Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni suuttui, myytyäni kirpputorilla

Vierailija
29.08.2012 |

hänen antamiaan vaatteita ja tavaroita, jotka ovat siis jääneet pieneksi lapselleni tai eivät ole enää ajankohtaisia.

Ilmeisesti en olisi saanut myydä niitä koska olen saanut ne häneltä ilmaiseksi.

Mitäs muut on mieltä?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika si näin facebookin myydään palstalla kasan mun vanhoja vaatteita, jotka olin lahjoittanut ystävälleni. Kyllä siinä vähän hämmästyin ja hänelta kysyin asiasta ja vastasi vain "nii, mitä siitä?" joo ei mitään, toki oisin itekkin voinut rahat (edes puolet) vaatteistani ottaa.

sitten annoit ne alunperin ystävällesi? Mikset itse myynyt niitä?

vai olisiko sinulla ollut käyttöä niille vaatteille?

Mitä jos ystävälläsi ei ollut ketään kelle ne antaa?

Ymmärrän jos loukkaantuu siitä, että esim syntymäpäivälahjaksi antama tuote laitetaan heti myyntiin. Mutta se, että on toiselle antanut itselle tarpeettomia vaatteita.. sitä en vain ymmärrä.

itse en esim todellakaan jaksa myydä vaatteitani kirppiksillä. annan ne mielelläni mm siskolleni myyntiin, saa pitää rahatkin. ..jos niistä nyt muutaman kolikon sitten saa.

Vierailija
2/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ollut arvannut, että hän suhtautuisi noin voimakkaasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikoinaan itse, mutta eipä kyllä ole ikinä edes tullut mieleen mennä niitä myymään eteenpäin. Aina ne on annettu jollekulle, jolla on ollut niille käyttöä.

Ja niitä vaatteita on ollut kyllä tosi paljon, muovikassikaupalla niitä on kanniskeltu ensin meille ja meiltä sitten taas seuraavaan paikkaan. Eli kai niistä olis jotain rahaakin voinutn saada kirppikseltä.

On se kyllä törkeetä myydä jotain jonka on itse ilmaiseksi saanut. Pitäis antaa eteenpäin.

Vierailija
4/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman osuutensa niistä myyntirahoista vaan siitä, että on itse antanut ne eikä silloin ole soveliasta mennä niitä myymään.

Vierailija
5/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaran tai vaatteen antaja voisi myös itse antaessaan sanoa, tarvitseeko / haluaako tavaran takaisin vai ei.

Saajalla pitäisi myös olla senverran järkeä päässä, ettei myy kallista saamaansa tavaraa kysymättä antajalta haluaako sen takaisin.

Tosi omituista, jos lahja pitää antaa takaisin. Todella kummallisia tapoja ihmisillä. Jos itse annan jollekin jotakin niin se on sitten sen henkilön omaisuutta eikä kuulu enää minulle.

Ymmärtävätkö nämä ihmiset mikä on lahjan ja lainaamisen ero...

Vierailija
6/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne mitä on saanut joltain pitää laittaa hyvä kiertämään ja lahjoittaa myös eteenpäin ilmaiseksi

Vierailija
7/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku aika si näin facebookin myydään palstalla kasan mun vanhoja vaatteita, jotka olin lahjoittanut ystävälleni. Kyllä siinä vähän hämmästyin ja hänelta kysyin asiasta ja vastasi vain "nii, mitä siitä?" joo ei mitään, toki oisin itekkin voinut rahat (edes puolet) vaatteistani ottaa.

sitten annoit ne alunperin ystävällesi? Mikset itse myynyt niitä?

Täällä on ihmetyyppejä. Itse eivät jaksa myydä kirppareilla mutta raha pitäisi toisen kiikuttaa kouraan.

Itse olen joskus myynyt kirpparilla kamaa ja mielestäni siinä oli kauheasti vaivaa. Jos joku kaverini vaikkapa myisi kirppiksellä minun hänelle lahjoittamani paidan niin minusta olisi tosi tosi noloa olla mankumassa rahaa siitä. En tajua.

Vierailija
8/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 90% kaikesta olet itse ostanut ja silti siihen 10% tavaroiden lahjoittajiin mahtuu kymmeniä lahjoittajia? Ja jatkuvasti otat huonoja rikkinäisiä vaatekasseja vastaan? Miksi?

Sinänsä, jos on lahjoittanut vaatteita, niitä ei tarvitse palauttaa. Itse en todellakaan edes haluaisi lahjoittamiani lastenvaatteita takaisin. MUTTA on kieltämättä vähän moukkamaisen oloista, jos itse ilmaiseksi saatuja vaatteita menee itse myymään ja saa itselleen sen rahallisen hyödyn siitä.

Joku sanoi, että kirpparilla vaatteet menevät eniten tarvitsevalle ja että kukaan ei sitä rahan takia tee. Ei ole totta! Setäni ja hänen aasialainen vaimonsa kiertävät kaikki viikonloput kirppareita myymässä ja ostamassa. Tienaavat tuhansia euroja vuodessa tällä tavalla. Ja nimenomaan siis ostavat mahdollisimman halvalla ja myyvät kalliilla eteenpäin. Siskoni on myös törmännyt tällaisiin ihmisiin kirpparilla. Esim. Hietalahdessa on sen takia rajoitukset kuinka usein voi olla myymässä, että muuten trokarit alkavat hallita koko kirpparimaailmaa. Mun mielestä vesittää vähän sitä kirpparin ideaa.

Vierailija
9/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis 90% kaikesta olet itse ostanut ja silti siihen 10% tavaroiden lahjoittajiin mahtuu kymmeniä lahjoittajia? Ja jatkuvasti otat huonoja rikkinäisiä vaatekasseja vastaan? Miksi?

Sinänsä, jos on lahjoittanut vaatteita, niitä ei tarvitse palauttaa. Itse en todellakaan edes haluaisi lahjoittamiani lastenvaatteita takaisin. MUTTA on kieltämättä vähän moukkamaisen oloista, jos itse ilmaiseksi saatuja vaatteita menee itse myymään ja saa itselleen sen rahallisen hyödyn siitä.

Et vissiin viitsinyt lukea koko ketjua? Tuohon 10% kuuluu kaikenmaailman synttärilahjat/joululahjat ym. Siihen ei tosiaan kuuluu kymmenien vaatteiden lahjoittajien vaatteet. NE olen vienyt kaikki keräykseen tai heittänyt roskiin tahi lahjoittanut ystävilleni. Tähän kirpputorikasaani nyt on vaan sattunut jäämään pari ystävän antamaa vaatetta, josta hän veti kauheat siepeit ne nähdessään.

En varmaan päällepäin kasseista näe, milllaisia vaatteita siellä on. Kyllä ne vaatteet on tulleet tarpeeseen mitä niistä on saanut, mutta iso osa on myös ollut risaista tai muuten vaan pilalle kulahtanutta/venynyttä.

Kaikki puolituntemattomatkin kilvan kiikuttivat milloin äitini tai isäni kautta omista varastoistaan tavaraa, kun kuulivat, että jäin yksinhuoltajaksi jo ennen vauvan syntymää.

Olen saanut myös mm. sitterin, pinnasängyn ja rattaat lajoitettuna. Ne olen kaikki antanut luonnollisesti eteenpäin ihan ilmaiseksi tietenkin

Laittaa tosiaan v*tuttamaan, kun jaksetaan kilahtaa parista vauvan vaatteesta, jotka nyt sattuivat olemaan ystävän antamia. Tästä syystä minut nyt sitten leimataan moukkamaiseksi ja ahneeksi...

Ap

Vierailija
10/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tökeröä ja mautonta myydä vaatetta, jonka on saanut ilmaiseksi. Tosin tiedän monenkin ihmisen näin tekevän, mutta ääreistökeröä silti.

Vierailija
11/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haudoit tavaroita niin pitkään, harva kehtaa pyytää takaisin, vaan olettaa että lainaaja ymmärtää itse ilmoittaa milloin tavarat on poissa käytöstä ja palautettavissa.

Nythän ei kyse ollut lainasta vaan LAHJAsta. (Jos on itse niin tyhmä lainaaja, että tarkoittaa antaa lainaksi mutta sanookin ääneen lahjoittavansa, tyhmyydestä saa syyttää vain itseään.)

Mikä ihme näitä tänne kirjoittelevia tyyppejä vaivaa? Jos on antanut pois tavaraa, jonka olisi ihan voinut itsekin myydä mikäli siitä hyötyä haluaa, eikä ole sanonut haluavansa sitä takaisin, miksi pitäisi pillastua siitä, mitä joku muu sillä tavaralla tekee? Lahja on annettu, tavara vaihtanut omistajaa, so what? Käyttekö te itkemässä myös esim. ihmiselle, joka on ostanut teiltä asunnon, että et sitten saa myydä sitä isommalla hinnalla kuin mitä meille maksoit? Vähän suhteellisuudetajua ja maalaisjärkeä peliin.

Vierailija
12/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten annoit ne alunperin ystävällesi? Mikset itse myynyt niitä?

Ymmärrän jos loukkaantuu siitä, että esim syntymäpäivälahjaksi antama tuote laitetaan heti myyntiin. Mutta se, että on toiselle antanut itselle tarpeettomia vaatteita.. sitä en vain ymmärrä.

itse en esim todellakaan jaksa myydä vaatteitani kirppiksillä. annan ne mielelläni mm siskolleni myyntiin, saa pitää rahatkin. ..jos niistä nyt muutaman kolikon sitten saa.

Vierailija
13/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näkee millanen ahne idiotti sinä oletkaan.

Juttusi vaihtuu koko ajan ja muutenkin vaikutat todella epämiellyttävältä kaverilta. Toivottavasti ystäväsi ei tarvitse enää olla tekemisissä kanssasi.

Jos on, niin anna puolet tuotosta hänelle. Jos ei, niin unohda koko juttu. Toiset ovat valmiita pilaamaan ystävyyden muutamasta eurosta. Tulevat vielä tänne selvittämään niin, että varmasti ystäväkin tietää että asiasta on tehty julkinen. Noloa.

kirpputorimyynnistä vai max. 3 eurosta? Entä maksaako ystävä puolet pöytävuokrasta ja bensoista mitkä meneen kolmeen-neljäänkertaan kun käyn kirpputorilla täydentämässä pöytää? Jos tosiaan ystävyys on kiinni pennosista niin menköön. Josko ehkä se ystävä lukisi tämän ja ymmärtäisi tulla vaikka pyytämään anteeksi tai näkisi edes oman noloutensa. En minäkään ole häneltä kysellyt lahjoittamieni liian suureksi jääneiden vaatteideni perään. Ap

Vierailija
14/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kaltaistesi takia en anna mitään vaan heitän roskiin.

Vierailija
15/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kaltaistesi takia en anna mitään vaan heitän roskiin.

millainen tämä kaltaiseni henkilö nyt sitten on?

Suurella kiitoksella olen vastaanottanut ihmisten nurkissa pyöriviä vaatteita ja toimittanut huonot vaatteet lumpun keräykseen tai roskiin. Itse olen antanut suurimman osan vaatteista uffin laatikoihin ja parhaimmistoa olen lahjoittanut ystävilleni, jotka ovat saaneet lapsia. Näiden muutaman vaatekappaleen takiako jättäisit lahjoittamatta vaatteita ystävillesi?

Jos nyt ajatellaan, että antaisit kaksi jätesäkillistä vaatteita ystävällesi, joka sitten kierrättäisi ja käyttäisi nämä antamasi vaatteet ja kahden vuoden päästä satut huomaamaan hänen kirpparipöydällään pari bodyä, jotka ovat olleet niissä lahjoittamissasi säkeissä niin loukkaantuisitko verisesti ja katkaisisit ystävyyssuhteen sen takia, että pidät ystävääsi ahneena?

Kyllä on pikkusieluista väkeä, jos todellakin kadehditte yksinhuoltajan pikku roposia.

Ap

Vierailija
16/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on saanut ilmaiseksi, voi antaa ne myös ilmaiseksi eteenpäin, vaikka UFF:ille. Ellet sitten satu olemaan todella köyhä ja jokainen lantti tulee tarpeeseen.

Vierailija
17/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin. Tuntuis tyhmältä pyytää rahaa, jos ei ole itsekkään niistä mitään maksanut.

Vierailija
18/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittamisestakin on jo yli kaksi vuotta. Vihdoin sain kirpparikuorman laitettua. En todellakaan edes muistanut mitä on keneltäkin saatu tai ostettu.

Hän sattui olemaan kirpparilla silloin kun olin täyttämässä pöytääni ja veti herneet nenään bongattuaan lahjoittamiaan tavaroita.

Ap

Miksi haudoit tavaroita niin pitkään, harva kehtaa pyytää takaisin, vaan olettaa että lainaaja ymmärtää itse ilmoittaa milloin tavarat on poissa käytöstä ja palautettavissa.

jos annan nyt pussillisen käytettyjä vaatteita ystävälleni, on hänellä velvollisuus palauttaa vaatteet minulle, lahjoittajalle, takaisin sitten kun ei niitä enää tarvitse?

Ei hyvää päivää. Minulla ei ole kyllä mitään aavistustakaan, mikä on saatu tai ostettu mistäkin, kun lapsen vaatekaappiin katson. Pitääkin tästä lähtien laittaa nimilappu kiinni lahjoitettuihin vaatteisiin, että tiedän ne palauttaa sitten joskus takaisin...

Ap

jatkossa et ota vastaan käytettyjä vaatteita ystäviltäsi. Kun et kerran muista mikä on keneltäkin saatu. Tai olisit pyytänyt ystäviä katsomaan mikä on saatu keneltäkin, ennen kirpparille hinnoittelua.

Vierailija
19/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yksi ystäväni antoi vanhoja vaatteita ja möin ne pois. Ei tullut mieleenkään, että hänellä voisi olla jotain sitä vastaan. Miksei itse sitten myy niitä, jos moinen kuitenkin kaivelee? Itse ainakin myyn ostamani vaatteet, en anna pois, koska haluan edes vähän rahaa takaisin menneistä kuluista. Tosin todellisuudessa meiltä ei jää paljon myntiin, kun kaikki käytetään niin lopppuun, siis ihan yhdellä lapsella. Vaatteita ei ole joka kaappi täynnä.

Phil & Tedsitkin ostin, koska ajattelin saavani ainakin puolet pois myydessäni ne. En osta kallista, ellen saa myös itse myydä niitä.

Ilmeisesti nämä lahjoittajat eivät olekaan niin välinpitämättömiä omaisuudestaan, kuin olen luullut.

Vierailija
20/104 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kehtaisi myydä ilmaiseksi saamia vaatteita eteenpäin. Aiheesta veti herneet nenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi