Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus hotellien "glamourista" (lukekaa!)

Vierailija
04.02.2015 |

Tämä asia on vaivannut minua jo jonkin aikaa, joten pakko nyt avautua siitä. Olin syksyllä kerroshoitajana yhdessä kaupungin "tasokkaimmaksi" luokitellussa hotellissa. Siivouksesta vastasi suuri ja tunnettu suomalainen siivousfirma, joka pyrki tekemään vain mahdollisimman suurta voittoa ja seurauksena oli se, että työntekijöiltä vaadittiin mahdottomuuksia. Lisäksi suurin osa työntekijöistä oli vieläpä ulkomaalaistaustaisia, joten heillä ei ollut mitään käsitystä oikeuksistaan tai pahimmassa tapauksessa edes työsopimusta. Siivousvälineet olivat täysin kelvottomia (tyyliin muutama rätti/30huonetta) ja yhteen huoneeseen käytetty aika oli niin pieni (n. 15min/huone), että siinä ei oikeasti ehtinyt muuta kuin tehdä huoneesta näennäisesti siistin.

Kaikille hotellivieraille siis neuvoksi seuraavat asiat:

1. Älä IKINÄ juo huoneessa olevista laseista (saatetaan nimittäin vain huuhdella ja kääntää ympäri)
2. Käytä AINA jotain kenkiä, kun käyt suihkussa (lattiaa ei käytännössä ikinä pestä, näkyvät roskat vain poistetaan)
3. Älä aseta mitään lavuaaritasolle (saatetaan pyyhkiä välillä samalla rätillä kuin wc-pöntöt!!)
4. Älä koskaan päästä pieniä lapsiasi konttailemaan pitkin lattioita (huone nimittäin kuljetaan yleensä vain päästä päähän likaisen mopin kanssa)
5. Tutkaile lakanoiden puhtautta ja sileyttä hieman tarkemmin (eräs ex-kolleega nimittäin jätti välillä huhun mukaan lakanat vaihtamatta, suoristi vain edellisen jäljiltä)

Tämä kaikki siis hotellissa, jossa itse työskentelin. Voi olla, että muualla ei toimita näin moraalittomasti. Halusin vain kertoa kokemuksistani, sillä mielestäni on väärin, että ihmiset maksavat satojakin euroja hotelliöistä tietämättä lainkaan, että totuus hygieniatasosta on tämä.

Älkää siis antako "ylellisten" valkoisten lakanoiden ja "taiteellisesti" taiteltujen pyyhkeiden ja wc-paperirullien hämätä itseänne!

Kommentit (277)

Vierailija
101/277 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko listata tähän noita ällöhotellien nimiä ja paikkakuntia, niin osataan varoa? Eihän mikään muutu koskaan, jos vaan hyssytellään.

Vierailija
102/277 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 13:15"]

Voitteko listata tähän noita ällöhotellien nimiä ja paikkakuntia, niin osataan varoa? Eihän mikään muutu koskaan, jos vaan hyssytellään.

[/quote]

Siivoojia koske salassapitovelvollisuus. Ei kiinnosta oikeusjutut. :)

T. entinen huonesiivooja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/277 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kolmena viime vuotena yli 200p hotellissa per vuosi ja vielä terveenö, koputan puuta:)

Vierailija
104/277 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
105/277 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, juuri tätä ketjua tarkoitin. Lukekaahan tästä te luksushotelleista avautuvat :)
Kaikki ei aina ole sitä miltä päällepäin näyttää.

Vierailija
106/277 |
22.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan satunnaisesti hotelleissa yötä ja molemmat miehen kanssa alettu kiinnittämään huomiota viime vuosina, että hotelleissa vaikutti olevan likaisempaa. Entistä useammin huomaa, etta esim oven karmi on likainen ja sen näköinen, ettei se ole vain edellisen kävijän jäljiltä vaan pinttynyt paljon pidemmältä ajalta.

Vierailija
108/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:54"]Mä olin eräässä hotellissa siivoojana ja siivosin jokaisen huoneen niin ajatellen, että voisinko itse tulla tänne yöksi. Sitten kun työskentelin parin kanssa (järjestään +50v nainen) niin silmät pyöreänä katsoin kun hän sanoi ettei laseja tarvitse kuin huuhdella ja lakanatkin kelpaa jos ovat "puhtaat" ja rypyttömät. Otin sitten loparit kun tämä sama nainen haukkui minut ja työtapani. Eikä kuulemma ole parantunut meno siellä yhtään näinä kuukausina.
[/quote]

Joo itsellänikin oli aluksi sama ajattelutapa ja päätin etten tinkisi siitä mutta... lopulta paine kasvoi niin valtavaksi kun pomo juoksi koko ajan perässä ja huoneista oli vain "selviydyttävä" yksi kerrallaan jos halusi edes jossain vaiheessa kotiin päästä. Pala kurkussa katselin kun ihmiset asettuivat sitten juuri "siivottuihin" huoneisiin. Oli pakko lopettaa, sillä moraalini ei vain kestänyt tuota meininkiä, vaikka itse työ sinänsä oli ok.

ap

Vierailija
109/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 18:37"]

Ja suurin osa maailman ihmisistä elää puu- tai peltihökkeleissä, kokkaa avotulella ja käy maakuopassa tarpeillaan. Täällä napistaan, jos suihkukoppia ei ole steriloitu ja patjassa (jonka päällä on puhtaat lakanat) on joku läiskä ja jokaiselle asiakkaalle ei olekaan upouutta patjaa, peittoa ja tyynyä... Miettikää nyt vähän.

[/quote]ja maksat 100€/yö ilosta et saat nukkua ja peseytyä muiden eritteissä

Vierailija
110/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hotellihuoneessa oli kerran varpaankynnen reunoja, siis joku oli leikannut kyntensä ja niin hyvin oli siivottu ennen huoneen antoa et ne oli lattialla. Ei ollut ketju vaan pieni (alta 20 huonetta) perhehotelli, ihan hintava kuitenkin. Tarjouksessa 85 euroa yö.

Vierailija
111/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerrossiivoojana 2 v., meillä ainakin oli todella tarkkaa että siivousjälki oli hyvää.. Tosin aikaa saattoi olla pahimmillaan 5 min per huone (1 ihminen siivosi vessan ja toinen huoneen) joten aina ei kyllä ehtinyt oikeasti siivoamaan vaan lähinnä tekemään huoneesta siistin näköisen..

Vierailija
112/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
113/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka niitä aikarajoituksia muka noudattaa, kun ikinä ei ole huone valmiina, kun hotelliin yrittää kirjautua?

Vierailija
114/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon ollut sekä hotellissa että sairaalassa. Hotellissa on tärkeintä että NÄYTTÄÄ puhtaalta. Just kylppäri pyyhkäistään millä rätillä sattuu, mutta peilin pitää kiiltää tahrattomana. Lakanat kyllä aina vaihdoin, nehän rypistyy heti kun niissä nukkuu. Jää nopeasti kiinni jos ei vaihda.

Sairaalassa taas toisin. 

Vierailija
115/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sotkua on ulkomaisissakin hotelleissa. Hiekka rahisee jalkapohjissa, tyynyt haisevat päälle, käytettyjä terveyssiteitä sängyn alla ja takertuneena kaapissa olevaan varapeittoon.

Kaikki siivousfirmoissa työtä tekevät tietävät mikä meno niissä on. Kunnollista jälkeä ei ehdi tehdä vaikka haluaisi. Siivousfirman on saatava voittonsa ja ne tekevät liian halpoja sopimuksia. Sitten ei ole varaa riittävään määrään henkilökuntaa ja työtä tekevät yrittävät vain pärjätä.

Vierailija
116/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tälle asialle voisi tehdä? Pitäiskö meidän asiakkaiden valittaa herkemmin, jotta ne liian tiukille siivousajan vetävät firmat "jäisivät kiinni"? Silloin ne paremmin siivoavat firmat olisivat vahvemmilla kilpailut uudessa, kun hotellien olisi pakko tuijottaa muutakin kuin hintaa.

Vierailija
117/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mene ikinä enää hotelleihin, sain niin tarpeekseni ylihintaisista sottaisista huoneista. Nykyään matkustelenkin pohjoisessa telttaillen tai laavussa nukkuen.

Vierailija
118/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ajatellut, että näin karua tää on...mieheni esimerkiksi ei koskaan mene hotellissa päiväpeiton päälle makaamaan, ti)es milloin pesty! ) Eikä käytä mielellään kaukosäädintäkään (ties miten monet spermaiset kädet koskenut).

Vierailija
119/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan sairastunut ollessani hotelleissa yötä, ei myöskään mieheni tai lapseni (vauvaiällä kontanneet pitkin hotellihuoneen lattiaa...). Joten en jaksa stressata liikaa joistakin roiskeista, jotka ei näy. Aion käyttää hotelleja jatkossakin, en jaksa teltassakaan nukkua

Vierailija
120/277 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 19:47"]Mitähän tälle asialle voisi tehdä? Pitäiskö meidän asiakkaiden valittaa herkemmin, jotta ne liian tiukille siivousajan vetävät firmat "jäisivät kiinni"? Silloin ne paremmin siivoavat firmat olisivat vahvemmilla kilpailut uudessa, kun hotellien olisi pakko tuijottaa muutakin kuin hintaa.
[/quote]
Meillä kun asiakkaat valitti huonosta siivouksesta, esimiehet hiillosti entistä enemmän ja laittoivat tiukempia rajoja.. Sielläkin firmassa vika oli esimiehissä, ei työntekijöissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän