Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies piti sitten työpaikan ryyppyristeilyä tärkeämpänä kuin vauvan rakenneultraa!

Vierailija
27.08.2012 |

Eikä ole edes mikään työhön liittyvä juttu kyseessä vaan pomon kustantama "pikku virkistys syksyyn" joka tuli aika lyhyellä varoitusajalla.

Töiden takia ei päässyt ekaan ultraan eikä nyt sitten tähän toiseenkaan tule.

Tuntuu tosi kivalta hoidella koko odotus yksin,miehellä ei tunnu mielenkiintoa riittävän.

Kaiken lisäksi aikoo mennä omalla autolla satamaan eli saan sitten mennä julkisilla sinne ultraan ja sieltä töihin.

Voi vittu että vituttaa!

Eikä olla edes mitään teini-ikäisiä enää,miehen käytös tosin on.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen pitää olla joka tilanteessa mukana kädestä pitelemässä, niin miten mahdatte selvitä jatkossa? Kun se lapsi on nimittäin vähintään 18 v pakollinen sitoumus.. Kai Ap nyt pitää miestään jatkossa liekassa ja loppuraskaudesta se ei saa lähteä ees töihin puhumattakaan illanvietosta kaverien kaa, koska synnytys voi juuri silloin käynnistyä? (Kommenttini ei koske riskiraskauksia, vaan täällä olleita ketjuja normaaleista raskauksista) Mut hei Ap, vaihda sen ultran aika, se on ehkä helpointa teille molemmille ;)

Vierailija
22/62 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen nainen. Ymmärrän miestäsi hyvin. Vaihda ultra-aika ja lähde jonkun kaverisi kanssa syömään ja leffaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy sanoa, että mä olisin todella ihmeissäni ollut, jos mies ei olisi tullut ultraan mukaan. Sen verran mies saa luvan olla raskaudesta kiinnostunut, kun kerta on lapsia halunnutkin. Halusin miehen myös ehdottomasti synnytystapa-arvioon mukaan. Siltä varalta, että pitää jotain painavaa sanaa lääkärille sanoa, olisi joku toinen tukena. Ja muistaisi paremmin, mitä synnytystapa-arviossa on puhuttu ja muistaisi itse kysyä kaikki mieltä painavat asiat.

Yrittäisin vaihtaa ultra-aikaa, jos kerta miehen pakko on risteilylle päästä.

Vierailija
24/62 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi miehen pitäisi osallistua kaikkiin raskausajan seulontoihin, neuvolakäynteihin, synnytystapa-arvioon jne.

Meillä mies on osallistunut niihin mihin on päässyt ja se on ollut ok.

Isänä on loistava ja ottanut vastuuta lapsista jo kun ovat olleet vauvaikäisiä. On aina pärjännyt lasten kanssa ja hoitanut oma-aloitteisesti ilman riitoja. Olen aina päässyt omille menoilleni ja voinut luottaa siihen että mies pärjää lasten kanssa (3 lasta neljässä vuodessa).

Se, että ap: n miehellä on mahd. a-ongelmaa, onkin jo ihan eri juttu. Siihen kannattaa puuttua ja puhua arvot selväksi mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
25/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä sitä itse on lisäksi osannut kuvitella mahdolliset uhkakuvatkin ja eri tavalla suhtautunut näihin ultriin ja synnytystapa-arvioihin. Mulla on lievästi kehitysvammainen sisko ja aina joka raskauden kohdalla olen hieman pelännyt. Eniten sitä, että synnytyksessä menee jotain vikaa niin kuin äidillä meni, ja siksikin synnytystapa-arvio ei koskaan ole ollut mulle läpihuutojuttu.

Lisäksi en halunnut, että mies jäisi paitsi, kun näkee ultrasta, että totta tosiaan siellä on ihmisen alku. Jotenkin olen itse kokenut, että lapsi on yhteinen juttu raskaudesta lähtien ja yleensäkin lapsen haluminen.

Muuten en ole kaivannut neuvolakäynneille miestä mukaan. Se on ollut mielestäni turhaa. Mutta nämä käynnit, jolloin pitää mahdollisesti tehdä suuria päätöksiä tai on mahdollista kuulla jotain muutakin kuin että kaikki on ok, niitä en halunnut yksin kokea.

nro 27

Vierailija
26/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
27/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä "mulla viis lasta ja en ole tarvinnut miestä ultriin" -juttuja. Voikohan olla että me ihmiset ollaan erilaisia? Ap:lle olisi tärkeää että mies olisi mukana ultrassa. Onko siinä jotain väärää?

Mun mies halusi olla joka ikisessä ultrassa mukana ja monesti myös tavallisella neuvolakäynnillä. Mun ei tarvinnut häntä erikseen pyytää, vaan ihan itse halusi järjestää töistä vapaata niihin iltapäiviin että sai olla koko prosessissa mukana. Kyllähän siitä tuli vahva tunne, että toinen on tosissaan sitoutunut.

Vierailija
28/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapsenmielisestä jonka ei jatkaa sukua ollenkaan. Sääliksi käy miestäsi. Ilmeisesti olet niitä, joille äiti ja iskä ovat antaneet kaiken lapsuudessa periksi.

Vierailija
29/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mies oli raskausaikana reissuhommissa, jopa kuukauden kerrallaan. Pienestä on elämä kiinni.

Vierailija
30/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vikkelaan liikkeelle kuin ilmainen viina.

On varmasti kovin "virkistynyt" taman reissun jalkeen.

Vierailija
31/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ex-mieheni kanssa. Häntä ei paljoa kiinnostanut neuvolat ja ultrat. Virkistysillat viinoineen kyllä kiinnosti.

Nyt vuosia myöhemmin olen uudessa parisuhteessa ja raskaana. Uusi mieheni tulee omasta halustaan neuvolaan ja ultriin mukaan :)

Ja tosiaan, uusi mieheni ei ole mikään nössykkä, vaan mies joka pitää perheestään huolta, myös minun vanhemmista lapsista.

Hän käy ihan normaalisti ulkona silloin tällöin bilettään...

Exäkin toki välittää lapsista omalla tavallaan, mutta hänen elämässään viina ja juhliminen on aina etusijalla :/

Minä tein valintani ja olen nyt onnellinen :)

Vierailija
32/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mies oli raskausaikana reissuhommissa, jopa kuukauden kerrallaan. Pienestä on elämä kiinni.

Sille ressuhommia tekevälle miehellekkin voi sentään soittaa jos käy ilmi että lapsi ei ole terve. Mutta soitappa kännissä laivalla törttöilevälle miehelle. Ei varmaan paljon auta tilanteessa.

Rakenneultra ei ole sitä varten että päästään pällistelemään että voooi siellä se vauva on, siinä etsitään rakenteellisia poikkeavuuksia ja välillä niitä myös löytyy.

Vierailija
33/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näinkin yksinkertaisesta asiasta tehdään ongelma?

Vierailija
34/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies mukana kun käyt gynellä?

Ymmärtäisin jos mies tulee 4D ultraan, kun siellä vauva jo tulee realistisemmaksi naamaltaan. Miehen töissäjaksamista auttaa paremmin työvirkistysreissu.

Vaikka sinun elämä pyörii nyt vauvan ympärillä miehelle se on totta vasta kun lapsi syntyy.

Samalla innolla millä vaadit miestä rakenneultraan vaadi miestä hoitovapaalle. Siitä on oikeasti hyötyä jatkoa ajatellen.

T: mies

Vierailija
35/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näinkin yksinkertaisesta asiasta tehdään ongelma?

noin vain vaihdeta miehen ryyppyreissun vuoksi! Sehän tehdään tietyllä viikolla ja meillä ainakin on polille pitkät jonot. Ja siellä ultrassahan tosiaan katsotaan onko kaikki kunnossa, mutta miestä ei näköjään kiinnosta. Älä AP kerro sitten kumpi on tulossa, jos on noin k***pää. Maksakoot uuden ultran yksityisellä.

Vierailija
36/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai Ap nyt pitää miestään jatkossa liekassa ja loppuraskaudesta se ei saa lähteä ees töihin puhumattakaan illanvietosta kaverien kaa, koska synnytys voi juuri silloin käynnistyä? (Kommenttini ei koske riskiraskauksia, vaan täällä olleita ketjuja normaaleista raskauksista)

Siis täysin oppikirjojen mukaan. Silti lapsi syntyi keskosena reilusti ennen äitiysloman alkua. Että on se ihan hyvä jos mieskin valitsee menonsa jo hyvissä ajoin niin, ettei tarvi helikopterikyytiä päästäkseen tarvittaessa elämänsä tärkeimpien hetkien äärelle. Eikun av-mamman miehellähän ne onkin siellä laivalla... Oma mieheni tuli jo ultriin omasta halustaan mielellään. Tippa linssissä katseli poikaamme monitorilta ja kyseli tarkennuksia kätilöltä. Ei raskaus ole yksin naisen projekti.

