Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi merkitsee enemmän, paikkakunta missä asut vai se itse asunto?

Vierailija
30.08.2012 |

Erilaisissa ketjuissa jatkuvasti jankutetaan että kun "sillä rahalla millä Helsingistä saa jonkun luukun niin esim. Suonenjoelta saa kartanon...". Eihän asioita nyt noi voi mitenkään vertailla mun mielestä! Minä esim. TAHDON asua Helsingissä, huolimatta siitä että meidän pienen kerrostalokolmion hinnalla saisi jostain hevonhumpan takaa vaikka sen kartanon. Mulle siis tärkeysjärjestyksessä tulee se mitä mun kodin seinien ulkopuolella on, eli siis missä asun. Tää nyt ei tietenkään sulje pois sitä ettenkö vois asua Helsingissäkin kartanossa jos rahaa olisi, mutta siis, mulle merkkaa paikkakunta, entä sulle?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaintihan se kaikille varmaan tärkein on. Mäkin asun Helsingissä, mutta ei mulle ole ehdotonta asua Helsingissä. Mulle on on ehdotonta, että arki on sujuvaa ja työpaikoille pääsee noin 20 minuutissa. Nykyisin onnistuisi myös esim. Leppävaara asuinpaikaksi.

Ollaan siinä onnekkaassa asemassa, että onv ähän voinut valita duuneja.

Vierailija
2/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti en voi asialle mitään. Mä asuisin niin mielellään Helsingin keskustassa jossain pienessäkin luukussa. Mutta nyt pitää asua pienen kaupungin keskustassa 300 m2 talossa. Talo on ihana, mutta paikka aivan väärä. Miehen ja töiden takia täällä ollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun molemmilla on työt määrätyssä kaupungissa, mitä iloa olisi halvasta asunnosta jossain satojen kilometrien päässä? Jostain Suonenjoelta tuskin löytäisimme molemmat järkevää työtä. Meidän tapauksessamme vielä isovanhemmatkin asuvat lähellä ja kaveripiirikin on rakentunut tänne. Kyllä näillä tekijöillä on huomattavasti enemmän vaikutusta elämäämme ja koettuun elintasoon kuin asunnon pelkällä neliömäärällä ja etäisyydellä naapuriin. (Sitäpaitsi minä mieluummin asun siten, että naapurit ja kavereita lapselle on lähellä ja jopa omassa pihapiirissä.)

Vierailija
4/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meillä on varsin viihtyisä talokin täällä kehyskunnassa, mutta eniten arvostan sijaintia rauhallisella okt-alueella, jossa lapsella on paljon kavereita. Lisäksi isovanhemmat asuvat kohtuullisen matkan päässä (ei kuitenkaan onneksi ihan naapurissa ;)), lapsen koulu on hyvä ja paikkakunnan muutkin palvelut toimivat. Helsinkiin, jossa käyn töissä, on kohtuullinen matka, tarpeeksi lyhyt, jotta siellä voi päivittäin käydä töissä ja tarvittaessa viikonloppuisin ostoksilla ja kulttuuririennoissa, ja toisaalta tarpeeksi pitkä, jotta vältymme Helsingin negatiivisilta lieveilmiöiltä.

Vierailija
5/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muualla omakotitalossa. Sen verran on kyllä merkitystä asumisviihtyvyydelläkin, että mieluummin kärsisin pitkistä välimatkoista kuin muuttaisin Helsingissäkään vilkasliikenteisen kadun varteen, vieläpä pakokaasunkatkuun. Mikä pahinta, jos talon äänieristeet olisivat huonot = normaalitkin, oksentaisin melun vuoksi (muutin yhdestä asunnosta pois liikenteen melun vuoksi).

Asumme siis Helsingissä rauhallisessa kerrostalokolmiossa, jonne ei kantaudu liikenteenmelukaan haitaksi asti.

Vierailija
6/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt asun ihanassa asunnossa mutta väärällä paikkakunnalla. Viihdyn asunnossani mutta muuten täällä ei ole mulle mitään. Mutta toisaalta olen myös asunut toivepaikkakunnalla mutta tosi huonossa asunnossa eikä sekään ole kivaa. Ei se paikkakunta kuitenkaan pelkästään riitä.

Vierailija
7/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Oulun naapurissa, ja periaatteessa minulle olisi se ja sama minkä nimisessä naapurikunnassa asuisin, kunhan talon sijainti suhteessa Ouluun, palveluihin, työpaikkoihin olisi sopiva ja alue muutenkin miellyttävä. Sinne sitten rakennettiin se sopiva talo.

Vierailija
8/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut unelmatalossa, isossa omakotitalossa omalla isolla tontilla, mutta se unelma oli aivan väärällä paikkakunnalla. Kun muutettiin, oli haikeata jättää talo ja tontti, mutta ei todellakaan sitä sisäänlämpiävää pikkukylää! Nyt asutaan paljon ahtaammin rivarissa, mutta oikealla paikkakunnalla, ihanaa :)

Vierailija
9/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on sellainen ammatti ja ikää niin paljon että työpaikkaani Helsingissä tuskin saisin vaihdettua mihinkään toisessa kaupungisa olevaan. Myös lapsen koulunköyntoi vaikuttaa muuttohaluttomuuteen.

Asun siis Espoossa ja se on kätevässä paikassa työmatkojani ajatelleen. Junalla menee n puoli tuntia.

Muutto toiselle paikakunnalle voisi tulla ajankohtaiseksi vasta eläkkeelle päästyäni, mutta silti haluaisin asua oikeassa kaupungissa etelä-Suomessa, en missään maalaskylässä tai kirkonkylässä.

Vierailija
10/10 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta asunto.

Asun nyt loistavalla paikalla Helsingissä ja vaikka asumiseen menee valehtelematta puolet nettotuloista, niin sinnittelen tuossa juuri sijainnin takia, kaikki tarvitsemani palvelut lähellä (alle 100m kodista) ja metro kulkee vierestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan