Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukokuiset 2013

29.08.2012 |

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
08.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä käytiin ekalla äitipolikäynnillä tänään ja viikot täsmäs päivälleen! Kokoa oli crl 29mm eli 9+5 tänään. Olen siis riskiraskaus eli siksi hieman tiheämpään siellä taas kerran tulen käymään. Niska-poimu kahden viikon kuluttua ja sitten taas pääsee kurkisteleen. Ihana tunne ja valokuviakin pari saatiin muistoksi käynnistä. Pienet jalan alut näkyy toisessa kuvassa hyvin =)

Oma napaa siis tällä kertaa!

Vierailija
62/74 |
09.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tosiaan laitoin pyyntöä ryhmään, mutta se ilmeisesti hylättiin, ja nyt kun yritän liittyä uudelleen, saan ilmoituksen että olen bannattu ryhmästä, eli en voi laittaa uutta pyyntöä. Voisikohan minut poistaa bannilistalta jotta voisin laittaa uutta pyyntöä? Olen vasta liittynyt foorumille ja kirjoittanut vain 2 esittelyviestiä itsestäni eri ketjuihin, joten en keksi muuta syytä bannaukseen kuin että pyyntöni oli jotenkin puutteellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten voisin pyyntöä ryhmään laittaa, en ole tämän käyttäjätunnuksen saloihin vielä niin tutustunut. :) Eli täällä 22-vuotias, 2-vuotden ikäisen tytön äiti Satakunnasta. :) Isännällä ikää pari vuottta enemmän ja toista siis odotellaan saapuvaksi 20.5.2013.

- afelia

Vierailija
64/74 |
10.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minullla varmistui eilen raskaus kun vein raskaustestin ihan labraan kun kotitestit näytti negaa mut oireet viitas raskauteen. Pääsin sit heti samalle päivälle ultraan kun epäillys oli et olis pidemmällä koska kahdet kuukautiset jääny jo välistä . Ja ultrassahan pikkunen sit näky viikkoja tosin odotettua vähemmän eli 6+5 LA 30.5 :) Olin purskahtaa itkuun kun kuulin selvät sydänäänet, miten niin vähän herkillä meinaa olla :D Niin ja ikäähän minulla on 20 ja miehellä 21 ja ensimmäistä odotan :)

Vierailija
65/74 |
17.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia oireita teillä on alkuraskaudesta vai oletteko päässeet helpolla??

Täällä on kyllä niin etova olo että huh huijaa. Verenpaineet ovat ensinnäki 107/67 ja mun pitää syödä ihan koko ajan (vältän sillä pahan olon tunteen)..kaikki sitrushedelmät ja salmiakki on just hyvä :D En onneksi (ainakaan vielä) ole joutunut oksentelemaan.Tosin ensimmäisestä oksensin sen 3kk yötä päivää. Tää olo on aika tuskaa kun tuntuu ettei mitään jaksa tehdä :/

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
66/74 |
18.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä löytyis 27v jo kahden lapsen äiti, tyttö 7v ja aloitti syksyllä koulun ja poika joka täytti kesäkuussa 4v =)

ja nyt siis jokunen viikko takaperin tein positiivisen testin...itse yritän olla positiivisella mielellä vaikka pelottaakin ihan pirusti ja juuri siksi kaipailisin "samassa jamassa" olevia keskustelu tovereita mistäpäin suomea tahansa !

mieskin perheestä löytyy mutta hän ei ole sitäkään vähää innoissaan asiasta, on yrittänt painostaa tekemään aborttia...not gonna happen ever ! en ikinä koskaan milloinkaan pystyisi tekemään jotain niin kamalaa...olen aina ollut sitä mieltä että lapset saadaan, niitä ei tehdä.

esikoiseni sain ja tein yksin, erosin hänen biologisesta isästään juuri ennen kun sain tietää että olin raskaana ja tein tietoisesti ja pakon edessä yhden elämäni vaikemmista päätöksistä : en kertonut exälleni olevani raskaana, hän ei siis edelleenkään tiedä että suhteestamme syntyi lapsi joka on minulle kultaakin kalliimpi, tein päätökseni suojellakseni itseäni ja lastani ja hyvä niin, olen tyytyväinen siihen mitä tein ja sain aikanaan mielettömän paljon tukea läheisiltäni asian suhteen...

nykyisen mieheni kanssa saimme yhteisen pojan 2008 kesäkuussa, tyttäreni oli tuolloin 2v8kk vanha...

nyt siis omien laskujen mukaan seuraavan könnäkanuunan la olisi toukokuun puolen välin paikkeilla, ensimmäistä neuvola aikaa jouduttu siirtämään nyt kahdesti...ensi viikon torstaina olisi yritys josko sillon vihdoinkin pääsis kuuntelee kuuluuko vattasta mitn muuta kun murinaa ja vahvistuis toi la ;)

en tiedä miksi pelottaa tällä kertaa pirusti paljon enemmän kun edellisillä kerroilla, ehkäpä osittain tuon takia kuin mies suhtautuu asiaan ja senkin takia varmasti että kuinka pärjään kolmen lapsen kanssa kun tähänkin asti olen lähes yksin hoitanut kodin ja lapset...tyttärestäni varmasti tulee olemaan jo huomattava apu mutta kovasti toivoisin että tuo mieskin vielä pystyisi suhtautumaan asiaan muutoinkin kun kielteisesti...

asiasta ollaa yritetty puhua jne mutta hän tuntuu edelleen olevan vakaasti sitä mieltä että hän ei kolmatta halua, ollaan kyllä puhuttu monestikkin kolmannesta lapsesta mutta miehen mielestä se ei nyt sovi tähän tilanteeseen ja välillä tuntuu että hän keksii kaikki mahdolliset syyt miksi ei sopisi...ensimmäistä kertaa kun asiasta puhuttiin/huudettiin/riideltiin niin hän ilmoitti tylysti että valitse joko lapsi tai hän ja sanoi että jos hän lähtee niin vie minulta kaiken, mukaanlukien yhteisen poikamme ;(

onhan esim rahatilanteemme kieltämättä huonoin mahdollinen uutta lasta ajatellen mutta minusta tuntuu että eniten mieheni pelkää oman äitinsä reaktiota asiaan, sanoi että sieltä suunnalta on kuulemma turha odottaa minkäänlaista apua jos nyt tähän väliin teemme lapsen...en kuitenkaan usko millään tavalla että henkilö joka tehnyt yli 40v töitä lasten parissa pystyisi kääntämään selkänsä oman poikansa perheelle uuden vauvan saapuessa...

omat vanhempani ottivat asian todella hyvin vastaan ja sanoivat että : teet niinkun parhaalta itsestä tuntuu, seuraa sydäntäsi ja kuuntele itseäsi ja niin aion myös tehdä ja pidän lapsen tuli mitä tuli...jossain takaraivossa paukuttaa ääni että kyllä mä pärjään vaikka sitten yksinkin jo niikseen tulee :)

olisi kiva jos muut ensi vuoden toukokuun puolella lasta odottavat ottaisivat yhteyttä esim s-postilla : lauramaija2@gmail.com tai esim facebookissa : laura kemmo

olisi kiva tutustua ja keskustella kaikista mahdollisista asioista samassa tilanteessa olevien mammojen kanssa =D

Vierailija
67/74 |
19.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti mammax3 seuraat sydämen ääniä. Tokihan lapsen hankinta on aina yhteinen asia, mutta jos miehesi päättää lähteä, niin itseppä paljon menettää! Ja tuo uhkailu, et vie lapsenne... todella alhaista toimintaa!!!!

Täällä kaikkein pahin paha olo hieman taittanut selkäänsä ja en oksenna enää öisin ja keskellä päivää. AInoastaan aamuisin ja iltaisin! Ja tää on todella ihana tunne, kun kaksi edellsitä alusta loppuun! Pahin väsymys alkaa olla takana. Toki virtaa tarvis vielä hieman, mutta nyt jo jaksaa muutakin kuin pelata kimbleä lattialla maaten lasten kanssa.

rv 12 siis menossa jo hyvää vauhtia ja jotenkin tällä kertaa rento ja hyvä meno henkisesti. HIeman saatan toki pimahdella lattialle jätetyistä sukista tai jostain yhtä fiksusta =D

Tsemppiä meille kaikille!!!

Vierailija
68/74 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lyhyt esittely, minä 32v ja mies 29v. Tämä on toinen lapsi.

Syyskuussa tein testin (17.9.) ja onnellisen varovaisesti ollaan suhtauduttu tähän iloiseen asiaan.

Nyt alkaa olla jo kuitenkin viikkoja kertynyt ja huomaa sen että on todellakin raskaana :) Neljä viikkoa mennyt soffan pohjalla mutta onneksi väsymys alkaa pikku hiljaa taipumaan!

Kaksi varhaisultraakin jo takana, tänään rv 10+0 oli meidän "Nopalla" mittaa jo 31.1. mm :)

Laskettuaika on 23.5.2013.

Neuvolan mukaan voi vielä muuttua ensimmäisen Jorvin Ultran (5.11.) jälkeen, mutta on ainakin suuntaa antava päivämäärä tiedossa :-)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
69/74 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma kuinka tähän ryhmään liitytään, jossain viestissä luki että lisää mukaan nimimerkki ja laskettuaika...

Miekin olisin siis toukokuinen odottaja, LA 3.5, viikkoja nyt takana 13+3.

odotan toista lastani, esikoiseni on 9 vuotta, tuolloin aikoinaan ei tullut keskusteltua millään keskustelupalstalla, joten nyt ajattelin kokeilla tätäkin aikani kuluksi : ))

Taru82

70/74 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru82 ja muut jotka haluavat liittyä suljettuun ryhmään. Valitkaa vasemmasta palkista (sinisellä) "ryhmät" ja sitten pääsette valitsemaan "toukokuiset 2013" jonne tulisi sitten laittaa se liittymispyyntö nimim. + laskettuaika.

Tsemppiä kaikille odotukseen, ja tervetuloa keskustelemaan ryhmään!!

-alicia-

Vierailija
71/74 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt esittely, olen 31 vuotias ja asun Helsingissä, tällä hetkellä perheeseeni kuuluu kissa ja koira. Miehen kanssa ollaan pidetty yhtä jo pari vuotta ja yllätystulokkaan olemassaolon paljastuttua pari viikkoa sitten, alkoi uuden isomman asunnon metsästys. Laskettu aika minulla on vappuna, eli 1.5.

Vierailija
72/74 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän taas muistella kuinkas tämä toimikaan..

Olen 32-v, mies 28-v, lapset -02, -05 ja -10.

Lähettelin myös pyyntöä tonne ryhmään. LA 31.5.13.

Viikot 10+3 menossa, väsymyksen kourissa! Kiva lukea muidenkin odotuksista! :)

Vierailija
73/74 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs olen 27-vuotias, ennestään kahden lapsen (tyttö -05 ja poika -09) äiti. Tätä kolmosta alettiin yrittämään joulukuussa 2011 ja positiivisen testin tein syyskuussa. Tänään viikkoja takana 13+0 ja kaikki on onneksi mennyt hyvin älytöntä väsymystä lukuunottamatta. Niskapoimu-ultrassa kävin viime torstaina ja ihania kuvia saatiin uudesta tulokkaasta. Pää-perämitta hurjat 7,5cm ja kaikki näyttää olevan hienosti. Kiva lukea muiden odottajien kokemuksista :) La siis 13.5.

Vierailija
74/74 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä olis la 18.5.2013. Toista odotellaan, ikäeroa muksuille tulee 2v 4kk.

Tämä pieni ihana tuli meille yllätyksenä, kierto venähti jostain syystä paljon pidemmäksi kuin yleensä, ovuloin silloin kun menkkojen olis pitänyt alkaa. Ja me ollaan pelattu mun kierron mukaan pitemmän aikaa ja oltu tiettynä ajankohtana ilman ehkäisyä. Ei siis olla odotettu pikkusisarusta esikoiselle.

Mutta haave sydämessä on toisesta ollut, ei vaan vielä oltais aateltu tulevaksi :D mukava yllätys siis.

Pahoinvointia oli viikot 8 - 11. Ja koska kärsin aurallisesta kroonisesta migreenistä, olen ollut sairaslomalla koko ajan viikolta 8 saakka. Toivon, että migreenit alkaa hellittää, pahoinvointi selkeästi proviosoi niiden tuloa.