Minkä ikäinen nuori tyttö voi käyttää tampoonia?
Onko 12v liian nuori? Kuukautiset olleet vuoden verran, nyt ovat muuttuneet runsaammiksi.
Liikunta, menot yms ovat nykyään pikkaisen hankalia.
Kommentit (7)
käytin 13-vuotiaasta.
Venyttäähän se immenkalvoa jonkin verran, muta toisaalat ei ensimmäinen yhdyntä ollut ehkä niin kivulias.
Minä käytin ekoista menkoista alkaen ja ne alkoi mulla vähän ennen kuin täysin 12. Side tuntui vaan liian ällöttävältä kun vuoto oli tosi runsasta, yöllä valui ohikin. Joten pyysin äitiä ostamaan tamponeita ja hyvin heti sujui käyttö. Ne asettimelliset on hyviä ensitamponeja nuorille neitsyille.
Side oli niin epämukava ja tuntui ihan epäreilulta olla sutussa ja vaippa pöksyissä :)
laittaa tamponin sisään, on tarpeeksi vanha käyttämään sitä. Tosin minusta ne asettimettomat on parempia, jos oma kroppa ei ole vielä niin hallussa, ne on helpompi laittaa sisään.
Mutta joo, suosittelen lämpimästi, että ostat tyttärellesi asettimellisia ja asettimettomia tamponeja kaupasta heti seuraavalla reissulla ja neivot, miten laitetaan.
Käyttää jos on käyttääkseen, ei siinä ikä ratkaise vaan se, onko sinut tamponinkäytön kanssa vai ei.
Minun kuukautiset alkoivat kun olin 10v. En pitänyt siteistä mutta en meinannut saada alkuun tampoonia sisään mitenkään ja se tuntui pelottavaltakin vähän. Olin sitten varmaankin 11-12v. kun tampoonin käyttö alkoi onnistua.
Minä käytin ekoista menkoista alkaen ja ne alkoi mulla vähän ennen kuin täysin 12. Side tuntui vaan liian ällöttävältä kun vuoto oli tosi runsasta, yöllä valui ohikin. Joten pyysin äitiä ostamaan tamponeita ja hyvin heti sujui käyttö. Ne asettimelliset on hyviä ensitamponeja nuorille neitsyille.