Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäkohteliasta, jos en mene linja-autossa työkaverin viereen istumaan?

Vierailija
27.08.2012 |

Kun siis tulen itse myöhemmältä pysäkiltä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain onko sulla joku toinen tuttu jonka viereen menet istumaan? Vai menisinkin istumaan yksin? Jos yksin niin on aika tylyä.

Vierailija
2/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän.En kuitenkaan loukkaantuisi, kyllä jokainen saa vapaa-ajallaan valita seuransa ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tykkää työkaverista, niin pakkohan sun on tehdä niin että sulla on hyvä olla. Se ei kuitenkaan poista sitä, etteikö työkaveria loukkaisi käytöksesi. Elämässä on tilanteita, joihin ei ole kaikkia tyydyttävää ratkaisua.

Vierailija
4/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen itse usein samalla bussilla kuin työkaverini ja menen aina hänen viereensä istumaan, koska mielestäni olisi epäkohteliasta olla menemättä kun kuitenkin tunnetaan. Minusta on alkanut kuitenkin tuntua, että hän varmaan toivoisi, että istuisin muualle. Keskustelu on aina tosi väkinäistä hänen puoleltaan.

Vierailija
5/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menen työkaverin eteen, taakse tai käytävän toiselle puolelle. Mieluiten sinne työkaverin taakse, jolloin voin sekunnin seistä siinä työkaverin penkin vieressä ja aloittaa tavallaan juttelun siinä ja istua sinne taakse ja jatkaa muutaman sanan. Työkaverin on kuitenkin hankala istua pää kenossa, joten juttu kuivuu itsestään kokoon ja mä saan olla rauhassa.

Vierailija
6/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes kerran istuin junassa työkaverini viereen. Sen jälkeen hän juoksi aina kovalla kiireella mahdollisimman kaukaiseen junaosastoon Hgin asemalla.

Vierailija
7/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle työmatka linja-autossa on päivän ainoa hetki, kun voi ajatella omia ajatuksiaan ja orientoitua päivään. Se on oikeasti mulle hyvin tärkeää. Jos siinä samalla pitää keskustella, olen hyvin ärtynyt. Tietenkään en sitä näytä, mutta musta tuntuu että koko päivä on pilalla, kun en ole saanut ensin hahmottaa sitä rauhassa mielessäni, miettiä mitä pitää tehdä, mitä pitää muistaa tehdä illalla jne. Työmatka ei kestä kuin kymmenen minuuttia, mut silti sillä on iso merkitys. Jos siis työkaverini ei istuisi viereeni, oletan automaattisesti, että hän haluaa vaan olla rauhassa, enkä ota sitä henkilökohtaisesti.

Vierailija
8/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei bussissa mennä vierekkäin! Kevyt nyökkäys ja kävelet ohi. Toinen alkaisi juttelemaan etkä voi omia asioitasi tai etenkään muiden kailottaa bussissa. Jokainen istuu yksinään ja katsoo ikkunasta ulos. Kassit käytävän puoleiselle penkille. Voit päästää ventovieraan viereen jos ei muuten mahdu, mutta keskustelu ei kuulu bussietikettiin.

Millainen ei osaa edes bussikäytössääntöjä tämän päivän suomessa?

Vierailija
9/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle työmatka linja-autossa on päivän ainoa hetki, kun voi ajatella omia ajatuksiaan ja orientoitua päivään. Se on oikeasti mulle hyvin tärkeää. Jos siinä samalla pitää keskustella, olen hyvin ärtynyt. Tietenkään en sitä näytä, mutta musta tuntuu että koko päivä on pilalla, kun en ole saanut ensin hahmottaa sitä rauhassa mielessäni, miettiä mitä pitää tehdä, mitä pitää muistaa tehdä illalla jne. Työmatka ei kestä kuin kymmenen minuuttia, mut silti sillä on iso merkitys. Jos siis työkaverini ei istuisi viereeni, oletan automaattisesti, että hän haluaa vaan olla rauhassa, enkä ota sitä henkilökohtaisesti.

Vierailija
10/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se VOI olla niin iso vaiva kellekään jos joutuu muutaman lauseen keskustelemaan matkan aikana. Aika vaikeaksi menee, jos pitää ensin miettiä, että haluaakohan tuo toinen nyt istua yksinään vai ei. Varmaan ainoastaan Suomessa tarvitsee tällaisia edes miettiä.

Vierailija
11/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä taas on teeskentelyä mennä jonkun viereen vain koska hän on työkaveri, jos ei muuten koe tutuksi. En itsekään koskaan mene työkaverin viereen, jollei kyseessä todellakin ole ihminen, jonka kanssa haluan olla ja jutella. Tervehdin kyllä. On siis niitäkin työkavereita, joiden viereen istun oikein mielelläni :)

Vierailija
12/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en itse haluaisi istua työkaverin viereen, niin teeskentelisin, että en ole huomannut häntä.

Vierailija
13/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin se on ainoa hetki päivässä, jolloin saan olla yksin. En tosiaankaan halua höpöttää hölmöjä jonkun randominen kanssa silloin. Jos on oikein läheinen tuttu niin sitten tietysti.

En koe velvollisuudekseni olla sosiaalinen koko ajan. Sitäpaitsi istun luurit korvilla ja kirja nenän edessä. Eiköhän viesti tule selväksi.

Vierailija
14/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisitteko jollakin tapaa ilmaista sen - esim. laittamalla kassin viereenne penkille - että me normaalit sosiaaliset ihmiset emme turhaan tulisi teitä häiritsemään?

Vierailija
15/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä kassia tarvita.

Vierailija
16/22 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on joku sellainen, jonka kanssa ei ole kauheasti täissäkään tekemisissä niin en välttämättä menisi.

Mua kyllä ärsyttää ihan suunnattomasti just aamulla, jos täytyy istua jonkun muun kuin läheisen kaverin vieressä, koska en jaksaisi vielä ajatella muuta, kuin omia asioitani.. En jaksa keksiä mitään sääjuttua tai kuunnella mitään turhanpäiväistä löpinää. Jaksan aloittaa sen vasta työpaikalle saavuttuani!

Vierailija
17/22 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan se ja sama pitääkö ihmiset mua epäkohteliaana vai ei.

Työmatka on minun vapaa-aikaa, ja haluan viettää vapaa-aikani rauhassa. Väkinäistä jutustelua ja muutamien sanojen vaihtoa harjoitan vain ja ainoastaan työajalla kohteliaisuussyistä, jos silloinkaan.

Myös lounaani haluan syödä aina yksin - se on hyvä hetki rentoutua ja hengähtää ihan omassa rauhassa.

Jos joku siitä loukkaantuu, niin loukkaantukoon.

Vierailija
18/22 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin muualle istumaan, mutta matkalla bussipysäkiltä töihin juttelisin.

Vierailija
19/22 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuljen itse usein samalla bussilla kuin työkaverini ja menen aina hänen viereensä istumaan, koska mielestäni olisi epäkohteliasta olla menemättä kun kuitenkin tunnetaan. Minusta on alkanut kuitenkin tuntua, että hän varmaan toivoisi, että istuisin muualle. Keskustelu on aina tosi väkinäistä hänen puoleltaan.

Lopeta heti! Mä haluan ainakin istua rauhassa bussissa. Olisi erittäin ärsyttävää jos työkaveri tunkee aina siihen viereen!!

Vierailija
20/22 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei se VOI olla niin iso vaiva kellekään jos joutuu muutaman lauseen keskustelemaan matkan aikana. Aika vaikeaksi menee, jos pitää ensin miettiä, että haluaakohan tuo toinen nyt istua yksinään vai ei. Varmaan ainoastaan Suomessa tarvitsee tällaisia edes miettiä.

Kyllä se vaan on. Me normaalit Suomalaiset inhotaan yli kaiken väkinäistä small talkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan