VIHAAN vanhenpainiltoja. kertakaikkiaan.
sitä saatanan jaaritusta, samoja asioita ja lässyttämistä, sitten menee aikaa siihen kun yli-innokkaat äidit kertoilevat omista nuppusistaan ym.
voi helvetti. se ilta meni siitä.
Kommentit (71)
Pakollista itsensä esittelemistä ja vanhempien edessä kekkuloimista.
Mieluummin olisin kotona omien lasten kanssa.
Eli samassa veneessä ollaan.
Mutta ihan varmasti en enää väännä mitään pöytäkirjaa tai tiivistelmää teille laiskimuksille, jotka ette jaksa paikalle vääntäytyä. Epäilemättä tämäkin tulee kohta tehtäväksi ja myös vanhemmille ryhdytään räätälöimään eritasoista "mukauttavaa" palvelua ja omia HOJKS:eja (henkilökohtainen opettajainkiusaamisen järjestämistä koskeva suunnitelma).
t. luokanvalvoja
Pari-kolme tuntia meillä on aina kestänyt edellisillä opettajilla (4 kpl), mutta uusin piti vain tunnin. Oli liian lyhyt aika.
On todella kiinnostavaa kuulla juuri tuosta ilmapiiristä luokassa, opetettavista aineista ja kuunnella muiden vanhempien puheenvuoroja. Niistä saa todella paljon irti.
Vanhempainiltoja saisi olla 2 vuodessa!
(Ihmettelen, mitä adhd-ihmisiä te olette, jos ette tuota aikaa paikallanne pysty olemaan.)
Ketään ei tunnu kiinnostavan lapsen oppimisympäristö tai lapsen luokkakavereiden vanhemmat.
On todella kiinnostavaa kuulla juuri tuosta ilmapiiristä luokassa, opetettavista aineista ja kuunnella muiden vanhempien puheenvuoroja. Niistä saa todella paljon irti.
Meillä on kohta tulossa 7. luokan vanhempainilta. Olen nähnyt luokan vasta 6 kertaa. Siinä ei paljon pysty vielä sanomaan mitään erityistä ilmapiiristä. Tunnen luokan vain oman aineeni osalta, muista oppiaineista en tiedä mitään. Mitä ihmettä oikein odotat minun sanovan?
Ihme opeja kyllä, jotka istuttavat tuntitolkulla. Meillä illat kestää max tunnin. Tosi lyhyt esittelykierros, jossa jokainen sanoo, kenen äiti/isä on ja oman nimen. Ope kertoo niistä asioista, mitä ei olla muista viesteistä saatu. Muistuttaa läksyistä ja kertoo mitä vuoden aikana on tulossa.
Ei pitäis olla ylivoimaista kenellekään.
Ei ole pakko mennä vanhempainiltaan.
Minusta vanhempainillat ovat TURHIA. Kaiken infon voi jakaa wilmassa. Vanh.vartit ovat loistopaikka nähdä vanhempia ja jutella oikeasti.
Vanhempainilloista ei ole mitään hyötyä kellekään. Jonninjoutavaa jorinaa. Ja yleensä paikalle eivät tule ne, joiden soisi kuulevan ne yleiset asiat (säännöt jne.)
T: koululaisen äiti, ope
Törkeyden huippuna pidän sitä, että oman lapseni vanh.illan jälkeen joku vanhemmista kirjoitti käskevän viestin wilmaan:
"Laitapa, ope, pöytäkirja asioista, joita vanhempainillassa käsiteltiin."
Voi jestas! Ensinnäkään mitään pöytäkirjaa ei tehdä yleensä illoissa. Toiseksi, kannattaa tulla paikalle tai olla hiljaa. Kolmanneksi, mistä tuo ihmeellinen käskevä tyyli puhua/kirjoittaa opelle?
Itsekin olen opena saanut kaikenmaailman käskyjä, mutten olis uskonut, että lapseni ERINOMAINEN ja JÄMÄKKÄ ope joutuu vastaanottamaan samaa sontaa.
koululaisen ope, äiti
Minä ainakin opettajana vihaan vanhempainiltoja. Täysin turhaa ajanhaaskuuta. Kahdenkeskisessä vanhempainvartissa ne oman lapsen jutut sitten tulee käsiteltyä.
Minä en todellakaan tuhlaa aikaa mihinkään esittelykierroksiin. Oman nimeni sanon, sitten kerron koulun säännöistä, jälki-istuntopolitiikasta, läksyjen tekemisen valvomisesta (siis yhä vielä yläasteellakin...), poissaolokäytännöistä, Wilmasta jne. Yritän aina päästä lähtemään viimeistään tunnin päästä. Naapuriluokassa kollega vetää aina kolmen tunnin kalvosulkeiset, voi tsiisus.