Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtääkö jonkun mies oma-aloitteisesti...

Vierailija
24.08.2012 |

...

-pestä saunan ja kylpyhuoneen?

-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin?

-järjestää lelut olkkarista pois?

-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan?

-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat?

-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta?

-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi?

-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin?

-pestä ikkunat?

Miten nämä pienet asiat saakin mut niin raivoihini. Kyllä joo, meillä kotityöt jaetaan, kunhan vain joku ne jakaa (=minä). Jakamatta saisin tehdä itse kaiken, mutta tällaisenaan tilanne tekee minusta vääpelin :-(

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pestä saunan ja kylpyhuoneen? KYLLÄ (mies tehnyt aina sen, minä en kertaakaan :)

-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin? KYLLÄ (useasti on tämänkin tehnyt:)

-järjestää lelut olkkarista pois? KYLLÄ (ja kehottaa myös lapset keräämään niitä itse)

-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan? EI vielä kouluikäisiä

-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat? EI (nämä minä jostain syystä aina teen??)

-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta? KYLLÄ

-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi? KYLLÄ (vaikka laspet nyt touhottavat vähän väliä jotain:)

-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin? KYLLÄ

-pestä ikkunat? KYLLÄ

Olen myös aina sanonut, että jos jostain siisteyteen liittyvästä on valitamista niin ON HYVÄ JA SIIVOAA IHAN ITSEKKIN SITTEN VAAN ! :) Minä teen käytännössä aina ruuat ja myös useammin siivoan, mutta mies tekee myös paljon ja erit.touhuaa lasten kanssa mikä on ihana asia.

Vierailija
22/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pyykkihuollon hoidan minä, mutta en ole koskaan meillä pessyt saunaa. Mies tekee paljon sellaista mitä minä en hoksaa, esim. muistaa tilata nuohoojan ja öljyt, hankkia talveksi takkapuut, pesee auton, muutenkin huolehtii että talomme pysyy kunnossa teknisesti. Minä mielelläni huolehdin noista pyykeistä, lasten tavaroista yms. Itse asiassa meillä niin, että mies kyllä hallitsee minun hommani, mutta minä en kaikkea mitä omakotitalon pystyssä pitäminen vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pestä saunan ja kylpyhuoneen? Ei tajua, ehkä jos aivan törkyseks pääsis niin suuttumuksen ja jäkätyksen kera ehkä saattais pestäkin

Tajuaa ainoastaan silloin kun mä en ole kotona.

-järjestää lelut olkkarista pois? Parin viikon välein järjestää omat lelunsa pois tieltä eli sillon kun joku on tulossa kylään.

-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan? Ei tajua yleensä levittää omiaan.

Omat kamat sillä on ainakin kerran viikossa hukassa.

Mä uskon, että tämä vois toimia.

-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi? Ei mielestäni liiku itse tarpeeksi.

-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin? Kyllä ainakin kerran viikossa.

-pestä ikkunat?

Aika monta vuotta sais vissiin odottaa, ehkä koko elämän.

Vierailija
24/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ruoan, laittaa tiskit ja siivoaa keittön, eli tekee muutaman tunnin kotitöitä 9-12-tuntisen työpäivänsä lisäksi. Siivoaminen ja luettelemasi pikkuhommat kuuluvat minulle. Ei tulisi mieleenikään keuhkota kenkien järjestämisestä.

Vierailija
25/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

1.pestä saunan ja kylpyhuoneen?

2.pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin?

3.järjestää lelut olkkarista pois?

4.tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan?

5.huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat?

6.pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta?

7.pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi?

8.laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin?

9.pestä ikkunat?

1. joskus

2. pestä ja kuivattaa joo, ei lajittele, kun ei tiedä mikä kellekin kuuluu

3. kuten minäkin eli kyllä laiskasti

4. ei ole ajankohtaista

5. normaalit joo, erityiset, kun kerron mitä pitää olla ja koska

6. aika hyvin

7. ei ole tarpeen, liikkuvat itsekin

8. meillä ei ole kengät kaapeissa

9. kyllä, en ole koskaan pessyt meillä ikkunoita, ei ole tarvinnut

Vierailija
26/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ostamassa harrastusvarusteet. Ne ovat niitä liikuntaharrastuksia.

laittaa ruoan, laittaa tiskit ja siivoaa keittön, eli tekee muutaman tunnin kotitöitä 9-12-tuntisen työpäivänsä lisäksi. Siivoaminen ja luettelemasi pikkuhommat kuuluvat minulle. Ei tulisi mieleenikään keuhkota kenkien järjestämisestä.

Vierailija
27/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee kotityöt miehen puolesta. Minulle se ja sama, kuka ne tekee, kunhan on tehty, kun tulen töistä. Mies siis päivät lasten kanssa kotona.

Vierailija
28/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

1.pestä saunan ja kylpyhuoneen?

2.pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin?

3.järjestää lelut olkkarista pois?

4.tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan?

5.huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat?

6.pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta?

7.pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi?

8.laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin?

9.pestä ikkunat?

1. joskus

2. pestä ja kuivattaa joo, ei lajittele, kun ei tiedä mikä kellekin kuuluu

3. kuten minäkin eli kyllä laiskasti

4. ei ole ajankohtaista

5. normaalit joo, erityiset, kun kerron mitä pitää olla ja koska

6. aika hyvin

7. ei ole tarpeen, liikkuvat itsekin

8. meillä ei ole kengät kaapeissa

9. kyllä, en ole koskaan pessyt meillä ikkunoita, ei ole tarvinnut

Voisin kyllä listata kymmenen muuta vastaavaa, jotka eivät tapahdu itsestään. Tosin niin varmaan hänkin voisi minusta...

Vierailija
29/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mies siis on silloin se joka suuttuu ja jäkättää siitä että se kylppäri on niin likainen. Ja ei sillä sen pesuun kovin montaa minuuttia sitten mene. Aina jos se hermostuu, et jossain on likaista niin se siivoaa sen raivon vallassa todella nopeasti. Näin tapahtuu myös kaikkien muiden huoneiden kanssa. Välillä se ei siivoa moneen viikkoon ja sit sillä taas napsahtaa, että onpas täällä ällöttävän likaista, nyr siivotaan. Ja sillon sit siivotaan ihan hillittömällä tahdilla niin kauan kun sen energiapurkausta riittää.

Vierailija
30/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitain asioita en tajua: esimerkiksi kuivausrummun piippaus-ääni. Miten mies voi olla reagoimatta siihen mitenkään? istuu vaan ja toljottaa. Kenties ottaa rummusta virran pois jos sattuu olemaan lähellä, ja jättää pyykit sinne rypistymään kasaan.

Minä teen vähemmän töitä kodin ulkopuolella ja niin aion tehdä tulevaisuudessakin. Eletään miehen rahoilla ja minulla on enemmän aikaa hoitaa noita kodin asioita. Muuten elettäisiin kaatopaikalla, tai siis mies eläisi ja minä omassa kodissani.

Toisaalta hän hoitaa paljon enemmän kauppa-asioita, ruuanlaittoa ja esimerkiksi aina auton huollot.

Vierailija
31/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pestä ikkunat?

Tosin tänä vuonna ei kumpikaan ole pessyt ikkunoita, mies yleensä hoitaa sen. Pyykkiä en anna sen omatoimisesti mennä pesemään juurikaan, koska mulla on omat systeemit, mutta kyllä se omiaan saa pestä ja laittaa mukaan niitä, mistä on ihan varma, että sopii samaan pyykkiin. Eli tekee sitä jonkun verran. Yleensä lelut olkkarista pois hoitaa lapset, joko itse tai vanhempien pyytämänä. Kukaan ei tarkista koululaisten märkiä pyyhkeitä, hoitavat ne pyykkiin itse tai jos ei hoida, niin sieltähän sitten löytyy joku päivä. Hoitavat myös itse tarvittavat tavarat kouluun, ovat hoitaneet ihan alusta lähtien, eskarilaista vielä joskus varmistelen. Joskus komentelee lapsia laittamaan kenkiään kaappiin - ja niin teen minäkin, saavat laittaa omansa.

Kannattaisko niitä kotitöitä alkaa jakaa myös niille lapsille?

Vierailija
32/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy ostamassa harrastusvarusteet. Ne ovat niitä liikuntaharrastuksia.

Vierailija
33/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ikkunoiden pesua. kaikki muut kyllä hoitaa siinä missä minäkin. eikä tarvi käskeä tai pyytää.

Vierailija
34/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ensimmäisen homman, se pesee kylppärin ja saunan kahdesti vuodessa.

Kaikki muut asiat arjen pyörittämisessä se tekee, jos minä käsken. Se ei itse kertakaikkiaan huomaa eikä sitä häiritse mikään epäkohta räjähtäneessä kodissa tai arkiaskareissa. Se ei ymmärrä edes tiskikonetta täyttää, ellen pyydä. Väsyttää aina jankuttaa samoista asioista.

Vierailija
35/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kuitenkaan siivoa isommin.

lasten ruokailun kyllä hoitaa hyvin :)

Vierailija
36/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vievätkö ne ilman sanomista tai ulospääsyn miinoittamista pussilla? Eikä meillä aina tuokaan tehoa.

Vierailija
37/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

33

Vierailija
38/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saa niitä raivaamiskohtauksia, eli kerralla lähtee roskat, biojätteet, paperit, pahvit, palautuspullot... kerää tavaraa käsiinsä niin paljon ettei meinaa ovista mahtua, helvetillinen ryske ja pauke. Ja sitten pitäs antaa palkinnoksi pillua tauotta varmaan 3 vrk.

Vierailija
39/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pestä saunan ja kylpyhuoneen? -> joo, en ole koskaan itse pessyt, miehen hommaa

-pestä ja kuivattaa pyykkiä ja viedä puhtaat kaappeihin? -> tietysti, helpoin kotityö

-järjestää lelut olkkarista pois? Joooo, okei tämä on vielä helpomapaa kuin edellinen

-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan? -> meillä ei ole koululaisia vielä, mutta varmaan tämä olisi mun hommia

-huolehtia, että jokaisella lapsella on hoidossa/koulussa tarvittavat kamat? -> mä huolehdin meillä nämä

-pitää huolta lasten terveellisestä ruokavaliosta? -> heh, mies on tarkempi kuin minä ruoka-ajoista ja että vihanneksia menee

-pitää huolta, että lapset liikkuvat riittävästi? -> ks.edellinen

-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin? -> ei meillä ole noin paljon kenkiä kerrallaan liikkeellä, mutta tietty laittaa jos tulee ensin kotiin.

-pestä ikkunat? -> meillä mä pesen yleensä ikkunat, joskin rehellisyyden nimissä on sanottava, että viime aikoina siivooja ne on pessyt.

Miten nämä pienet asiat saakin mut niin raivoihini. Kyllä joo, meillä kotityöt jaetaan, kunhan vain joku ne jakaa (=minä). Jakamatta saisin tehdä itse kaiken, mutta tällaisenaan tilanne tekee minusta vääpelin :-(

[/quote]

Vierailija
40/52 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

-pestä saunan ja kylpyhuoneen?

-tarkistaa ovatko koululaiset levittäneet märät pyyhkeet jumppapusseista kuivumaan?

-laittaa eteiseen kertyneet 20 kenkäparia takaisin kenkäkaappiin?

-pestä ikkunat?

Leluihin saattaa mennä hermo, jos sattuu astumaan päälle ja silloin organisoi lapset siivoushommaan, joten siihen varmaan voisi tulla kyllä. Pitää huolta lasten liikkumisesta siten, että vie harrastuksiin (jalkapallo, koripallo) ja joskus uimakoulun jälkeen on osannut laittaa märät uikkarit kuivumaan eli varmaan sitten kolmeen kohtaan tulee kyllä.

Toisaalta voisin lisätä vaikka mitä tähän listaan esim. ei osaa laittaa likaisia vaatteitaan pyykkikoriin, ei osaa pyyhkiä rätillä keittiön tasoja tai pöytää, ei osaa laittaa astioita tiskikoneeseen, vaikka joskus kyllä osaa sen tyhjentää (kaksi kertaa vuodessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän