Loimaan kanssasta kokemuksia?
Onko toiminut esim. työttömyystilanteissa hyvin ja sujuvasti? Muita kokemuksia? Harkinnassa eroaminen ammattiliitosta ja siirtyminen Loimaan jäseneksi. Tympii maksaa korkeita jäsenmaksuja kun kuitenkin samat edut saat pelkkään kassaan kuulumisellakin. Ei tietty luottamusmiehen palvelua mutta olennaisimmat; yleiskorotukset yms.
Kommentit (13)
Kaikki toiminut työttömyystilanteessa sujuvasti. Sitten jos pitäisi vääntää työnantajan kanssa työehto- tai lakiasioissa, niin siihenhän sieltä ei saa apua.
Kaikki toiminut työttömyystilanteessa sujuvasti. Sitten jos pitäisi vääntää työnantajan kanssa työehto- tai lakiasioissa, niin siihenhän sieltä ei saa apua.
Kyllähän luottamusmiehen täytyy olla samaa työntekijätasoa oleva ihminen. Ei duunari voi edustaa esim. toimihenkilöä. Saman TES:n tiimoilta pitää olla.
on kyseessä. Ette siis tule saamaan minkäälaista edunvalvontaa tai neuvontaa työsuhteisiin liittyvissä asioissa. Liittojen neuvottelemat palkankorotukset ja edut olette vissiin kuitenkin ilolla ottamassa vastaan... Työnantajapuoli taputtaa riemusta käsiä yhteen, kun liitytte kaikki itsekkäästi Loimaan kassaan, sillä puolella on tavoitteena päästä ammattiliitoista eroon ja sen jälkeen, voin vakuuttaa, meno tulee olemaan tosi villiä!
Ja toimihenkilöitä aika vähän, joten neuvottelee itse palkkani, sovin töistä...
Ja kun akava ei ottanut käräjäriitaani syrjivästä työnhausta käsittelyyn, niin erosin. Ammattiliitot valikoi vain sellaiset riidat hoitaakseen, jossa on jotain isomman jäsenmäärän etua. Joten siellä on ihan yhtä huono palvelu kuin on tuo lisäpalveluna ostettavan lakimiehen palvelu Loimaan kassassa. Loimaan kassan lisäpalvelu hoitaa vain irtisanomistilanteita.
Kun kerta kuitenkin joudut itse riitasi hoitamaan ja omat palkkatappelutkin nykyisessä uudessa palkkausjärjestelmässä, niin miksi maksaa jollein liitolle.
sen jälkeen, voin vakuuttaa, meno tulee olemaan tosi villiä!
Sen takaa tämä uusi palkkausjärjestelmä.
Koten liittoon kuuluminen ei kannata
on kyseessä. Ette siis tule saamaan minkäälaista edunvalvontaa tai neuvontaa työsuhteisiin liittyvissä asioissa. Liittojen neuvottelemat palkankorotukset ja edut olette vissiin kuitenkin ilolla ottamassa vastaan... Työnantajapuoli taputtaa riemusta käsiä yhteen, kun liitytte kaikki itsekkäästi Loimaan kassaan, sillä puolella on tavoitteena päästä ammattiliitoista eroon ja sen jälkeen, voin vakuuttaa, meno tulee olemaan tosi villiä!
ammattiliiton jäsenmaksua, voisin ihan ilolla siirytä pelkän kassan jäseneksi. Niin paljon on työpaikallanikin näitä vapaamatkustajia jotka ilolla ottavat yleiskorotukset vastaan ja ovat töissä mahdollisen lakon aikana. Siksi on alkanut ketuttaa.
Edunvalvonta on olennaisin liiton jäsenetu, ja sitä et saa mistään työttömyyskassasta.
Ammattiliitot neuvottelevat ne yleiskorotuksetkin, mitä et ehkä tiennyt. Toki ne tulevat vapaamatkustajillekin.
Loimaan kassan lakipalvelut eivät millään voi yltää liiton palvelujen tasolle, koska ne eivät siellä pysty tietämään kaikkien eri tessien sisältöjä.
Neuvottelin ensin itse 800 euron korotuksen ja sain sitten liiton prosentit päälle parin kk päästä.
Fiksut pärjää aina
Edunvalvonta on olennaisin liiton jäsenetu, ja sitä et saa mistään työttömyyskassasta. Ammattiliitot neuvottelevat ne yleiskorotuksetkin, mitä et ehkä tiennyt. Toki ne tulevat vapaamatkustajillekin. Loimaan kassan lakipalvelut eivät millään voi yltää liiton palvelujen tasolle, koska ne eivät siellä pysty tietämään kaikkien eri tessien sisältöjä.
koko tähänastisen työikäni. Olennaisin pointti on se, että minua on alkanut kiukuttaa että tavallaan liittoon kuuluminen ei tuo mitään lisäarvoa minulle henkilökohtaisesti (ellei nyt sitten kauheita työriitoja satu kehkeytymään). Vapaamatkustajat saavat samat edut kuin liiton jäsenetkin.
Meillä luottamusmies on duunari, ei aja mun etuja. Itse tällä tasolla on itsestään huolehdittava.