Pika! Söisitkö kanaa jonka viimeinen käyttöpäivä oli eilen?
Maustamaton ja suojakaasuun pakattu, avaamaton. Tarkoitus oli friteerata pieninä paloina. Huomasin vasta nyt että kanassa meni viimeinen käyttöpäivä (ei parasta ennen) eilen. Olen kanan suhteen hiukan neuroottinen yhden ruokamyrkytyksen kokeneena, joten kysyn viisaammilta: söisitkö? Paistorasva on kuitenkin sen 180 C, että luulisi pahimpien pöpöjen kuolevan...
Kommentit (74)
Onko limainen?
Broileria en itse söisi ikinä päiväyksen jälkeen, olen heittänyt roskiin niitäkin joissa päiviä jäljellä koska se haju tai koostumus on ollut epäilyttävä.
Kala on toinen joka on jo pilalla viimeisinä päivinä ennen parasta ennen-päiväystä.
Lihassa on viimeinen käyttöpäivä, ei parasta ennen.
No, tule ap sitten raportoimaan miten kävi, saitteko kunnon vatsataudin. Toivottavasti teillä ei ole pieniä lapsia. Itse en käyttäisi. Ja niille jotka saivartelee että miten edellisenä päivänä klo 23.59 voi vielä käyttää ja sitten ei, niin kysyn että milloin olette viimeksi keskiyöllä lihaa kokanneet?
Todellakin söisin. Ei se vuorokaudessa pilaannu.
Lihat ovat joskus laadultaan huonoja jo viimeisenä käyttöpäivänä. Paha haju voi kertoa pilaajabakteereista jotka eivät ole terveydelle vaarallisia, vaaralliset bakteerit eivät haise tai maistu.
Joten sinällään on sama syödä vaikka maistuisikin vähän pahalle...
Monia muita ruoki söisin mutta en kanaa bakteerien vuoksi.
Jos ei ole pilaantunutta niin joo ja en soisi härskiintynyttä, vaikka olisi viikko käyttöpäivään - se päivä kun ei takaa mitään, jos kylmäketju on jossain välissä flopannut tai paketti rikki.
Soin eilen wingsejä joiden viimeinen käyttöpäivä oli 19.4 eli 6pv yliaikaisia. Ei tullut mitään oireita. Paketti oli kyllä vähän pullistunut, mutta eivät haisseet pahalle.
Kannattaahan se syödä jos se on tosiaan lakannut munimasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo tottakai! Ei muutaku chickenit uuniin vaa ja nauttimaan!
Laittaako tseffi tsikkeniin peppaa?
Aloitus tähän ketjuun tehty 2015?
Minulla on kotona kana, jonka viimeinen käyttöpäivä oli 15 vuotta sitten.
Itse olen pitänyt hyvänä neuvona, että jos pakkaus pullistelee niin kana on pilalla. Se alkaa jossain siinä parasta ennen päivän jälkeen yleensä.
Kun kuitenkin ne bakteerit saaa lämmöllä tainnutettua.
Juu voi syödä, ei se paketti kellonaikaa tiedä
No tietenkin. Ei siinä ruoassa ole mitään itsetuhokytkintä, joka laittaa ruoan pilalle sillä sekunnilla kun vuorokausi päättyy.
Jos ei haise eikä näytä syömäkelvottomalta niin vielä voi vetää. Kaikki tuotteet voivat pilaantua ennen parastapäivääkin. Jotenka ota silmä käteen ja tiirailee sillä
[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 16:36"]
Teetkö niitä kiinalaisia kanapalleroita jotka ennen paistoa dipataan taikinaan? Voinko tulla teille syömään?:)
[/quote]
Niitä(kin) juuri. :) Tervetuloa vaan!
Ap