Miten muka joidenkin on niiin vaikeaa saada töitä?
En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.
Kommentit (281)
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.
[/quote]
Et ymmärrä koska olet tyhmä.
[/quote]
No nyt tuli kyllä ketjun paras argumentti, vou! Opettaisitko minullekkin miten tulla noin viisaaksi keskustelijaksi.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 08:01"]
Ajat ovat nyt vaikeat. Työttömyys on tavallista eikä kerro ihmisen laiskuudesta. Olen 40 v. ja olen nähnyt erilaisiakin aikoja. Vielä vuosituhannen alussa oli mahdollista saada työpaikka suurinpiirtein firman ovesta sisään kävelemällä. Tänään ei. Ap opiskelee eikä tunne tämänhetkistä työnhakutilannetta. Helppo huudella sieltä amk:sta, jossa opiskelijan ominaisuudessa ei tule huomanneeksi, että yt:t ovat pyörineet sielläkin ja henkilökuntaa irtisanottu.
[/quote]
Lue keskustelu. Kyse oli hanttihommista
[/quote]
Jostain hanttihommista keskustelu on niin hedelmätöntä. En sitten tiedä että onko tällä palstalla suurin osa jotain parikymppisiä ekaa työpaikkaansa etsiviä, se saattaisi selittää...
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:04"]
öö siis rakennusfirmat menee konkkaan,raksalla on pahin työttömyys koskaan (25%) ja kehoitat pistämään firman pystyyn? ei ihan realistista täällä pkseudulla
[/quote]
Ihan eri asia puhua rakennusfirmasta jolla isot kiinteät kustannukset, jolloin ei edes pysty niitä satasten tai tonnien hommia ottamaan, kuin puhua yhden miehen firmasta joka voi tehdä useammankin pienemmän homman päivässä.
Rakennusmiehenä sinulla varmasti myös työkalut omasta takaa, joten aloittamiseen et isoa pääomaa tarvitsisi. Ilmoitusta vain lehteen ja nettiin että "Nyt olisi mummoille tosimiestä tarjolla"
[/quote]
Avaa silmäsi ja katso sinne lehtiin/keltaisillesivuille. Keltaisillasivuilla pelkkiä mummoille tosimiehiä/remonttimiehiä yli 8 sivullista... Siitä vaan vuolemaan kultaa...
Joo, löytyi kun tajusi hakea Suomen ulkopuolelta.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:07"]
Olen samaa mieltä ap, mutta näistä asioista ei kannata puhua täällä ääneen. Katkerat työttömät ovat oikeasti aika vihaista sakkia. Ikävä(?) fakta nyt vaan on se, että hyvälle työntekijälle löytyy aina töitä.
[/quote]
Olen samaa mieltä ap, mutta näistä asioista ei kannata puhua täällä ääneen. Katkerat työttömät ovat oikeasti aika vihaista sakkia. Ikävä(?) fakta nyt vaan on se, että hyvälle työntekijälle löytyy aina töitä.
[/quote]
Hyvällä työntekijällä siis tarkoitetaan käytännössä ihmistä jolla on työtä tällä hetkellä tai joka on ollut korkeintaan 2kk työttömänä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:14"]
[/quote]
Työssäkäyvät voisivat myös lopettaa työttömien haukkuminen. Moni nuori on työtön masennuksen tai huonon itsetunnon takia tai ihan vaan sen vuoksi, että on pitkäaikaistyötön.
Joo, ei siinä muuta voi kuin ottaa itseään niskasta kiinni mutta se vie aikaa jos olet yksinäinen. Moni työnantaja ei viitsi edes palkata henkilötä, joka on ollut muutaman vuoden työttömänä.
Jotkut vaan jäävät ilman töitä. Se on karu tosiasia.
[/quote]
Ei nähtävästi kannatakaan kun ruvetaan vänkäämään jostain vartijoista ja suljetuista ovista. Ihailtavaa kuitenkin, että joku saa itselleen selitettyä työttömyytensä tuollaisella syyllä.
Mainitsinkin, että en puhunut mt-ihmisistä yms, vaaaan ihmisistä jotka naksuttelevat miljoona hakemusta koti sohvalta ja ihmettelevät kun ei kukaan tule hakemaan sohvalta töihin :(
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"]
Ennen vanhaan sai töitä noin että käveli paikan päälle kysymään. Ei enää. Ps. Olet aika typerä
[/quote]
Kyllä saa nykyäänkin. Olen 21 ja kaikki työni olen hankkinut suoraan soittamalla/menemällä paikan päälle. Tottakai haluavat sen jälkeen hakemuksen, mutta ilman soittoa tms sitä ei satojen joukosta kaivettaisi.
[/quote]
Mitä varten tämä sai 19 alapeukkua? Onko jotenkin huonokin asia, että joku on aktiivinen nuori? Voi luoja.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]
En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.
[/quote]
Sulla on nettiyhteys, osaat kirjoittaa koneella, olet ilmeisesti normaaliälyinen ja silti elät ihan harhoissa. Voisitko selittää, miten se on mahdollista.
Fakta nyt vaan on se, että Suomessa on 400000 työtöntä työnhakijaa kohden 40000 avointa työpaikkaa. Kaikki ei vain voi saada työpaikkaa, vaikka kuinka olisi intoa puhkuen rasvamassa liikkeitä ja tehtaita läpi.
[/quote]
Työssäkäyvät voisivat myös lopettaa työttömien haukkuminen. Moni nuori on työtön masennuksen tai huonon itsetunnon takia tai ihan vaan sen vuoksi, että on pitkäaikaistyötön.
Joo, ei siinä muuta voi kuin ottaa itseään niskasta kiinni mutta se vie aikaa jos olet yksinäinen. Moni työnantaja ei viitsi edes palkata henkilötä, joka on ollut muutaman vuoden työttömänä.
[/quote]
En ole missään vaiheessa haukkunut ketään. Ymmärrät kuitenkin varmasti itse, että työnantajan silmissä masentunut/syrjäytynyt/olemattoman itsetunnon omaava nuori ei ehkä ole se paras työntekijä ja joku parempi todennäköisesti saa paikan. Se ei ole väärin, sillä yrityksen tehtävä on useimmiten olla tuottava eikä toimia hyväntekeväisyyslaitoksena ongelmaisille tai heikkolahjaisimmille.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Sulla on nettiyhteys, osaat kirjoittaa koneella, olet ilmeisesti normaaliälyinen ja silti elät ihan harhoissa. Voisitko selittää, miten se on mahdollista.
[/quote]
Harhoissa? Haluaisitko tarkentaa? Sen jälkeen selitän mielelläni.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:26"]
Ennen vanhaan sai töitä noin että käveli paikan päälle kysymään. Ei enää. Ps. Olet aika typerä
[/quote]
Kyllä saa nykyäänkin. Olen 21 ja kaikki työni olen hankkinut suoraan soittamalla/menemällä paikan päälle. Tottakai haluavat sen jälkeen hakemuksen, mutta ilman soittoa tms sitä ei satojen joukosta kaivettaisi.
[/quote]
Mitä varten tämä sai 19 alapeukkua? Onko jotenkin huonokin asia, että joku on aktiivinen nuori? Voi luoja.
[/quote]
Ehkäpä sait alapeukkusi siksi, että täällä on läjäpäin aktiivisia nuoria, jotka eivät aktiivisuudestaan huolimatta saa töitä - tai saavat niitä viiden tai kymmenen viikkotunnin soppareita tai nollasopimuksia palkaksi ahkeruudestaan.
Säädähän ylemmyydentuntoasi pienemmälle. Se, että tässä työllisyystilanteessa olet saanut töitä ei tarkoita automaattisesti, että olisit nuorison parhaimmistoa, vaan ainoastaan onnekas.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
En ole missään vaiheessa haukkunut ketään. Ymmärrät kuitenkin varmasti itse, että työnantajan silmissä masentunut/syrjäytynyt/olemattoman itsetunnon omaava nuori ei ehkä ole se paras työntekijä ja joku parempi todennäköisesti saa paikan. Se ei ole väärin, sillä yrityksen tehtävä on useimmiten olla tuottava eikä toimia hyväntekeväisyyslaitoksena ongelmaisille tai heikkolahjaisimmille.
[/quote]
Eli työtä vailla olevilla nuorilla on mt ongelmia koska he ovat vailla töitä ja siten epäkelpoja työn saamiseen.
Sitten vielä ihmetellään että miten ihmisten on vaikea työllistyä irtisanomisen jälkeen.
Joskus aikanaan potkujen saaminen ei ollut mt-ongelma...
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:28"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tämä on aivan totta. Sitä en kiistänytkään.
Monille tämä tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää. Huonon itsetunnon omaava nuori ei välttämättä HETI pysty mihinkään asiakaspalvelutehtäviin tai ylipäätään myyntialalle, missä löytyy paljon paikkoja (kaupan kassa, mäkkäri, puhelinmyynti). Työhakemusten määrä on tämän vuoksi luonnollisesti alhainen kuten myös kaikki varteenotettavat paikat. Sitten haukutaan loisiksi ja sossupummiksi kun haetaan vaan sitä tiettyä työtä. Tämä on se asia mitä ärsyttää eniten.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:27"]
Fakta nyt vaan on se, että Suomessa on 400000 työtöntä työnhakijaa kohden 40000 avointa työpaikkaa. Kaikki ei vain voi saada työpaikkaa, vaikka kuinka olisi intoa puhkuen rasvamassa liikkeitä ja tehtaita läpi.
[/quote]
Kyllä, työttömiä tulee olemaan aina eikä kaikille riitä töitä koskaan.
Mutta niitä ihmisiä en ymmärrä (opiskelijat, nuoret) jotka haluavat niiiin kipeästi (kesä)töitä, mutta eivät oikeasti tee asian eteen mitään vaikka niin luulevatkin. No tämän ketjun myötä ymmärrän ehkä, että eivät vain osaa/tiedä/ymmärrä hakea oikein. Ei ehkä ole kyse motivaatiosta vaan käytäntö on väärä. Kaippa se hyvä on sitten niille jotka osaavat hakea työtä ja saavat sen. Kai tässäkin oikeanlainen karsinta toimii.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ehkäpä sait alapeukkusi siksi, että täällä on läjäpäin aktiivisia nuoria, jotka eivät aktiivisuudestaan huolimatta saa töitä - tai saavat niitä viiden tai kymmenen viikkotunnin soppareita tai nollasopimuksia palkaksi ahkeruudestaan.
Säädähän ylemmyydentuntoasi pienemmälle. Se, että tässä työllisyystilanteessa olet saanut töitä ei tarkoita automaattisesti, että olisit nuorison parhaimmistoa, vaan ainoastaan onnekas.
[/quote]
Höpöhöpö. Siivousallalle huutava pula ja sieltä saa kyllä arvostusta jos hommansa hoitaa oikein. Aivan turha itkeä jos heti kurottelee taivaaseen. Kyllä sitä epämieluisaa duunia on jokaisen hyvä tehdä.
En ole tietenkään parhaimmistoa, mutta en onnekaskaan. Ei kukaan ole tupsauttanut eteeni töitä vaan itse olen kaivellut kontaktit ja puhunut ummet ja lammet töissä, osoittanut ylikiinnostunutta, ottanut vastaan kaiken työn mitä saanut. Sitä ei voi millään kutsua onneksi. Sitä kutsutaan mielestäni aktiivisuudeksi - millä saa töitä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:44"]
Höpöhöpö. Siivousallalle huutava pula ja sieltä saa kyllä arvostusta jos hommansa hoitaa oikein. Aivan turha itkeä jos heti kurottelee taivaaseen. Kyllä sitä epämieluisaa duunia on jokaisen hyvä tehdä.
En ole tietenkään parhaimmistoa, mutta en onnekaskaan. Ei kukaan ole tupsauttanut eteeni töitä vaan itse olen kaivellut kontaktit ja puhunut ummet ja lammet töissä, osoittanut ylikiinnostunutta, ottanut vastaan kaiken työn mitä saanut. Sitä ei voi millään kutsua onneksi. Sitä kutsutaan mielestäni aktiivisuudeksi - millä saa töitä.
[/quote]
Oletko kokeillut, rehellisesti? Minä olen juuri niitä nuoria, jotka ovat tehneet ihan mitä tahansa töitä vapaaehtoisista töistä nollasopimuksiin, ja vaikka kuinka olen ahkeroinut ja sanonut kyllä jokaiselle ylimääräiselle tunnille, palkkapussini pysyy silti lähes yhtä laihana kuin työttömänä - ottaen lisäksi huomioon, kuinka paljon tähän osa-aikaisten haalimiseen ja selviytymiseen kuluu aikaa, vaivaa ja bensaa.
Minä en näe hyvinvointivaltiona valtiota, jossa niin kouluttamattomat kuin kouluttautuneetkin ihmiset yrittävät haalia pienen elantonsa lukuisista pikku osa-aikaisuuksista ja hakevat palkkansa käytännössä soviteltuna päivärahana Kelalta. Ja lisäisin, että palkkana tästä ahkeruudesta ei välttämättä edes ole loistovirka, vaan hieman lisää osa-aikaisuuksia, YT-neuvotteluita ja nollasopimuksia. Kaikesta siitä vaivasta, mitä työtön tänä päivänä näkee jo töitäkin hakiessaan.
Tätä aikaa leimaa se, että työtä pidetään arvokkaana, mutta kukaan ei siitä ole valmis maksamaan.
57 lisää myös että myös siivousaloilla - usko tai älä! - pyörii ihan ne samat YT-neuvottelut kuin muillakin aloilla. Jos haaveilit tällä alalla saavasi helposti kokoaikaisen tai vaikkapa riittävästi viikkotunteja, jatka haaveilua.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:34"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ihmiset on erilaisia kasva ymmärtämään se.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.
[/quote]
Et ymmärrä koska olet tyhmä.