Ymmärtääkö jonkun mies oma-aloitteisesti...
...
-pestä saunan ja kylpyhuoneen?
-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin?
-järjestää lelut olkkarista pois?
-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan?
-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat?
-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta?
-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi?
-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin?
-pestä ikkunat?
Miten nämä pienet asiat saakin mut niin raivoihini. Kyllä joo, meillä kotityöt jaetaan, kunhan vain joku ne jakaa (=minä). Jakamatta saisin tehdä itse kaiken, mutta tällaisenaan tilanne tekee minusta vääpelin :-(
Kommentit (52)
Nyt se miehen perkele meni suuttumaan, kun näytin tän ketjun helmiä... Vaikkapa sitä, että roskien viennillä saa pillua 3 vrk:tta... :-D Ei jumankekka sentään. En ole kuulemma järjestänyt hänelle aikaa siihen ja tähän tarpeelliseeen. Mikä helvetin organisoija minä olen, eikä oli herralla suuta sanoa, jos jotain pitää tehdä. Että kivat meille vaan.
Nyt se miehen perkele meni suuttumaan, kun näytin tän ketjun helmiä... Vaikkapa sitä, että roskien viennillä saa pillua 3 vrk:tta... :-D
tuosta suorituksesta ei siis suinkaan seuraa mitään infernaalista sukupuoliyhdyntää,vaan korkeintaan sitä perinteistä saunan jälkeen peiton alla -settiä.
nimimerkillä suursiivousta odotellessa
Mutta mitään muuta ei juurikaan. Mutta eihän niitä tarvitsekaan oma-aloitteisesti tajuta, kun asiat on kertaalleen yhdessä sovittu. Kumpikin on saanut valita, mitkä asiat ottaa vastuulleen, ja niitä muita ei sitten tarvitse huomata ollenkaan. Kyllä mulle sopii, että hoidan tietyt asiat. Sekin sopii, että mies hoidattaa tietyt asiat siivojalla.
joskus saa niitä raivaamiskohtauksia, eli kerralla lähtee roskat, biojätteet, paperit, pahvit, palautuspullot... kerää tavaraa käsiinsä niin paljon ettei meinaa ovista mahtua, helvetillinen ryske ja pauke. Ja sitten pitäs antaa palkinnoksi pillua tauotta varmaan 3 vrk.
Toi vois olla meiltä mut toisinpäin :)
kerätä lelut pois. Muita ei.
Ei myöskään osaa mun kotona ollessa laittaa tiskejä koneeseen tai ottaa niitä sieltä pois. Jotenkin se sitten onnistuu silloin harvoin kun pääsen kotoa karkuun.
Sanomattakin selvää että oon vittuuntunut ja väsynyt.
kaikesta muusta aktiivisemminkin kuin minä, paitsi ikkunat pesen mä. Jos pesen (jos en niin ei pese kukaan).
Ikävä tilanne ap:lla, mutta jos teillä on jo kouluikäisiä lapsia niin lienet jo kaikkia keinoja kokeillut tilanteen muuttamiseksi. Kannattaa varmaan hyväksyä tilanne ja tehdä se itselleen mahdollisimman helpoksi (esim. just anna miehelle ne tehtävät, mitä itse inhoat).
...
-pestä saunan ja kylpyhuoneen? On josku stämän tehnyt:)-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin? Ei
-järjestää lelut olkkarista pois? Jep
-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan? Lapset eivät vielä koulussa, mutta epäilen hieman..
-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat? Edellinen vastaus
-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta? Ei
-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi? Tulee luonnostaan meillä, ei kiinnitetä siihen huomiota
-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin? Ei
-pestä ikkunat? Ei todellakaan!
Miten nämä pienet asiat saakin mut niin raivoihini. Kyllä joo, meillä kotityöt jaetaan, kunhan vain joku ne jakaa (=minä). Jakamatta saisin tehdä itse kaiken, mutta tällaisenaan tilanne tekee minusta vääpelin :-(
"Ihanaa", kun on muita kohtalotovereita, sillä vaikka meillä mies tekee kotihommia, niin useimmiten täytyy kertoa, mitä hän voisi tehdä. Oma-aloitteisesti hän lähinnä imuroi:)
MIehellä menee ihan hermot kun olen täydellinen kaupunkilaistyttö, joka ei tajua kodinhoidosta yhtään mitään. Johtanee joskus tulevaisuudessa jopa eroon, sillä niin paljon mies vittuuntuu kun minä elän miten elän.
Kaikki nuo onnistuu mieheltäkin.
Tosin olen kieltänyt koskemasta pyykkeihin, mun trikoovaatteet oli aina venytetty leveyssuuntaan....siis olenhan mä lyhyt ja leveä, mutta ei mulla kuitenkaan ole varaa ostaa jatkuvasti uusia paitoja.
Mä myös hoidan vaatteet muksulle tarhaan, mulla pysyy järjestyksessä mielessä mitä on varavaaterepussa ja mitä pyykkikorissa.
Mä olen se kotityölusmuilija meidän perheessä, mies aina antaa mulle niitä tehtäviä, tyyliin viititkö laittaa tiskikoneen päälle illalla.
...
-pestä saunan ja kylpyhuoneen? *hänen jobi
-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin? *teen ite
-järjestää lelut olkkarista pois? *kyllä
-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan? *ei tartte
-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat? *ei tartte, koululaiset huolehtii ite
-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta? *suunnitellaan ateriat yhdessä
-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi? *kyllä
-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin? *koululaiset laittaa
-pestä ikkunat? *teetetään taksvärkkityönäMieheni osaa ja hoksaa kotitalousasiat siinä missä minäkin, mutta en minä osaa enkä hoksaa tilan koneiden ja kojeiden käyttöä, huoltoa tai säilytystä. Mies huolehtii meillä kaikkien "moottorilaitteiden" kunnosta ja suurimmaksi osaksi niitä käyttääkin, myös kotitalouspuolella!
En lukenut vastauksia välissä, mutta eikös nuo kaikki luetellut ollut vähän niinkuin naisten hommia...?