Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koiran hammaskiven poisto, tekeekö ell lääkäri sen ilman rauhoittavia?

Vierailija
03.09.2012 |

Kyseessä kiltti rottweiler..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hovawart-uros.

Vierailija
2/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hullu alkaa repiä hammaskiviä nukuttamattomalta hoffilta tai rotikalta??

Repisitkö itse tuntemattomalta koiralta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistaa itsekin. Eläinkaupoissa on myytävinä sellaisia lattapäisiä työkaluja sitä varten. Itse olen hoitanut koiran hampaat aina itse, eläinlääkäri on tarkastanut hampaat aina rokotusten yhteydessä, eikä ole nähnyt niissä mitään moitittavaa. Teen näin siksi, kun en halua koiraani nukutettavan turhaan, anestesiassa on aina riskinsä.

Vierailija
4/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi aina eläinlääkärien, kuten minunkin, käsitellä itseään vastustelematta. Myös hammaskivet rapsuteltiin ilman anestesiaa.

Vierailija
5/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin hän tekee. En tiedä onko ainoa laatuaan, ell sanoo itse että turha niistä rauhoituksista on rahastaa.

Itse en uskaltaisi, vastaus nelosen kysymykseen.

t. 3

Vierailija
6/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään järkeä lähteä poistamaan ilman rauhoitusta, koska hereillä olevalta koiralta (vaikka olisi maailman kiltein) ei saa mitenkään kiveä pois ientaskuista, tai edes kunnolla tutkittua niitä hampaita... Jos omasta mielestä riittää, että näkyvät kivet rapsutellaan pois, se kannattaa tehdä itse eikä maksaa moisesta eläinlääkärille.

Kunnollinen hammaskivenpoisto tehdään rauhoitettuna ultraäänilaitteella, tutkitaan suu perusteellisesti samalla ja lopuksi kiillotetaan hampaat, ettei uutta kiveä tule yhtä herkästi.

Vierailija
7/7 |
03.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten puhdistetaan ultraäänellä nykyisin. Ilman rauhoitusta yleensä sitä hammaskiveä ei saa joka puolelta hyvin pois, eikä kotipoistoilla. Toki siitä hampaiden ulkopinnan ienrajasta voi rapsutella mutta kun yleensä sitä hammaskiveä on myös vaikka takahampaiden kitalaen puoleisella puolella niin sieltä on vaikeampi poistaa ilman rauhoitusta tai kotikeinoin.