Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nuoriso on keksinyt purkaa turhaumiaan

Vierailija
03.09.2012 |

heittelemällä toistuvasti nastoja koulun pyöräparkin tienoille, täytyykö rikkoontuneet renkaat aina vain maksaa itse, kunnes/jos syylliset saadaan kiinni? Vai pitäisikö vain ymmärtää luopua tulemasta enää pyörällä kouluun?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pitää pitää puhe kaikille koulun oppilaille, vedota tekijöiden syyllisyydentuntoon ja keksiä sopiva hevonpaskatarina siitä mitä seurauksia eräälle oppilaalle/opettajalle oli siitä että hänen renkaansa puhkottiin. Pila voi olla ideana ihan pirullisen hauska mutta se että ihmisen liikkumismuotoa muutetaan yllättäen vasten tämän tahtoa, sillä voi olla vakaviakin seurauksia. Sopii käyttää mielikuvitusta tarinaan. Tässäpä hieman esimerkkiä:

Kun oppilas A huomasi iltapäivällä koulusta lähtiessään että hänen pyörän rengas olikin puhki, soitti hän heti vanhemmilleen että tulisivat hakemaan tämän. Vanhemmat olivat vielä molemmat töissä ja oppilas joutui kävelemään kotiin kipeän nilkkansa kanssa, jonka hän oli loukannut päivää aiemmin urheiluharjoituksissa. Nyt tämä oppilas odottaa lääkärikäyntiä, jonka tämän vanhemmat joutuvat maksamaan, rikkoutuneen kumen lisäksi. Lääkärikäyntiä tarvitaan jotta voidaan tutkia paheniko sen nilkan kunto entisestään. Tulehdusriskikin on kait olemassa.

Mut oikeasti, nastat ovat aika näkyvää tavaraa, ellei niitä ole kuin pari kappaletta maassa. Miten niitä ei voi huomata? Ok, mulla on hyvä näkö, eli kaikilla ei ole yhtä hyvä näkö kuin minulla. Pyöräileville oppilaille voi sanoa että pitävät silmällä onko nastoja maassa, ja jos näkevät niitä niin poistavat ne. Tällä tavalla saadaan isompi ryhmä tekemään työtä pienemmän ryhmän tekemää työtä (ilkivaltaa) vastaan. Lisäksi tietysti uhataan tuntuvalla rangaistuksella jos teosta jää kiinni. Puheen aikana voidaan sanoa että pyöräparkkia aletaan pitämään silmällä satunnaisin ajoin opettajien toimesta. Tämä voi olla puhdasta bluffia tai ihan oikea toimenpide.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi