Annoskoot? Kuinka paljon (g) syöt aterialla, jotta tunnet itsesi kylläiseksi?
mieheni oli kauhuissaan kun söin 500g ranskalaisa tosta vaan.
Kommentit (40)
200g kanaa
100g keitettyä riisiä
80g kastiketta
170g salaattia
--> soppeli ateria 164/63
Haha :D mä vedän kilon ranskalaisia ihan kevyesti! :D
ranskalaisia tulee yleensä syötyä 200-250 g eli puolet pussista mutta sitten on mukana jotain proteiinipitoistakin lautasella kuten soijasuikaleita. Lisäksi vielä perunasalaattia ja ketsuppia. Että varmaan tulee se 500 täyteen.
Mutta terveellisesmpi ateria sisältää 150 g keitettyä riisiä tai ohraa, 400-450g bataattilinssihöystöä, vihersalaatti 50 g, tomaatti 100g, kurkku 100g, avokado 45 g plus öljy 5 g. Tällä tulee vatsa täyteen mutta ei ähkyyn.
Hernekeittoaterialla pitää kasvishernekeittoa syödä 650 g että lähtee nälkä.
Jotkut fruitariaanit vetää 16 banaania putkeen, kokeilepa sinäkin että mitä miehesi siitä tuumaisi ;)
Ei ole kyllä mitään hajuakaan grammoista. Syön sen verran kuin jaksan ja se määrä vaihtelee joka aterialla. Eipä mulla ole toisaalta mitään välinettä edes millä punnita, ei kiinnosta grammamäärä niin paljon, että vaivautuisin hankkimaan.
Kalaa/kanaa/lihaa max 150g (tai vaikka 3 pientä lihapullaa) ja siihen n 2dl täysjyväpastaa tai -riisiä tai 1 peruna. Mielellään tomaattipohjainen kastike, kermakastikkeista en pidä (paitsi kanttarelli-). Annoskoko ehkä n 300g. Esim jos söisin eineslihaperunasoselaatikkoa niin 1/2 siitä pienestä olisi riittävä.
Keittoja menee n 3dl + 1-2 leipäsiivua ilman päällistä.
Jos joskus syön ranskalaisia niin 100g on mulle paljon (esim Mäkkärin normiranskikset 114g).
Vierailija kirjoitti:
Miksi punnita ruokia? Meillä on käytössä vanhat teema-lautaset, kooltaan sellaiset että vastaavat suunnilleen kahta naisen kämmenen alaa, eli ei siis ne suuret ruokalautaset. Yhdelle lautaselle mahtuu hyvin se ruokamäärä, mitä aikuinen yhdellä aterialla tarvitsee. Jos on tuoresalaattia, syö sitä ensin yhden lautasellisen ja ottaa sitten lämpimän ruoan. Meillä sitä paitsi tehdään päivittäin muutamia tunteja ruumiillista työtä ja ollaan terveitä ja normaalipainoisia. Syömme tavallista suomalaista kotiruokaa, välillä eineksiä. Keitot ja puurot syödään tavallisen kokoisista syvistä lautasista.
no kaikillahan ei teidän teemalautasia ole joten se painomäärä on helppo kaikkien omiin lautasiin saada. ja saa niihin pieniinkin lautasiin melko ison eron kahden lautasen välille. päin naama kun olisit minulle noin sanonut oisit kyllä melkoisen läksytyksen saanut. se että sinä inhoat ruokaa ei tarkoita että muut inhoavat
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä mitään hajuakaan grammoista. Syön sen verran kuin jaksan ja se määrä vaihtelee joka aterialla. Eipä mulla ole toisaalta mitään välinettä edes millä punnita, ei kiinnosta grammamäärä niin paljon, että vaivautuisin hankkimaan.
no miksi sitten edes vastasit? sinustakin yhtä paljon hyötyä kuin napanöyhtästä
Pääruokaa menee 1-2 dl ja salaattia kylkeen puoli desiä-desi niin että annoksen kokonaistilavuus on n 2.5 dl. Syön pullalautaselta.
n47
Vierailija kirjoitti:
Pääruokaa menee 1-2 dl ja salaattia kylkeen puoli desiä-desi niin että annoksen kokonaistilavuus on n 2.5 dl. Syön pullalautaselta.
n47
Ketju on tehty 04.02.2015.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi punnita ruokia? Meillä on käytössä vanhat teema-lautaset, kooltaan sellaiset että vastaavat suunnilleen kahta naisen kämmenen alaa, eli ei siis ne suuret ruokalautaset. Yhdelle lautaselle mahtuu hyvin se ruokamäärä, mitä aikuinen yhdellä aterialla tarvitsee. Jos on tuoresalaattia, syö sitä ensin yhden lautasellisen ja ottaa sitten lämpimän ruoan. Meillä sitä paitsi tehdään päivittäin muutamia tunteja ruumiillista työtä ja ollaan terveitä ja normaalipainoisia. Syömme tavallista suomalaista kotiruokaa, välillä eineksiä. Keitot ja puurot syödään tavallisen kokoisista syvistä lautasista.
no kaikillahan ei teidän teemalautasia ole joten se painomäärä on helppo kaikkien omiin lautasiin saada. ja saa niihin pieniinkin lautasiin melko ison eron kahden lautasen välille. päin naama kun olisit minulle noin sanonut oisit kyllä melkoisen läksytyksen saanut. se että sinä in
Ketju on tehty 04.02.2015.
500g ranskalaisia kerralla on paljon. Jos verrataan:syön 150-200g ranskalaisia ja joku proteiinipitoinen juttu oheen, kuten 4 kalapuikkoa.
Aterioiden kokoihin vaikuttaa myös se, että montako kertaa päivässä syö. Mä syön 5 kertaa päivässä. Mulla on istumatyö, jossa kulutus hyvin pientä niin sekin vaikuttaa ruokamääriin
Esimerkkiannos siitä, millä tulen kylläiseksi:
Noin 100g riisiä
125g tofua
300g salaattia (yleensä: tomaatti, kurkku, paprika.
4dl vettä
Hedelmä (yleensä omena tai banaani)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös ruokalautasena ne pienemmät teema lautaset. Jossain näin, kun niitä myytiin leipälautasina :D
En halua että tunnen itseni kylläiseksi. Syön sen verran että vartin sisällä vähän jo pikkunälkä kaihertaa.
100g lihaa
80g täysjyväpastaa
200g vihanneksia
pari palaa Real-leipää, molempiin viipale juustoa päälle
juomaksi vettä
1 peruna, 3 lihapullaa (n 100g) riittää hyvin salaatin kanssa.
Kanafile tai lihapala n 100g. Salaattia
Keittoa lautasellinen n 250g + ruisleipäsiivu
250-300 gr. 0,7 litran uunivuoallinen.
Syytä ollakin kauhuissaan, on se hirvee määrä ranskalaisia!
Vierailija kirjoitti:
Haha :D mä vedän kilon ranskalaisia ihan kevyesti! :D
Ja oot oikein ylpee siitä?! Huh huh...
Nro 16 lisää vielä, että 500g ranskalaisia kuulostaa kyllä tosi isolta määrältä noin yksipuolista ja epäterveellistä ruokaa. Koko ateria voi kyllä painaa sen 500g tai enemmänkin, mutta noiden ranskisten määrän jättäisin 100-200 grammaan ja sen lisäksi sitten kasviksia ja jokin proteiinin lähde. Nro. 9:n erittely oli oikein hyvä. :)