KOLIBRIT Maanantaihin
Huomenta kaikki kolibrit!
Kopioin mun eilen kirjottamani jutun tähän, kun kukaan ei ainakaan toistaseks ollut siihen mitään vastannut. Löytyiskö apua ongelmaan?!
Ripulin hoito-ohjeita...
Oliskos teillä hyviä neuvoja, millä saisin tän ripulin vihdoin ja viimein taltutettua? Alkaa jo hermot mennä ihan lopullisesti. Olo on todella kurja. Soittelin sairaalaan ja sanoivat, että juo Osmosalia. Se kyllä vähän auttoikin. Mutta jos teillä on jotain käytännön hyviä vinkkejä, kertokaa!!! Imodiumia vetäisin kun leipää, mutta kun en voi.
Mä en taida malttaa vielä ihan vähään aikaan jättää teitä Kolibri-kuumeilijoita, toivottavasti saatais pian oma lista Odotus-puolelle! Sen verran kotoisalta tämä lista on tuntunut :o)
Piipaa00; usko tai älä, myös meidän kuopus sai lempinimen kirppu jo odotusaikana, ja mun nimimerkki tuli siitä, että toivotaan uutta pikku-kirppu vuodelle -06! Niin, ja kirpuksi neitiä kutsun edelleen :o)
Niin ja vielä kerran, suurkiitos kaikista onnitteluista! Vaikka olo on tällä hetkellä kurja, onnittelut piristää tosi paljon!
Paljon plussa-onnea kaikille!
Kommentit (9)
Tsemppiä testaukseen! Eikös se Acon näytä jo tosi aikasessa vaiheessa että onko raskaana vai ei?
Mä vietin kyllä yhdet pikkujoulut tossa reilu viikko takaperin, vaikka tiesin, että saatan olla raskaana. Join kohtuudella, enpä kyllä koskaan vedä mitään kunnon kännejä. Enkä jaksa ajatella, että siitä olisi tulevalle vauvalle mitään haittaa. Mutta mun mieltä painaa, kun kävin ottamassa viime tiistaina Havrix-rokotteen meidän matkaa varten ja tosiaan perjantaina testasin plussan. Toivottavasti se rokote ei aiheuta mitään vaaraa... Vaikka eipä sille tässä vaiheessa enää mitään voi.
Palailehan heti kertomaan kuinka testin kanssa kävi!!
Huh, en uskalla edes vanhoista pinoista katsoa, koska olen viimeksi tänne jotain raapustellut. Aika on vaan mennyt todella vauhdikkaasti ja kaikkea on näemmä Kolibreille tapahtunut. ONNEA PLUSSANNEILLE JA TÄRPPIONNEA SITÄ KAIPAAVILLE!!!
Omalla kohdalla tilanne on sellainen, että nyt kp 32/? ja mietin, että pitäisikö lähteä testin ostoon. Kierron pituus on silkka ?, koska tämä kierto on ensimmäinen pillerien lopettamisen jälkeen. Tohinat kyllä ajoitettiin sopivasti kp 12-16 välille, joten mahdollisesti tulosta olisi voinut tapahtua. Aikanaan meidän esikoinen sai alkunsa juuri ekasta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen.
Jos sinne apteekkiin tästä saisi itsensä raahattua, niin mitä testiä suosittelette? Monet teistä näyttää testaavan Aconilla, täytyy tunnustaa, etten ole kyseiseen testiin koskaan tutustunut. Kokemusta löytyy vaan siitä apteekin omasta edullisesta versiosta. Pitääkö luottaa vanhaan tuttavuuteen?!
Palailen taas myöhemmin katsomaan, jos joku teistä olisi testisuosituksia kirjannut.
Aiemmasta gallupista vielä: kolmannelle en varmaankaan ottaisi äitiyspakkausta, koska ekalle ja tokalle olen sen ottanut. Nyt löytyy sekä pojalle että tytölle paljon vaatteita, vaikka onhan se niin ihanaa tutkia uutta pakkausta. Toivottavasti järki voittaa tunteet. Sen rahan sijoittaisimme sisarusrattaisiin/-vaunuihin, koska kakkosen ja kolmosen ikäero olisi himpun verran alle 2v. Hmm...mitä te muut olette ajatelleet kulkupeleiksi kolmosen ilmaannuttua? Itseäni kiehtoo kovasti sisarusrattaat (vaunumalli lähinnä), lieneekö järkevä hankinta? Kertokaahan omia mielipiteitänne!!!
Mä en edes muista mitä testejä olen viimeksi käyttänyt mutta sellaisia halpoja liuskatestejä ne molemmat ovat olleet. Nyt ostin sen Aconin kun meinaan olla liian aikaisessa liikenteessä ja hämmästyin kun sen hinta oli myös se n. 5 euroa, eli ei yhtään sen kalliimpi kuin ne muut. Se Aconin herkkyys on 10 yksikköä( en muista mitä ) hcg:tä kun niissä muissa on vissiin 50 tai joissain 25 jos olen oikein ymmärtänyt.
Mä en ole vielä osannut ajatella sitä äitiyspakkausasiaa. Ekan kanssa otin ja tokan kanssa en. Mulla kyllä on sitä roipetta sen verran että järkevintä olisi varmaan ottaa rahana. Mutta ei tässä ennenkään järkiseikat ole paljoa painaneet näissä jutuissa.
Menopeliasian olen jo valmiiksi miettinyt. Tälläkertaa ajattelin hommata Teutoniat, malli vielä epäselvä. Olen säästänyt Emmaljungan softyt mitkä on sitten hyvät kun lapsi kasvaa isommaksi. Mutta aika näyttää jos sinne asti päästään. Kaikkea sitä tulee miettineeksi jo silloin kun kierukka on paikoillaan..
Minä taidan kuulua tähän ryhmään, kova vauvakuume on kakkosen imetyksen lopettamisesta ollut, eli jo puoli vuotta tässä on haaveiltu ja välillä keskusteltu koska aloitamme kolmannen yrityksen.
Ensin olimme päättäneet että kolmatta yritetään vasta parin vuoden päästä,jolloin olisin ollut jo vähän aikaa töissä ja lapset olisivat olleet vähän isompia, omatoimisia. Muutamien asioiden vuoksi annammekin kolmannelle jo mahdollisuuden ensi vuoden alusta lähtien. En millään jaksaisi odottaa yrityksen alkamista. ;)
Minä olen 26.v, mies 30.v ja lapset poika syntynyt helmikuussa 02 ja tyttö joulukuussa 03. Kotona hoidan lapsia. Eli minimille jään sitten kolmannen kanssa, jos hän vaan saa alkunsa keväällä. Jos ei niin sitten täytyy mennä töihin vähäksi aikaa kun tyttö täyttää kolme ja rahaa ei tule mistään.
Eipä tässä ihmeempiä. :)
On tainnu viikko vierähtää ku viimeks pääsin täällä käymään. Mulla rupee oleen H-hetki nyt sitte melko lähellä. Siis kierukka otetaan pois keskiviikkona. Toivo on kova, että onni suosis heti, vaikka epäilen kovasti. Kierrosta ei tietoo, vaikka kumma kyllä mulla on 99.99% jouluna ja juhannuksena vuotoa...
Tuntuupa hyvältä kun menkat vihdoin tänään alkoi kp 39 sen km:n 10/05 jälkeen ja tietää että kroppa ja hormonitoiminta on taas palautumassa ennalleen :-)
Onnittelut Kirpulle (hmm..en muista oliko muita plussanneita)!
Viikonloppuna vietetään tyttöporukalla ansaittua tyttöjen iltaa, juodaan glögiä ja virittäydytään " humputtelufiiliksiin" ;-) Sen jälkeen alkaakin oviksen bongailuja, joulutohinaa, ja kuka ties joulunaaton kieppeillä päästään piinailemaan tai nautitaan muuten rauhallisesta joulutunnelmasta...
Nyt annan suunvuoron taas muille...
Viikonjatkoja!
Täälä odotellaan niitä menkkoja alkaviksi, nyt kp33/29-34, nyt sitten tietty kestää kierto jotain 40 päivää kun sitä oikein odottaa!! Alkais nyt niin pääsis edes sitten bongaileen sitä ovista!!
Te, jotka käytätte ovistikkuja niin mitä tikkuja otette ostaneet? Ajattelin tilata ne, mutta en tiedä mistä tilaisin? mitkä on parhaita?
Taateli kyseli kulkupeleistä. Meillä hankittiin kakkosen synnyttyä tuplat, Emmaljungan Twin Ceroxit. Pojilla on ikäeroa vajaa 1v10kk. Mulla on auto melkein aina käytössä eli en käy asioilla kävellen, mutta silti on olleet hyvä hankinta. Tuplia ei käytetä päivittäin eikä aina edes viikottain, mutta monesti ovat olleet pelastus, kun isompi ei jaksa kävellä. Meillä on Brion yhdistelmat jotka ovat enemmän käytössä, mutta en silti luopuis tuplista :) Tilaahan ne vievät, kun meilläkään ei ole lämmintä varastoa missä säilyttäis vaan sisällä ovat.
Minuakin kiinnostaisi ovistestit. Ajattelin tilata, mutta aconeita vai mammaksi.fi kautta?
Mukavaa viikonalkua :)
En kyllä valitettavasti osaa antaa muuta neuvoa kuin sen saman jonka olet jo saanut eli Osmosalia ja rutkasti nestettä vaan.
Nyt on ollut liikkeellä jotain tosi ärhäkkää vatsatautia, jossa oksentelukin saattaa kestää useamman päivän. Toivottavasti vointisi olisi jo parempaan päin !!
Mä mietin ihan älytöntä juttua, eli voinko testata jo tulevana lauantaina jolloin kp 25 / 29-34. Tiedän ettei ole järkeä mutta silti ajattelin sen tehdä. Meille on tulossa vieraita la-iltana ja en halua kyllä ottaa alkoholia jos vaan tiedän olevani raskaana. Ovulaatio mulla oli viime to tai pe ja oltiin hommissakin to ja la joten ajoitus oli ainakin kohdallaan.
Kuopusta odottaessani oli sama tilanne eli vieraita tulossa ja tein testin alle viikko ovulaatiotuntemuksista ja se näytti jo haalean viivan joten siksi ajattelin että voisi jo näkyä. Hävettää sanoa mutta acon on jo hommattu kaappiin kun niitä ei joka apteekki myy.
Mukavaa viikon alkua kaikille !