Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avovaimoni on kontrolloiva ja riidanhaluinen, mitä tehdä?

Vierailija
31.08.2012 |

Niin. Mielipiteitäni hän ei kuuntele, mieluummin kertoo mitä minä ajattelen asioista ja elää sen mukaan.

Riitoja ei voi sopia ennenkuin myönnän olevani väärässä, riippumatta siitä olenko oikeasti väärässä vai oikeassa. Riidat myös alkavat hänen aloitteestaan, vaikka kuin yritän olla diplomaattinen ja sovitteleva.

Jatkuva huuto on aiheesta "sä et ymmärrä etkä kuuntele pätkääkään mitä mä sanon". Riippumatta siitä kuuntelenko, ja ymmärränkö. Tottakai ymmärrän.

Olin reilusti kotona jonkin aikaa suhteestamme, riitoja tuli. Sitten aloin olemaan poissa kotoa paossa riitoja, ja siitäpä niitä riitoja vasta tuleekin.

Erolla uhkailu tapahtuu n. kerran kuussa, alkoi kun oltiin oltu yhdessä vuosi, ja oltiin juuri muutettu yhteen. Syinä on yleensä minun toiminta, olen tehnyt sitä tai tuota väärin, tai en ole kuunnellut tai ymmärtänyt jotain mitä hän on minulle sanonut.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä voin tehdä?

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei välttämättä kerro mitä sinä ajattelet, vaan ehdotteee kun ei osaa tulkita sinua. Jos et korjaa hänen väitettään, hän kuvittelee osuneensa oikeaan. Ryhdistäydy hyvä mies ja näytä tunteesi!

Joskus on hyvä miettiä omaa käytöstään. Vaikuttaa siltä että olet todella etäinen etkä reagoi avokkisi pahaan oloon mitenkään. Se että pakoilet riitoja antaa sinusta todella epäkypsän kuvan.Se ei ainakaan auta.

Kuunteletko sinä todella avokkiasi? Vai kuunteletko häntä vain näennäisesti?

Haluatko ylipäätään jakaa elämääsi hänen kanssaan? Hän on selvästi analyyttinen, kun taas sinä et tahdo ajatella asioita lainkaan.

Mitkä ovat näitä asioita jotka saavat avokkisi uhkailemaan erolla? Oletko pettänyt? Oletko ollut väkivaltainen? Vai ylipäätään pelkkä hyödytön palikka joka ei reagoi mihinkään eikä vahingossakaan tee ruokaa tai siivoa jälkiään?

Vierailija
22/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mielipiteitäni hän ei kuuntele, mieluummin kertoo mitä minä ajattelen asioista ja elää sen mukaan.

Riitoja ei voi sopia ennenkuin myönnän olevani väärässä, riippumatta siitä olenko oikeasti väärässä vai oikeassa. Riidat myös alkavat hänen aloitteestaan, vaikka kuin yritän olla diplomaattinen ja sovitteleva.

Jatkuva huuto on aiheesta "sä et ymmärrä etkä kuuntele pätkääkään mitä mä sanon". Riippumatta siitä kuuntelenko, ja ymmärränkö. Tottakai ymmärrän.

Olin reilusti kotona jonkin aikaa suhteestamme, riitoja tuli. Sitten aloin olemaan poissa kotoa paossa riitoja, ja siitäpä niitä riitoja vasta tuleekin.

Erolla uhkailu tapahtuu n. kerran kuussa, alkoi kun oltiin oltu yhdessä vuosi, ja oltiin juuri muutettu yhteen. Syinä on yleensä minun toiminta, olen tehnyt sitä tai tuota väärin, tai en ole kuunnellut tai ymmärtänyt jotain mitä hän on minulle sanonut.

te miehet jaksatte tuollaisia hirviölehmiä. Kun ihan kivojakin naisia on olemassa. Sellaisia jotka arvostaa miehiään sellaisina kuin nämä ovat ja joiden kanssa on leppoisaa elää.

Mun vinkki on, että jätä se nainen ennen kuin teillä on vielä lapsiakin. Sitten se lähteminen on paljon vaikeampaa, ja lisäksi jos muija on noin riidanhaluinen, voit olla varma että rupeaa sitten riitelemään lapsista.

Mutta onnea valitsemallesi tielle, olipa se mikä tahansa.

PS: Kannattaa muistaa, että av-palstalla naiset ovat aina uhreja ja heillä on oikeus käytökseensä, olipa se millaista tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te miehet jaksatte tuollaisia hirviölehmiä. Kun ihan kivojakin naisia on olemassa. Sellaisia jotka arvostaa miehiään sellaisina kuin nämä ovat ja joiden kanssa on leppoisaa elää.

Mun vinkki on, että jätä se nainen ennen kuin teillä on vielä lapsiakin. Sitten se lähteminen on paljon vaikeampaa, ja lisäksi jos muija on noin riidanhaluinen, voit olla varma että rupeaa sitten riitelemään lapsista.

Mutta onnea valitsemallesi tielle, olipa se mikä tahansa.

PS: Kannattaa muistaa, että av-palstalla naiset ovat aina uhreja ja heillä on oikeus käytökseensä, olipa se millaista tahansa.

Ja aina löytyy näitä ymmärtäjänaisia. 2 yritti avata naisen käytöstä, sinä vain käsket eroamaan. Kirjoittaja ei lainkaan kertonut taustoista - mitä oikeasti on tapahtunut. Tämähän on täysin yksipuolinen kuvaus siitä kuinka ämmä nalkuttaa aina ja mies vaan on.

No. Voiskohan siinä olla molemmilla peiliin katsomista?

Vierailija
24/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä. Oliskohan epävakaa tai jotain muuta. Voisit yrittää riidasta huolimatta puhua hänelle, että käytös rassaa sinua ja rikkoo välejänne ja luottamusta, vaikka rakastatkin häntä. Ja hakeutua keskustelemaan ammattilaiselle, tai varata vaikka ajan hyvälle yksityiselle psykiatrille.

Tilanne ei tule tuosta muuttumaan, rikot pian itsesi ellet tee jotain.

Vierailija
25/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan yhdeltä Heidiltä!

Vierailija
26/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän muuttunut vai oletko itse muuttunut? Kuulostaa siltä, että molemmat olette tyytymättömiä tilanteeseen. Mikä sinua yleensäkin pitää tuossa suhteessa?

Haluatko tuollaista parisuhdetta ja elämää? Jos haluat, jatka siinä olemista joko nykyisenlaisessa tilanteessa tai sitten kerro naiselle, että haluat muutosta ja millaista se muutos sitten teidän kohdallanne olisi. Molempien pitää joustaa ja alkaa kuunnella toistaan.

Persoonallisuushäiriöt eivät ole lainkaan harvinaisia. Jos päätät jatkaa naisen kanssa, varaudu siihen, että alat itsekin voida entistä huonommin. Kun naisellasi on stressiä ja kriisejä (joita elämässä riittää), tulee tilanne pahentumaan.

Ota vaikka aluksi etäisyyttä koko parisuhteeseen ja ala tehdä juttuja, joista saat iloa. Ellei suhde ota paranemisen merkkejä, ehkä olisi parhaaksesi elää sinkkuna ja odottaa parempaa naista elämänkumppaniksi.

Vierailija
27/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde hyvä mies pois siitä suhteesta ja äkkiä. Ei kannata tuhlata aikaa tuollaiseen naiseen, kun on niitä hyviäkin yksilöitä olemassa. Joskus se ruoho on oikeasti vihreämpää aidan toisella puolella.

M33

Vierailija
28/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten eroatte riitaisesti.

Vierailija
29/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on rahat loppu pelaamisesi takia,et siivoa jne.Jos syy ei oo näissä,etkä pysty muuttamaan itseäsi niin eroa.Usein jos nainen on riidanhaluinen syy on joko näissä asioissa ettet huomioi,anna seksiä,pihtaat(petät toisten kanssa) jne.

Vierailija
30/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen purkaa pahaa oloaan ja huonoa itsetuntoaan sinuun. Joko odotat seuraavaa uhkausta erolla ja sanot siihen, että sopii oikein hyvin tai sitten keräät kamasi ja häivyt jo aiemmin.

Olet ansainnut paljon paremman elämän kuin tuo nykyinen tarjoaa.

Vierailija
31/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on objektiivsuuden häivää, niin eipä tuossa ole paljon tehtävissä.

Pysähdy kuitenkin hetkeksi miettimään, mitä voisit tehdä toisin. Toisinaan saattaa olla, että toinen ratkaisee ongelmia riitelemällä ja toinen sovittelemalal/ pakenemalla. Riitelemään tottunut ihmettelee, miksi toinen vetäytyy ja yrittää ottaa kontaktia lisäämällä löylyä. Eli joskus kannattaisi siis suuttua takaisin ja katsoa mitä tapahtuu.

Mutta erolla uhkailu tarkoittaa joko sitä, että puolisosi on joko aidosti tyytymätön tai sitten löytyänyt kivan tavan käyttää valtaa suhteessa. Jos teillä ei ole lapsia ja niitä haluat, niin kannatan harkitemaan uutta suhdetta.

Oscar.

Vierailija
32/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän oli sellainen hamaan hautaan asti.

Ei mikään kovin helppo elämänkumppani. Vaikka hänellä oli välittävä perhe ympärillä, niin hänen mielestään kukaan ei ollut hänen asioistaan kiinnostunut, kukaan ei rakastanut häntä eikä ottanut häntä tarpeeksi huomioon.

Jos hän koki itsensä loukatuksi, niin hän piti mykkäkoulua niin kauan että häneltä pyydettiin anteeksi. -Ja hän loukkaantui usein! Itse hän sai tietysti sanoa ja tehdä mitä vaan kelle vaan ja hän oli oikeassa, se oli tyhmä joka siitä loukkaantui.

Tällaisen kanssa pärjää vain todella lehmänhermoinen ihminen, joka antaa haukkujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Mikään ei ole kuitenkaan koskaan hyvin, teit niin tai näin. Kaikessa kannattaa antaa myös ihan suosiolla periksi, ellei halua tehdä elämäänsä hankalaksi.

Vierailija
33/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vastaan ja huuda. Niin teki mun mies ja sen jälkeen menny paremmin kuin koskaan! En ehkä ollu ihan vastaanvanlainen hirviö mitä sun avokkisi, mutta kitisin ja valitin ja meuhkasin koko ajan jostain (vaikken välttämättä kohdistanu sitä suoraan mieheeni). En tajunnut olevani ihan niin kusipäisen raivostuttava, ennen kuin mieheni aika suurella äänellä minua siitä valaisi.

Vierailija
34/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä naiset on aina uhreja vaikka ne olis itse täysin mahdottomia ja narsistisia.

Fiksuja ja kivojakin naisia on olemassa, joten kannattaa vaan alkaa etsiä uutta.

Nykyinen naisesi arvostaa sinua joka päivä vähemämn ja vähemmän jos et laita hanttiin. Ja jos alat laittaa hanttiin niin se menee aivan sekaisin kun ei saakkaan enää tahtoaan läpi. Näitä on nähty. Ei niitten kanssa voi elää. Se on täysin mahdotonta. Loose-loose -tilanne. Ei voi voittaa.

Vierailija
35/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin hänet. En kestänyt elää siinä kun aina uhkaili erolla.

Vierailija
36/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tavalliselta naiselta. Menkää naimisiin ja hankkikaa lapsia. Kyllä sen naisesi luonne tasaantuu eläkeikään mennessä.

Ne on kaikki hulluja, tavalla tai toisella. Ns. täydellistä naista ei ole olemassakaan.

Vierailija
37/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen perkeleellisesti. Sitä kaikki naiset haluaa, että mies on vahvempi. Toiset kestää sen ja toiset ei.

Eli jos vaimos muuttuu sun voimastas vielä hullummaksi niin sitten ei ole mitään tehtävissä. Sitten on ero edessä. Ja kun sanon, että laitat vastaan niin tarkoitan sitä että nostat omat energiat taivaaseen ja sit kokeilette kumpi on kovempi. Fyysistä väkivaltaa ei saa käyttää koska siitä saa syytteen, vaikka osa naisista tarvitsee sitäkin, vaikka muuta sanovat. Toki jos vaimos tulee kimppuun niin sitten puolustaudut. Alat hallita sitä naista, se joko onnistuu tai ei. Jos ei onnistu niin sitten elät koko loppuelämäs alistettuna ja voin sanoa, että pahemmaksi se menee koko ajan, ei paremmaksi.Noita naisia on maailma täynnä.

Seuraavaksi se hakee itselleen vahvan rakastajan ja sinä saat katsella vierestä kun sitä naidaan. Kun se eukko tarvii vahvaa miestä ja kotona on vaan nynnerö. Siinä sitten olet.. Kannattaa miettiä mitä oikeasti haluaa ja mitä tarvitsee..

Vierailija
38/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeen perkeleellisesti. Sitä kaikki naiset haluaa, että mies on vahvempi. Toiset kestää sen ja toiset ei.

Eli jos vaimos muuttuu sun voimastas vielä hullummaksi niin sitten ei ole mitään tehtävissä. Sitten on ero edessä. Ja kun sanon, että laitat vastaan niin tarkoitan sitä että nostat omat energiat taivaaseen ja sit kokeilette kumpi on kovempi. Fyysistä väkivaltaa ei saa käyttää koska siitä saa syytteen, vaikka osa naisista tarvitsee sitäkin, vaikka muuta sanovat. Toki jos vaimos tulee kimppuun niin sitten puolustaudut. Alat hallita sitä naista, se joko onnistuu tai ei. Jos ei onnistu niin sitten elät koko loppuelämäs alistettuna ja voin sanoa, että pahemmaksi se menee koko ajan, ei paremmaksi.Noita naisia on maailma täynnä.

Seuraavaksi se hakee itselleen vahvan rakastajan ja sinä saat katsella vierestä kun sitä naidaan. Kun se eukko tarvii vahvaa miestä ja kotona on vaan nynnerö. Siinä sitten olet.. Kannattaa miettiä mitä oikeasti haluaa ja mitä tarvitsee..

fyysistä väkivaltaa - ei kukaan. Väkivaltaa ei voi käyttää siksi, että se on yksiselitteisesti väärin. Siksi siitä saa myös syytteen. Jos puoliso tulee päälle, on suhde loppu.

Oscar.

Vierailija
39/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä kahdesta vähintään yksi on hullu.

Vierailija
40/95 |
31.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsee fyysistä alistamista. Niin hullulta kun se kuulostaakin niin se on totta. Se on yksi tapa tuntea toinen voimakkaammaksi.