehtävä on laittaa myös se vilkas lapsi järjestykseen luokassa ja jos ei opettaja siihen kykene, minkäs teet kun lapset nyt vaan on eri luontoisia? Minä olin vilkasj a myös lapseni on vilkas ja mitä mulle/lapselleni olis pitänyt tehdä? Kunnan järjestää yksityisopettaja kotiiniko? Kerroppas sinä se kun niin viisaalta vaikutat . Ota sä se hiljainen kullannuppus sitten pois kunnan yleisestä opetuksesta jos ei siellä pärjää. On niin helppoa syyttää muita lasten huonosta koulumenestyksestä.
eli oppilas saa yhden varoituksen ja seuraavasta kirjat kainalossa ulos luokasta klinikkaopetukseen. Näin varmistetaan se, että rauhalliset ja kivat oppilaat saavat opiskelurauhan ja vilkkaat pääsevät kaltaistensa kanssa eristykseen.Kullannuppuni pärjää koulussa varsin hyvin, ja hänestä on hyvä, että klinikkaluokalle päätyneiden numerot automaattisesti laskevat. Näin siksi, että vaikka se vilkas saisi kokeesta 10, katsotaan tuntiosaaminen 4 arvoiseksi. Elämä on reilua, muita kiusaava saa ansionsa mukaan eli huonon todistuksen.
Mistähän aloittaisin kommentoinnin?
Ensinnäkin opettaja ei voi saada "järjestykseen" lasta, jolla on esim. adhd. Opettaja voi tietysti istua hänen vieressään, mutta sitten jää ne parikymmentä muuta opettamatta. Ei se vilkas oppilas sanomalla rauhoitu, ei ainakaan pitkäksi aikaa. On tietysti mahdollista saada luokkaan esim. avustaja istumaan tällaisen vilkkaan lapsen viereen.
Toiseksi kouluissa ei yleensä ajatella, että oppilaat joutuvat klinikalle eristykseen. Tai näköjään jossakin vielä ajatellaan. Normaalisti ajatellaan (tai ainakin sanotaan), että vilkasta oppilasta tuetaan tarjoamalla hänelle henkilökohtaista opetusta.
Kolmanneksi vilkkaus ei ole sama asia kuin kiusaaminen. On ihan oikeasti oppilaita, joiden vain on vaikea keskittyä. Silti he eivät välttämättä sinänsä kiusaa toisia, häiritsevät tosin heidän opiskeluaan.
Ihmeen mustavalkoista ajattelua täällä, mutta niin näissä asioissa toki yleensäkin.
T: ope
Näin varmistetaan se, että rauhalliset ja kivat oppilaat saavat opiskelurauhan ja vilkkaat pääsevät kaltaistensa kanssa eristykseen.
Rauhalliset eivät aina ole kivoja. Vilkkaat ovat monesti kivoja. Eivät opettajat yleensä vihaa vilkkaita oppilaita, vaikka sinä rauhallisen lapsen äitinä niin tekisitkin. Jos opiskelu luokassa ei mitenkään onnistu, joudutaan kuitenkin miettimään, miten tilannetta saataisiin rauhoitettua. Itse rauhallisena ja rauhallisten lasten äitinä minua kuvottaa ajatus eristysluokasta, jonne joutuu rangaistuksena, jos on vilkas.
Mutta myös tuon vilkkaan lapsen äidin on syytä mennä itseensä, ei sillä. On ihan totta, että toisten opiskelu kärsii, kun luokassa joku vetää ihan omaa show:ta.
muistanut kehua ja antaa lapselle positiivista palautetta? On varmaan pojallakin kivempi olo kun käyttäytyy kunnolla ja se,että huomioit häntä vielä positiivisesti ja juurikin tästä hyvästä käytöksestä. Toivottavasti sama tahti jatkuu!
Näin varmistetaan se, että rauhalliset ja kivat oppilaat saavat opiskelurauhan ja vilkkaat pääsevät kaltaistensa kanssa eristykseen.
Rauhalliset eivät aina ole kivoja. Vilkkaat ovat monesti kivoja. Eivät opettajat yleensä vihaa vilkkaita oppilaita, vaikka sinä rauhallisen lapsen äitinä niin tekisitkin. Jos opiskelu luokassa ei mitenkään onnistu, joudutaan kuitenkin miettimään, miten tilannetta saataisiin rauhoitettua. Itse rauhallisena ja rauhallisten lasten äitinä minua kuvottaa ajatus eristysluokasta, jonne joutuu rangaistuksena, jos on vilkas. Mutta myös tuon vilkkaan lapsen äidin on syytä mennä itseensä, ei sillä. On ihan totta, että toisten opiskelu kärsii, kun luokassa joku vetää ihan omaa show:ta.
ei kiusaajaa. Eli rauhalliset, hyvät, lahjakkaat oppilaat siirretään pois, jotta ne vilkkaat ja ihanat ja täysin oppimattomat tulevat vankilakundit saavat loistaa.
Eli rauhalliset, hyvät, lahjakkaat oppilaat siirretään pois, jotta ne vilkkaat ja ihanat ja täysin oppimattomat tulevat vankilakundit saavat loistaa.
Enpä muista, että missään hyviä ja lahjakkaita olisi pois siirretty. Mutta nykyinen ajatusmalli on, että ihan vähällä ei siirretä niitä vilkkaitakaan. Ajatellaan, että heikommat hyötyvät lahjakkaampien mallista, ja lahjakkaat pärjäävät omalla tasollaan heikommista huolimatta. Toki työrauhaongelmat haittaavat kaikkien työskentelyä.
Se, mikä kuvottaa, on ajatus siitä, että vilkkaat oppilaat eivät voi olla sinänsä ihan kivoja ja että he joutavat eristyskoppiin.
-ope
tiedän vain, että viiden vuoden aikana lapsesta on tehty kaksi väkivaltailmoitusta , joista rehtori on Wilmassa ilmoittanut. Että siitä sitä vertailukohdeta sitten.
Järjettömältä vaikuttavan noston vuoksi---? Mutta on aina kiva huomata joku oma vanha ketjunsa täällä. Siksi kerron (vaikkei ketään kiinnostaisikaan) että todistus oli tosi hyvä, keskiarvo noussut puolella numerolla. Vaikkei käytös seiskasta ollut noussutkaan, opettaja soitti ennen joulujuhlaa ja antoi palautetta hienosta edistymisestä ja tsemppaamisesta :) Vihjaisi vielä ettei ole pitkä matka nostaa käytöstä kasiin!
ap
näkisi kavereitaan koulun ulkopuolella kuukauteen. Jos ei kunnioita muita, ei ansaitse muiden seuraa.