Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko hampaan JUURIHOITO ?

Vierailija
02.09.2012 |

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulla sattui niin, että puristin käden kuvan penkkiin. Typerä tohtori ei ymmärtänyt sitä, että puudutus ei toimi tulehtuneeseen juureen. Oikea tapa on antaa antibioottikuuri ja sen jälkeen mennä uudestaan vastaanotolle, jolloin puudutusaine tepsii.

Vierailija
82/117 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä todellakaan satu! Vain puudutuspiikki nipistää, mutta hammas kyllä puutuu niin hyvin ettei kipua tunne varsinkaan jos ei ole pahasti tulehtunut. Silloinkin puudutetaan sen verran, ettei kipua ole. Itse pelkäsin juurihoitoa juuri kaikkien kuulemani perusteella mutta ihan turhaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin huono hammaslääkäri kun vaan olla voi. Huono Suomi hänellä ja avustajallaan. Avustaja tiuskii aina ilkeästi.

Tänään olin juurihoidossa tietämättäni! Ei kertonut mitä alkaa tekemään ja siinä sitten puudutuksesta huolimatta tein kuolemaa penkissä. Mikään ei ole ikinä sattunut niin paljon kun toi. Kaikkea olen kokenut...
Tärisin välillä niin että teki mieli lyödä sitä hammaslääkäriä.

Kun lähdin hammaslääkäristä ja kuljen aina metsän läpi. Purskahdin itkuun heti kun pääsin metsään. Se oli jotain niin kamalaa.

Vierailija
84/117 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäten vielä että tässä menee nyt sitten uusi vuosi pilalle

Vierailija
85/117 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muut juurihoidot olleet helppoja, mutta viimeisin 5viikkoa sitten sai mint pelkäämään hammaslääkäriä. Kaikki muu meni ok, mutta ennen hampaan sulkemista (lääkkeitä & väliaikaista paikkaa) hampaan juurikanavat huuhdellaan hydrokloridilla.. hammaslääkäri pistikin sen kudokseeni vahinogossa, jonka vuoksi itkin ja huusin kivusta. Hammaslääkäri vain käski rahoittumaan ja sanoi ettei tehnyt muuta kuin huuhteli. Lähdin kamalan kivun ja säryn kanssa pois, kotona 15min kuluttua kasvoni olivat jo osittain turvonneet. Lopulta turvotus eteni sellaista vauhtia, että söin kyypakkauksen ja buranaa 800mg ja soitin ambulanssin. Minut vietiin samalle hammaslääkärille, joka sanoi "no problem" muttei osannut kertoa mikä reaktion aiheuttaa. Kasvoni turposivat toiselta puolen hurjaksi ja toisen kerran viikon kuluttua. 

Nyt olen 5viikkoa, 2 antibioottikuuria, monta lääkärissäkäyntiä ja joka päivä tulehduskipulääkkeitä syöneenä palautunut melkein omilleni, paitsi poskessani on arpikudosta ja luussa saattaa olla reikiä (hydrokloridi on syövyttävää), leukani menee suun avatessa sivuun, joka aiheuttaa pää ja kasvokipuja.

Kaikki tämä siis lohjenneen hampaan vuoksi, joka piti juurihoitaa koska lohkeama on vaakatasossa. Nyt odottelen aikaa suu- ja leukapolille.

Vierailija
86/117 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu. Mä en ole ikinä kokenyt pahempaa kipua, vaikka mulla on mennyt värttinäluu kokonaan poikki. Mä pyörryin siihen tuoliin pelkästä kivusta. Puudutusta ei voi laittaa enää yhtään enempää, kuin on jo laitettu ja sillä määrällä jo kaatuisi hevonen, mutta ei auta, puoli päätä ja kurkku puutuu, mutta se hammas ei. Se revittiin lopulta mun pyynnöstä ja lääkärien hyväksynnästä irti, kun mä en vaan kestänyt enää yhtään enempää. Se tulehdus oli jo leviämässä leukaluuhun. Onneksi oli viimeinen poskihammas niin sen puuttuminen ei haittaa syömistä eikä näy mihinkään.

Vierailija
87/117 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri ensimäisessä juurihoidossa, yllätyin positiivisesti. Foorumeja lueskelleena oli varautunut käsittämättömään kipuun, mutta toisin kävi. Ensimmäinen puudutuspiikki vähän nipisti, mutta kun sen jälkeen laitettiin niitä vielä pari kappaletta oli toimenpiteen kivut melko minimaaliset. Tuntuihan se välillä vähän inhottavalta, mutta ei kuitenkaan suunnatonta kipua. Multa koitettiin paikata tota samaista hammasta, kolmisen viikkoa sitten ja sillon kun sitä tulehtunutta hammasta porattiin vain yhden puudutuspiikin voimalla, oli kipu varmaan 50-kertainen tämän päiväiseen juurihoitoon verrattuna.

Vierailija
88/117 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija

30.12.2014 klo 13:30

Vierailija

30.12.2014 klo 13:21

Multa ei ole juurihoidettu, mutta koiraltani on, ja se ainakin nukutettiin toimenpiteen ajaksi :)

Voisikohan se johtua siitä, että koirasi ei pysy paikallaan ja suu auki koko toimenpiteen (min. 30 minuuttia) ajan? :)

Voihan se olla :D Kassien leikkaamisen jälkeen sitten tikinpoistossa oli kyllä hereillä ja jaksoi olla paikallaan haarat levällään toimenpiteen ajan ihan nätisti :D

:DDDDD

Tuli melkein pissat housuun!

Vierailija
89/117 |
10.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ensinmäinen vaihe saattaa jonkin verran vihlassa, ainakin itellä  tuntu mutta mullekkaan ei laitettu silloin kun yks puudutus. Mutta seuraava kerta ei tuntunu yhtään missään, sainki kyllä 2x puudutuksen :) 

Vierailija
90/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään juurihoidossa, ei tuntunut missään. Suosittelen kaikille hammassärystä kärsiville nopeaa käyntiä hammaslääkärissä.

Vierailija
91/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normipuudutukset laitettu ja hyvin puutui. Yksi hampaista oli todella tulehtunut eikä siltikään sattunut.

Oma ammattitaitoinen hammaaslääkärini ei hoida tulehtunutta hammasta vaan antaa siihen antibioottikuurin ja sitten vasta hoidetaan kun tulehdus on ohi.

Vierailija
92/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sattunut.

Vierailija
93/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei sattunut.

Oli mukava ja asiansa osaava hammaslääkäri. Vieläpä kunnallisessa. Ja nättikin.

Vierailija
94/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normipuudutukset laitettu ja hyvin puutui. Yksi hampaista oli todella tulehtunut eikä siltikään sattunut.

Oma ammattitaitoinen hammaaslääkärini ei hoida tulehtunutta hammasta vaan antaa siihen antibioottikuurin ja sitten vasta hoidetaan kun tulehdus on ohi.

Turhaan sullekin annettiin antibioottikuuri. Mullekin yksi antoi, ja toinen jatkoi hoitoa, ja sanoi ettei sitä tarvitse. Lääke laitetaan juurikanavaan, ja se on sitä juurihoitoa.

Mulla ei sattunut olenkaan, vaikka oli niin pahasti tulehtunut, että piti erikoishammaslääkärille mennä. Ja pitää ehkä leikata.

Vierailija
95/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattu ihan järkysti, puudutuksesta huolimatta. Lääkäri selitti, että puudutus ei aina vaikuta mitään jos mätäpesäke on juuressa sopivasti.

Kun siitä selvisin hengissä, niin normiporauksiin en ole sen koommin ottanut puudutusta. Poraus sattuu vähemmän kuin puudutuspiikki, etenkin kitalakeen puudutettaessa.

Vierailija
96/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus juurihoidosta on että sitten kun kuollut juuri kaavitaan pois niin sillä kertaa ei laiteta enää puuudutusainetta. Oma ammattitaitoinen hammaslääkärini ei edes kysy että puudutetaanko koska ei ole enää mitä puuduttaa kun hampaan juuri on kuollut.

Hammaslääkärini puudutuspiikki ei tunnu miltään . Ei mitään kipua. 

Hirvittää lukea näitä juttuja tästä ketjussa että millaiseen rääkkiin ja kidutuspenkkiin muut joutuu.

Vierailija
97/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jännitän aina niin paljon, että puudutus ei siksi vaikuta. Sattuu kaikki vaan ihan helvetisti ja sitten vasta kun pois penkistä pääsen, puudutus alkaa vaikuttaa. Kaamea tunne, kun on laitettu reilusti puudutusta ja sitten jännityksen lauettua se puudutus alkaa hetkessä. No eipähän tarvitse kärsiä mitään jälkisärkyjä.

Vierailija
98/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan sullekin annettiin antibioottikuuri. Mullekin yksi antoi, ja toinen jatkoi hoitoa, ja sanoi ettei sitä tarvitse. Lääke laitetaan juurikanavaan, ja se on sitä juurihoitoa.

Mulla ei sattunut olenkaan, vaikka oli niin pahasti tulehtunut, että piti erikoishammaslääkärille mennä. Ja pitää ehkä leikata.

Minun ammattitaitoinen hammaslekurini ei anna koskaan turhaan antibioottikuuria. Olet joutunut puoskarin  hoitoon jos olet saanut turhaan antibioottikuurin. Otan osaa.

Vierailija
99/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paikattiin toissa talvena hammas jossa oli melkeen juureen asti karies. Silloin ekalla porauskerralla laitettiin useampi piikki, mutta ydintä lähestyessä kävi vähän kipeää... Se hammaslääkäri sanoi että jos se ei parannu, niin tehdään juurihoito. No eihän se parantunut. Lievä kipuilu jatkui mutten uskaltanut mennä lääkäriin, kuin vasta viime syksynä. Silloin se hioi tuota paikkaa koska se oli liian korkea, siksi varmaan ärtyi ja oli kipeä. Mutta ei sekään auttanut! Nyt oon taas pitkittänyt ja pitkittänyt, pitäisi mennä, mutta kun olen niin kamalasti pelännyt sitä juurihoitoa juurikin kaikkien kauhukertomusten takia ja koska se puudutus ei silloin ihan täysin toiminut. Noh, ehkä se johtui silloin tulehtuneesta hampaasta mutta jospa se ei nyt olisi kovin tulehtunut, tuskin yli vuotta kestäisi sellaisen hampaan kanssa jossa on tulehdus?

Noh, tässä keskustelussa sentään oli rohkaisevia kommentteja eikä kamalia kauhukertomuksia, joten ehkä uskallan ensi viikolla varata ajan!

Vierailija
100/117 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kokemuksia juurihoidosta, se hermo on itsessään pikkuisen langanpätkän näköinen juttu, mutta sitäkin ärhäkämpi, kun sattuu juilimaan:

Nää on parempi hoitaa pois nyt lekurin mielestä-keissit:

Juuri ei tulehtunut-puudutus tehoaa- ei satu

Juuri ei tulehtunut-puudutus ei tehoa-sattuu

Hammasta särkee ihan hirveesti-keissit:

Juuri on tulehtunut-puudutus tehoaa-ei satu

Juuri on tulehtuut-puudutus ei tehoa-sattuu

Juuri on tulehtunut- kuoletuspaikka tehoaa- ei satu

Juuri on tulehtunut -kuoletuspaikka ei tehoa- sattuu

Hammasta särkee niin paljon että toivon kuolevani:

Juuri on kokonaan mädäntynyt- ei satu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän