Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset 2013

29.08.2012 |

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis omien laskelmien mukaan LA huhtikuun puolella, 27.4., mutta esikoinenkin meni 10 päivää laskettunsa yli ja silloinkin vauhditeltiin, joten en usko ollenkaan, että pikku kakkonen ehtisi huhtikuun puolelle...

Olen siis 33v ja mies vuotta vanhempi. Kakkosta odotellaan, esikoisneiti hiukan yli 2v. Kakkonen nappasi onkeen kolmannesta kierrosta, epävirallista yritystä on kolmisen kuukautta enemmän keväisen pillereiden lopettamisen jälkeen.

Jus7iina

rv 5+4

2/74 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kelpaat! Ei ollut tarkoitus tehdä tarkkaa rajausta ketkä saa liittyä mukaan, eli kaikki muutkin mukaan vaan! Ja näinhän se on että se raskaus usein etenee vähän pidemmälle kuin mitä on laskettu aika. Mukavaa jos saadaan iso joukko kasaan!Oletko muuten havainnut jo raskausoireita, väsymystä tms? Ootko varannut jo neuvolan?

Itse vielä odottelen plussan vahvistumista ennen kuin varailen aikoja. Kävin tänään hakemassa vitamiinivalmisteenkin, jos se auttais tässä ”projektissa”. Mieskin koko ajan kyselee, että milloin me saadaan lopullinen varmuus :P Nyt kun pääsi yhdenlaisesta odottamisesta, niin sitten jatkuu toisenlainen jännääminen! Toista lasta odottaessa osaa jo varmaan rentoutua ihan eri tavalla?

alicia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen plussatestin ja plussa tuli todella yllätyksenä! Olen 40v. ja mies 41v. ja tapailtu ollaan peräti 6 viikkoa...:) Erosin poikien isästä jo 5v. sitten ja avioliitosta siis tuloksena -02 ja -04 syntyneet clomipojat. Exän kanssa ei koskaan käytetty ehkäisyä kun lääkäri sanoi että olisi lottovoitto jos luomusti raskautuisin ja nyt sitten uudessa suhteessa kävikin näin... Tänään soittelin neuvolaan ja sain ensi viikolle ultran jossa näkee että onko tuolla oikeasti joku elävä vai onko tää jotain muuta. Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää. Lisäjännitysmomenttia luo se, että kävin toukokuun lopussa vatsanahan kiristysleikkauksessa enkä olisi edes vielä saanut raskautua. Mietityttää että miten kudokset kestää venymisen, mutta täytyy vaan ottaa päivä kerrallaan. La olisi 6.5 mutta kun on kaksi sektiota takana, niin tämäkin leikataan ja syntyy siis jo ehkä huhtikuun puolella.

Vierailija
4/74 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille odottaville olenkin sanonut, että parempi odottaa vauvaa syntyväksi viikko lasketun ajan jälkeen. On sitten kiva yllätys jos tuleekin ennen! On nimittäin kituuttavia ne lasketun ajan jälkeiset päivät päivä kerrallaan. Vielä jos lääkärit lupailevat, että "tämä voi täältä ennen laskettuakin tulla..." Puuh! En usko enää ollenkaan.

Mä varailin jo neuvolaakin, vaikka se onkin vasta viikkojen päästä, mutta sainpa samalla luotua kytköksen nykyisen asuinpaikkamme äitiysneuvolaan, jos jotain huolta tai kysyttävää tulee :)

Vitamiineja olen itsekin syönyt enempi vähempi säännöllisesti jo ennen raskautta, jotta kaikki sujuisi varmasti hyvin.

Varhaisultraa on mietitty, josko pitäsi mennä yksityiselle varmistamaan onko elämää ja missä päin... Esikoisesta käytiin, mutta nyt on aikaa hiukan hankalampi töiden puolesta sopia, joten nähtäväksi jää.

Ainoa kunnon oire on närästys... Voi varjele.. Voiko se olla jo näin aikaisilla viikoilla..? Tuskin helpottaa kun vauva kasvaa... Kauhulla odotan..

Jus7iina

Vierailija
5/74 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Marja123 :) Ja onnittelut tästä lottovoitosta!

Vierailija
6/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jus7iina! Sekä mies että minä innolla odotetaan etä saadaan tietää onko vauvaa oikeasti tulossa vaikka jos oireista jotain voi päätellä, niin raskaana ollaan ja vahvasti:) Jatkuva yököttävä olo ja koko ajan paleltaa. Nyt vaan on ilmeisesti poskiontelotulehdus päällä ja viime yö oli kamala kun päätä ja poskia jomotti ja kauhea paineen tunne koko ajan! Soittelen heti kasilta terkkariin ja pyydän lääkäriaikaa jotta saan antibioottikuurin. Samalla kyllä paljastuu tää raskaus kun asutaan tosi pienellä paikkakunnalla ja mä olen itse tossa terveyskeskuksessa töissä... tosin vuodeosaston puolella, mutta mun tuurilla meidän osastonlääkäri sattuu olemaan juuri se lääkäri joka mut ottaa vastaan...:)

Kunpa ensi viikon ultra olisi pian ja saisin tietää että onko kaikki hyvin ja voisin alkaa mietimään kaikkia ihania tavaroita joita vauvalle on "ihan pakko hankkia":))

Vierailija
7/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevan viestin kirjoitti marja123 mutta nimimerkkinä on kesäheinä72?? Eilen rekisteröidyin tänne ja valitsin nimimerkin mutta nyt se on ihan eri! Täähän meneekin jännittäväksi, saa nähdä millä nim. seuraavalla kerralla kirjoitan:)

Vierailija
8/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina välillä kurkkailemassa, josko toukokuisista kuuluisi hyviä uutisia ja näinpä on näyttänyt käyvän! Eli onnea suuresti kaikille!! :D

Noista vitamiineista tuli itselleni uutta tietoa juuri neuvolantätskältä - eli muuta kuin D-vitamiinia ei suositella alkuraskaudessa (ennen siis rv12 täyttymistä) jottei mikään sitten häiritse sikiön tärkeintä vaihetta. Itse kun olin ostanut sen multitabsin raskausajan vitamiineja ja napsinut niitä, niin käski lopettaa nyt alkuun ne.. (lisäsi hän vielä että foolihappoa olisi tarvinnut useita kuukausia ennen raskautta syödä, jotta olisi vaikuttanut)

Mutta eniveis, nautitaan näistä "ihanista" oloista ;)

äipsykkä huhtikuisista rv 7+0

9/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin viime viikon perjantaina, ja lauantaina, ja tällä viikolla olen tehnyt jo kaksi vahvaa ovistestiä... Vielä on niitä testejä jäljellä kymmenkunta... On se kumma että tätä pääkoppaa voi vaivata tällainen epäusko... Miksen vain voi uskoa kun testikin sen on jo näyttänyt?!? Lievää etovaa oloa ajoittain, vähän tuntemuksia rinnoissa, väsymystä ja vilua myös ajoittain mutta pääasiassa vointi tosi hyvä... neuvolan varasin tiistaina ja sain sen 18.9... Sitä siis odotellessa...

Te joilla on muita lapsia, koska olette ajatelleet heille kertoa? Meillä esikoinen täyttää 8v ja kaksostytöt 5v...

Vierailija
10/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pojat 12/02 ja 11/04 ja ajattelin heille kertoa sitten kun ollaan turvallisilla vesillä eli parin kuukauden päästä, jos nyt maltan sinne asti odottaa:) Vielä kun on niin epäuskoinen olo asian suhteen ja mielessä on että on tuulimuna taikka joku hormonihäiriö vaan eikä oikea raskaus. Onneksi ultra on jo keskiviikkona vaikka ei siellä mitään sykettä vielä näy, mutta jotain kuitenkin. Eka neuvola on 17.9.

Vierailija
11/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka kiva että sait Alicia ryhmän perustettua :) Ja onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti!

Pienimuotoinen esittely: eli perheeseen kuuluu minä 30v, aviomies 33, ja lapsukaisia poika -02, tyttö -03, ja pojat -06 ja -11. Eli perheeseemme odotellaan pikkuvitosta ja peukut on pystyssä että tämä raskaus nyt jatkuisi!

Tein positiivisen testin jo toissailtana vaikka menkat ois pitänyt alkaa tänään tai huomenna, oli hiukan hailakka viiva mutta silti selkeästi luettavissa :) toki aion tehdä vielä uuden testin viikonloppuna. Uskon että mulla oli jostain syystä ovulaatio tässä kuussa aiemmin koska niinä varmoina päivinä ei ollut mitään "touhuja" ;) tai sit joku sitkeä sissi jäi mestoille venaileen ;D

Oireet mulla alkoi jo viime sunnuntaina ja olin jotenki ihan varma että nyt oon raskaana!! vilunväristyksiä, painetta alavatsalla ja vähä liitoskipujen tyylistä oireilua!! siis nyt jo!! toki on jo monta raskautta takana ja paikat pehmentyneet moneen kertaan niin hormoonit tekee vaan tepposensa aika nopsaan.. Onneksi ei ole vielä pahoinointia eikä UMMETUSTA

Vierailija
12/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tuo ummetustouhu on kyllä pahin vaiva ollut mulle!! Mutta anyways vaivoista huolimatta aion nauttia tästä raskaudesta täysin rinnoin!!

Ja la näillä näkymin 9.5.2013, tosin mun kaikki lapset on syntyneet joitain päiviä aiemmin (3-13pvää) mutta senhän vain aikaa näyttä kuinka tässä nyt käy

Vierailija
13/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Jus7iinalle:että kyllä tuo närästys voi olla vaivaksi jo nyt! Mulla ainakin on kaikissa raskauksissa ollut jo alusta vaivana :/ Tosin en tiä ihan mikä sen näin aikaisin aiheuttaa??

Ja tosta isommille lapsille kertomisesta niinniin.. Ollaan jo vähä pohjustettu asiaa kertomalla lapsille että haaveena olisi vielä yksi pallero :) mutta varinaista ylläriä säästellään vielä muutama viikko :)

14/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä ilmottautuu yksi uusi Toukokoinen mukaan, parit positiiviset testit takana päin ja pikkuhiljaa alkaa tajuamaan että toinen pikkuinen meille on tulossa :)

Laskettu tulee olemaan aika Toukokuun alkupuolella ja ennestään tosiaan -11 syntynyt pikkuinen.

Ihanaa että meitä on täällä jo monta,toivotaan että jokaisen pikkuaarre pysyy loppuun asti matkassa mukana. Jos kiinnostusta löytyy niin voisin perustaa suljetun ryhmä ettei muut nää meijän löpinöitä kun me :)

15/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille!Ihanaa, kun täällä on myös "kokeneempaa" porukkaa, siis saanut lapsia aiemminkin, niin osaatte ehkä kertoa eteen tulevista askarruttavista asioista. Laitoin jo vähän tuonne ylös listaa meistä toukokuisista ja lasketuista ajoista, tarkennellaan aikoja sitten neuvoloiden jälkeen. Hyvä ehdotus Toukkikselta, tehdään suljettu ryhmä kun ollaan saatu kaikki kasaan, vauvakuume-puolelta tulee toivottavasti vielä plussia lisää ;)

Oireista: mulla on ollut jo kaikenlaista, huonoa oloa varsinkin iltaisin, väsymys, maha ja rinnat turvottaa, ja tänään aamulla oksensin. Vähän kyllä hirvittää jos aamupahoinvointi alkaa "jo" nyt :-O Toisaalta mielenkiinnolla odotan jokaista päivää ja hyvin hyvin malttamattomana odotan että saan 100 prosentin varmuuden raskaudelle ultrassa.

Onko teistä kukaan alkuun saanut hailakkaa plussaa? Itse sain alkuun ihan haamun ja tänään oli jo aika punanen, muttei vielä kontrolliviivan värinen, vaikka viides viikko jo tuli täyteen. Eli testata täytyy vielä joka päivä mielenrauhan vuoksi. Huomenna ajattelin varata neuvolan ja ultran. Katsoin että ultra menee lokakuun alkuun. Toivon niin että kaikki menee hyvin!

Äipsykkä, kiitos kun valaisit tätä vitamiini asiaa. Laitetaas vitamiinit hetkeksi pois. Valitettavasti kuulin liian myöhään että foolihappoa olisi pitänyt syödä nimenomaan ennen raskautumista. Mukavaa odottelua sinulle!

Vierailija
16/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille heti alkuun!

Mullapa on sitten samana päivänä eka neuvola kuin Marja 123:lla :)

Mä olen sitten ollut edes hiukan oikeilla jäljillä, kun sitä foolihappoa olen syönyt jo jonkin aikaa.. En kyllä ihan pilkun tarkkaan säännöllisesti, mutta jospa se jotain varmistaisi... Jaa, että nuo Multitabsit on ihan turhia. Samainen purkki on itselläkin hyllyllä.

Mä en tiedä paljonko tuo meidän 2-vuotias mahtaa ymmärtää tulokkaasta, joten varmaankin sitten kun maha alkaa olla nähtävissä ja tunnettavissa kerrotaan tarkemmin.

Ensimmäisestä mua ei närästänyt ollenkaan. Sain kahviakin juoda kaikessa rauhassa, kun taas ennen raskautta maha reagoi varsin herkästi kahviin. Nyt en ole juonut kahvia kuppiakaan päiväkausiin ja silti närästää lähes tauotta... Ensimmäinen raskaus menikin niin ongelmitta ja oppikirjojen mukaan, että saapa nähdä, mikä piina on edessä :) Vaan on se sitten ainakin hyvästä syystä!

Ai tuo vilukin on oire... Ilmankos. Luulin, että olen kipeäksi tulossa, mutta flunssaa ei vaan näy.

Jus7iina

rv 5+5

17/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Alicia kun teit listaa,pysyy paremmin mukana :)

Mulla ei ole vielä mitään muita oireita kun menkkojen pois jäänti, vähän huolettaa oireettomuus :/ Esikoisesta oli heti aluksi jo tosi vahvat oireet ja viivat testeissä.

Toivottavasti ei ainakaan tuu kamalaa pahoinvointia ja väsymystä että jaksan juosta ton taaperon perässä päivät :)

Alicia: Toivottavasti oksentelut jää eikä tuu jäätävää pahoinvointia.

Neuvola on meillä vasta tosi myöhään minkä jälkeen pääsee varailemaan vasta ekaa ultraa, alkuraskauden ultraa oon miettinyt jos kävisi yksityisellä mutta on kyllä niin kovin kallis :/

Toivottavasti saadaan paljon Toukokuisia mukaan ja hyvä porukka kasaan.

18/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätähousu kun oon niin nyt on suljettu ryhmä tehty,en halua ottaa riskiä että ketään tuttu eksyy tänne ja tunnistaa :D Joten Ryhmistä löytyy Toukokuiset 2013, joten jos kiinnostaa niin kaikki mukaan. Yksin on vähän tylsä jakaa tuntoja :) Pistäkää vaikka LA aika ja nimimerkki ryhmänliittymis pyyntöön:)

Vierailija
19/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin taidan tähän ryhmään liittyä. Meille on 5. lapsi tulossa. Pieni yllätys oli se että ensimmäisestä kierosta heti tärppäsi :) Mutta nyt vaan sitten odotellaan ja jännitetään että kuin käy. La. On jotain 10.5. En oikein ole tarkasti katsellut. Meillä on nyt tulevana viikonloppuna nuorimman 2v. syndet, joten on vähän kiireistä (opiskelen päivisin) joten kirjoittelen lisää paremmalla aikaa .

Terkuin Rva Ruusu

20/74 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan RuusuRouva :)

Taisin vahingossa hylätä sun ryhmä pyynnön :(( Tai sitten tää Vauva.fi jumittaa eikä näyttänyt vielä että olisit ryhmässä. Jos et pääse ryhmään niin laita uusi pyyntö :)