Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muka joidenkin on niiin vaikeaa saada töitä?

Vierailija
05.03.2015 |

En ymmärrä. Varsinkin nyt nuoret/työttömät valittelevat, että mistä sitä töitä saisi. "Oon lähettänyt jo 100 hakemusta (koti sohvalta tietysti) enkä varmaan saa yhtäkään paikkaa" Kyynel. No et varmasti saakkaan naksuttelemalla jotain shittiä tekstiä hakemukseen jota kukaan ei lue. Mikseivät nuoret/työttömät mene paikanpäälle hakemaan töitä? Mitä ihmeen töitä haetaan kun "mistään ei saa". Siivoukseen oteteaan lähes kaikki hakijat? Vai mielumminko ollaan makaamassa kotona kuin haetaan "paskaduunia". En vain käsitä tätä ruikutuksen määrää ja niitä vätyksiä. Ymmärrän toki etteivät kaikki voi työllistyä, mutta ne useat jotka valittavat etteivät saa töitä vaikka kuinka hakevat, niin pistää kyllä miettimään mikä on päässä vialla. Kertokaa.

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työpaikkoja ei ole riittävästi, niin moni ei saa työtä.
Mikä tässä on vaikea tajuta?

Vierailija
202/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:34"]

Koska työpaikkoja ei ole riittävästi, niin moni ei saa työtä. Mikä tässä on vaikea tajuta?

[/quote]

Mikä siinä on vaikeaa tajuta, että jos tarjontaa on riittämiin, niin työnantaja valitsee niistä ne, joiden työpanoksesta saa parhaan tuoton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä syitä ainakin mun miehellä. Liian iäkäs, ei asuta Etelä-Suomessa ja työttömiä paljon. Lisäksi Fm ei voi vaan kävellä paikan päälle vaan hakemukset joutuu lähettää. Nykyään nyt ei kuitenkaan kävellä paikan päälle häiritsemään, se on jo vanhanaikaista.
Mun mies olisi hyvä paketti jos olisi nuorempi ja se nuori on taas huono paketti, kun sillä ei ole kaikkea sitä mun miehellä on eli sitä kovaa työkokemusta ja hyvää koulutusta. Yhdistämällä mihen kokemus ja nuoren ikä niin saadaan se paketti mitä työnantajat haluaa.

Vierailija
204/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 18:34"]

Tällä hetkellä tilanne on juuri päinvastainen: työ pitäisi saada ilmaiseksi, tai mahdollisimman vähin kustannuksin. Toimintaa täytyy tehostaa! Palkasta täytyy tinkiä! On joustettava! Osaisin antaa niin paljon esimerkkejä ihan omasta elämästä siinä, että siinä missä työn arvokkuutta korostetaan kyllästymiseen asti, siitä ei olla valmiita maksamaan, vaikka työ sisältäisi kuinka paljon vastuuta ja asiantuntijuutta.

Ehkä yrittäjä ei ole hyväntekijä, mutta miksi oletetaan, että työntekijä olisi? Hän ei tule töihin lämpimikseen julistamaan työnantajan nimeä, vaan hänen on hyödyttävä siitä yhtä lailla, kun työnantajan on hyödyttävä työntekijänsä työpanoksesta.

[/quote]

Niin...?

Täällä pohjolan perukoilla (kuten euroopassa muutenkin) kilpailemme koko muun maailman kanssa siitä, kuka tekee sen tuotteen parhaalla hinta/laatu-suhteella.

Koska kustannustaso maassamme on korkeampi, joudumme tekemään samassa ajassa enemmän pärjätäksemme kilpailussa, unohtamatta sitä laatuakaan.

Jos emme kilpailussa pärjää, niin yritykset menevät nurin/lopettavat, ja mistä sitten otetaan rahat ulkomaan matkoihin, kalliisiin autoihin, asuntoihin ja muuhun yleellisyyteen - Julkinen talous vain syö sitä rahaa jonka muut ovat tähän maahan kantaneet, ja maamme sisäiset markkinat ovat niin pienet, ettei se kädestä toiseen tämän maan sisällä kiertävä raha kauaa riitä, kun joku on sitä kuitenkin syytämässä rajojemme ulkopuolelle.

Entiseen aikaan ratkaisuna olisi ollut devalvaatio, mutta euron myötä se ei ole enää mahdollista. Nyt on pakko käyttää niitä jäljellä olevia ratkaisuja kustannusten laskuun, eli nostaa tahtia entisestään ja säästää kaikesta mistä voidaan.

Työnantajan kannalta kyse on siitä, että tämän verran työtä pitäisi saada tehtyä, ja se saa maksaa tämän verran - Joko sinä teet sen työn, tai sen tekee joku toinen.

Sinulla on myös mahdollisuus olla se toinen, mutta se on omasta valinnastasi kiinni, vai jäätkö mielummin sohvan pohjalle valittamaan elämän surkeutta.

Vierailija
205/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähettänyt hakemuksia, mennyt työpaikoille paikan päälle ja soittanut perään. Ei mitään vaikutusta, ei edes joukkoviestiä sähköpostiin, ettei ole tullut valituksi. Jo 2 vuotta.

Kolme koulutusta. Korkein amk.

On työkokemusta vaikka millä mitalla. Kielitaito 4 kieltä.

Tällä hetkellä vain alkaa cv:ssä olemaan tehtynä ilmaisia työharjoitteluja firmoille enemmän, kuin mitä palkkatyötä on saanut. Eihän siinä ole mitään järkeä.

Teen vapaaehtoistyötä, harrastan liikuntaa 5krt viikossa, olen maalla töissä viljan puintiaikana, koska se auttaa pitämään pääkopan kasassa.

Mä en vaan ole tarpeeksi tyrkky, tarpeeksi itseään esille tuova eikä pepsodent-hymy ole koko ajan päällä.

Mies joka työkseen kerjää rahaa kaupungilla, saa 15e/h keskimäärin, verottomana. Joulun alla pääsee 60e/h tuloihin.

Vierailija
206/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro heti jos sulla on hyvä kikka työnsaantiin,mulla olisi täällä kotona yksi 20v lomautettu talonrakentaja,muutaman kuukauden oli duunissa ja nyt on työt loppu,virolaiset veivät nekin hommat,firmakin on menossa konkurssiin ja palkka on maksamatta,ne sata hakemusta on lähetetty,soiteltu,käytetty suhteita ym,mutta duunia ei vaan löydy.

Vierailija
207/281 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 19:44"]

kerro heti jos sulla on hyvä kikka työnsaantiin,mulla olisi täällä kotona yksi 20v lomautettu talonrakentaja,muutaman kuukauden oli duunissa ja nyt on työt loppu,virolaiset veivät nekin hommat,firmakin on menossa konkurssiin ja palkka on maksamatta,ne sata hakemusta on lähetetty,soiteltu,käytetty suhteita ym,mutta duunia ei vaan löydy.

[/quote]

Toiminimellä ryhdyt tekemään remontteja sun muita hommia, mitä eivät ihmiset osaa tai ehdi itse tekemään.

Tuttava kolmekymmentä vuotta itsensä tuolla tavalla elättänyt, eikä ole ollut töistä pulaa.

Vierailija
208/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

wanha

Vierailija
209/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan sai töitä noin että käveli paikan päälle kysymään. Ei enää. Ps. Olet aika typerä

Vierailija
210/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon metropolialueella mutta pienillä paikkakunnilla ei oikeasti ole töitä kaikille. Jos kaupungissa on vielä amk ja yliopisto, vilisee se nuoria hanttihommanetsijöitä.

Vierailija
211/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"]

Ennen vanhaan sai töitä noin että käveli paikan päälle kysymään. Ei enää. Ps. Olet aika typerä

[/quote]

Kyllä saa nykyäänkin. Olen 21 ja kaikki työni olen hankkinut suoraan soittamalla/menemällä paikan päälle. Tottakai haluavat sen jälkeen hakemuksen, mutta ilman soittoa tms sitä ei satojen joukosta kaivettaisi.

Vierailija
212/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla työttömistä on ihan oikeasti mt-ongelmia ( ei siis työkykysiä ) mutta tässä maassa se eläkkeelle pääsy on tehty vaikeaksi.

Työttömistä 20 prossaa on mamuja. Vaikuttaa siltä että siivoushommissakin pitää olla niin hyvä kielitaito ettei tarvi mamuja palkata

Vierailija
213/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"]

Ymmärrän tuon metropolialueella mutta pienillä paikkakunnilla ei oikeasti ole töitä kaikille. Jos kaupungissa on vielä amk ja yliopisto, vilisee se nuoria hanttihommanetsijöitä.

[/quote]

Kiitos! Tätä en ole tullut ajatelleeksi, sillä olen asunut aina isolla paikkakunnalla.

Vierailija
214/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:23"]

Osalla työttömistä on ihan oikeasti mt-ongelmia ( ei siis työkykysiä ) mutta tässä maassa se eläkkeelle pääsy on tehty vaikeaksi.

Työttömistä 20 prossaa on mamuja. Vaikuttaa siltä että siivoushommissakin pitää olla niin hyvä kielitaito ettei tarvi mamuja palkata

[/quote]

Totta tämä. Tietysti jos on mielenterveysongelmia asia on eri. Kyllä isot siivousliikkeet ottavat vastaan lähes ketä vain. Tosin en ole keskustellut maahanmuuttajien kanssa työllisyys ongelmista. Lähinnä juuri näiden nuorten jotka ovat täyttäneet jo ainakin 1304928594859486 hakemusta.

Vierailija
215/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika monessa paikassa käsketään tekemään hakemus netissä. Äidinkielenopettajani kertoi, miten olivat tehneet kaverilleen työhakemuksen. Olivat jättäneet huomioimatta, kun ainoastaan nettihakemukset otettiin huomioon.
Ja sitten asiaan. Tällä hetkellä alalla, jolle valmistun on huono työllisyystilanne. Porukkaa lomautetaan ja irtisanotaan. Toista se oli silloin, kun aloitin opinnot. Näyttää siis aika huonolle.

Vierailija
216/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä hain hallintotieteen maisterin papereilla oman alan töitä melkein vuoden eikä paikkaa löytynyt. Työkokemuksesta varmaan jäi kiinni, oman alan työkokemusta kun ei ollut ja aiemmin tekemistäni kaupanalan ym. töistä ei saanut pisteitä. Hain kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja jopa muutin parempien työllistymismahdollisuuksien perässä etelämpään, mutta töitä ei vaan löytynyt. Sitten lähdin opiskelemaan uutta alaa, joka on kylläkin AMK-ala, mutta työllistyminen todennäköisempää.

Vierailija
217/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"]

[/quote]

Kyllä saa nykyäänkin. Olen 21 ja kaikki työni olen hankkinut suoraan soittamalla/menemällä paikan päälle. Tottakai haluavat sen jälkeen hakemuksen, mutta ilman soittoa tms sitä ei satojen joukosta kaivettaisi.
[/quote]
Just näin, ja monesti on ns. piilotyöpaikkoja, jotka eivät ole vielä haussa tai niihin täytetään kun sopiva löytyy. Tehtaista ja varastoista mm. löytyy työtä kun soittaa ja käy kysymässä.

Vierailija
218/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt edes mäkkiin olen liian korkeasti koulutettu ja ymmärsivät varmaan että olisin siellä vain sen rahan takia ja samalla etsisin oman alan töitä.

Vierailija
219/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyään TODELLA monissa firmoissa ei pääse edes ovesta sisälle vaikka haluaisi. Täällä esim jos menisi isoimmilta tehtailta kyselemään töitä niin vartija tulee vastaan ja kysyy että mitä asiaa. Main entrancea pitemmälle EI PÄÄSE! Käsketään täyttämään netissä hakemus.

Vierailija
220/281 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:22"][quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 15:19"] Ennen vanhaan sai töitä noin että käveli paikan päälle kysymään. Ei enää. Ps. Olet aika typerä [/quote]   Kyllä saa nykyäänkin. Olen 21 ja kaikki työni olen hankkinut suoraan soittamalla/menemällä paikan päälle. Tottakai haluavat sen jälkeen hakemuksen, mutta ilman soittoa tms sitä ei satojen joukosta kaivettaisi. [/quote] Just näin, ja monesti on ns. piilotyöpaikkoja, jotka eivät ole vielä haussa tai niihin täytetään kun sopiva löytyy. Tehtaista ja varastoista mm. löytyy työtä kun soittaa ja käy kysymässä.

[/quote]

Elätkö jossain 80-luvun Suomi-filmissä? Missä edes on enää tehtaita?!!