Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä poissaolevaisuus, hajamielisyys ja väsymys voisivat johtua?

Vierailija
24.08.2012 |

Ehkä puolisen vuotta on tuntunut ihan siltä, kuin kävelisi sumussa.. Kaikki perus verenkuvat, kilpirauhaset, keliakia yms. on testattu, mutta mitään ei löydy.

Olen 31v, eikä elämässä ole mitään merkittäviä muutoksiakaan tapahtunut, ja olen elämääni muuten oikein tyytyväinen. Mutta tosiaan tämä on kyllä todella inhottavaa, kun töissäkään en pysty oikein mihinkään keskittymään ja uusia asioita on todella vaikea oppia. Mikään ei jää enää päähän. Töissä jaksan aika hyvin muuten tsempata, mutta kotiin tullessa kaadun sänkyyn.

Pelottaa vaan, että lapset kärsii tästä.. :(

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää liikuntaa, syö terveellisisesti ja riittävästi kunnon ruokaa. Nuku hyvin tee mukavia asioita. Kun tulet kotiin lähde lenkille äläkä kaadu sänkyyn!

Vierailija
2/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin käsittelemätön vanha trauma voi oireilla noin.

Toisaalta tulee mieleen myös epilepsia. Mun lapsella on poissaoloepilepsia ja sillä on pysähtelyä ja muistin pätkimistä vähän väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi d-vitamiinia?

Vierailija
4/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenties ikäkriisi? Ei kai auta muu kuin levätä sitä väsymystä pois, jos se auttaa.

Vierailija
5/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalamman energisyyden kausia. Itsestään niitä ajoittain tulee ja itsestään menevät ohi. Mä olen jo oppinut antamaan itselleni silloin lepoa ja rauhaa, ja antamaan anteeksi etten ole tehokas esim. töissä vaan hyvä jos jotenkin selviän. Luotan, että kyllä se energisempi kausi sieltä taas tulee ajallaan kuten ennenkin on tullut.

Olen kokenut että jotenkin henkisesti, psyykkisesti, nuo "koteloitumiskaudet" on olleet erittäin tarpeellisia ja hedelmällisiä vaikka ulkoisen tehokkuuden kannalta hukka-aikaa toki.

Vierailija
6/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja karppaus

Vierailija
7/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkkiä vain huomasin olevani tällaisessa tilassa. Syön ihan lautasmallien mukaan ja liikun niin kuin olen aina liikkunut; vaunulenkkejä melkeimpä joka päivä, metsäretkiä yms.. D- vitamiinejakin syön purkista päivittäin.

Lääkäri teetti sellaisen masennustestin, mikä ei viitannut masennukseen. Sanoi vain, että tule uudelleen loppuvuodesta, jos tila jatkuu.

Ei minulla ole ennen tällaista ollut. Fibromyalgiassa on noita jatkuvia kiputiloja, mitä minulla ei ole, lienee aika oleellista tuossa? Muuten täsmäisi.. Ja tämä poissaolevaisuus ei tule kohtauksittain, vaan se on ihan jatkuvaa piinaa.

-ap

Vierailija
8/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstan tabua eli kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se aiheutti minulla ainakin väsymyksen lisäksi hajamielisyyden.

Vierailija
9/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi 100ug D-vitamiinia per päivä ja karppaus

vaikka karppausta täällä haukutaan, niin mä pääsin sillä irti ylimaallisista väsymyksistä.

Välillä nukuin 13 tunnin yöunia ja silti en olisi meinannut aamulla jaksaa kättä nostaa ylös. Hyi kauhistus se oli hirveää aikaa.

SIlloin vedin järkyttäviä satseja leipää, eineslihapullia pussijauheruskeakastikkeella ja perunaa...mutta terveellistä oli kun oli normaalia ja olihan siinä ne salaatit ja raasteet vielä päälle ja leipäkin oikein täysjyvää :D

ja päälle naksua ja sipsiä viikonloppusin ja suklaata jne. Välillä töiden jälkeen syötyäni tota einesperusmättöä en voinut muuta tehdä kuin laskeutua sohvalle vatsani viereen ja nukkua puolikoomassa kuola suupielestä valuen sellaisia neljän tunnin päikkäreitä, joiden jälkeen olin seuraavat kaksi tuntia aivan sekavassa tilassa.

Mikä ap sun BMI on? Toi kaikki voi sullakin liittyä siihen, että syöt liikaa hiilihydraatteja ja lisäaineita ja ennen kaikkea siihen, että on jonkin verran ylipainoa. Mä en väitä vieläkään olevani maailman aktiivisin MUTTA on jättimäinen ero siihen alennustilaan missä ennen elin.

Mä siis laihdutin karppaamalla 10 kg.

Vierailija
10/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstan tabua eli kilpirauhasen vajaatoimintaa. Se aiheutti minulla ainakin väsymyksen lisäksi hajamielisyyden.

Vierailija
11/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi 100ug D-vitamiinia per päivä ja karppaus

vaikka karppausta täällä haukutaan, niin mä pääsin sillä irti ylimaallisista väsymyksistä.

Välillä nukuin 13 tunnin yöunia ja silti en olisi meinannut aamulla jaksaa kättä nostaa ylös. Hyi kauhistus se oli hirveää aikaa.

SIlloin vedin järkyttäviä satseja leipää, eineslihapullia pussijauheruskeakastikkeella ja perunaa...mutta terveellistä oli kun oli normaalia ja olihan siinä ne salaatit ja raasteet vielä päälle ja leipäkin oikein täysjyvää :D

ja päälle naksua ja sipsiä viikonloppusin ja suklaata jne. Välillä töiden jälkeen syötyäni tota einesperusmättöä en voinut muuta tehdä kuin laskeutua sohvalle vatsani viereen ja nukkua puolikoomassa kuola suupielestä valuen sellaisia neljän tunnin päikkäreitä, joiden jälkeen olin seuraavat kaksi tuntia aivan sekavassa tilassa.

Mikä ap sun BMI on? Toi kaikki voi sullakin liittyä siihen, että syöt liikaa hiilihydraatteja ja lisäaineita ja ennen kaikkea siihen, että on jonkin verran ylipainoa. Mä en väitä vieläkään olevani maailman aktiivisin MUTTA on jättimäinen ero siihen alennustilaan missä ennen elin.

Mä siis laihdutin karppaamalla 10 kg.

Eikä kerrassaan mitään vaikutusta.. Kolme kuukautta meillä karpattiin, kun olin lueskellut että siitä olisi apua. Mutta ei mitään. Olen normaalipainoinen, ihan hieman alakanttiin, BMI:tä en nyt muista.

-ap

Vierailija
12/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kerrassaan mitään vaikutusta.. Kolme kuukautta meillä karpattiin, kun olin lueskellut että siitä olisi apua. Mutta ei mitään. Olen normaalipainoinen, ihan hieman alakanttiin, BMI:tä en nyt muista.

-ap

kun joku näkee sen vaivan että laittaa sulle pitkän viestin, eli näkee todellakin vaivaa auttaakseen, niin opttele sanoamaan KIITOS AVUSTASI.

Vaikkeivat mun keinot ole sua auttaneet, niin ei sun kuulu avualiaalle ihmiselle sanoa, että ei kuule kelpaa ja noi on kuule kokeiltu ja mua ei kuule kiinnosta vaan että kiitos kuitenkin kun halusit auttaa. TAjuatko eron?

Mikä teitä juntteja oikein vaivaa?

Vierailija
13/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemoglobiini on 143 -ap

Ap esittää ongelman. Hyvää tarkoittavat hmiset vastaavat. Ap ampuu vastauksen alas ja odottaa seuraavaa, ampuu sen alas ja odottaa seuraavaa.

"Niin niin mutku mä oon jo kokeillu tota." "Niin niin mutku ei mulla toi toimi." Niin niin mutku mä oonkin laiha". jne. jne. Ihmiset turhautuvat kun mikään ei kelpaa ja lopulta kukaan ei jaksa enää ehdottaa mitään. Ap voi jatkaa elämäänsä tyytyväisenä, koska mikään ei selvästikään auta hänen tilaansa ja nyt on kaikkensa tehnyt kun on eliminoinut kaikki mahdolliset syyt ja ennen kaikkea konstit mitä voisi tehdä itsensä eteen. Mutkun pelaaja on siinä vaiheessa saanut voittonsa ja on vähän aikaa tyytyväinen.

Vierailija
14/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella arvostan kaikkia teitä auttaneita! Olette oikeassa, näin jälkeen päin katsottuna viestini näyttävät inhottavilta.. En nyt mitenkään puolustele itseäni, mutta olen oikeasti todella väsynyt, enkä ihan oma itseni. Mikä ei tietenkään tarkoita, ettenkö voisi kiittää. Otan mielelläni vastaan lisää ehdotuksia ja yritän olla inhimillisempi.

-ap

Vierailija
15/34 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matala b12 vitamiinin taso!!

Vierailija
16/34 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kantsii katsoo noi kilppariarvot erikoislääkärillä. Ehkä myös tutkia olisko uniapneaa - sitä yöllistä heräilyä ei itse muista, mutta sitä vaan väsyttää päivällä. Appiukolla on niin paha apnea että usein nukahtaa kun vaan istuu jonnekin alas, mutta jääräpää ei viitsi tehdä asialle mitään...

Vierailija
17/34 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös laajempaa kilpirauhasen tutkimista, kaikki mainitsemasi ja muidenkin mainitsemat oireet ja itsediagnoosit ovat yhteydessä kilpirauhasen vajaatoimintaan solutasolla(!!) tarkoittaen ettei mahdollinen ongelma edes näy meidän Tk labroissa (Missä siis mitataan veren kilpirauhashormonipitoisuus) Puhutaan wilsonin syndroomasta. Googleta niin tiedät enemmän. Mm. Fibromyalgia, sjögren, krooninen väsymysoireyht., yms ovat sairauksia joita ulkomailla hoidetaan menestyksekkäästi kilpirauhaslääkityksellä, ei tyroksiinilla niinkun suomessa, vaan muilla. Niin googleta wilsonin syndrooma, rt3, kilpirauhasen vajaatoiminta solutasolla, mitä vaan.. Siinä on mun neuvo.

Vierailija
18/34 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja monet vitamiinin puutokset voi johtua kirpparista myös! Esim juuri b12, sinkkiä, seleeni, rauta yms..

Vierailija
19/34 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhashormonien sekoilua tuo minunkin mielestäni voi olla. Voi olla, vaikka arvot olisivat viitteissä.

Samoin wilsonin syndroomaa (ei wilsonin tautia!) kannattaa googlailla. Mutta voi olla siis ihan vain arvoista katsoen lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta ololle se voi olla ihan yhtä paha. Kohtalotoverisi täällä nimittäin. Arvot olivat hyvät, mutta vointi ei. Mutta sain kilpirauhaslääkityksen (ns. yhdistelmähoidon) ja nyt on olo loistava!

Vierailija
20/34 |
24.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtoehtoisesti Sjögrenin syndroomaa, jonka kaikkein inhottavin oire on juuri tuo tajuton väsymys, joka ei nukkumalla poistu.

Eli verikokeisiin ja mahdollisesti sylkirauhasnäytteeseen, jos verikoe ei anna tulosta.

Pelkästä reumafaktorista ei välttämättä selviä sidekudossairaudet, niiden vasta-aineverikokeet on otettava erikseen.

"been there"