Miten auttaa lasta, joka ei haluaisi olla illalla myöhään yksin kotona?
Pakon sanelemana joudutaan jättämään 10 v yksin kotiin keskiviikkona, kun miehen kanssa on iltameno ja palataan vasta keskiyöllä.
Lapsi on kauhuissaan, ei halua olla yksin, mutta ei nyt muutakaan olla keksitty.
Olisiko kivoja vinkkejä, miten saisi lapsen pärjäämään?
Kommentit (103)
Viis koulukyydeistä, te olette vanhempia!!! 10v on ihan lapsi, mulla on saman ikäinen. Ottaisin lapsesi meille, mutta asutaan ulkomailla.
Minkä ikäinen voi olla yksin klo 18-24?
Et varnaan, kun ajattelisit miten lapsi pelkää.
Jos ei muuten järkkäänny, niin mene sinä konserttiin. Isä jää kotiin. Lahjahan oli sinulle.
Siis eikö muka ole ketään sukulaista, tuttavaa tai lapsen koulukaveria 50km säteellä? Mitä väliä niillä koulukyydeillä on, heräätte vain itse aamulla niin aikaisin että ehditte hakea lapsen. Tai jos joudutte viemään kauas vaikka mummolaan niin lapsi voi hyvin olla yhden päivän pois koulusta.
Minkä ikäinen voi olla yksin klo 18-24?
Tiedän monta aikuistakin joita yöllä pelottaa tai näkevät painajaisia.
Ei kymmenvuotias voi olla kotona yksin puoleen yöhön. Ei todellakaan. Lastensuojelu ottaa varmasti kantaa, kun tieto koulun kautta sinne menee joka tapauksessa.
Ei tosiaan ole sukua likellä... ap.
Ei tosiaan ole sukua likellä... ap.
vitsit missä korvessa ihmiset asuu
mutta 10-vuotiaasi pitäisi uskaltaa olla yksin myöhään illalla. Just joo. Lähetä se mies sinne konserttiin jos se haluaisi mennä sinne kaverinsa kanssa jos et itse halua tai uskalla sinne mennä.
mutta lapsi voisi jäädä kotiin peloissaan samaksi ajaksi? Nyt hei oikeesti.....
"Antakaa" tytölle torstai vapaaksi koulusta, ja viette johonkin kauemmas hoitoon.
Ikävä tilanne, mut näitä tulee eteen. En tajua noita lastensuojeluilmotus tyyppejä, niillä on siellä muutakin tekemistä, kun ottaa vastaan ilmoituksia tälläsistä asioista! Ei ole kyse heitteille jätöstä eikä mistään kummasta. Eikö teillä asu ketään tuttuja lähellä?
"Antakaa" tytölle torstai vapaaksi koulusta, ja viette johonkin kauemmas hoitoon.
Ikävä tilanne, mut näitä tulee eteen. En tajua noita lastensuojeluilmotus tyyppejä, niillä on siellä muutakin tekemistä, kun ottaa vastaan ilmoituksia tälläsistä asioista! Ei ole kyse heitteille jätöstä eikä mistään kummasta. Eikö teillä asu ketään tuttuja lähellä?
10v yksin kotiin eli siellä tulisi lastensuojelu käymään ja kertomaan vanhempien velvollisuudesta.
En halua mennä yksin, matkaa on n. tunnin ajo sinne konserttiin. Ei tosiaan ole sukua likellä... ap.
Äiti ei halua mennä yksin konserttiin, lapsi ei halua jäädä yksin kotiin konsertin ajaksi.
Äiti voittaa.
Miten se tunnin matka sua estää?
[iMikä sua estää menemästä yksin konserttiin?]Miten se tunnin matka sua estää?
[/quote]
Mun 10v poika soittaa mulle pari kertaa iltapäivässä töihin, kun joutuu olemaan yksin kotona. En jättäisi illaksi kotiin... näkee ja kuulee mitä vaan peloissaan.
Ei ole kiva ajaa pimeässä. Niin, lapsestahan on kiva jäädä yksin kotiin. Jos ei äiti kykene selviämään itse illalla konserttiin, niin älkää odottako, että lapsi pärjäisi yksin.
[iMikä sua estää menemästä yksin konserttiin?]Miten se tunnin matka sua estää?
Ihan niinkuin pojallasi kotona?
tiedät että lapsi on kauhuissaan yksin kotona. Itse en ikinä jättäis! Kiva olis siellä hyppiä ja tanssia ja ajatella että samalla lapsi on peloissaan yksin . Meillä on joskus ollut vastaava tilanne, silloin toinen lähti kaverin kanssa konserttiin ja toinen jäi mukisematta lapsen kanssa kotiin. Turhautumista EI saa purkaa lapseen, tilanne ei ole hänen syytään.