Millaisilla ihmisillä on 50keur tai kalliimpia autoja?
Tunnen monia korkeasti koulutettuja ja hyvätuloisia muttei autot mitään kalliita ole. Ehkä yhdellä parilla (60-v.) on 60 tonnin auto mutta eipä muita. Liikenteessä kuitenkin näkee jatkuvasti. Ketkä niillä oikein ajavat?
Kommentit (16)
joilla on tavallinen auto. Tietävät, että ei raha puussa kasva.
Yli 50 000 auto on yhdellä sairaanhoitajalla, mutta se on ostettu velaksi ja taitaa heidän omakotitalonsakin mennä kohta vasaran alle, kun on kulutusluottojakin...
80 000 - 150 000 euron autoja taas on kovatuloisilla.
oli sellainen, kun tuotiin se vähän käytettynä muuttoautona Suomeen. Nyt 8-vuotiaan auton arvo on vastaavien autojen myyntihintojen perusteella reilut 20 000, mutta ei ole tarkoitus vaihtaa, kun kilometreja on niin vähän ja auto on mukava.
Eli me ollaan ihan tavallinen lapsiperhe. Hieman keskimääräistä korkeammin koulutettuja ja vähän keskituloista paremmin tienaavia, mutta ei mitenkään erikoisia.
En kyllä itse näe mitään sytä laittaa autoon yli 50 000, kun laatuauton saa puolella tuosta.
kylätietä pyöräillyt, millä ihmeellä ihmisillä on varaa niin kalliisiin ja hienoihin autoihin, omani maksoi 15 000€ uutena neljä vuotta sitten ja neljä pyörää ja katto siinäkin on, kertaakaan ei ole korjaamolle tarvinnut viedä kuin normaaleihin huoltoihin.
En edes tunnista minkä hintaisia kalliimmmat autot yleensäkin ovat, varsinkin jos ovat todella kalliita, niin voi olla vaikea sanoa :D
Mulla on useilla työkavereilla ihan törkykalliita autoja. Esim. Audi A5 ja Volvo V60. Olen siis opettaja, joten en oikein usko, että ihan opettajan palkoilla noita ostelevat. En tiedä, että mistä kollegoiden rahat tulevat.
Naapurini, eronnut viisikymppinen naistennaurattaja-meklari.
Tiedän muutaman: infektiolääkäri, gastrokirurgi, gynekologi yksityisellä puolella, ulkomailla työkomennuksella oleva pankin johtoportaassa työskentelevä tyyppi.
Olen sairaanhoitaja ja minulla on 50te:n bmw, ei sitä yritysjohtaja tarvitse olla. Haluan laadukkaan, turvallisen ja vähän kuluttavan auton, sillä minulla on työmatkaa 140km/päivä.
Meillä. Molemmat autot maksaneet noin 85 tuhatta euroa, ostettu uutena ja käteisellä. Okt ja mökki velattomat kuten nuo autotkin. Kun rahaa makaa riittävästi pankkitilillä niin on ihan sama maksaako auto 50 tuhatta vai 80 tuhatta.
Ja jos rahaa on niin miksi ajaisin 1000 euron Corollalla?
Ja ihan tavallisia ihmisiä ollaan, kaksi insinööriä ja kolme pientä lasta. Vaatteet henkkamaukkaa, Sokoksen vaatteita ja jotain Villervallaa. Ei kanneta Vuittoneja, ei ole Laboutinit jalassa eikä Burberryt päällä. Jos tulisin sinua kävellen kadulla vastaan, olisin silmissäsi tavismutsi. Käydään paljon Lidlissä eikä koskaan Stockan Herkussa, välillä haetaan ruokaa Prismasta.
Matkustellaan pari kertaa vuodessa, joten johonkin se raha täytyy laittaa. Mieluummin sitten parempilaatuiseen autoon kuin makuuttaa pankkitilillä.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 17:04"]
Meillä. Molemmat autot maksaneet noin 85 tuhatta euroa, ostettu uutena ja käteisellä. Okt ja mökki velattomat kuten nuo autotkin. Kun rahaa makaa riittävästi pankkitilillä niin on ihan sama maksaako auto 50 tuhatta vai 80 tuhatta.
Matkustellaan pari kertaa vuodessa, joten johonkin se raha täytyy laittaa. Mieluummin sitten parempilaatuiseen autoon kuin makuuttaa pankkitilillä.
[/quote]
Mistä teidän varat on kotoisin; tuskin kahden inssin palkkatuloista saa kokoon tuollaisia määriä?
Silloin sitä on pakko joka asia kalliista päästä, että ylivuotava raha ei mene hukkaan.
TAI sitten ihmiset joilla on ihan käsittämätön näyttämisen ja pätemisen tarve.