Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muka joidenkin on niiin vaikeaa saada töitä?

Vierailija
05.03.2015 |

En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.

Kommentit (281)

Vierailija
241/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:23"]

Osalla työttömistä on ihan oikeasti mt-ongelmia ( ei siis työkykysiä ) mutta tässä maassa se eläkkeelle pääsy on tehty vaikeaksi.

Työttömistä 20 prossaa on mamuja. Vaikuttaa siltä että siivoushommissakin pitää olla niin hyvä kielitaito ettei tarvi mamuja palkata

[/quote]

Systeemihän toimii siten, että työhönottaja tekee tämän mt-diagnoosin jokaiselle työttömällle hakijalle joka on ollut yli vuoden työttömänä hakuhetkellä. Sillä täytyyhän näissä jotain vikaa olla kun ovat työttömänä.

Illalla työhönottaja avautuu nettipalstalla että yllättävän monella työnhakijalla näkyy olevan mt-ongelmia. 

Vierailija
242/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:39"]

No nykyään TODELLA monissa firmoissa ei pääse edes ovesta sisälle vaikka haluaisi. Täällä esim jos menisi isoimmilta tehtailta kyselemään töitä niin vartija tulee vastaan ja kysyy että mitä asiaa. Main entrancea pitemmälle EI PÄÄSE! Käsketään täyttämään netissä hakemus.

[/quote]

Todellakin.

Aika noloja neuvoja täällä tietäväiset jakelee. Ehkä johonkin hanttihommiin jossain peräkylillä voi päästäkin, mutta ei kukaan ota töihin maisteria, joka kiertää ovelta ovelle töitä kerjäämässä.

T. Eräs, jonka hakemiin tehtäviin tulee järjestään 150-400 hakemusta. Erotupa siinä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:27"] No aika monessa paikassa käsketään tekemään hakemus netissä. Äidinkielenopettajani kertoi, miten olivat tehneet kaverilleen työhakemuksen. Olivat jättäneet huomioimatta, kun ainoastaan nettihakemukset otettiin huomioon. Ja sitten asiaan. Tällä hetkellä alalla, jolle valmistun on huono työllisyystilanne. Porukkaa lomautetaan ja irtisanotaan. Toista se oli silloin, kun aloitin opinnot. Näyttää siis aika huonolle. [/quote]   Tottakai käsketään, mutta sitä hakemusta ei "löydy" sieltä satojen muiden seasta ellei soita. Kyllä se yritys kiinnostuu 99% todennäköisemmin Liisan hakemuksesta, joka soittaa ja kertoo, että on kiinnostunut kyseisestä työstä, kuin Maijan hakemuksta ilman muuta kontaktia. Siinä vain käy niin, että se Maija tihrustaa muille kun on niin kova hakemaan töitä, mutta ei tipu. Alan huono tilanne mielestäni eri. Silloin ei ole kyse tästä asiasta, että "mitään töitä ei löydy". [/quote] No tuo soitteluhan ei kyllä myöskään mikään automaattinen onnenavain ole. Ei meillä ainakaan työpäivän aikana ole yksinkertaisesti aikaa vastailla niihin kyselyihin, tästä syystä ohjataan tekemään verkkohakemus.

[/quote]

Ei tietenkään ole. Tuon kaltaisessa yrityksessä on ehkä sitten vain "onnekas" jos saa työn. Mutta kyse olikin näistä jotka hakevat miljoonaa työtä eivätkä saa ja sitten itketään. Ei niistä jotka haluavat juuri yritykseen X, jonne ei saa kontaktia. Aivan turha vedota siihen, että "ne haluaa nettihakemuksen ja vartiajat tulevat esteeksi tai kukaan ei vastaa puheluun". Sellaisia firmoja on vain osa.

Vierailija
244/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hain puoli vuotta töitä, lähinnä siivoojaksi eri paikkoihin. lopulta sain töitä mäkkäristä.

Vierailija
245/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"]

Ymmärrän tuon metropolialueella mutta pienillä paikkakunnilla ei oikeasti ole töitä kaikille. Jos kaupungissa on vielä amk ja yliopisto, vilisee se nuoria hanttihommanetsijöitä.

[/quote]

Kiitos! Tätä en ole tullut ajatelleeksi, sillä olen asunut aina isolla paikkakunnalla.

[/quote]

Tämän palstan eliitin naureskelu siivoojille ja kassoille ihmetyttää, sillä pienemmillä paikkakunnilla ei ole mitenkään ihmeellistä että niissä töissä näkee kauppatieteen opiskelijoita, oikiksen ja kaikkia muitakin.

Vierailija
246/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:39"]

No nykyään TODELLA monissa firmoissa ei pääse edes ovesta sisälle vaikka haluaisi. Täällä esim jos menisi isoimmilta tehtailta kyselemään töitä niin vartija tulee vastaan ja kysyy että mitä asiaa. Main entrancea pitemmälle EI PÄÄSE! Käsketään täyttämään netissä hakemus.

[/quote]

Todellakin.

Aika noloja neuvoja täällä tietäväiset jakelee. Ehkä johonkin hanttihommiin jossain peräkylillä voi päästäkin, mutta ei kukaan ota töihin maisteria, joka kiertää ovelta ovelle töitä kerjäämässä.

T. Eräs, jonka hakemiin tehtäviin tulee järjestään 150-400 hakemusta. Erotupa siinä sitten.

[/quote]

Etkö osaatko lukea vai oletko tyhmä? Tässä oli juuri kyse niistä hanttihommista/paskaduuneista joihin saa jalan todella helposti ovenväliin soittelemalla. Mistään maistereista ole ollut puhettakaan.

Vierailija
247/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap, mutta näistä asioista ei kannata puhua täällä ääneen. Katkerat työttömät ovat oikeasti aika vihaista sakkia. Ikävä(?) fakta nyt vaan on se, että hyvälle työntekijälle löytyy aina töitä.

Vierailija
248/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:07"]

Olen samaa mieltä ap, mutta näistä asioista ei kannata puhua täällä ääneen. Katkerat työttömät ovat oikeasti aika vihaista sakkia. Ikävä(?) fakta nyt vaan on se, että hyvälle työntekijälle löytyy aina töitä.

[/quote]

Työssäkäyvät voisivat myös lopettaa työttömien haukkuminen. Moni nuori on työtön masennuksen tai huonon itsetunnon takia tai ihan vaan sen vuoksi, että on pitkäaikaistyötön.

Joo, ei siinä muuta voi kuin ottaa itseään niskasta kiinni mutta se vie aikaa jos olet yksinäinen. Moni työnantaja ei viitsi edes palkata henkilötä, joka on ollut muutaman vuoden työttömänä.

Jotkut vaan jäävät ilman töitä. Se on karu tosiasia.

Vierailija
249/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 16:06"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"]

Ymmärrän tuon metropolialueella mutta pienillä paikkakunnilla ei oikeasti ole töitä kaikille. Jos kaupungissa on vielä amk ja yliopisto, vilisee se nuoria hanttihommanetsijöitä.

[/quote]

Kiitos! Tätä en ole tullut ajatelleeksi, sillä olen asunut aina isolla paikkakunnalla.

[/quote]

Tämän palstan eliitin naureskelu siivoojille ja kassoille ihmetyttää, sillä pienemmillä paikkakunnilla ei ole mitenkään ihmeellistä että niissä töissä näkee kauppatieteen opiskelijoita, oikiksen ja kaikkia muitakin.

[/quote]

Itse en kyllä ole huomannut siivoojille/kassoille naureskelua missään :0 Hyvin tärkeitä ammatteja silti mielestäni molemmat! Kyllä olisivat esimerkiksi yrityset pian kusessa ilman siivoojia. Olisipa huvittava näky.

Vierailija
250/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun jäin just työttömäksi, niin olisin saanut ihan kivoja töitä joista yksikään ei ollut täysillä tunneilla vaan osa-aikaisia. Noh, nappasin niistä mieluisimman. Nyt haluaisin vaihtaa työpaikkaa ja on oikeasti hankalaa. Kukaan ei halua palkata, kun olen tällä hetkellä työsuhteessa. Kyse on ns. merkonomitason myymälä/aspatöistä. Pakko kouluttautua enemmän..

Vierailija
251/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

öö siis rakennusfirmat menee konkkaan,raksalla on pahin työttömyys koskaan (25%) ja kehoitat pistämään firman pystyyn? ei ihan realistista täällä pkseudulla

Vierailija
252/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:41"]

Olen lähettänyt hakemuksia, mennyt työpaikoille paikan päälle ja soittanut perään. Ei mitään vaikutusta, ei edes joukkoviestiä sähköpostiin, ettei ole tullut valituksi. Jo 2 vuotta.

Kolme koulutusta. Korkein amk.

On työkokemusta vaikka millä mitalla. Kielitaito 4 kieltä.

Tällä hetkellä vain alkaa cv:ssä olemaan tehtynä ilmaisia työharjoitteluja firmoille enemmän, kuin mitä palkkatyötä on saanut. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Teen vapaaehtoistyötä, harrastan liikuntaa 5krt viikossa, olen maalla töissä viljan puintiaikana, koska se auttaa pitämään pääkopan kasassa.

Mä en vaan ole tarpeeksi tyrkky, tarpeeksi itseään esille tuova eikä pepsodent-hymy ole koko ajan päällä.

[/quote]

Ostajia ja myyjiä tarvitaan ulkomaanvientiä/kauppaa harjoittavissa yrityksissä, samoissa yrityksissä tarvitaan kielitaitoista porukkaa myös muilla tasoilla, ainakin jos kielet "järkeviä" (englanti, saksa, venäjä, kiina)

Jos PK-seudulla asustelet, niin lähde sieltä pois. Suomi on iso maa ja noita yrityksiä on muuallakin kuin pk-seudulla.

Itse asun ja teen töitä 250 hengen yrityksessä, jolla toimipisteitä viidessä maassa ympäri palloa ja liikevaihto kasvaa kohisten kun aina kauppa käy johonkin suuntaan - Sijainti, alle 20 tuhannen ihmisen kaupunkiin liitetty 2000 ihmisen kylä.

Vierailija
253/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 20:04"]

öö siis rakennusfirmat menee konkkaan,raksalla on pahin työttömyys koskaan (25%) ja kehoitat pistämään firman pystyyn? ei ihan realistista täällä pkseudulla

[/quote]

Ihan eri asia puhua rakennusfirmasta jolla isot kiinteät kustannukset, jolloin ei edes pysty niitä satasten tai tonnien hommia ottamaan, kuin puhua yhden miehen firmasta joka voi tehdä useammankin pienemmän homman päivässä.

Rakennusmiehenä sinulla varmasti myös työkalut omasta takaa, joten aloittamiseen et isoa pääomaa tarvitsisi. Ilmoitusta vain lehteen ja nettiin että "Nyt olisi mummoille tosimiestä tarjolla"

Vierailija
254/281 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan hämilläni luin tämän ketjun. Miten kukaan 22 v voi aloittaa tälläisen keskustelun. Naurettavaa. Katsotaan tuota sinun mielipidettä sitten,kun olet yksi niistä ruikuttajista,joka ei saa edes töitä nostamalla itseäsi esille muiden hakijoiden joukosta. Oikeastaan vielä hauskempaa olisi nähdä ilmeesi,kun et vaikka kuinka yrität,saa töitä mistään ja edes siivoojan hommiin,koska ei ole laitoshuoltajan tai toimitilahuoltajan tutkintoa + kokemusta kyseisestä työstä. Se,että puhut itsestäsi " helvetisti töitä tehneenä", ei oikein tee vaikutusta millään tavalla,koska olet niin nuori. On eri asia puhua päälle parikymppisenä näin, kuin nelikymppisenä. Enkä tarkoita loukata,niinkuin ei varmaan sinunkaan tarkotus ollut,mutta ymmärräthän,että jotkut ei vain ole syntynyt se kultalusikka suussa tai saati jotkut ovat ihan vaan lapsuutensa leikkineet,niinkuin lapsen kuuluukin. EIKÄ TEHDÄ TÖITÄ

Vierailija
255/281 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:16"]
Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat?.
[/quote]

Ei muuten oteta. Kaikki siivoojan paikat mitä minulle on ehdotettu vaativat koulutuksen ja vankan työkokemuksen. Siivoojaksi ei todellakaan pääse kuka tahansa kadun tallaaja. Osaamista täytyy olla siinäkin hommassa.

Vierailija
256/281 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut työttömänä putkeen viisi vuotta.Ei ole mitään mahdollisuutta työllistyä ,kun ikää on lähemmäs 50.

Vierailija
257/281 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joka saatanan paikassa sama virsi. Laita sähköpostia. Ja toinen että kyllä vaan pitäis olla enempi kokemusta. Kun työnanatajat eivät halua mitään neuvoa tai opettaa vaan aina pitäs olla heti valmis kaikkitietävä ja osaava tekijä.

Vierailija
258/281 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaa vitu vapaamuurari

Vierailija
259/281 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, kuinka aina päädyn näille palstoille, vaikka tiedän, että itsetuntoa eivät nämä ylemmyydentuntoiset kommentoijat mitenkään nosta. Minulla on kolme koulutusta ja työkokemusta riittävästi. Haen kaikkiin avoimiin paikkoihin 50 kilometrin säteellä ja sen lisäksi laitan avoimia hakemuksia kaikenlaisiin yrityksiin sekä kaupungille. Haen myös paikkoja, joissa ei tarvita erityistä koulutusta, mm. teollisuudesta. Soittelen kaikkien hakemusten perään, ja avoimien hakemusten perään soittelen uudestaan jonkin ajan kuluttua. Yritän aina päästä tapaamiseen. Mietin aina tarkkaan, mitä tälle nimenomaiselle työnantajalle voin tarjota jos hän ottaa minut töihin ja kerron sen heille. Mutta arvatkaapa mitä, en ole saanut kahteen vuoteen töitä. Sen verran minulla on kuitenkin työkokemusta kahdestakin vakituisesta työpaikasta ja joistakin määräaikaisista, että huono työntekijä en ole. Toiseen pääsin myöhemmin uudestaankin määräaikaiseksi. Kommenteistanne kuitenkin päättelen, että olen huono työntekijä, laiska ja passiivinen sekä yritän päästä liian helpolla.

Kerronpa esimerkin. Työpaikassamme yt-neuvottelujen päätteeksi osastomme lakkautettiin ja kaikki sen työntekijät potkittiin ulos, minä mukaan lukien. Kuudesta työntekijästä kolme sai heti toisen työpaikan, kaikki samasta firmasta. Olin itsekin haastattelussa, mutta minua ei valittu. Työkaverini eivät olleet uskoa sitä, he pitivät itsestään selvänä että minut valitaan. Mutta eipä vain valittu. Nyt kahden vuoden jälkeen kaikki muut ovat töissä paitsi minä. Eivätkä he voi uskoa sitä, että juuri minä olen työttömänä. Mikä siis on vikana? Teidän mukaanne minä olen siis niin huono työntekijä etten siksi saa työpaikkaa? Vaikka oma kokemukseni kertoo, ettei niin voi olla, teidän alentuva suhtautumisenne saa minut todella turhautumaan. Ettekö typerät tajua, että yleistätte asioita. Jos olette olleet niin onnekkaita, että ette ole olleet ikinä työttömänä, koettakaa ahtaa nyt sinne pikkumaiseen päähänne, että olette onnekkaita, ette erinomaisia!

Vierailija
260/281 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus paasaa millä nuorille töitä (töitähän saa tehdä hyry mykke mutta palkkaa kukaan ei halua maksaa),mistä työtä tekevälle,no ajatustahan lähti lomalla eläkeikää korottamalla ja taas oli älykääpiöllä hyvä olla hän oli keksinyt ratkaisun kaikkiin ongelmiin.Vai oliko??