Avovaimoni on kontrolloiva ja riidanhaluinen, mitä tehdä?
Niin. Mielipiteitäni hän ei kuuntele, mieluummin kertoo mitä minä ajattelen asioista ja elää sen mukaan.
Riitoja ei voi sopia ennenkuin myönnän olevani väärässä, riippumatta siitä olenko oikeasti väärässä vai oikeassa. Riidat myös alkavat hänen aloitteestaan, vaikka kuin yritän olla diplomaattinen ja sovitteleva.
Jatkuva huuto on aiheesta "sä et ymmärrä etkä kuuntele pätkääkään mitä mä sanon". Riippumatta siitä kuuntelenko, ja ymmärränkö. Tottakai ymmärrän.
Olin reilusti kotona jonkin aikaa suhteestamme, riitoja tuli. Sitten aloin olemaan poissa kotoa paossa riitoja, ja siitäpä niitä riitoja vasta tuleekin.
Erolla uhkailu tapahtuu n. kerran kuussa, alkoi kun oltiin oltu yhdessä vuosi, ja oltiin juuri muutettu yhteen. Syinä on yleensä minun toiminta, olen tehnyt sitä tai tuota väärin, tai en ole kuunnellut tai ymmärtänyt jotain mitä hän on minulle sanonut.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä voin tehdä?
Kommentit (95)
tätä palstaa. Tänne hänkin on ilmeisesti kommentoinut erääseen viestiin. Tulin tosi surulliseksi. En nalkuta, vaan pahoitan mieleni monesti miehen tölväisyistä. Hän puhuu vitsin varjolla minusta ja lapsista ja muista ihmisistä tosi loukkaavasti (vauva on vahinko, mun toinen lapsi on vittupää, leikkipuiston vanhemmat ovat tuulipukuhinttareita jne.) Muutkin ovat huomauttaneet tästä miehelle.
Mies elää omien mielihalujensa mukaan ja räjähtää, jos pyydän osallistumaan enemmän. Hoidan kaiken 98 %, vaikka mies asuu 5 min matkan päässä. Mies ei asu meillä (eikä siis edes elätä meitä), mutta olemme yrittäneet lapsen takia korjata suhdettamme. Hänestä ei vaan siihen ole, koska ei näe omassa toiminnassaan mitään vikaa eikä koe tarvetta muuttaa asennettaan.
Olen välillä tosi turhautunut ja surullinen, ja mies ottaa sen loukkauksena eikä halua puhua kanssani ollenkaan. Hän vetäytyy kämpilleen niin kuin ap, eikä halua ratkaista asioita. En todellakaan huuda tai hauku, miestä ärsyttää puhuminen ylipäänsä. Pyrkimykseni olisi päätyä jonkinlaiseen kompromissiin asioista. Koen olevani suhteessa yksinäinen. Murehdin ja itkeskelen tilannettamme yötä myöten. En ymmärrä miksi mies, joka sanoo rakastavansa minua kohtelee mua tällä tavalla. Sanokaa te.
En kiellä yhtään, etteikö turhaan nalkuttavia ja veemäisiä naisia olisi, mutta en kyllä tunnista itseäni sellaiseksi. En ole pahantahtoinen, tahtoisin vain hieman myötäelämista.
Mä voisin antaa ap:lle vähän kyytiä. Eipä enää tarttis haikailla naisensa perään.
Mulla on vähän samanlainen tilanne. Ja löytyy vielä 4 vuotias lapsikin. Äiti on luonteeltaan vahvasti narsiti eli kaiken pitää mennä juurikin niinkun hän haluaa. ja virheitään ei varmaan myönnä. Hakee todella usein riitaa ihan "tyhjästä".Itse olen kovin sovitteleja ja rauhallinen. Viimeksi tässä hiljan oli lähdössä keskellä yötä lappiin reissuun lapsen kanssa ja sanoin hänelle ettei yöllä ajeta vajaata tuhatta kilometriä. Vaan aamulla sitten. Niin siitä nosti hirmu metelin pihalla. raivosi ja itki ja huuti. Koitin häntä rauhoitella mutta uhkaili poliiseilla vaikka käyttäytyi itse todella väkivaltaisesti. raivosi siis tyhjästä kun ei saanut tahtoaan läpi. Sain keskustelun kokonaisuudessaan nauhalle tulevia lapsen oikeiskäsittelyjä varten. Tämän homman olen tehnyt monta kertaa aiemminkin.
ap ja 65: tsemppiä! Teillä on hirviömäiset naiset! Parempi jos etsitte jostain parempaa seuraa.
minulla on ihan tavallinen nainen. Rakastava, hellä ja huomioiva. Joskus kun tulen töistä kotiin, on hän laittanut ruokaa ja siistinyt kotia. Saan olla aivan oma itseni ja nainen rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Jättäisin tuollaisen ap:n tyyppisen noidan heti. Et varmasti saa ikinä lämpöä tai rakkautta, sillä nainen haluaa korostaa vain itseään ja hänen tarpeitaan. siitähän on pohjimmiltaan kyse. hän ei tule ikinä muuttumaan vaikka sinä yrittäisit tehdä mitä.
Tää on niin hupasaa. Miltähän ap:n naisesta tuntuu kun hän lukee näitä viestejä? Eikö hän maininnu juurikin lukevansa tätä palstaa?
Onko ap vielä linjoilla?
Haluaisin kysyä ap:lta, että mitä sinä ymmärrät puolisosi käytöksestä ja tunteista? Olit reilusti kotona jonkin aikaa suhteestanne? Mihin sitten lähdit riitatilanteessa, pakoon? Asutteko yhdessä? Onko teillä lapsia?
Vietätkö aikaa avovaimosi kanssa?
Onko teillä yhteistä tekemistä?
Keskusteluja?
Seksiä?
Ovatko aiemmat suhteesi onnistuneita?
juuri noin - syytteen uhallakin. Ainakin olisin silloin tehnyt voitavani.
Kun lähetät aamuyöstä tällaisen viestin?
juuri noin - syytteen uhallakin. Ainakin olisin silloin tehnyt voitavani.
Syitä miksi riitelemme ja olen onneton suhteessamme:
- Hän ei kaipaa lainkaan läheisttä, eli ei koskaan kosketa, hyväile, halaa minua. Kun koitan halata, hän vetätyy pois.
- Hän ei koe tarvetta viettää perhe-elämää. Eli haluaa olla omissa oloissaan. Voi viettää koneellaan koko päivän. Harrastaa monta kertaa viikossa, mikä on ok, mutta vastapainoksi ei halua harrastaa minun kanssani mitään.
- On hyvin kylmä minua kohtaan. On aina ollut, mutta viime vuosina se on korostunut. Ei suutele, vähän seksiä, eikä minkäänlaista intohimoa.
- Ei mitään yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia.
- Valehtelee minulle ja kertoo jälkeenpäin. Näistä asioista olen menettänyt luottamuksen, mutta niistä ei saa puhua.
- Hän ei ole lainkaan mustasukkainen minusta.
Kättäydyn varmaankin samalla tavalla, kuin ap:n avokki, mutta tässä siis joitain syitä miksi. Korvaani särähti tuo sana diplomaattinen. Oma mieheni koittaa aina olla kylmän diplomaattinen. Riidellessä hän on hvin julma.
Pakkohan siinä on jotain olla, kun tuollaisessa viitsit roikkua.
Hienoa ap olet onnistunut tunnistamaan narsistin. He eivät yleensä mene hoitoon itse ja he arvostavat vain itseään. Eivät ole millään tavoin empaattisia. Vaativat ihailua ja ovat todella sairaan mustasukkaisia.
Antaa sille enemmän rahaa?
Avovaimosi on pakko olla isotissinen, todellinen kaunotar, kun haluat olla hänelle aina mieliksi ja ymmärtää hänen huonoa käytöstään.
Herranen aika ihmiset. onko tämän palstan koko tarkoitus lytätä ihmisiä? Kukaan kirjoittajista ei tiedä tilanteen todellista tolaa. Ilkeyttä? vai vaan silkkaa halua purkaa omaa pahaa oloa toisia haukkuessa?
Jos ei, aivan uskomatonta käytöstä Av! Ette tiedä tilanteesta mitään!
miksi tuhlata se ihmiseen, joka ei (ap) sinun kanssasi käytöksestä päätellen halua olla. Todennäköisesti haluaa erota, mutta jättää sen raukkamaisesti sinun tehtäväksesi => saa sitten sanoa, että niin se mies sitten minut jätti. Jatkuva erolla uhkailu on lapsellista käytöstä.
T: nainen, joka erosi samalla lailla käyttäytyvästä miehestä
haluaa sinun muuttuvan hänenlaisekseen ajatuksiltasi ja sinun tulisi osata tietää etukäteen mitä hän mistäkin ajattelee ja on mieltä, muuten nalkuttaa.
Kerro vain selkeästi mitä sinä olet mieltä ja mitä ajattelet ja kerro sekin että et ole hän etkä tällöin ajattele kuin hän, vaan jos jokin on vinossa hänen täytyy se sinulle kertoa, jolloin voit myös keskustella asiasta ja tehdä muutoksia.
Monien vaikea käsittää...