Kyllä se on huomattu, että täällä pyörii paljon ihmisiä, jotka ei tiedä normaalista nykyaikaisesta parisuhteesta mitään. Siksi on noita jotka on kantaneet 5 lasta ilman miehen tukea.

Vierailija
37/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos mies ei muutenkaan ole osoittanut mitään kiinnostusta raskautta kohtaan, mutta toisaalta taas..

Miesten kun on vaikeaa suhtautua siihen raskauteen. Ihan niiden kunnollistenkin. Miehestä tulee isä varsinaisesti vasta sitten kun hän näkee ihan oikeasti sen vauvan, kun taas naisesta tulee äiti kun hän tajuaa olevansa raskaana.

Ja se ultra hössötys. Se rakenne ultra on ensisijaisesti siksi olemassa että nähdään onko lapsessa mitään vakavia kehityshäiriöitä, kuten vaikka käsi väärässä paikassa, surkastunut jalka jne.

Kai olen jotenkin normaalia paksunahkaisempi kun en osaisi ap:n tilanteessa suuttua.

Ja eikös se ole parempi että se mies ryyppää nyt, eikä vaikkapa juuri La:n aikoihin tai kun vauva on syntynyt.

Eikä se että miten mies käyttäytyy raskauden aikana määritä sitä millainen isä mies on.

Ei oma miehenikään oikein osaa suhtautua raskauteen, mutta hyvä isä ja aviomies hän on. Vähän vain mölli joissain asioissa. =)

Vierailija
38/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ultra kestää 10min, senkö takia pitäisi perua 2pvä muu ohjelma?

Eikö olisi helpointa vaan siirtää sitä ultraa?

Tai sitten sulla ei ole lapsia ollenkaan... Vaikka ei löytyisi mitään poikkeavaa, menee siinä yleensä jonkin aikaa että kaikki tarpeellinen vauvasta nähdään ja saadaan mitattua. Ei vauva ole aina sopivassa asennossa niitä mittauksia ja napasuonten viratausten katsomista yms. varten. Meillä nyt kuopuksenkin rakenneulta kaksi viikkoa sitten kesti 35min vaikka mitään poikkeavaa ei löytynyt. Sain vaan välillä nousta hyppelemäään että vauva olisi kääntynyt parempaan asentoon.

Eiskoisen kohdalla tilanne olikin sitten ihan eri. Ultrassa selvisi ikäviä asioita ja yhtäkkiä oli huoneessa kolme eri lääkäriä katselemassa ruutua ja puhumassa keskenään. Oli todella pelottava tilanne kun itse ei oikeen asiasta ymmärtänyt mitään ja mieskään ei ollut silloin mukana... Onneksi hän oli kuitenkin vaan työpaikallaan samassa kaupungissa niin sain hänet puhelinsoitolla paikalle. Olisi ollut tosi kurjaa istua yksin käyätävällä odottamassa toista ultrausta joka tehtiin n. 1h ensimmäisen jälkeen...

Sitä en tiedä kuinka helposti ultra-aikoja saa vaihdettua... Meillä täällä aiankin menee monen viikon päähän jos täytyy siirtää.

Harmillinen tilanne ap sinulla. Toisaalta ymmärrän miehen halun lähteä pitämään hauskaa kavereiden kanssa, nyt kun vielä ennen vauvan syntymää voi vapaammin mennä. Mutta minusta miehen tulisi kuunnella ap:n toivetta kuitenkin tässä asiassa. Ryyppyreissuja tulee kyllä varmasti uusiakin...

Vierailija
39/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin itsestään selvyytenä että mies lähtee tuonne "pikku virkistys syksyyn" reissulle. Jos itsellä olisi tuollainen tilanne ja mies haluaisi tulla ennemmin ultraan, yrittäisin varmaan viimeiseen asti suostutella ettei tulisi.

Tietysti siellä voi paljastua jotain ikävää, joten toivoisin, ettei oma puolisoni sopimalla sopisi jotain muuta menoa tuollaiselle päivällä. Jos reissu tulee kuitenkin lyhyellä varoitusajalla, niin en minä puolisoa siihen viereen hymistelemään mitenkään erityisesti tarvitse.

Vierailija
40/62 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ihan ok, että mies menee laivalle.

Ainoa mitä en ymmärrä on tuo autojuttu, miksi hemmetissä miehen pitäisi ottaa auto? Eli mies laivalle, menkööt satamaan kävellen/juosten/pyörällä/liftaten/bussilla - auto jää sinulle.

Sovittel kellonajan jolloin soitat heti ultran jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi