Miksi tämä ketju 8-vuotiaan tapaukseen liittyen poistettiin?
Tässä poistettu ketju.
Keskustelut
Aiheet:
« Takaisin keskustelujen etusivulle
Näille alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
Näytä:
» Aihe vapaa
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu Viesti
Vierailija - 31.8.2012 1:56 (1/36)
8-vuotiaan päätökset tehnyt sossu on tässä:
Seija Marin.
seija.marin@hel.fi
Vastaa viestiin Ilmoita asiaton viestiKerro kaverille
Vastaukset
Vierailija - 31.8.2012 2:17 (2/36)
Joopa..
Perustelut ois myös ihan kivat. Pelkkien huhupuheiden perusteella ei kannata täällä toisten (kenties jopa syyttömiksi osoittautuvien) nimiä näin vakaviin asioihin sotkea tai ylipäätään muuallakaan huudella.
Äly hoi..
Vierailija - 31.8.2012 2:35 (3/36)
joo
Tuo Seija Marin on Puotilan lastensuojelun johtava sosiaalityöntekijä (siis vastuullinen).
Vierailija - 31.8.2012 2:37 (4/36)
Vastaa lastensuojelusta
joten kai nyt jollain tapaa on vastuussa alaistensa tekemisistä, vaikka nämä tekisisivät kuinka paskoja päätöksiä tahansa?
Esimies ja johtaja ovat tosiaan johtajia ja esimiehiä, joiden kuuluu vastata asioita.
seija.marin@hel.fi
Vierailija - 31.8.2012 2:42 (5/36)
Faktoja
Puotila:
http://www.lansivayla.fi/artikkeli/130800-syyttaja-8-vuotias-kuoli-tuke…
Alueen vastaavat lastensuojeluviranomaiset:
http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/lastensuojelu/avohuollon_sosiaalityo/vuos…
Koko alueen sosiaalityö ja sen esimiehet:
http://www.hel.fi/hki/sosv/fi/lastensuojelu/avohuollon_sosiaalityo/itak…
Vierailija - 31.8.2012 2:44 (6/36)
Tässä LASTENSUOJELUN ESIMIEHET PUOTILAN ALUEELLA
Palvelualue Itäkeskus, Marjaniemi, Myllypuro, Puotila, Puotinharju, Roihupellon teollisuusalue, Vartioharju, Herttoniemi, Herttoniemenranta , Kulosaari, Laajasalo, Roihuvuori, Tammisalo, Karhusaari, Salmenkallio, Talosaari, Ultum, Östersundom ja Vuosaaresta Kallvikintien itäpuoli sekä Harustie
Lastensuojelun päivystys ja lastensuojeluilmoitukset
Puh. 09 3107 3028 klo 8.15-16 ja virka-ajan jälkeen puh. 020 696 006
Niina Pietilä johtava sosiaalityöntekijä 09 31062872
Anne Viljanen johtava sosiaalityöntekijä 09 3104 6764
Eja-Maria Aro johtava sosiaalityöntekijä 09 3106 2871
LISÄÄ KESKUSTELUA AIHEESTA
lastensuojelusta - Keskustelut 02.04.2012 04:02 Vauva
Missä vaiheessa lapset pois vanhemmalta? - Keskustelut 01.04.2012 20:40 Vauva
Jos huostaaotto päätös on tehty, - Keskustelut 31.03.2012 12:28 Vauva
Sossu vie mun nuoremman lapsen jos uskallan valittaa meidän köydyydestä - Keskustelut 31.03.2012 09:40 Vauva
Lastensuojelun leimaava maine ja pelko ovat ansaittuja 08.03.2012 19:31 Vauva
AIHEESEEN LIITTYVIÄ ARTIKKELEITA
Lastensuojelu: Juhannuksenakin oltava ajokunnossa 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Kuka valvoisi sijaisperheitä? 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Teini, älä kriiseile pienessä kunnassa! 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Mistä apua uupuneille perheille? 05.08.2012 13:57 Meidän Perhe
Kun mikään ei enää auta - lapsi huostaanottoon 05.08.2012 13:56 Meidän Perhe
Vierailija - 31.8.2012 2:47 (7/36)
mutta eihän
Lainaus:
Tuo Seija Marin on Puotilan lastensuojelun johtava sosiaalityöntekijä (siis vastuullinen).
sosiaali täti suunnitellut murhaa, se että he eivät voi kiertää tiettyjä laki pykäliä, ei tarkoita sitä että he haluavat työntää lapsen suden suuhun.
kuuluu gategoriaan: lääkäri joutui tekemään vaikean leikkauksen, lapsi kuoli.
syyttäkää sitä mielenvikaista miestä joka otti lapsen takaisin...
Vierailija - 31.8.2012 2:47 (8/36)
Ottakaa nyt selvää oliko se edes virassa silloin.
Vierailija - 31.8.2012 2:59 (9/36)
joo
No tällä hetkellä on johtavana joten sinne vaan viestiä asiaan liittyen.
Ei saa viranomaisetkaan päästä tästä kuin koira veräjästä.
Vierailija - 31.8.2012 3:03 (10/36)
tee
Enemmän voisi saada aikaan kun laittaa viestiä päättäjille ja Puotilan lastensuojelulle kuin, että vaan kauhistelee asiaa netin keskustelupalstoilla.
Vierailija - 31.8.2012 6:53 (11/36)
7, se on Kategoria, eikä gategoria.
Älä käytä itsellesi liian vaikeita sanoja!
Ainakin yksi noista sossuista on juurikin niitä: Olen kolme päivää töissä ja tarvitsen kolme kuukautta hermolomaa -tyyppejä. Ja tämä on tieto.
Vierailija - 31.8.2012 7:29 (12/36)
Meripihan Perhekoti
Sieltä palautettiin lapsi isälle lapsen kovasta vastustuksesta huolimatta.
Vierailija - 31.8.2012 7:34 (13/36)
Kun tietää av-mammojen sosiaaliset taidot,
voi olla varma, että mitään ei saa aikaan laittamalla jotain " onks kivaa nyt?" Ja " kertokaas nyt mulle av-mammalle mikä meni pieleen" tai parhaassa ja av-maisimmassa tapauksessa " SAATANAN HUORAT! MURHAAJAT!" tyyppisiä viestejä.
Luuletteko että noilla ihmisillä on aikaa lueskella ja vastailla joillekin av-mammojen " sydämeni nyt itkee täällä"-viesteille?
Totta kai noiden ihmisten toiminta tullaan tutkimaan. Faktaa on myös se, että niillä on edelleen aika monta pientä lasta autettavana tällä hetkellä ja jokainen av-mamin turha yhteydenotto vie aikaa siltä oikealta työltä.
JOS te haluatte vaikuttaa, niin tervemenoa alalle vaan. Tai sitten yhteyttä oikeaan osoitteeseen, eli poliittisiin päättäjiin aiheena:
-sosiaalialan valvonta
-sosiaalialan koulutus
-sosiaalialan palkkaus
- suomen lainsäädäntö biovanhemman oikeuksien kohdalla
ON niin hauskaa katsoa kun av-mamma on puuhakas, vielä kun sillä olisi tarpeeksi järkeä toimia edes jossain määrin fiksusti. Mutta lienee turha toivo. Ei taida rahkeet riittää.
Vierailija - 31.8.2012 7:37 (14/36)
Timo Lempiäinen ja Jaana Räsänen
09 3105 3202
09 3104 6991
He ovat ne todelliset vastuunkantajat. Meripihan huostaanottokeskuksen vastaavat hoitajat.
Soittoa vaan heille!
Vierailija - 31.8.2012 7:38 (15/36)
13, niin, eihän heitä kiinnosta.
He jatkaa ja jatkaa ja jatkaa tötöilyään.
Ja aina löytyy joku, joka suojelee ja peittelee.
Tässä tapauksessa kyse ei ollut biovanhemman oikeuksista, vaan siitä että tämän biovanhemman äiti sattui olemaan sossu. Kollegiaalisuus rulaa!
Ja ministerithän on jo alkaneet tutkia tätä. Ei siihen meitä enää tarvita.
Vierailija - 31.8.2012 7:38 (16/36)
Lisää palkkaako nyt vielä pitäisi maksaa???
Vierailija - 31.8.2012 7:41 (17/36)
Otsikko on
Jos nuo perhekodin työntekijät on tosiaan vielä duunissa niin äkkiä soittoa vaan, että saadaan pois virasta!
Lainaus:
voi olla varma, että mitään ei saa aikaan laittamalla jotain " onks kivaa nyt?" Ja " kertokaas nyt mulle av-mammalle mikä meni pieleen" tai parhaassa ja av-maisimmassa tapauksessa " SAATANAN HUORAT! MURHAAJAT!" tyyppisiä viestejä.
Luuletteko että noilla ihmisillä on aikaa lueskella ja vastailla joillekin av-mammojen " sydämeni nyt itkee täällä"-viesteille?
Totta kai noiden ihmisten toiminta tullaan tutkimaan. Faktaa on myös se, että niillä on edelleen aika monta pientä lasta autettavana tällä hetkellä ja jokainen av-mamin turha yhteydenotto vie aikaa siltä oikealta työltä.
JOS te haluatte vaikuttaa, niin tervemenoa alalle vaan. Tai sitten yhteyttä oikeaan osoitteeseen, eli poliittisiin päättäjiin aiheena:
-sosiaalialan valvonta
-sosiaalialan koulutus
-sosiaalialan palkkaus
- suomen lainsäädäntö biovanhemman oikeuksien kohdalla
ON niin hauskaa katsoa kun av-mamma on puuhakas, vielä kun sillä olisi tarpeeksi järkeä toimia edes jossain määrin fiksusti. Mutta lienee turha toivo. Ei taida rahkeet riittää.
Vierailija - 31.8.2012 7:46 (18/36)
NO, tulkaahan idiootit sitten kertomaan
Lainaus:
Seija Marin.
seija.marin@hel.fi
mitä saitte noilla soitoillanne ja sähköposteillanne aikaan.
Vitun uunot. Mutta kai sitä on kiva tuntea itsensä edes hetkeksi vähän paremmaksi ihmiseksi. Älkää kuitenkaan viitsikö esittää, että teitä kiinnostaisi vitun vertaa sen 8-vuotiaan kohtalo oikeasti, tai vastaavassa tilanteessa olevien lasten kohtalo.
Jos kiinnostaisi, toimintatavat olisivat pikkasen toiset.
Vierailija - 31.8.2012 7:47 (19/36)
Kammottavaa,
toivottavasti kukaan ei ota vakavasti näitä viestejä!
Lainaus:
He ovat ne todelliset vastuunkantajat. Meripihan huostaanottokeskuksen vastaavat hoitajat. Soittoa vaan heille!
Luuletteko oikeasti, että lasta huostaanoton hoitaneet henkilöt ovat tehneet päätöksen kotiuttamisesta? :o
Vierailija - 31.8.2012 7:48 (20/36)
No aivan varmasti heitä kiinnostaa.
Lainaus:
He jatkaa ja jatkaa ja jatkaa tötöilyään.
Ja aina löytyy joku, joka suojelee ja peittelee.
Tässä tapauksessa kyse ei ollut biovanhemman oikeuksista, vaan siitä että tämän biovanhemman äiti sattui olemaan sossu. Kollegiaalisuus rulaa!
Ja ministerithän on jo alkaneet tutkia tätä. Ei siihen meitä enää tarvita.
Siis nää teidän jutut on aivan sekopäisiä. Ihan varmasti heitä kiinnostaa.
Kysymys on vaan siitä, että MITÄ te idiootit kuvittelette saavanne aikaan noille ihmisille soittelemalla ja sähköpostia lähettelemällä? Luuletteko että he eivät ole kartalla tilanteesta?
Luuletteko että he voivat teille kys. tapauksesta MITÄÄN puhua? Luuletteko että heillä ei ole töitä tehtävänä tämän jälkeenkin?
Joo, virhe oli karmea, ja poliisi tutkii sitä, ei av-mamma. Teidän touhut on niin naurettavia, että ihan itkettää.
Vierailija - 31.8.2012 7:49 (21/36)
18 no tulehan sinä kusipää kertomaan,
mitä itse olet oikeasti tehnyt. Muuta kuin solvannut muita ylimielisenä???? Saatko siitä jotkin ihme kiksit? Taidat olla itse asianosainen tai ainakin sossu, koska käytöksesi on kusipäisen ylimielistä, sysäät vastuun muille ja solvaat muita ylimielisenä.
Vierailija - 31.8.2012 7:50 (22/36)
20, en todellakaan luule,
vaan tiedän, että EIVÄT TASAN OLE KARTALLA.
Siellä käy niin hemmetinmoinen kuhina oman pesän putsaamiseksi.
Toivottavasti ei todellakaan ole "töitä" tehtävänä tämän jälkeen!
Vierailija - 31.8.2012 7:59 (23/36)
kannattaa miettiämitä sanoo/kirjoittaa
uhkailu on aina uhkailua. Muutenkaan ei kannata ihmisten nimiä kirjoitella ja väittää jotakin mitä ei varmasti tiedä faktaksi.
Vierailija - 31.8.2012 8:01 (24/36)
23, niinpä. Olisi kannattanut sossujenkin miettiä,
että heidänkin teoillaan on seurauksia.
Vierailija - 31.8.2012 8:22 (25/36)
Järki käteen nyt!
Lainaus:
Lainaus:
He ovat ne todelliset vastuunkantajat. Meripihan huostaanottokeskuksen vastaavat hoitajat. Soittoa vaan heille!
Luuletteko oikeasti, että lasta huostaanoton hoitaneet henkilöt ovat tehneet päätöksen kotiuttamisesta? :o
Meripihan henkilökunta ei voi päättää huostaanotoista/ huostaanottojen purkamisesta eivätkä siis ole millään lailla vastuussa tapahtumista. Jos välttämättä haluatte olla yhteydessä, niin välittäkääpä minun kiitokseni heille siitä, että pienellä tytöllä oli edes hetken verran turvaa.
Riitta
Vierailija - 31.8.2012 8:24 (26/36)
Komppi tänne!
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Meripihan henkilökunta ei voi päättää huostaanotoista/ huostaanottojen purkamisesta eivätkä siis ole millään lailla vastuussa tapahtumista. Jos välttämättä haluatte olla yhteydessä, niin välittäkääpä minun kiitokseni heille siitä, että pienellä tytöllä oli edes hetken verran turvaa.
Riitta
Heillä ei ole ollut sananvaltaa tässä asiassa vaan kyllä päätökset on tehnyt tuon alueen sossu. Luojan kiitos että tuolla paikassa tyttö on saanut edes hetken olla rauhassa noilta demoneilta.
-Maria
Vierailija - 31.8.2012 8:24 (27/36)
*REPS*
Lainaus:
mitä itse olet oikeasti tehnyt. Muuta kuin solvannut muita ylimielisenä???? Saatko siitä jotkin ihme kiksit? Taidat olla itse asianosainen tai ainakin sossu, koska käytöksesi on kusipäisen ylimielistä, sysäät vastuun muille ja solvaat muita ylimielisenä.
No me ollaan tukiperhe. Lisäksi mä olen toiminut aiemmin usean vuoden huumeongelmaisten nuorten tukena. Mieheni on ns. mieskaveri yhdelle yh:n pojalle.
Mitäs itse teet? Muuta kuin levittelet täällä sossujen nimiä ja reuhaat suu vaahdossa.
Anna mä veikkaan: et mitään.
Vierailija - 31.8.2012 8:25 (28/36)
25, hyvä Riitta,
lain mukaan ammattilaisilla on VELVOLLISUUS tehdä lastensuojeluilmoitus, jos heissä herää pieninkin huoli lapsesta.
Miten huoli voi olla heräämättä, jos lapsi on mustelmilla, hänessä näkyy selkeitä pahoinpitelyn jälkiä ja lapsi itkee, eikä halua mennä vanhemman kotiin?? 8-vuotias osaa kyllä jo itse kertoa selvästi, mitä haluaa. Ammattilaisen pitäisi osata kuunnella lasta ja osata huolestua.
Vierailija - 31.8.2012 8:26 (29/36)
27 eli sinä olet siinä sossujen talutusnuorassa
ja koet olevasi muita ylempänä nyt.
Minä olen tehnyt kaksi (toimiin johtanutta) kantelua sosiaaliviranomaisista ja katson tehneeni paljon enemmän kuin sinä.
Vierailija - 31.8.2012 8:28 (30/36)
18 esitti ihan
Lainaus:
relevantin kysymyksen:
Mitä te ihan oikeasti oletatte nyt saavanne aikaan? Nyt realistisia ajatuksia kehiin.
Mikä teidän mielestänne on paras tapa auttaa suomessa eläviä hädänalaisia lapsia, ja varmistaa ettei tällaista enää tapahdu?
Onko se oikeasti tämä mitä te täällä nyt masinoitte?
Vierailija - 31.8.2012 8:29 (31/36)
Mä hetkeksi samastuin noihin asianomaisiin
sosiaali- ym. työntekijöihin, jotka ovat olleet tapauksen kanssa tekemisissä, ja mun rintaa ihan alko puristaa. Varmaan AIVAN kamalaa!!!
Vierailija - 31.8.2012 8:31 (32/36)
Ja sinä
Lainaus:
ja koet olevasi muita ylempänä nyt.
Minä olen tehnyt kaksi (toimiin johtanutta) kantelua sosiaaliviranomaisista ja katson tehneeni paljon enemmän kuin sinä.
olet siis joku luuseri ls-ilmoitusten takia syyniin joutunut mamma, joka ei pysty pitämään edes omista lapsistaan huolta. Mutta tärkeintähän on aina säilyttää omat kasvot, ei edes omien lasten hyvinvointi.
Eiks niin? Vedetäänkö vähän lisää mutkia suoraksi?
Vierailija - 31.8.2012 8:33 (33/36)
oo varmaan on ihan kamalaa sossuistakin nyt
Lainaus:
sosiaali- ym. työntekijöihin, jotka ovat olleet tapauksen kanssa tekemisissä, ja mun rintaa ihan alko puristaa. Varmaan AIVAN kamalaa!!!
lukea tätä uutisointia, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että he ovat laiminlyöneet tehtävänsä pahimmalla mahdollisella tavalla. Ja jos sormet on ollut pelissä vielä toisen kunnan lastenvalvojalla, joka on ollut oletettavasti murhaajan äiti, niin rikos on vielä törkeämpi että ovat antaneet toisen henkilön vaikuttaa näin selkeeseen hommaan.
Toivottavasti poliisi ja sosiaaliministeriö tutkii tämän jutun perinpohjin että edes hetken aikaa tästä eteenpäin vastaavia virheitä ei uskalleta tehdä ja voidaan luottaa sosiaali-ihmisten päätösten puolueettomuuteen.
Vierailija - 31.8.2012 8:33 (34/36)
30, niin,
se paras tapa ei ainakaan ole se, että tämäkin tapaus hyssytellään tuohon perusmarinaan, että "sossukin on vain ihminen ja tarvitsee vain lisää liksaa".
Kaikki tähän tapaukseen sekaantuneet "ammattilaiset" pitää tutkia ja jos mahdollista erottaa virasta ja estää koskaan enää menemästä lasten lähellekään.
Ja KERRANKIN voisi myös nuo oksettavat kollegiaalisuudet ja kulisseissa kähmäilyt selvittää avoimesti.
Yksikään lapsi ei saa joutua enää noiden tunareiden käsiin!
Vierailija - 31.8.2012 8:34 (35/36)
32, no enpä ole.
Olen valveutunut kansalainen. Toisin kuin sinä.
Vierailija - 31.8.2012 8:36 (36/36)
älä viitsi hurskastella, Seija
Lainaus:
mutta eihän sosiaali täti suunnitellut murhaa, se että he eivät voi kiertää tiettyjä laki pykäliä, ei tarkoita sitä että he haluavat työntää lapsen suden suuhun.
Muistan jutun, kun ne jotkut rakenteet lastentarhan vieressä kaatuivat lapsen päälle ja tämä kuoli, niin hoitajat saivat syytteen kuolemntuottamuksesta. En muista miten juttu tarkalleen meni, mutta pointti oli, että huolimattomuus tuotti syytteitä.
Sun mielestä virkavelvollisuuksien hoitamatta jättäminen on ihan OK?
Myös poliisit, jotka jättävät ihmisen kuolemaan putkaan esim. sairaskohtaukseen, saavat syytteitä.
Ja tässä niitä omaan virkaan kuuluvia velovllisuuksia on rikottu VÄHINTÄÄN yhtä räikeällä tavalla.
MIkä ihmeen hinku joillakin on PUOLUSTELLA selviä mokia tehneitä tekijöitä.
Haluattkeo jatkossakin samanlaisia mokia lastensuojeluun? HÄh? Nautitteko niistä? JOtkut pervotko tänne kirjoittelevat?
» Aihe vapaa
LISÄÄ KESKUSTELUA AIHEESTA
lastensuojelusta - Keskustelut 02.04.2012 04:02 Vauva
Missä vaiheessa lapset pois vanhemmalta? - Keskustelut 01.04.2012 20:40 Vauva
Jos huostaaotto päätös on tehty, - Keskustelut 31.03.2012 12:28 Vauva
Sossu vie mun nuoremman lapsen jos uskallan valittaa meidän köydyydestä - Keskustelut 31.03.2012 09:40 Vauva
Lastensuojelun leimaava maine ja pelko ovat ansaittuja 08.03.2012 19:31 Vauva
AIHEESEEN LIITTYVIÄ ARTIKKELEITA
Lastensuojelu: Juhannuksenakin oltava ajokunnossa 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Kuka valvoisi sijaisperheitä? 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Teini, älä kriiseile pienessä kunnassa! 05.08.2012 14:04 Meidän Perhe
Mistä apua uupuneille perheille? 05.08.2012 13:57 Meidän Perhe
Kun mikään ei enää auta - lapsi huostaanottoon 05.08.2012 13:56 Meidän Perhe
Kommentit (3)
Ketju poistetaan koska totuus sattuu. Eerikan tapauksesta ei edelleenkään ole opittu yhtään mitään.
Meripihan henkilökunta ei tosiaankaan voi päättää mutta voivat kirjata efficaan että Touko Tarkki on kiva isä jne. Psykopaatit vaikuttavat ns rauhallisilta ja uhri kuten äiti tai lapsi ovat traumatisoituneet.
Onko Seija Marin vieläkin antamassa valvomattomia tapaamisia lapsia psyykkisesti sairaille ja väkivaltaisille isille?