Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään suuri osa (n. 30-40%) miehistä sheivaa tai ajaa posliiniksi; mieheni sanoi että

Vierailija
29.08.2012 |

on pannut merkille - Helsingin keskustassa sijaitsevan suuren ja suositun - kuntosalin pukuhuoneessa että nykyään yli puolet miehistä sheivaa alapäänsä tai on ajanut sen posliiniksi.

Hänen kaverinsa joka treenaa toisella salilla, sanoi, että sama juttu siellä.

Saman havainnon mieheni on - vain sivusilmällä tietenkin, heh heh - tehnyt myös uimahallissa (eikä siis kyse ole Yrjönkadun uimahallista joka homojen suosiossa).

Yhteenveto: 18-30-vuotiaista yli puolet sheivaa / on ajanut posliiniksi, ja 40-50-vuotiaista ehkä kolmasosa, tuota vanhemmista ukoista ehkä vain joka viides tai joka kymmenes, mutta tuokin ikäluokka on kovaa vauhtia tulossa mukaan "siistimpien alapäiden klubiin".

Miehenikin alkoi sheivata vuosi sitten, mutta en nyt paljasta mikä kuvio hänellä on, koska hän ei varmasti halua että siitä tulee mikään "muotikuvio", koska hän haluaa erottautua.

Onkohan tämä vain helsinkiläinen ilmiö vai onko levinnyt laajemmallekin Suomeen? Minulta tämä oli mennyt ohi ennen kuin mieheni tästä mainitsi ohimennen tuossa pari päivää sitten. Hän ilmeisesti luuli että minä tiesin että miehetkin yleisesti sheivaa tai ajaa posliiniksi, ja hän oli ika yllättynyt kun sanoin että luulin että alapäiden siistiminen tai posliinialapäät olisivat lähes yksinomaan naisten juttu.

Olen asiasta hieman hämmentynyt, mutta toisaalta, pureskeltuani sitä nyt parin päivän ajan: miksi alapään siistiminen olisi sen kummallisempaa miehillä kauin naisilla?

Uudet ajat, uudet käytännöt: varmasti tulevaisuudessa puskainen mies on useimpien mielestä yhtä turn off näky kuin jo tänä päivänä monien miesten mielestä puskainen nainen. Ja saattaa olla, että muutos on niin vauhdikas, että ei mene kuin vuosi pari niin ollaan miesten osalta siinä tilanteessa missä naisten kohdalla ollaan tänä päivänä. Onko se sitten hyvä juttu, en tiedä, kommentoikaa te, mutta minun puolestani asia on ookoo, eli ei minulla ole mitään huomautettavaa, jos miesten alapäät jatkossa ovat sheivattuja tai posliineja. Värkkinsäkin varmasti näyttävät isommilta ja tulevat siis paremmin oikeuksiinsa.

Eipä mulla muuta. Kommentoikaahan!

t. nainen Punavuoresta, 31 v.

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kuitenkin Että itsestään huolehtiva nainen pitää karvat kurissa, tai poistaa ne kokonaan.

kyllä se on kuule niin, että itsestään huolehtiva ja itseään rakastava nainen ei koe tarvetta kyniä itseään herkistä paikoista terillä, happovaahdoilla saati pinseteillä. Se ei ole muuta kuin itsensä kurittamista ja alistamista johonkin median taikomaan muottiin.

Ettekö te mammat tajua kuin naisilta aina vaaditaan "siisteyttä" tai mitä vaan ja sitä sitten toteutatte. Ja tässä tapauksessa vielä niin, että luontainen naisellisuuden merkki häviää ja luontainen suoja huononee.

Miehet menee ja porskuttaa urallaan kun naisten ajatusmaailma pyörii sen ympärillä miten kelpaan tähän maailman ja miten voisin muokata itseäni yhteiskuntakelpoisemmaksi.

Vierailija
2/129 |
30.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä karvoja vai ei, mutta ei ole kovin kiva kaivella hampaiden välistä karvoja jos harrastaa kumppanin kanssa aktiivisesti suuseksiä. Mutta nämä ovat aikuisten juttuja, ei minkään varhaisteinien, joten tuskin tätä "ilmiötä" tarvii sen kummemmin ruotia missään mediassa - keskustelu parisuhteessa riittää.

Kehitä tekniikkaasi, muuta ei voi sanoa. Ilmeisesti nussiminenkaan ei teiltä onnistu jos on karvat tiellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäajan miehillä on niin pieni että täytyy sheivata- kun puska on poissa, näyttää pippelsson hiukan suuremmalta

Vierailija
4/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä otanta on sitten vain Helsingin yleisissä uimahalleissa ja tietyillä kuntosaleilla käyvistä.

Paljon kummallisempiakin muoti-ilmiöitä on aikojen saatossa nähty. Kuten parran kasvattaminen.

Ihan sama se minulle ja kieltämättä hyvä juttu, kun ihmisillä on niin paljon aikaa (ja rahaa), että voi puuhastella karvojensa kanssa enemmänkin.

Vierailija
5/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt paljasta mikä kuvio hänellä on, koska hän ei varmasti halua että siitä tulee mikään "muotikuvio", koska hän haluaa erottautua.

Esitteleekö hän sitä kuviota auliistikin ympäriinsä? Ihan vaan erottautuakseen tietysti.

Vierailija
6/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai posliinit ovat toistaiseksi marginaalisempi juttu: tuskin joka kymmenes siistii alapäätään, mutta epäilemättä ilmiö on kasvussa.

Eli perästä tullaan. Valitettavasti?

nimim. isopuskainen 36 v. kundi

Vierailija
7/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muodissa persereikien valkaisu.

30-40 vuotiailla noin puolella on näin jo tehty, vahingossa huomasin Kalevan uimahallissa runkkiessani.

Vierailija
8/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs innostuit kirjailemaan pallinkarvoista

: ))

....18-30-vuotiaista yli puolet sheivaa / on ajanut posliiniksi, ja 40-50-vuotiaista ehkä kolmasosa

Varmaan oikeampi loppupäätelmä on, että tietty osa kalliimpien kuntosalien käyttäjistä sheivaa? Tai tietty osa punavuorelaisista kunto-uimareista? Taijjotain.

Vierailija
9/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs innostuit kirjailemaan pallinkarvoista

: ))

....18-30-vuotiaista yli puolet sheivaa / on ajanut posliiniksi, ja 40-50-vuotiaista ehkä kolmasosa

Varmaan oikeampi loppupäätelmä on, että tietty osa kalliimpien kuntosalien käyttäjistä sheivaa? Tai tietty osa punavuorelaisista kunto-uimareista? Taijjotain.

Vierailija
10/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en sellaista ottaisi. Tykkään puskaisista pippeleistä :D

Miehelläni on aivan ihana, punainen häpykarvoitus. En ikinä antaisi hänen ajella sitä pois!

Vierailija
11/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pk-seudulta sheivaa...

Vierailija
12/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täällä Turussa varmasti jo yli puolet miehistä sheivaa tai ajaa posliiniksi. Etenkin posliinit on kuulemma yleistymässä, yllättäen myös hieman vanhemmissa ikäluokissa (40-60-vuotiaiden keskuudessa).

Uimahalleissa kuulemma aiheuttaa paljon rähinää siivoojien kanssa kun äijät istuu pesuhuoneeen penkeillä ajelemassa alapääkarvojaan lattialle vaikka ei tietenkään saisi. Ja jos naispuolinen siivooja huomauttaa asiasta niin niille paukutetaan että: "huolehdi sä vaan oman puskas trimmauksesta, vaikka naamastas päätellen sheivaus on sulle ihan outo sana" tms. törkeää.

Mihin tää maailma on menossa. En tiedä onko terveeseen suuntaan... mutta mitäpä se mulle kuuluu: kunhan oma mieheni ei vetäise poslaria.

Vierailija
13/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on posliini ja välillä kiitorataa ja milloin mitäkin. Mutta ikinä en haluaisi posliinimiestä! Yöks.

Vierailija
14/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on 37-vuotias, ja ajellut jo ennen kuin tapasimme 13 vuotta sitten. Aktiivisesti urheilevilla ja ulkonäköön paljon huomiota kiinnittävillä ilmiö on varmasti vähän yleisempi kuin koko väestöllä.

Vierailija
15/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta täällä tuntuu tuo naistenkin posliinivillitys olevat todella marginaalista.

Vierailija
16/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% sheivattuja ja 20% puskauunoja.

Ikäluokittain prosentit varmaankin hieman toiset, mutta yli 40-50-vuotiaistakiin posliineja väh. 20% ja sheivattuja väh. 40%, arvioisin, pukuhuoneotantojen perusteella (otantaan kuuluu 3 espoolaista pukuhuonetta: suuren kaupallisen kuntosalin pukkari, uimahallin pukkari ja suuren teknologiayrityksen kuntosalin pukkari).

Että me taidetaan olla täällä Espoossa tässä "muodissa" hieman edellä teitä stadilaisia.

Ja perää Suomenmaassa pitävät sitten periferian pikkupaikkakunnat ja maaseutu, joissa miesposlareita ei varmaankaan ole kuin max. joka kymmenennellä.

Vierailija
17/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaan mun miehelle, mä RRRRAKASTAN karvaisia miehiä, ja karvoja poisteleva mies on minusta pelkkä ämmä!

Vierailija
18/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perää Suomenmaassa pitävät sitten periferian pikkupaikkakunnat ja maaseutu, joissa miesposlareita ei varmaankaan ole kuin max. joka kymmenennellä.

Ollaan täällä puskaisia yhdessä. Tosi harvoin olen nähnyt naisillakaan täysposliineja täällä.

t. itäsuomalainen puskajussifani

Vierailija
19/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai aja posliiniksi? Ei minua ainakaan näin itsestäni huolehtivana laatunaisena ole enää vuosiin kiihottanut mies, jolla on virttynyt, epämääräinen ja kenties hyvinkin likainen puska haaroissa. Eikä ole kyllä ystäviänikään. Eikä meidän miehillä mitään puskia ole vuosiin ollutkaan. Mutta toki wt-yh-mimmeillä on aiheeseen varmasti joku muu, kenties aika päinvastainen, näkökulma.

t. "ei-mikään-wt-yh-nainen" Ullanlinnasta

Vierailija
20/129 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ainakaan mun miehelle, mä RRRRAKASTAN karvaisia miehiä, ja karvoja poisteleva mies on minusta pelkkä ämmä!

Oma mieheni on ihanan karvainen (joka muuten näyttäisi todella pösilöltä alapää sheivattuna kun on muutoin karvainen).

Kyllä ne karvat vaan miehen tekee ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi