Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

synnytys ja verenvuoto

Vierailija
31.05.2008 |

kuumeilen kovasti mutta ekasta synnytyksestä jäi pahat muistot, kellään muulla kokemusta kovasta verenvuodosta synnytyksen jälkeen ? olin pari viikkoa niin heikkona etten oikein pystynyt olemaan pystyssä, kylppäriin pääsin. synnytyksen jälkeen aloin oksentaa koska verenpaine meni liian alas, eikö tämmönen ole vaarallista ? uskallanko alkaa toista "tekemään" ollenkaan jos homma toistuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla verenvuototauti. Mulla ei ollut hajuakaan, että mulla on von Willebarndtin tauti. Sitten ekassa synnytyksessä meni 2l verta ilman järkevää syytä ja tokan synnytyksen jälkeen vuosin vuorokauden aikana useita litroja (sain verensiirron). Verikokeista selvisi, että mulla on tuo Willebrandtin tauti, jolloin veri ei hyydy normaalisti > vuotoalttius.

Hyytymistekijät saadaan esim. leikkausta varten nostettua lääkkeiden avulla normaalitasolle, samoin synnytystä varten.

Vierailija
2/2 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ekan synnytyksen jälkeen olin tosi heikossa kunnossa. Verta en menettänyt mitenkään paljon, reilu puolisen litraa vain. Silti verenpaine laski niin että joutuivat antamaan hemohesiä saadakseen sen normaaliksi. Osastolle joutuivat kuskaamaan minut sängyssä, ja seuraavan viikon olin huonovointinen ja heikko.

En tiedä miksi pienikin verenhukka romauttaa mun verenpaineen, en pysty luovuttamaan verta koska se 4 dl saa minut pyörtyilemään seuraavat pari tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla