Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annoskoot? Kuinka paljon (g) syöt aterialla, jotta tunnet itsesi kylläiseksi?

Vierailija
04.02.2015 |

mieheni oli kauhuissaan kun söin 500g ranskalaisa tosta vaan.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset on kait sen 400g, riittää lounaaksi.

Vierailija
2/40 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi punnita ruokia? Meillä on käytössä vanhat teema-lautaset, kooltaan sellaiset että vastaavat suunnilleen kahta naisen kämmenen alaa, eli ei siis ne suuret ruokalautaset. Yhdelle lautaselle mahtuu hyvin se ruokamäärä, mitä aikuinen yhdellä aterialla tarvitsee. Jos on tuoresalaattia, syö sitä ensin yhden lautasellisen ja ottaa sitten lämpimän ruoan. Meillä sitä paitsi tehdään päivittäin muutamia tunteja ruumiillista työtä ja ollaan terveitä ja normaalipainoisia. Syömme tavallista suomalaista kotiruokaa, välillä eineksiä. Keitot ja puurot syödään tavallisen kokoisista syvistä lautasista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kans noilta n. kahden naisen kämmenen kokoisilta lautasilta, grammamääristä ei hajua, sellaiselta isolta lautaselta syöminen tuo heti sellasen fiiliksen et nyt en todellakaan jaksa syödä kaikkea. Spagetit tms muumikulhosta.

Vierailija
4/40 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:58"]

[/quote]

No onpa Sinulla hienohelma neiti miehenäsi. Minä (keskikokoinen mies) syön noita 500 gramman ranskalaispusseja kaksi plus mausteet yhdellä aterialla (siis 1 kg) mikäli annokseen ei sisälly esim. makkaraa tai lihapullia lainkaan.

Yleensä syön itseni kerran päivässä ihan pömperöksi ja kun siitä sitten joskus parin tunnin siestan, lehdenluvun ja ison kahvimukin jälkeen jotensakin rupean toipumaan, minun ei tarvitsekaan vuorokauteen syödä mitään. Tosin talvisin saatan ihan vain pelkän C-vitamiinihävikin vuoksi syödä myöhemmin vielä yhden grapen, mutta siihenkään minua ei aja nälkä, vaan jokin muunlainen feelis, joka aivan ilmeisesti viestii tosiaankin C-vitamiinin tarpeesta. En osaa tätä feelistä tarkemmin kuvailla, se vain on "miee-lee-töön" sitruksen himo.

Muita nautintoaineita, kuten teetä, tupakkaa ja alkoholia otan samoin tarpeen ja feeliksen mukaan, yleensä aika vähän. Näin pysyy terveenä.

En ymmärrä, miksi joidenkin mielestä "sun tarvitsee syödä kolme pientä lämmintä ateriaa päivässä ja kahden tunnin välein pieniä välipaloja kuten banaania tai yoghurttia tai muuta sellast..."

Mahtuuko sellaisia tottumuksia ja ohjeita noudattamalla elämään mitään muuta kuin niiden elintarvikkeiden nostelua jääkaapista ulos ja takaisin sisään, kuorien ja kansien nyppimistä, lusikointia, lapiointia, käsien pesua jne. Miten ihmisen ajasta ja jaksamisesta jää tuollaisissa tapauksissa enää mitään esim. opiskelulle, muulle henkiselle kehittäytymiselle, harrastuksille, muille hankkeille jne?

Kyllä yksi kilon mättö vuorokaudessa ja limut sekä kahvit päälle on hyvä ruokailutapa.

Vierailija
5/40 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:22"][quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:58"]

[/quote]

No onpa Sinulla hienohelma neiti miehenäsi. Minä (keskikokoinen mies) syön noita 500 gramman ranskalaispusseja kaksi plus mausteet yhdellä aterialla (siis 1 kg) mikäli annokseen ei sisälly esim. makkaraa tai lihapullia lainkaan.

Yleensä syön itseni kerran päivässä ihan pömperöksi ja kun siitä sitten joskus parin tunnin siestan, lehdenluvun ja ison kahvimukin jälkeen jotensakin rupean toipumaan, minun ei tarvitsekaan vuorokauteen syödä mitään. Tosin talvisin saatan ihan vain pelkän C-vitamiinihävikin vuoksi syödä myöhemmin vielä yhden grapen, mutta siihenkään minua ei aja nälkä, vaan jokin muunlainen feelis, joka aivan ilmeisesti viestii tosiaankin C-vitamiinin tarpeesta. En osaa tätä feelistä tarkemmin kuvailla, se vain on "miee-lee-töön" sitruksen himo.

Muita nautintoaineita, kuten teetä, tupakkaa ja alkoholia otan samoin tarpeen ja feeliksen mukaan, yleensä aika vähän. Näin pysyy terveenä.

En ymmärrä, miksi joidenkin mielestä "sun tarvitsee syödä kolme pientä lämmintä ateriaa päivässä ja kahden tunnin välein pieniä välipaloja kuten banaania tai yoghurttia tai muuta sellast..."

Mahtuuko sellaisia tottumuksia ja ohjeita noudattamalla elämään mitään muuta kuin niiden elintarvikkeiden nostelua jääkaapista ulos ja takaisin sisään, kuorien ja kansien nyppimistä, lusikointia, lapiointia, käsien pesua jne. Miten ihmisen ajasta ja jaksamisesta jää tuollaisissa tapauksissa enää mitään esim. opiskelulle, muulle henkiselle kehittäytymiselle, harrastuksille, muille hankkeille jne?

Kyllä yksi kilon mättö vuorokaudessa ja limut sekä kahvit päälle on hyvä ruokailutapa.
[/quote]
"Feelis ja grape" heh heh :D Eli siis fiilis ja greippi. Hyvä kommentti muuten. Itsekin näin naisena harrastan 2 krt. päivässä syömistä. Ei mulle tule nälkä tuon useimmin, joten miksi puputtaisin turhaan useita kertoja päivässä, kun ei ole tarvis. Jotkut on "aivopesty" jatkuvaan naposteluun, onko se media vai mikä, joka tätä uskomusta tuputtaa.

Vierailija
6/40 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 15:58"]

[/quote]

[/quote]

Kuulostat todella unelmamieheltä....

Vierailija
7/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko läski?

Vierailija
8/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä punninnut. Mutta mulla ei ole tavoitteena syödä niin, että tulen sataprosenttisen kylläiseksi, toisin sanoen ähkyyn. Vaan normaalisti aterialla on tarkoitus syödä niin, että sillä pärjää seuraavaan ateriaan.

Vierailija
9/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 200g protskua ja rehuista riippuen eli salaatti tai keitetyt tai kummatkin saman verran usein ylikin.

Vierailija
10/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvämakaronia valmispaino n. 80g ja 70g kanaa. Raejuustoa n. 25g ja kasviksia määrittelemätön määrä. Ruisleivän puolikas jonka päällä kurkkua ja tomaattia. Lasi maitoa. Siinä mun lounas, mistä tulen kyllä kylläiseksi. 

Vierailija
11/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim 200g maksalaatikkoa riittää.

Vierailija
12/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni aina sanoi, että annoskoko on silloin oikea, kun jää vielä nälkä.

Vierailija
13/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaan/päivällisen yhteispaino 400-700grammaa.

100-200g lihaa
200-300g kasviksia
100-200g muuta roipetta eli riisiä tai perunaa, raejuustoa, ketsuppia, salaatinkastiketta, öljyä jne.

Vierailija
14/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumikulhoon otan yleensä ruokani. Tänään esim n. 200g pinaattikeittoa ja muna. :P olen lihava, laihdutan ja olen pienentänyt nyt annoskokojani.

Vierailija
15/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just äsken kävin kaupasta hakemassa Poutun kilon lasagnen, paistoin uunissa 45 minuuttia ja söin. Röyh. Täytti just sopivasti. Kiva että kaupoissa on edes jotain miehille tarkoitettuja einesaterioita niiden 350 gramman lastenaterioiden lisäksi.

Vierailija
16/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieniruokaisia ihmisiä! Olen hoikka, tai oikeastaan laiha, ja hyvässä kunnossa. 175cm 57kg 32v. Annoskokoni on vähintään 500g! Eineksiä en syö muuten kuin hätätapauksissa, muttei sellainen pikkuannos yksistään riitä. Vähintään banaani ja viili lisäksi. Lounasravintolassa santsaan usein ja jos jos mukana omat eväät (kotiruokaa) niin helposti on yli 500g. En edes treenaa tai muuta, hyötyliikun kylläkin. Niin ja välipaloja en syö. Ah onpa mukavaa olla isoruokainen, mikä sen parempaa kuin kunnon ateria :)

Vierailija
17/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole punninnut koskaan minäkään, mutta varmaan jotenkin alitajuisesti ajattelen lautasmallia: puolet salaattia ja vihanneksia, puolet lämmintä ruokaa. (Onko tuo lautasmalli? :)) En syö kukkuraisia annoksia. Syön itseni kylläiseksi, mutta en koskaan ähkyyn, koska ähky on minusta epämiellyttävä tunne. Syön hitaasti niin että ruoka maistuu. En ole syönyt sokeria enkä makeita "herkkuja" käyt. kats. ollenkaan vuosikausiin ja se on tarkentanut makuaistia mukavasti. 

Puoli kiloa ranskalaisia perunoita kuulostaa minusta kyllä paljolta. Olivatko eineksiä vai  teitkö itse, eli pystyitkö säätelemään rasvaa ja suolaa? Mitä muuta söit samalla aterialla, ap?

Vierailija
18/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 20:14"]

Isäni aina sanoi, että annoskoko on silloin oikea, kun jää vielä nälkä.

[/quote]

Annoskoko ei tosiaan ole silloin oikea. Jos syö oikein, ei koskaan ole täysi, eikä koskaan ole nälkä. Syödään ennen kuin nälkä tulee, lopetetaan siinä vaiheessa kun on se fiilis, ettei enää tarvitse, mutta "voisi vielä vähän"

Vierailija
19/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole läski (onneksi) joten syön ajattelematta määrää painossa tai kaloreissa.

Vierailija
20/40 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kalorilaskurista tämän päivän ateriani. Sen mukaan lounas oli 568g ja päivällinen 655g. Molemmat sisältävät lasin maitoa (n. 170g) ja palan leipää (n. 30g).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi